dekje verven met dylon verf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:04

hoi ik wil mijn witte dekje rood verven, heb ik dan genoeg aan het handwas pakje van dylon? of moet ik het wasmachine pakje kopen. ik wil hem wel graag zo helder/fel mogelijk. dus heeft er iemand ervaring met deze "verf". Os misschien andere textiel verf tips.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:10

Ik heb met het verven van een oud dekje de wasmachine variant gebruikt. Was blauwe verf op de verpakking, maar het dekje kwam lichter/paarser uit de was. Let ook op dat het nylon, dus de naden en de lussen waar de singelstoten doorheen gaan wit blijven. Dit gaat dan om een dekje van katoenachtige stof

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:37

het dekje is nog ongebruikt en dus ook nog vlekloos, ik ben een beetje bang als ik de kleinere verpakking kies dat het inderdaad een beetje dof wordt. heeft er nog iemand ervaring met dylon?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:08

Beter je dekje ruilen voor een rode, weet je zeker dat je de goede kleur krijgt en je je dekje niet verklooit

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:15

cissy schreef:
Beter je dekje ruilen voor een rode, weet je zeker dat je de goede kleur krijgt en je je dekje niet verklooit


ik heb het dekje al een tijdje thuisliggen, kan hem dus niet meer ruilen en heb al een aantal goede witte voor op wedstrijd. dus in plaats van deze wegdoen wil ik hem graag verven zodat ik hem kan gebruiken

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:20

Ik denk dat je zo wieso de wadmasch verpakking nodig hebt. En vaak komt rood op wit niet gelijk rood rood eruit. Dus waarschijnlijk zal je het dekje 2 keer moeten verven

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:34

Verkoop je dekje of ruil er eentje? Je hebt voor onder de 20 euro leuke dekjes. Zo heeft Agradi regelmatig een actie met 40 procent korting, dan is het erg goedkoop

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:48

Woon je nog thuis? Zoja willen je ouders wel dat je de wasmachine daarvoor gebruikt.Dadelijk komt de volgende witte was er roze uit.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:12

houd er wel rekening mee dat de gebruikelijke Dylon (zoals verkocht bij oa kruidvat) NIET pakt op synthetische stoffen. Althans; hier verkopen ze alleen de variant die geschikt is voor katoen, maar niet synthetisch stoffen.
Dekje moet echt geheel van katoen zijn, wil de kleur pakken.
Nu zijn de stiksels dat vaak niet, maar als de stiksels niet heel raar gaan contrasteren hoeft dat geen probleem te zijn..

Voor een volgende was dat die roze gaat kleuren hoef je niet bang te zijn; je moet na het verven nog een keer het hele programma draaien (zonder wasmiddel) om eventuele verfresten te verwijderen en dat gaat hier altijd prima; nog nooit gehad dat mijn witte was ineens grijs (ik heb namelijk meestal de zwarte verfkleur) uit de machine kwam.

ikzelf neem altijd de wasmachine variant, maar das puur uit luiheid van mijn kant uit; haat het om met een teiltje in de weer te moeten.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-12-18 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:15

Als jij graag je dekje wil verven dan verf je hem toch? Als ie een andere kleur krijgt als verwacht is het toch geen grote ramp aangezien je het dekje toch voor thuis gebruikt?

Bij mij boeit het me weinig welke kleur mijn dekje heeft of welk merk er op staat.. Op wedstrijd staat hij er gewoon netjes op..

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:20

Ik heb dit gedaan met een wit dekje en handwas. Dus gewoon een grote bak met warm water gepakt en toen geverfd! Kwam er heel mooi uit.

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:02

tnx allemaal voor jullie reactie!

ik heb nog 1 vraagje: kun je de wasmachine pot ook gebruiken voor handwas, zodat ik het dekje wat langer kan laten weken zodat de kleur beter pakt? dat ik dus gewoon het poeder uit de wasmachine verpakking los in een emmer? badkuip doe?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:35

hanne2001 schreef:
cissy schreef:
Beter je dekje ruilen voor een rode, weet je zeker dat je de goede kleur krijgt en je je dekje niet verklooit


ik heb het dekje al een tijdje thuisliggen, kan hem dus niet meer ruilen en heb al een aantal goede witte voor op wedstrijd. dus in plaats van deze wegdoen wil ik hem graag verven zodat ik hem kan gebruiken

Ik bedoelde niet zozeer ruilen in de winkel maar ruilen met een bokker bijv. Iemand die een rood dekje heeft en wellicht een witte nodig heeft.

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:47

ik heb het dekje al een tijdje thuisliggen, kan hem dus niet meer ruilen en heb al een aantal goede witte voor op wedstrijd. dus in plaats van deze wegdoen wil ik hem graag verven zodat ik hem kan gebruiken[/quote]
Ik bedoelde niet zozeer ruilen in de winkel maar ruilen met een bokker bijv. Iemand die een rood dekje heeft en wellicht een witte nodig heeft.[/quote]


oh zo bedoelde je. zou kunnen natuurlijk maar ik vind dit dekje heel erg fijn en heeft ook de perfecte pasvorm voor mijn zadel. Ook ben ik best kieskeurig dus weet ik niet of ik zo snel iemand vindt met een nieuw rood dekje die hij of zij wil ruilen voor een witte. Dit leek me dus handiger

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:15

De laatste keer dat ik iemand die textiel verf heb zien gebruiken (in dit geval voor vale handoeken) kostte het twee pakjes waarna het resultaat alsnog matig/vlekkerig was... Voor de leuk? Gewoon doen. Maar voor het geld kan je beter een nieuw rood dekje kopen.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: dekje verven met dylon verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:20

Ik heb een dekje geverfd met de handwas variant, ik zou meerdere pakjes halen ik had er 1 maar mijn dekje is niet zo gekleurd geworden zoals ik had gehoopt