Op zoek naar een sport!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:22

Hai Bokkers,

Ook al ben ik regelmatig een paardenbox aan het uitmesten, de trap aan het nemen naar de 4e verdieping en aan het fietsen naar het ov... Zoek ik toch echt een sport/hobby!

Uiteraard staat op 1 paardrijden, maar de manege staat 10 a 15 km verderop. Ik ben afhankelijk van mijn fiets.
In de zomer is dat prima, in de herfst en winter is het minder fijn met de korte en koude, natte dagen. Op 2 staat waveboarden, maar bij elk spatje water op het beton, lig ik onderuit. (En om me nu daadwerkelijk in te pakken met 20 lagen bubbeltjesplastic lijkt me geen goed plan)

Graag zou ik dus weer een sport of actieve hobby op willen pakken, maar ik heb een paar kanttekeningen, en daardoor kan ik voor mezelf niets leuks bedenken.
Misschien weten jullie iets? Dit zijn mijn kanttekeningen:
- geen groepssport
- geen sportschool (fietsen kan ik op mijn eigen fiets wel, gewicht heffen kan tijdens het uitmesten)
- hardlopen / sporten waar je veel rent op een harde ondergrond zijn niet mogelijk.
- het liefst iets wat ik thuis/buiten kan doen. Er is naast een zwembad en sportschool niet echt iets in de buurt.

Wie weet wat leuks?


Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:59

Skeeleren, schaatsen, wielrennen? Met een roeimachine train je vrijwel alle spiergroepen, wij willen er hier thuis ook eentje aanschaffen, misschien is dat iets?

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:07


Lola. <3

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:08

Zwemmen?
Ik heb dat een tijdje gedaan en ik vond het heel fijn. Twee keer in de week ter ontspanning en om toch nog te bewegen, want zwemmen schijnt heel goed voor je te zijn :)

Edit: kan natuurlijk niet echt buiten, maar misschien het proberen wel waard :)

*pum*

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:11

Steppen? Lekker buiten en heel intensief

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:21

Love2sk8 schreef:
Skeeleren, schaatsen, wielrennen? Met een roeimachine train je vrijwel alle spiergroepen, wij willen er hier thuis ook eentje aanschaffen, misschien is dat iets?

Roeitrainer is me als student iets te duur vergeleken het plezier wat ik er denk ik uit ga halen. In de zomer kayak ik wel regelmatig!
Over skeeleren ga ik nadenken, mijn evenwicht is niet heel goed, maar wat ik als kind kon... Moet ik nu ook kunnen toch? :P Dankjewel!

Elanor schreef:
Handboogschieten? :)
Hier kun je kijken of er een club in de buurt zit: https://www.handboogsport.nl/zoek-je-vereniging/

Helaas niet in de buurt, gave sport!

Zwemmen en steppen, zal erover nadenken! Zal eens kijken wanneer het zwembad voor 'vrijzwemmen' open is!
Ik weet dat ik in de buurt een step kan huren... Intensieve sport, maar je bent heerlijk afhankelijk!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:24

Mountainbiken, bootcamp?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:30

boksen?

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:24

Bootcamp is mijn ding niet ;)
Mountainbiken lijkt me tof, maar ik denk dat een track/locatie dan van belang is? Die hebben we helaas niet in de buurt. Of kijk ik nu verkeerd tegen deze sport aan? :D
Op de openbare weg mountainbiken is volgensmij net als wielrennen, alleen dan op een compleet andere fiets.

vibabu schreef:
boksen?

Is geloof ik niet in de buurt, maar ik zal eens googlen! Denk niet dat het mijn ding is, maar voor zelfvertrouwen en -verdediging kan het heel nuttig zijn. Zelfde als met judo et cetera :) Zal eens kijken!

Bokkers, bedankt voor al jullie input :D Aan sommige dingen heb ik nooit gedacht!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:29

Wandelen? Gewoon je neus achterna en lopen? Roeitrainer heb ik een staan hier die ik niet meer mag gebruiken ivm schouder. Mag voor laag prijsje weg :j

Verder zoek je sport als tijdvulling, conditie of afleiding. Want of je nu 10 km fietst in de kou of wandeld dat maakt niks uit :') .

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:38

Vooral als tijdsbesteding, als ik ermee conditie op kan bouwen is dat een voordeel, maar geen must.
Ik merk, nu ik niet meer paardrij en men, ik 'onrustig' wordt. Ik moet even bezig, stilzitten kan ik niet. :') Ik heb wel een doel nodig, of ik moet het erg leuk vinden!
Wandelen is mooi laagdrempelig :)

lianne125

Berichten: 1425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:55

Hardlopen? Ben ik ook gaan doen naast het paardrijden en heeft er voor gezorgd dat ik een veel beter uithoudingsvermogen heb. Het is heel laagdrempelig om te doen. Je trekt je schoenen aan en je doet een rondje.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 14:38

Helaas is hardlopen niet mogelijk, ik heb een grote kans op blessures door de harde ondergrond op straat. ;)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:00

Hmmm, dat is een hele lastige. Ik kom even volgen. Ben wel benieuwd.

Zelf heb ik een tijd heel veel voldoening en ontspanning gehaald uit wielrennen. Gewoon lekker in mn eentje op pad, de natuur in en bewegen. Heerlijk vond ik dat.

Verder heb ik niet echt ideeen voor je. Mocht me wat te binnen schieten zal ik wel gillen!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

sunnysoes

Berichten: 64
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:35

Is Yoga iets voor je?

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:39

Acrobatiek of voltige

Hey, jij ook hier?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:40

Aahhh ahdh? :+ herkenbaar. Ik zat daarmee na stoppen met paardrijden. Ben gelukkig weer kunnen gaan krachttrainen. In combinatie met wandelen en tuinieren goed als alternatief.

Maar valt er bij je thuis geen klusjes te doen? :P en gewoon met fiets naar stal? :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:05

Kickboksen. Kan je thuis onderhouden op een bokszak en ja dat os wel een groepssport maar ook weer niet.
Je staat in een groep, maar spart met 1 persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:16

Ricie schreef:
Hmmm, dat is een hele lastige. Ik kom even volgen. Ben wel benieuwd.

Zelf heb ik een tijd heel veel voldoening en ontspanning gehaald uit wielrennen. Gewoon lekker in mn eentje op pad, de natuur in en bewegen. Heerlijk vond ik dat.

Verder heb ik niet echt ideeen voor je. Mocht me wat te binnen schieten zal ik wel gillen!

Tsja, het luchtballonseizoen ligt stil, dus we moeten iets anders bedenken :D Hopelijk vind jij ook een sport of bezigheid!

sunnysoes schreef:
Is Yoga iets voor je?

Ik heb nog nooit yoga gedaan, lijkt me niets aan := Misschien toch eens een proeflesje proberen.

tabaflab schreef:
Acrobatiek of voltige

Gaaf! Zal ik eens op zoeken :)
Voltige wordt hier helaas niet gegeven.


karuna schreef:
Aahhh ahdh? :+ herkenbaar. Ik zat daarmee na stoppen met paardrijden. Ben gelukkig weer kunnen gaan krachttrainen. In combinatie met wandelen en tuinieren goed als alternatief.

Maar valt er bij je thuis geen klusjes te doen? :P en gewoon met fiets naar stal? :+

Haha! Ik gok dat het huis spik en span is als ik daar mijn energie in gooi :P
Vanavond even naar stal als het niet te mistig is :)

_mexx_lady_ schreef:
Kickboksen. Kan je thuis onderhouden op een bokszak en ja dat os wel een groepssport maar ook weer niet.
Je staat in een groep, maar spart met 1 persoon.

Zal eens kijken!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:36

Jaaa, dat seizoen moeten ze gewoon echt in de winter ook doorzetten. Veel beter voor ons qua "sporten" hahahaha!

Maar ja, daarom volgde ik ook wel een beetje inderdaad. Dacht misschien haal ik hier ook nog wel inspiratie uit hahaha.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:08

Ricie schreef:
Jaaa, dat seizoen moeten ze gewoon echt in de winter ook doorzetten. Veel beter voor ons qua "sporten" hahahaha!

Maar ja, daarom volgde ik ook wel een beetje inderdaad. Dacht misschien haal ik hier ook nog wel inspiratie uit hahaha.

Met ballonstof sjouwen is een goede workout :')

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:12

....met een goed regenpak/ regen uitrusting en ebike naar de manege?
Ik doe dit zo'n tien jaar dagelijks en ik vind het heerlijk.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:18

Met een Zumba dvd in de woonkamer?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Re: Op zoek naar een sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:28

Kunstschaatsen! Super veelzijdige sport, en als volwassene kun je er ook nog super goed in meekomen als je de trainingen een beetje serieus neemt. Als het springen even niet lukt kun je je concentreren op pirouettes, en als je de pirouettes even zat bent zijn er genoeg passenseries waar je aan kan werken. Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld maar het is echt een heel gave sport, en ook nog iets wat je kunt showen omdat je al snel beter bent dan de gemiddelde persoon op schaatsen :D

Ook als je nog helemaal niet kan schaatsen raad ik het aan. Je maakt zo snel vooruitgang dat het niet echt uitmaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lipstick, minkehell en 15 bezoekers