Gezegend met het probleem: singelgroeve ver naar achteren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Gezegend met het probleem: singelgroeve ver naar achteren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:33

Goedemorgen meiden!
Mijn merrie is gezegend met het volgende probleem: een ver achterliggende singelgroeve. En niet zo een beetje, echt halverwege de buik…
Samen met mijn zadelmaker gaan we opzoek naar de juiste singel, maar toch wilde ik ook vragen aan bokt of jullie suggesties hebben? Het omdraaien van de singel voor een naar voren liggende singelgroeve ís mogelijk, maar niet de meeste ideale oplossing.


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:39

Heb je een foto van het paard?
Waarschijnlijk heeft hij dan ook een flinke schouderpartij en daar zal het zadel toch achter moeten liggen.

Misschien helpt een voortuig het naar achteren schuiven verminderen, maar in principe zou het zadel gewoon moeten blijven liggen als hij goed past.


lotje5lotje
Berichten: 706
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:05

volgens mij heeft Mattes een singel voor dat probleem!

dianaw33

Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:16

Waarom is het omdraaien van een singel niet de meest ideale oplossing? veel ijslanders hebben ook een singelgroeve die enorm naar achteren ligt en daar werkt dat prima bij hoor. Gewoon uitproberen en niet zo moeilijk doen: vindt je paard het goed en blijft je zadel liggen, klaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Dunkeedoo, Eowyn_95, Nickeltje, Noblesse_, Trendiction, Waidida en 28 bezoekers