Thailand tips en ervaringen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:49

enzino schreef:
Iets anders doen is leuk, maar het is ook meer een avontuur waarbij je rekening moet houden met (veel) langere reistijden en je sneller in de problemen zal komen omdat niet iedereen engels spreekt. Voor bijvoorbeeld Phimai neem je waarschijnlijk de bus vanaf Nakhon Ratchasima en niet veel mensen kunnen je daar helpen in het engels. Of je moet zelf een auto huren (niet aan te raden! ) of een busje met chauffeur.



avontuur is leuk, achter de meute aanhobbelen niet, en problemen met taal :+ , vertal app op foon werkt prima, en met handen en voeten ook. er is zo veel moois. gewoon doen


Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:02

In m’n eentje en eerste x Thailand hou ik het wel even bij de wat bekendere plekken.
Als ik niet alleen zou zijn zou ik het zeker leuk vinden om zulke plekken een keer te proberen.


sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:51

Needje schreef:
In m’n eentje en eerste x Thailand hou ik het wel even bij de wat bekendere plekken.
Als ik niet alleen zou zijn zou ik het zeker leuk vinden om zulke plekken een keer te proberen.



en je woont nog vlakbij ook :+ , ik ben vaak en lang in thailand, je geeft maar een gil

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:59

Leuke tips enzino. Had niet door dat je er woonde. Helemaal eens met je idee over reizen VS ergens wonen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:11

sassefras schreef:
enzino schreef:
Iets anders doen is leuk, maar het is ook meer een avontuur waarbij je rekening moet houden met (veel) langere reistijden en je sneller in de problemen zal komen omdat niet iedereen engels spreekt. Voor bijvoorbeeld Phimai neem je waarschijnlijk de bus vanaf Nakhon Ratchasima en niet veel mensen kunnen je daar helpen in het engels. Of je moet zelf een auto huren (niet aan te raden! ) of een busje met chauffeur.



avontuur is leuk, achter de meute aanhobbelen niet, en problemen met taal :+ , vertal app op foon werkt prima, en met handen en voeten ook. er is zo veel moois. gewoon doen


Yep.

En apps als Uber en Grab doen ook wonderen. Zo hoef je geen woord Engels te spreken om op je bestemmingen te komen.

Een prepaid simcard met data voor een maand koop je onder meer op het vliegveld.

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:43

Ik wil graag iig naar Khao Sok en de Surin eilanden. Denk dat het het makkelijkst is om dat als laatste te doen en dan vanaf Phuket weer terug te vliegen naar Bangkok. Lijkt mij het makkelijkst om dan eerst naar wat eilanden in het zuid-oosten te gaan. Echter trekken de eilanden in het oosten mij ook enorm. Maar het vliegen naar en van Trat is wel erg duur vergeleken bij andere plaatsten. Van Chiang Mai naar Surat Thani is iets van 70 euro (en rechtstreeks) terwijl je voor CM - Trat gewoon als 113 betaald, en moet overstappen op Bangkok. En als je vanaf daar naar Surat Thani door wil vliegen kost dat maarliefst boven de 150 euro enkele reis (met overstap).
Dus denk dat ik me maar op het zuiden moet concentreren. Of mensen moeten nog andere ideeen hebben?!
Na Surin eilanden via Phuket terug naar Bangkok vliegen is maar iets van 20 euro.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:03

Afgelopen zomer heb ik vier weken van thailand mogen genieten, en wat vond ik het gaaf!
Hoogte punten voor mij waren (alles waren hoogte punten, maar dan kan ik nog even doortypen haha):
Jungle tocht in Kao Jai (wilde olifanten gezien, heel veel apen, vogels, spinnen, hertjes etc)
Jungle rafts op the river kwai
Raften op de Mei Trang river
Kachana buri (met de officiële brug en heel bizar een markt op het treinspoor)
Chiang mai was ook echt fantastisch met de markten enzo
Ayutthaya, ook echt een super plaats!
Verder vond ik de nachttrein een hele toffe ervaring waar je snel met andere backpackers in contact komt.
Geen idee of ik alle namen goed heb geschreven haha

En ik ga zeker nog een keertje terug, ook al heb ik al veel gezien.

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:21

Needje schreef:
Gister geboekt. Ga 24-2 - 21-3.
Kom pas in de avond aan. Heb nu 3 nachten geboekt in Bangkok.
Denk dat ik voor daarna de nachttrein boek naar Chiang Mai.
Al is vliegen iets goedkoper. Maar denk dat de trein een leukere ervaring is.
Dan pak ik in het noorden Pai ook mee. En dan daarna naar het zuiden.


Let erop dat je pal in het zogenaamde 'smokey season' gaat! Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat regio Chiang Mai en Pai dan écht niet fijn zijn. Zoek het zeker eens op!

Citaat:
Of je moet zelf een auto huren (niet aan te raden! )

Mag ik vragen waarom je het afraad om zelf een auto te huren?


Ik ben net een paar weken terug van Thailand. Wij zijn vanuit Bangkok rechtstreeks naar het noorden gevlogen. 1 dag Chiang Mai en dan met de auto (gehuurd, zelf gereden) de Mae Hong Son loop gereden (Dus chiang mai - Doi inthanon - Mae Chaem - Mae hong son - Soppong - Pai - Chiang Dao) in 10 dagen. Eerlijk is eerlijk, Chiang mai en Pai waren voor mij de twee minst leuke plaatsen (veel meer platgelopen door toeristen, waardoor je bij de lokale mensen ook een andere mentaliteit aanvoelt). Mae Hong Son vond ik qua sfeer écht top. Door het gemak van met de auto onderweg te zijn ook verschillende kleine dorpjes kunnen bezoeken, toevallig op lokale festiviteiten uitgekomen, ... Héél fijne reis.
Stiekem ook al een volgende reis naar Thailand in gedachte aan het plannen :Y). Ik neig (zoals Sassefras al aangeeft) in de richting van de regio van Isaan, weg van de horde toeristen, zoveel mogelijk tussen locals, liefst met een huurwagen zodat je wat flexibel bent...

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:46

Ja ik hoorde dat dus idd nadat ik geboekt had die kant op. :')
Maar goed, ik heb alleen Elephant Nature Parc geboekt daar dus kan daarna al weer naar het zuiden als het echt te erg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 03:06

Florenc schreef:
Citaat:
Of je moet zelf een auto huren (niet aan te raden! )

Mag ik vragen waarom je het afraad om zelf een auto te huren?

Afhankelijk van welke bron je pakt, Thailand staat op nummer 1, 2 of 3 in de wereld met dodelijke verkeersongelukken per 100,000 inwoners. Er zijn verkeersregels maar die worden niet nageleefd, de politie zet alleen checkpoints op ipv rond te rijden en slecht weggedrag aan te pakken en de "echte" regels kan je alleen leren met ervaring.

Ik zou een toerist daarom niet aanraden hier een auto te huren, vooral niet als je zelf minder rijervaring hebt (gezien ze ook nog eens links rijden).

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:13

Needje schreef:
Gister geboekt. Ga 24-2 - 21-3.
Kom pas in de avond aan. Heb nu 3 nachten geboekt in Bangkok.
Denk dat ik voor daarna de nachttrein boek naar Chiang Mai.
Al is vliegen iets goedkoper. Maar denk dat de trein een leukere ervaring is.
Dan pak ik in het noorden Pai ook mee. En dan daarna naar het zuiden.


Niet vliegen naar Chiang mai hoor! Trein is echt ene hele gave ervaring, ga je geen spijt van krijgen :D
En zorg dat je er bent wanneer er nachtmarkt is...die is echt heel groot en super gezellig.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 02:43

De eerste verkiezing sinds de coup zal plaats vinden op 24 februari volgens de huidige planning. Afhankelijk van de ontwikkelingen tot die tijd is het misschien verstandig Bangkok te vermijden die periode want er kunnen wat problemen ontstaan hier en daar.
Foto van de vorige verkiezing:
Afbeelding
(machinegeweer verborgen in popcorn zak om politieke tegenstanders onder vuur te nemen)


Begin mei zal de kroning van de koning plaats vinden wat hoogst waarschijnlijk een deel van Bangkok plat zal leggen en de verkoop van alcohol zal verbieden. Buiten Bangkok merk je er weinig van behalve dat alle televisiekanalen hetzelfde uitzenden.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:41

Hoi, ik kom hier ook even kijken. Wij gaan binnenkort naar Thailand met ons gezin (kindjes van 2 en 5). De tickets voor de nachttrein Bangkok-Chiang Mai zijn geboekt, dus nu de rest van de reis globaal plannen.

Grappig detail: vlucht naar Bangkok inclusief 3 dagen hotel was goedkoper dan vlucht zonder hotel.

Hopelijk zijn we weer weg voordat er onrust komt rondom die verkiezingen...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:32

enzino schreef:
De eerste verkiezing sinds de coup zal plaats vinden op 24 februari volgens de huidige planning. Afhankelijk van de ontwikkelingen tot die tijd is het misschien verstandig Bangkok te vermijden die periode want er kunnen wat problemen ontstaan hier en daar.
Foto van de vorige verkiezing:
[ [url=m/yvzxLq.jpg]Afbeelding[/url] ]
(machinegeweer verborgen in popcorn zak om politieke tegenstanders onder vuur te nemen)


Begin mei zal de kroning van de koning plaats vinden wat hoogst waarschijnlijk een deel van Bangkok plat zal leggen en de verkoop van alcohol zal verbieden. Buiten Bangkok merk je er weinig van behalve dat alle televisiekanalen hetzelfde uitzenden.


Fijn, de 24e stap ik net in het vliegtuig en de 25e ben ik daar dus...

Anoniem

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:05

Misschien stellen ze het weer uit voor de 10e keer.

Grootste risico zal de 24e en de aanloop daarop zijn. Op de 25e is het voorbij.

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:48

Ik kom ook even meelezen :D

Mijn vriend en ik vertrekken op 27 februari naar Bangkok en ik vlieg 11 maart alleen terug, vriend blijft daar voor werk nog een paar dagen. Helaas hebben we dus maar iets van 10 dagen, maar het was anders qua werk niet te plannen.

We zijn ons nu aan het oriënteren op wat we precies gaan doen, moeilijk om te kiezen zeg!

[o]

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:09

Ik zou vooral niet te lang ik Bangkok blijven als je 10 dagen hebt :) Maar dat is mijn invulling, ik vond Bangkok niet zo heel erg denderend..

Wij zijn in de eerste 10 dagen van onze reis door Thailand de eerste 2 dagen in Bangkok geweest, de derde dag in de ochtend naar Ayyuthaya gegaan met de trein, hier een dagje sightseeing gedaan en vanuit daar 'savonds de nachttrein naar Chiang Mai gepakt. 3 dagen in Chiang Mai geweest en nog 3 in pai. de laatste dag zijn we in de avond weer naar Chiang Mai gegaan om in de ochtend naar het zuiden te vliegen. :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:38

Fortitude schreef:
Ik kom ook even meelezen :D

Mijn vriend en ik vertrekken op 27 februari naar Bangkok en ik vlieg 11 maart alleen terug, vriend blijft daar voor werk nog een paar dagen. Helaas hebben we dus maar iets van 10 dagen, maar het was anders qua werk niet te plannen.

We zijn ons nu aan het oriënteren op wat we precies gaan doen, moeilijk om te kiezen zeg!

Werkvergunning en visa voor vriend al geregeld neem ik aan?

Met maar 10 dagen zou ik zo weinig mogelijk tijd verspillen met reizen. De eerste dagen Bangkok om te wennen aan het klimaat en het tijdsverschil, daarna kan je naar het noorden of zuiden als je niet in en rond Bangkok wilt blijven. Naar zowel het noorden en het zuiden lijkt mij teveel reizen.

Voor het noorden is Chiang Mai goed te doen met de nachttrein waardoor je geen tijd verliest met reizen. Maar daar natuurlijk geen stranden en zee. Naar het zuiden zal vliegen worden.

Wat wil je zien/doen/meemaken lijkt me een goed startpunt.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:42

Ik vind Bangkok wel leuk, ben er nu voor de 3e keer geweest.
Aanrader is fiets huren in Bang Krachao, heb je ook een leuke, niet heel toeristische floating market :)
Momenteel zit ik in Chiang Mai en vlieg over 2 dagen naar Phuket.

fiets a fake smile

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:03

enzino schreef:
Fortitude schreef:
Ik kom ook even meelezen :D

Mijn vriend en ik vertrekken op 27 februari naar Bangkok en ik vlieg 11 maart alleen terug, vriend blijft daar voor werk nog een paar dagen. Helaas hebben we dus maar iets van 10 dagen, maar het was anders qua werk niet te plannen.

We zijn ons nu aan het oriënteren op wat we precies gaan doen, moeilijk om te kiezen zeg!

Werkvergunning en visa voor vriend al geregeld neem ik aan?

Met maar 10 dagen zou ik zo weinig mogelijk tijd verspillen met reizen. De eerste dagen Bangkok om te wennen aan het klimaat en het tijdsverschil, daarna kan je naar het noorden of zuiden als je niet in en rond Bangkok wilt blijven. Naar zowel het noorden en het zuiden lijkt mij teveel reizen.

Voor het noorden is Chiang Mai goed te doen met de nachttrein waardoor je geen tijd verliest met reizen. Maar daar natuurlijk geen stranden en zee. Naar het zuiden zal vliegen worden.

Wat wil je zien/doen/meemaken lijkt me een goed startpunt.


Dankjewel voor je reactie!

Mijn vriend reist minimaal 50% van het jaar over de hele wereld, dus die kent het klappen van de zweep betreffende visa's en dergelijke :j

We overwegen een paar dagen door te vliegen naar Phuket en daar nog eens door te reizen naar Kao Sok, mijn vriend wil eigenlijk heel graag 'de jungle in'. Ik ben ook een beetje bang dat we ontzettend veel tijd gaan verliezen met rond reizen, maar we willen ook niet alle dagen in Bangkok blijven. Ik ga nog even verder kijken naar de opties dichterbij Bangkok, ik kwam nog een national park tegen geloof ik dichter bij Bangkok? Hoe verhoud zich dat tot bijvoorbeeld Kao Sok?

[o]

Anoniem

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:01

Dichter bij Bangkok?
Is that Khao Yai National Park?
(op ongeveer 2 uur rijden afstand)

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:59

kaeng krachan national park thailand, dit is ook geweldig mooi. goed te doen vanaf hua hin

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:27

We hebben toch besloten om inderdaad de reistijd te gaan beperken, bedankt voor het advies. Het wordt nu Bangkok, Chiang Mai en een paar dagen Pattaya. We nemen dan waarschijnlijk een binnenlandse vlucht ipv de nachttrein. In Chiang Mai pakken we dan ook een national park mee :j

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar wel spannend hoor!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:46

De nachttrein kost geen tijd, omdat je een groot deel van de reis zal slapen. Juist vliegen is zo'n verspilling omdat je op een vliegveld zit te wachten om vervolgens in een vliegtuig te zitten niksen. Met de trein kom je 's morgens in Chiang Mai aan en heb je daardoor nog de hele dag.

Voor Bangkok - Pattaya zou ik een vooruit geboekte taxi aanraden.
Twee voorbeelden:
http://www.pattaya-taxiservice.com/
http://pttaxiservice.com/

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 16:08

Als je kan slapen in de trein. Da's niet voor iedereen weggelegd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, chocky84, claudtje, ComscoreBot, Eskimo, GrapeshotBot, maxi90, moonsparkle, mvdende, shaddy82 en 77 bezoekers