Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 23:32

Zijn er hier ook Kitchenaid fans?

En dan niet alleen de beruchte Kitchenaid Artisan,maar ook andere artikelen van Kitchenaid.
Wat hebben jullie zoal? En hoe bevalt het?

Ik heb zelf inmiddels 2 jaar nu de kitchenaid Artisan keukenmachine. <3
En afgelopen <:) was ik zo lief geweest dat ik ook nu een Kitchenaid Waterkoker heb. *\o/*

Met nog op het wensenlijstje:
Kitchenaid Ijsmaker
Kitchenaid Blender

En jullie?

Afbeelding

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:06

Hier ook een kitchenaid keukenmachine. Wel de heavy duty dus die vsn mij kan je de kop niet naar achteren doen. Verder heb ik bij de keukenmachine de Snij set en worstenmaker. Ook heel handig. Ik zou ook graag nog de ijsmaker er bij willen.

Anoniem

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:21

Ik heb een kitchenaid keukenmachine met een appelschiller en spiraalsnijder erbij. Die kreeg ik erbij. Hij werkt goed maar ik zou die er nooit zelf bij hebben gekocht.

Daarnaast heb ik ook de handmixer van kitchenaid. Die maakt ook 100% de verwachting waard :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:32

Ik heb een rode artisan met veel hulpstukken, zoals citruspers, drie soorten raspen, een vlinderklopper met rubber (valt tegen in gebruik) en een extra glazen mengkan. Ik vind hen geweldig, maar zou wel willen dat de langzaamste stand langzamer was. Zeker met droge ingrediënten mengen door een nat beslag. Ondanks het afdekding, vliegt meel of poedersuiker door de lucht.
Verder niks van kitchenaid, maar vind het wel prachtige apparaten.
De appelschiller klinkt heeeeel interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:21

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb een rode artisan met veel hulpstukken, zoals citruspers, drie soorten raspen, een vlinderklopper met rubber (valt tegen in gebruik) en een extra glazen mengkan. Ik vind hen geweldig, maar zou wel willen dat de langzaamste stand langzamer was. Zeker met droge ingrediënten mengen door een nat beslag. Ondanks het afdekding, vliegt meel of poedersuiker door de lucht.
Verder niks van kitchenaid, maar vind het wel prachtige apparaten.
De appelschiller klinkt heeeeel interessant.


Dat probleem van de langzaamste heb ik niet. Maar ik heb de versie met kommen van 4,85l dus mss zit daar ook nog verschil in.

De appelschiller is leuk. Maar vooral als je 10 appels moet schillen. Anders schil ik ze net zo snel met de hand.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:28

Ik heb ook dé rode Artisan, die heb ik destijds gewonnen bij een taartenwedstrijd. Anders zou ik die nooit zelf gekocht hebben. En daar hebben we de rode waterkoker met temperatuur regelaar bij gekocht. Samen maakt dat een leuk setje. :)
En daar laten we het ook bij. De keukenmachine en waterkoker staan de prijken op het keukenblad maar andere aparatuur zou in de kast moeten staan en daar vind ik het dan weer net iets te prijzig voor. Als ik zoiets moois heb dan wil ik er ook graag naar kunnen kijken. O:)

Siggislief

Berichten: 13936
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:29

Ik heb zelf een Kitchenaid Artisan Vulkaanzwart.

En ik heb zoals Ceetje_Bokt een vlinder met rubberen zijkant en een glazen mengkom erbij,
en ook nog iets wat je aan de voorkant kan bevestigen en daar mee kan je dingen malen zoals vlees of kaas raspen.

Alleen het ding is vreselijk om schoon te maken, je bent echt een week of 1-2 aan het schoonmaken van de binnenkant.

Wat ik er voor de rest bij heb geen idee. :')

Alleen mijn normale vlinder (zonder rubber) past er niet meer op, hij zit muurvast als ie er op zit zonder in het inhammetje te zitten...

Hebben er zeker 30-50 min bezig geweest om dat ding los te krijgen.

Bram ✝12/08/'15

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:40

Ik ben al jaren gelukkig met mijn Kitchenaid. Ik heb een ijsblauwe. Hij is me geschonken. In de loop der jaren heb ik flink wat hulpstukken erbij gekocht. De raspen gebruik ik heel veel! En sinds 1 maand heb ik een graanmolen. Die gebruik ik voor t koken, om meel te maken en dagelijks lijnzaad voor de paarden te malen. Ook een worstenmaker, een pastamaker. Verder natuurlijk de menggardes die meegeleverd worden.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:42

Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar de ijsmaker. :o

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:52

Jolien87 schreef:
Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar de ijsmaker. :o

Ik ook, maar ik heb al een ijsmaker van de Aldi die we zelden gebruiken, terwijl zelf ijs maken heel makkelijk is. Stom eigenlijk.
De accessoires hebben in mijn keuken een eigen plank :D

Afbeelding
En mijn rode is geen standaard rood, maar een eenmalige kleur vanwege 90 jarig bestaan.

Afbeelding
Welk hulpstuk gebruiken jullie het meest?

Siggislief

Berichten: 13936
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:32

Dat ding herken ik wel, die witte naast de bak staat links. :)
Maak jij die schoon als je hem gebruikt hebt?

Bram ✝12/08/'15

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:44

Ik heb al een jaar of 10 een witte Kitchenaid Artisan, die ik vooral gebruik om brooddeeg te kneden en voor allerlei taarten en cakebaksels. We wonen in Spanje en ik bak minimaal drie keer per week Nederlands brood. We draaien ook ons eigen gehakt met het hulpstuk en hetzelfde gebruiken we om amandelen te malen voor amandelspijs.

In ons Nederlandse appartement hebben we dit voorjaar een nieuwe keuken laten plaatsen en ik kon via via een ijsblauwe Artisan kopen voor ongeveer de helft van de normale prijs. Hoewel ik daar veel minder bak, kon ik het toch niet laten! Ik gebruik hem toch wel vrij regelmatig als we in Nederland zijn en ooit gaan we daar weer wonen. Dan verkoop ik de witte in Spanje wel.

Naast de gehaktmolen verder geen hulpstukken. Ik heb een ijsmachine van een ander merk, al jaren en om appels te schillen heb ik een hele lieve man in huis :-) Ik ben wel benieuwd naar de rasp, werkt dat goed? Ik verwerk vrij veel eigen citrusfruit en dat raspen vind ik een drama, maar wel lekker voor de sinaasappel- en lemon card.

Ik heb geen extra kom in Spanje, in Nederland wel, plus vlinderklopper.

Afbeelding

Webshop - digital art: MoTekent

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:17

Ik gebruik de rasp het meest. Ideaal om kaas mee te raspen voor de pasta :D

fannetje

Berichten: 3545
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:29

Ik heb ook de Artisan in Apelcider, vond het wel een mooi kleurtje. Daarbij ook de glazenkom en vlinderklopper met rubber. Ik zou nog wel veel meer willen, maar helaas geld en ruimte is op. Keuken die ik nu heb ik niet zo ruim qua kasten, dus moet er nog wat op verzinnen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:46

@monique: interssant het zelf maken van spijs. Dat doe jij dus met de gehaktmolen. Kwestie van amandelen erin en draaien maar?
Ik hen twee raspen (fijn en grof) maar daar gaat het te raspen spul boven in en komt het er gemalen uit. Perfect voor bv wortel voor carrotcake, weet niet of het ook werkt met citrusschillen.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:48

Wilde stiekem al jaren een artisan en een half jaar geleden heb ik er voor mijn verjaardag een gekregen <3
Ik heb een pastel gele met extra kom, verschillende kloppers en Kitchenaid had een actie waarmee ik de ijsmaker kreeg, daarna nog de citruspers en de rasp met extra trommels met 50% korting kunnen kopen. Ben er nog steeds super blij mee!

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:31

Ceetje_bokt schreef:
@monique: interssant het zelf maken van spijs. Dat doe jij dus met de gehaktmolen. Kwestie van amandelen erin en draaien maar?
Ik hen twee raspen (fijn en grof) maar daar gaat het te raspen spul boven in en komt het er gemalen uit. Perfect voor bv wortel voor carrotcake, weet niet of het ook werkt met citrusschillen.


Ja, hop de gepelde amandelen er zo in. Het zijn wel vers gepelde amandelen, mijn man kraakt ze (rotklus!) en ik blancheer ze even om de velletjes er makkelijk af te krijgen. Daarna goed laten drogen. Door de molen, één keer, anders krijg je notenpasta. Het is dan een beetje grof spijs, maar wij vinden het heerlijk, omdat je ook echt wel proeft dat het zelfgemaakt is.

Ik heb het eerst bewaard, maar dat ging heel snel schimmelen. De tweede keer dus direct spijs van gemaakt met een eitje, suiker en citroensap (ha, ook van eigen boom). In porties invriezen gaat prima.

Wij wonen rondom tussen de amandelbomen en krijgen geregeld een kratje van deze of gene.


Afbeelding

Afbeelding

Ik ga eens kijken naar die rasp.

Webshop - digital art: MoTekent


Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:32

Ik ben ook een KitchenAid fan! Ik heb de heavy duty variant, met een paar accessoires: een ijsmaker en een pastamachine. Verder heb ik ook nog een cook processor (zo een als links in het plaatje van de OP staat). Die laatste gebruik ik vooral voor risotto, soep en als stomer. Dat is wel heel makkelijk als je niet zo'n zin hebt om in de keuken te staan, maar toch gezond wil eten.

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:42

Dank je Monique! Ik heb dan weer eitjes uit eigen tuin. Als ik weer eens spijs nodig heb ga ik het proberen!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:49

Ik vind het zo leuk, werken met eigen producten. De eitjes krijg ik vaak van de buurvrouw :-) De laatste weken vooral sinaasappeljam, sinaasappel curd en lemon curd gemaakt. Ha, zonder Kitchenaid!

Webshop - digital art: MoTekent

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:20

Hier ook een Artisan Kitchenaid, kleur Candy Apple. Met een extra vlinder met rubber en een slowjuicer. Ik wil graag de glazen mengkom erbij en uiteindelijk uitbreiden naar de ijsmaker en pastamachine. Iemand goede ervaringen met de ijsmaker?

Heb ook een setje in het rood met een ijslepel, blikopener, dunschiller en dergelijke. Kwam bij de standmixer. Ook een espressomachine van Kitchenaid gehad, maar dat ding heeft het niet lang overleefd. :=

laurabe
Berichten: 723
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:05

Ik heb ook een ijsblauwe Kitchenaid Artisan. Daarbij kreeg ik ook de spiraalsnijder set (waar ook de appelschiller bij zit). Verder heb ik er een klopper met extra rubber aan 1 kant bijgekocht en een glazen mengkom omdat ik die mooi vind.

Van mijn vriend heb ik dit weekend een Kitchenaid zwarte waterkoker gekregen van 1,5 liter.

En voor kerst krijg ik nog een Kitchenaid staafmixer. Diegene die komt in een gereedschapskoffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:50

Wij hebben een staafmixer en een broodrooster :') En gisteren kreeg ik dit kado van m'n man :D Toen het binnen kwam was ik zowat aan het bidden dat het geen artisan model was haha. Toen ik vroeg hoe hij wist welk model ik wou "I didn't know so I just bought the most expensive one" :')

Afbeelding

Wil nog graag de pastamaker attachment erbij. :) En de schiller!

Wou eerst ook de food processor maar die heeft echt verschrikkelijk slechte reviews -O-

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kitchenaid fans? Welke apparatuur van Kitchenaid heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 23:39

Waarom wil je geen Artisan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:05

Voornamelijk de zwakkere motor, mijn man houdt van pizza en brood en dat is in de artisan niet zo tof. Maakt veel herrie en trilt veel, de 6500 is veel stiller en heeft minder moeite met deeg.

Er kan ook meer in, en wanneer ik voor mijn man zijn werk iets moet bakken dan zijn 2 taarten en een paar koekjes niet genoeg :=

Het enige nadeel is dan ook dat ie juist moeite heeft met kleinere hoeveelheden, omdat ie zo groot is :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Myka, SemrushBot, VuurVleugels en 76 bezoekers

cron