[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:47

Super leuk alle reacties!
Gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ober 30 minuten moest starten, maar nog niet geknot had. Dat ging ik niet meer redden dus...
(Ik denk doordat ik van de week had geoefend met knotjes maken hihi)

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:00

Super leuk allemaal. Gefeliciteerd met de punten en prijzen. Ik volg dit topic, ben namelijk benieuwd hoe jullie weg verder gaat. Succes allemaal.

✬ ☽ ☀︎• When u have an open mind you have the best views • ☀︎ ☽ ✬

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:36

Mijn proefje was gefilmd, iemand die het leuk vind als ik het hier plaats ok een idee te krijgen van rijvaardigheid en wat voor punten het oplevert?

(En misschien dat mensen nog tips hebben voor mij?)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:43

SparkYY_8 schreef:
Mijn proefje was gefilmd, iemand die het leuk vind als ik het hier plaats ok een idee te krijgen van rijvaardigheid en wat voor punten het oplevert?

(En misschien dat mensen nog tips hebben voor mij?)


Dat is een goed voorstel :)

[o] Ik hou van verrassingen! :D

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:43

Mooie resultaten allemaal! En ook gefeliciteerd prijswinnaars.

Ik zou vandaag wedstrijd hebben maar afgemeld want lig al weer voor de 2de keer in twee week ziek op de bank. :Y).


Gisteren gelukkig nog wel kunnen rijden en dat ging super goed!. Ook gelijk mijn nieuwe halster gepast, alleen zie je meer bont dan pony haha.
Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:01

Mag ik mij hier melden :+ Ik ben vorige week voor het eerst B gestart met mijn knappe 4-jarige merrie.Afbeelding
Alleen wel met mennen :D
Afbeelding
We hadden 182,5 en 180, ik was erg tevreden! Ze hinnikte wat af in de proeven.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:06

Domenic16 schreef:
SparkYY_8 schreef:
Mijn proefje was gefilmd, iemand die het leuk vind als ik het hier plaats ok een idee te krijgen van rijvaardigheid en wat voor punten het oplevert?

(En misschien dat mensen nog tips hebben voor mij?)


Dat is een goed voorstel :)


https://youtu.be/XUci3vrAsCw

Proef van vandaag, 183 punten voor gekregen :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!


Melisje_92

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:54

Nicje87 schreef:
Super leuk alle reacties!
Gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ober 30 minuten moest starten, maar nog niet geknot had. Dat ging ik niet meer redden dus...
(Ik denk doordat ik van de week had geoefend met knotjes maken hihi)


Hahah dat had ik laatst ook. Ik had mijn eerste wedstrijd gewoon bij ons op stal en ik zou eerst 9:30 moeten starten, maar was verplaatst naar de middag. Die nacht ervoor droomde ik dus dat ik nog aan het vlechten was op het moment dat ik Mn proef al moest rijden _O-

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:50

@Ipsilonka, wat een knap dier!
@sparky, je filmpje is echt heel erg onscherp dus ik kan er niet heel veel van maken maar het lijkt alsof jij nog wat rustiger mag gaan zitten. Je steekt je benen wat af naar voren en daardoor buts je achterin het zadel, zeker in galop mag je meer met de beweging mee (zijn je beugels te lang?). Ik denk dat het sturen dan ook wat makkelijker gaat ;). Verder een leuk paard! Ik denk dat als je afwerking net wat netter is je makkelijk boven de 190 kan rijden.

Ik ga nog 2 wedstrijden rijden in de B met m'n knappe merrie in 2019. Een oefenrondje en daarna de Brabantse Kampioenschappen. Daarna mag ze lekker met zwangerschapsverlof en zal ik haar pas weer in het indoorseizoen starten maar dat zal dan in de L1 zijn.

Ik hoop wel met mijn ruin ook in de B te gaan starten (outdoorseizoen als de merrie het veulen aan de voet heeft). Even kijken of het gaat lukken qua vervoer maar dat zou echt wel heel tof zijn. Het is geen spectaculair paard maar wel een feestje om te rijden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:43

Dee_Es schreef:
@sparky, je filmpje is echt heel erg onscherp dus ik kan er niet heel veel van maken maar het lijkt alsof jij nog wat rustiger mag gaan zitten. Je steekt je benen wat af naar voren en daardoor buts je achterin het zadel, zeker in galop mag je meer met de beweging mee (zijn je beugels te lang?). Ik denk dat het sturen dan ook wat makkelijker gaat ;). Verder een leuk paard! Ik denk dat als je afwerking net wat netter is je makkelijk boven de 190 kan rijden.


Thanks voor je feedback :) Filmpje is inderdaad slecht geüpload, dat kan ook zijn omdat het met een telefoon is opgenomen dus dan is de kwaliteit zowiso al slechter.. Helaas

Ik herken het helemaal! Mijn paard is deels tuiger dus is enorm voorwaarts gooit behoorlijk hoog op (vooral in de galop). Zelf onafhankelijk zitten is echt nog een punt van aandacht, en dat afstekend beentje, mijn vriend gaf me al op mn donder waarom ik dat ineens ging doen whaha!! Ook houd ze zich heel strak in de rug en hals nog waardoor ze nog wat onrustig in de aanleuning is, daarom denk ik ook dat als ik wat beter ga zitten en paard wat meer ontspant dat het beeld al wat harmonieuzer wordt. Maarja, wat wil je als je pas 2 jaar in het zadel zit whaha! We hobbelen gewoon vrolijk door :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:26

WAT? Rij je nog maar 2 jaar?! Wow haha. Dan vind ik het helemaal knap hoe je rond rijdt. Dat strak in de rug worden is wel een bekend dingetje bij tuigers ja. Maar komt goed! Lekker km's maken. Ik heb zelf ook de neiging om als een plankje te gaan zitten op wedstrijd. Heb gelukkig een lieve instructrice die dan een beetje tegen me aan gaat kletsen waardoor ik uiteindelijk wel weer ontspan.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:18

Ja, heb in januari 2017 mijn paard gekocht omdat ze zo braaf was en het heel vertrouwd voelde :P We reden toen nog als een giraf, hoofd hoog in de hemel en tempocontrole kende we niet haha. Ikzelf had voor die tijd wel ooit op een manege op een paard gezeten en eens een buitenritje hier en daar, maar dan houd het wel een heel eind op.

Lekker vlieguren maken :D

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:36

hoi! ik meld mij ook aan. Zonet een startkaart aangevraagd voor 2019 *\o/*

Ik ga starten met mijn knappe 4,5 jarige schwarzwalder ruin Moses. Mijn doel is voornamelijk genieten en hem ontspannen op ander terrein kunnen laten lopen. Moses is nu een jaar onder het zadel en ik heb hem zelf opgeleid.



Eerste wedstrijd is gepland op 12 januari :D



Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:11

Wat een ontzettend gaaf dier sasika! *\o/*

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:24

Hoi allemaal, ik ga ij 2019 met mijn pony Salinero starten. We rijden nog verre weg van prefect maar ik wil alsnog de ervaring opdoen en je leert natuurlijk heel veel van wedstrijden 24 Januarie hebben we onze eerste wedstrijd bij de Sanninghoeve heb er super veel zin in.
Afbeelding

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:32

sasika schreef:
hoi! ik meld mij ook aan. Zonet een startkaart aangevraagd voor 2019 *\o/*

Ik ga starten met mijn knappe 4,5 jarige schwarzwalder ruin Moses. Mijn doel is voornamelijk genieten en hem ontspannen op ander terrein kunnen laten lopen. Moses is nu een jaar onder het zadel en ik heb hem zelf opgeleid.



Eerste wedstrijd is gepland op 12 januari :D


[ Video ]



Leuk! En je woont ook dichtbij zie ik.

Heel veel succes alvast voor iedereen!

Eergisteren weer les gehad. Met de wendingen wilt het paard te diep buigen en over zijn schouders weglopen waardoor ik scheef/te laat uitkom. Nu dus oefenen en echt opletten dat ik hem om 2 teugels rij en begrens met buitenteugel en been.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:42

Wat een leuk dier sasika! En Salinero, met zo'n naam moet het vast goed komen ;).
Ik heb 6 januari mijn eerste wedstrijdje van 2019 gepland staan.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:44

Dank jullie wel! De rest ook heel veel succes natuurlijk!

Wat grappig nicje start je toevallig de 12e ook in Aalsmeer?

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:01

Nee, ik start alleen bij de bosmanege in hoofddorp 1x in de maand.
Start je daar ook?

Vandaag weer geoefend. Recht uit tijdens het hand veranderen en verruimen blijft wel een dingetje :D



Afbeelding

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:28

Nicje87 schreef:
Nee, ik start alleen bij de bosmanege in hoofddorp 1x in de maand.
Start je daar ook?

Vandaag weer geoefend. Recht uit tijdens het hand veranderen en verruimen blijft wel een dingetje :D



[ [url=m/v3DWjb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb daar wel is outdoor gestart met mijn vorige paard. Ook erg fijne locatie, dus daar ga ik ook zeker weer een keertje starten :D

Verruimen is voor Moos ook wel een dingentje. Hij doet het wel, maar spectaculair is het niet. Verder is aanspringen in de goede galop voornamelijk voor mij nog wel ene dingentje. 1 of andere manier verschuif ik veelste te veel mijn zit en springt hij braaf aan in de galop die ik scheef zit. Verkeerd dus :+

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:23

leuk! ik volg graag, hoop dat ik dit jaar ook de tijd kan vinden om te starten.. ben net afgelopen april mijn eigen bakkerij begonnen dus kom tijd te kort.. voornemens voor 2019: een paar leuke wedstrijden mee pikken!

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:42

Mijn planning was al om in 2018 te starten. Na een nekhernia operatie in Januari waarbij ik een titanium wervel heb gekregen . Mocht ik 6 maanden niet rijden. Eindelijk zit mij eigen revalidatie erop en wil ik graag met mijn jonkie van 5 volgend jaar 2019 starten.
Afbeelding

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:04

Leuk topic! Ook ik meld me graag. Sinds twee maanden heb ik weer een eigen paard, een Friese merrie. Bij de vorige eigenaar heeft ze L2 gelopen. Ikzelf ben altijd manege-/recreatieruiter geweest en heb een pauze van 8 jaar gehad. Nu dus samen aan de slag! We krijgen privéles en gisteren heb ik me aangemeld bij de vereniging. Komend jaar dus voor het eerst op wedstrijd! Ik heb nog nooit meegedaan aan een officiële wedstrijd en ben nu al zenuwachtig. ;-) Hoe was jullie eerste keer?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:49

Ik heb me al gemeld, maar gisteren een crosstrainig BB hoogte opgegeven. Misschien daarna nog een oefencrossje. Ben heel benieuwd, want mn paard is best kijkerig en apart met springen. Een normale hindernis kan ie al heel hoog en gek springen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:24

Ook ik wil me hier even melden :)

Heb sinds Februari 2018 een onbeleerde 5-jarige PRE merrie gekocht en we zijn sinds juni/juli begonnen met het zadel en ruitermak maken.
Inmiddels is madam 6 jaar en doet haar stinkende best, maar vind het allemaal nog wel moeilijk.
We gaan gewoon op ons gemakje verder en ik wil eigenlijk met haar komend jaar toch wel een onderling wedstrijdje starten voor de ervaring. Totaal niet gericht op punten of winst, maar gewoon om haar te laten wennen aan de sfeer, omgeving en andere paarden.

Dit is Aradia afgelopen zomer :)
Afbeelding

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 11 bezoekers