Acupressuur welk boek is duidelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:10

Ik wil zelf acupressuur toepassen bij me pony voor ontspanning! welk boek is geschikt?
Want ik kan maar 1 goed Nederlands boek vinden! Maar deze is niet meer verkrijgbaar helaas !
Ik heb nu ook online wat opgezocht maar kan niet genoeg info vinden en daardoor toch echt even een ondersteunend boek nodig !

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:17


Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:19

Ja dat boek bedoel ik die helaas niet te verkrijgen is of tegen een extreme hoge prijs!

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:21


Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:22

Volgens mij is dat boek in gekopieerde vorm nog verkrijgbaar bij Alona. Ik weet alleen niet of ze het daar enkel aan studenten verkopen.

En er is natuurlijk heel veel goed materiaal in het Engels te vinden.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:22

Heb m zelf ooit een gedownload voor 15 euro maar kan die site niet meer vinden helaas

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:24

@clasical jammer !

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:00


Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:07

Ik weet niet waarom je op acupressuur gekomen bent hoor, maar misschien is TTouch-TTeam wel iets voor je? Met het TTouch gedeelte werk je met verschillende soorten aanrakingen en met TTeam werk je samen met je paard/pony om de band te verstevigen en het beter naar je te laten luisteren door vertrouwen.

Hier zijn ook wel lezingen en/of één- of tweedaagse cursussen van in Nederland, dan raak je er een beetje in thuis.
http://www.tteam-ttouch.nl/tellington-ttouch .
Op Marktplaats staan toevallig een paar boeken van Linda Tellington-Jones in het Nederlands, nieuws zijn ze niet meer te krijgen.

Acupressuur is prachtig, maar als je het echt goed wil doen en niet zomaar wat, dan heb je daar echt wel een studie voor nodig. En het boekje dat in Nederland was uitgegeven is best leuk, maar ik vind de punten daarin niet altijd even duidelijk te vinden. Dan staan er wel een paar ziektebeelden in beschreven en welke punten je daarvoor zou kunnen gebruiken, maar als je je er meer in verdiept ga je dat toch weer anders bekijken. Ik heb bij Alona de jaaropleiding gedaan en wat je daar dan leert is echt veel meer dan je uit dat boekje kan halen. Ik heb alleen nooit examen gedaan omdat ik heel veel last heb van examenvrees...

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:15

Afbeelding
Ik heb een copie liggen, stuur mij een PB met je adres dan stuur ik hem naar je toe!

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:31

Als je Google Play Books hebt kan je voor 7 euro nog wat acu-horse van Amy Snow en Nancy Zidonis kopen voor 7 EUR nog wat..Echt een aanrader vind ik..

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:53

@jet bedankt voor je tips ik zal daar ook eens naar kijken ! Ja een jaar opleiding zou ik natuurlijk ook graag willen maar helaas is dat erg prijzig ! Vandaar dat ik graag eerst een klein beginnetje wil maken via dat boekje en om te kijken of ik het leuk vind En te kijken hoe me pony erop reageert ! Wel super dat jij de jaar opleiding hebt gedaan pas je het nog veel toe?

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:54

@clasical ik heb je een pb gedaan super zeg !!!

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:24

Yolopolo, inmiddels ben ik met een opleiding Photonic Therapy bezig, ik ben nu aan de case-studies toe, dus de opleiding loopt op zijn eind.
Dat is rood licht therapie dat wordt toegepast op voornamelijk acupunctuurpunten. Dan oefen je geen druk uit, zoals met acupressuur. Het uitoefenen van druk kan door sommige dieren vervelend gevonden worden en het apparaatje met rood licht heeft geen vervelende kanten. Dr. Brian McLaren heeft dat allemaal uitgewerkt naar allerlei protocollen die je bij verschillende ziektes kan toepassen. Ik vind dat toch een stuk fijner werken dan acupressuur. De opleiding daarvoor volg ik online bij Eva Servais. Zij is een Belgische die in Spanje woont. Die opleiding is wel in het Engels, maar dat is goed te volgen, ook als je Engels minder goed is. Overigens mag ik de case-studies wel in het Nederlands doen. Bij deze opleiding moet je wel aan het eind voor de case-studies naar Spanje om te laten zien wat je weet en hoe je alles toepast. In principe ga je uit van de diagnose van de dierenarts, maar je doet zelf ook een test als het paard niet doodziek is.
Het is overigens geen lasertherapie. Bij lasertherapie komt warmte vrij en dat is bij rood licht therapie niet zo.
Ik merk wel dat ik voordeel heb bij de acupressuur-opleiding, je weet al wel redelijk hoe de Traditionele Chinese Geneeswijze werkt.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:46

O oeps kan mijn bericht niet meer wijzigen,maar je snapt hem hoop ik wel..Als je Duits kan is de keuze ook enorm en anders misschien een workshop volgen..Ik geef zelf bijvoorbeeld samen met een humaan acupuncturist in het voorjaar weer een workshop meridianen en veel gebruikte punten,maar dat is een combi van humaaan en paard zodat je de punten en meridianen zowel op mens en paard leert.

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 09:14

@pleiada je mag me via pb wel even mailtje sturen over de workshop de jullie gaan geven!!

@jet ja ik had daar ook iets over gelezen dat ze het nu ook aanbieden met zo n lampje ! Heel bijzonder hoe dat werkt ! Mijn eigen voorkeur gaat wel uit met druk punten met me handen zeg maar dan voel je meer denk ik ! En ik wil het eerst ook gewoon hobbie matig doen bij me eigen pony om eens te kijken hoe ze reageert !

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:29

Yolopolo, het is ook wel handig om je er eerst meer in te verdiepen voordat je een Torch ( zo heet dat apparaatje) aanschaft denk ik. Dat kan met acupressuur best wel hoor.

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 23:56

@jet jaa indd ! Heb jij ook ervaring of casus gehad met een pony die gevoelige hoeven heeft ? Wel benieuwd naar ik wil haar niet op ijzers namelijk en had ze hiervoor wel ..

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 05:56

Dat heb ik ( nog) niet, die ben ik nog niet tegengekomen onder de paarden die ik hiervoor in handen heb gehad.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:12

Yolopolo schreef:
@jet jaa indd ! Heb jij ook ervaring of casus gehad met een pony die gevoelige hoeven heeft ? Wel benieuwd naar ik wil haar niet op ijzers namelijk en had ze hiervoor wel ..



Is je paard net van de ijzers af?

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 10:57

Ik denk dat ze nu een jaar van de ijzers af is .. dat is best al een redelijke tijd. Ok moet er wel bij vertellen dat ze wat platvoeten/hoeve heeft

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:21

Je hebt wel ondersteunende punten voor gevoelige hoeven,maar als ik het zo hoor is er misschien nog wel wat eer te behalen aan beter bekappen?Ik heb er ook een die snel platvoeten heeft en eerder was hij heel snel gevoelig,maar sinds het natuurlijk bekappen(wat vooral niet te kort moet)zijn zijn hoeven enorm verbeterd..Maar dan zou het ook heel erg frequent bijgehouden moeten worden,Ik bekap eens per 3 weken nu..

Yolopolo
Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-18

Re: Acupressuur welk boek is duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:40

Oké ja ik laat het nu normaal bekappen en vijl het zelf af en toe bij omdat ik niet wil dat de hoeven weer korter worden.. Maar wat doet een natuurlijke bekappen anders dan een reguliere .. want het is alleen het bekappen geen ijzers of iets .. Ik dacht manier van bekappen maar op 1 manier kan ? !

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:54

Dan zou ik me als ik jou was toch eens meer verdiepen in natuurlijk bekappen. Niet dat ik daar perse een voorstander van ben hoor, de mijne staat sowieso voor op ijzers omdat ik vind dat het met langs en over de weg rijden anders te snel slijt. Maar als jij er echt voor wil gaan om zonder ijzers te kunnen zou je het "natuurlijk" bekappen toch eens nader kunnen bekijken.