Regumate -> hoe snel werkt het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Regumate -> hoe snel werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 15:28

Allereerst, dank voor Het lezen van mijn topic.

Precies 1 jaar geleden kreeg mijn paard een peesblessure, ook in deze tijd veranderde mijn paard qua gedrag enorm: explosief, terwijl ze juist altijd een enorm kalm en braaf dier was.

Ineens keihard wegrennen, keihard galopperen aan de longe. Snuiven, alsof ze zich de blubber is geschrokken.

Voor de peesblessure is ze in revalidatie gegaan, met aquatraining om ook zo weer haar energie kwijt te kunnen.

Eenmaal uit gerevalideerd heb ik haar een maand kunnen rijden, dit ging best redelijk. Maar nog steeds was ze veranderd in haar gedrag.

Hierna kreeg ze een enorme wond op haar kogel, dit heeft maanden geduurd voordat dit dicht was en daarna schopte ze de net dichte wond weer open

Hierna kreeg ze enorme koliek, tijdens een enorm heftige hengstigheid ( draden van slijm en een begrote baarmoeder te voelen tijdens Het opvoelen ) tijdens de echo kwam er eigenlijk niks aparts uit en heeft ze een paar dagen op de kliniek gestaan.

Eenmaal hersteld van alles bleef ze vaag doen in haar gedrag; explosief, nerveus, uitbreken aan de longe.
Likken aan andere paarden, allerlei gilletjes geven als ze contact heeft met een ander paard.

Naar mijn idee heeft ze enorm last van haar hormonen en heb ik haar in overleg nu op regumate gezet, ik heb alle topics gelezen over regumate, maar kan nergens vinden hoe snel mensen nu eigenlijk verschil merkten hiervan?

Ik ben eigenlijk ten einde raad, het lijkt er niet op dat ze ergens pijn heeft ( loopt ook als nooit tevoren en heeft een tijdje op metacam gestaan )

Ohja: homeopatische middelen zoals moody mare zijn al gebruikt


Wie heeft ervaring en kan mij helpen?

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:37

Bij die van mij werkte het helemaal niet :') die ging na 5 of 6 weken nog steeds doodleuk haar vriendje gek gaan maken op de weide. Of meneer de ruin toch echt alsjeblief wou dekken 8)7 Uiteindelijk laten inspuiten met iets dat hormonen volledig plat gooide. Dat werkte wel.

Zijn bij je merrie de eierstokken al eens gescand met de echo? Tumor op de eierstokken kan dit gedrag ook geven.
Laatst bijgewerkt door Ashkerlon op 15-12-18 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:44

Regumate zou met een week resulaat moeten laten zien. Niet gezegd dat het alle problemen oplost, maar als het het juiste middel is voor jouw probleem, zou je dat met een week moeten merken.

Hoe ver ben je gegaan in onderzoek? Is er bijvoorbeeld ook bloedonderzoek gedaan? En wat kwam daar eventueel uit? Kun je daar ook wat mee?

Die gedragsverandering, hoe ging dat? Ging dat snel, als binnen een week of duurde dat even, zeg een maand of zo?
Had ze voor deze situatie ook weleens buien of was ze de rust zelve?

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 18:34

Merrie is op kliniek Wolvega gescand en ook is er bloed afgenomen, daar kwam eigenlijk niks uit. Wel tijdens Het opvoelen dat de baarmoeder wat vergroot was. Ze was dan ook echt abnormaal erg hengstig en kreeg toen koliek.

Die gedragsverandering is geleidelijk gegaan. Ik heb haar met grondwerk redelijk onder controle dus ik kan haar wel weer uit die status halen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Eerder heeft ze geen buien gehad, ze was altijd heel zacht en kalm. Echter nu nog wel, alleen heeft ze soms explosies ( wat ik zeg, net alsof ze zich dood schrikt ) staat dan met een hoge nek te snuiven )

Ze staat nu sinds woensdag op regumate, ik verneem wel iets, maar vroeg me inderdaad af hoe snel ik iets kon vernemen, ik hoop dat dit het juiste middel is voor ons natuurlijk.

Zo snuffelde ze dinsdag de kont van mijn Shetlander helemaal af, liefkozende bijtjes, slikjes

Ook regelmatig gegier naar haar buurvrouw was orde van de dag geworden, dat heb ik vandaag nog niet meer gehoord.

Vandaar dat ik ook echt denk dat het aan hormonen ligt, ik sluit natuurlijk niet uit dat haar ergens anders iets dwars kan zitten ( al is ze al helemaal door de malle molen gehaald en loopt ze wel goed. )

Ze wordt overigens niet gereden nu, alleen gelongeerd
Laatst bijgewerkt door ilsse op 15-12-18 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 18:36

Ashkerlon schreef:
Bij die van mij werkte het helemaal niet :') die ging na 5 of 6 weken nog steeds doodleuk haar vriendje gek gaan maken op de weide. Of meneer de ruin toch echt alsjeblief wou dekken 8)7 Uiteindelijk laten inspuiten met iets dat hormonen volledig plat gooide. Dat werkte wel.

Zijn bij je merrie de eierstokken al eens gescand met de echo? Tumor op de eierstokken kan dit gedrag ook geven.



Volledig plat spuiten wil ik liever niet omdat je hier geen dispensatie voor kan krijgen van Het KNHS. Voor de regumate wel. Uiteraard als dit maar weinig helpt sta ik overal voor open, als ik mijn paard maar weer terug krijg

Ze is gescand op de kliniek

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:45

Dat kan supersnel gaan hoor, dus gek ben je zeker niet.
Ik heb de regumate voor mensen en dat merkte ik dezelfde dag nog.
Voor het idee, regumate is progesteron en normaliter bij mensen start je dat op dag 14 van de menstruatiecyclus, als dat lang nodig zou hebben om in te werken zou dat op die manier niet gaan.
Nu vergelijk ik paarden even met mensen, maar ik geloof nooit dat dat anders is!
Goed dat je de regumate probeert, het is zo’n ellende als je daar last van hebt en dan is regumate naar mijn mening onschuldig en kan een groot verschil maken.

Voor het idee, ik ben zonder mijn mensen-regumate nu een vreselijk, vreselijk moe, opgeblazen en geïrriteerd persoon en kan amper tot niet slapen.
Nu met regumate heb ik nergens last van, behalve ietsje vocht vasthouden.
Dus dat je merrie zich beter voelt kan ik me heel goed indenken.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:09

moonfish13 schreef:
Dat kan supersnel gaan hoor, dus gek ben je zeker niet.
Ik heb de regumate voor mensen en dat merkte ik dezelfde dag nog.
Voor het idee, regumate is progesteron en normaliter bij mensen start je dat op dag 14 van de menstruatiecyclus, als dat lang nodig zou hebben om in te werken zou dat op die manier niet gaan.
Nu vergelijk ik paarden even met mensen, maar ik geloof nooit dat dat anders is!
Goed dat je de regumate probeert, het is zo’n ellende als je daar last van hebt en dan is regumate naar mijn mening onschuldig en kan een groot verschil maken.

Voor het idee, ik ben zonder mijn mensen-regumate nu een vreselijk, vreselijk moe, opgeblazen en geïrriteerd persoon en kan amper tot niet slapen.
Nu met regumate heb ik nergens last van, behalve ietsje vocht vasthouden.
Dus dat je merrie zich beter voelt kan ik me heel goed indenken.

Regumate voor mensen kan ik met Google niet vinden.Wel voor varkens,daar schijnt het gebruikt te worden om de cyclus te regelen zodat ze allemaal tegelijk "hengstig" (ik weet niet hoe dat heet bij varkens) worden.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:16

Voor mensen heet het ook uiteraard geen regumate, maar regumate is gebaseerd op progesteron en dat is exact hetzelfde als bij mensen.
Dan heet het utrogestan, crinone, duphaston, en er zijn meer opties.
Meest gebruikte is utrogestan, en inderdaad dat zetten ze bij fertiliteitstrajecten als inseminatie en IVF in.
Bij eiceldonatie met eigen donor laten ze zelfs de cyclussen van beide vrouwen gelijk op lopen door gebruik van hormonen.

Regumate word trouwens ook gebruikt bij merries die snel verwerpen.
Progesteron is nodig om de dracht in stand te houden, te weinig progesteron zorgt dat de dracht onmogelijk voldragen kan worden.
Hier op stal staat een fokmerrie die standaard elke dracht regumate krijgt. :)

Overigens twijfel ik niet aan of het hetzelfde is hoor, maar mens en dier neemt anders medicatie en de inwerktijd.
Maar ik geloof nooit dat dat bij progesteron zo is, omdat ook paarden na de eisprong progesteron aan gaan maken, zelfde soort systeem. :D

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:46

ilsse schreef:
Merrie is op kliniek Wolvega gescand en ook is er bloed afgenomen, daar kwam eigenlijk niks uit. Wel tijdens Het opvoelen dat de baarmoeder wat vergroot was. Ze was dan ook echt abnormaal erg hengstig en kreeg toen koliek.

Die gedragsverandering is geleidelijk gegaan. Ik heb haar met grondwerk redelijk onder controle dus ik kan haar wel weer uit die status halen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Eerder heeft ze geen buien gehad, ze was altijd heel zacht en kalm. Echter nu nog wel, alleen heeft ze soms explosies ( wat ik zeg, net alsof ze zich dood schrikt ) staat dan met een hoge nek te snuiven )

Ze staat nu sinds woensdag op regumate, ik verneem wel iets, maar vroeg me inderdaad af hoe snel ik iets kon vernemen, ik hoop dat dit het juiste middel is voor ons natuurlijk.

Zo snuffelde ze dinsdag de kont van mijn Shetlander helemaal af, liefkozende bijtjes, slikjes

Ook regelmatig gegier naar haar buurvrouw was orde van de dag geworden, dat heb ik vandaag nog niet meer gehoord.

Vandaar dat ik ook echt denk dat het aan hormonen ligt, ik sluit natuurlijk niet uit dat haar ergens anders iets dwars kan zitten ( al is ze al helemaal door de malle molen gehaald en loopt ze wel goed. )

Ze wordt overigens niet gereden nu, alleen gelongeerd

Ben je redelijk kort voor die gedragsverandering toevallig verhuisd? Of is er een grote verandering in de huisvesting (de groep) geweest? Iets anders wat veranderd is rond die periode?

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 20:51

ikke schreef:
ilsse schreef:
Merrie is op kliniek Wolvega gescand en ook is er bloed afgenomen, daar kwam eigenlijk niks uit. Wel tijdens Het opvoelen dat de baarmoeder wat vergroot was. Ze was dan ook echt abnormaal erg hengstig en kreeg toen koliek.

Die gedragsverandering is geleidelijk gegaan. Ik heb haar met grondwerk redelijk onder controle dus ik kan haar wel weer uit die status halen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Eerder heeft ze geen buien gehad, ze was altijd heel zacht en kalm. Echter nu nog wel, alleen heeft ze soms explosies ( wat ik zeg, net alsof ze zich dood schrikt ) staat dan met een hoge nek te snuiven )

Ze staat nu sinds woensdag op regumate, ik verneem wel iets, maar vroeg me inderdaad af hoe snel ik iets kon vernemen, ik hoop dat dit het juiste middel is voor ons natuurlijk.

Zo snuffelde ze dinsdag de kont van mijn Shetlander helemaal af, liefkozende bijtjes, slikjes

Ook regelmatig gegier naar haar buurvrouw was orde van de dag geworden, dat heb ik vandaag nog niet meer gehoord.

Vandaar dat ik ook echt denk dat het aan hormonen ligt, ik sluit natuurlijk niet uit dat haar ergens anders iets dwars kan zitten ( al is ze al helemaal door de malle molen gehaald en loopt ze wel goed. )

Ze wordt overigens niet gereden nu, alleen gelongeerd

Ben je redelijk kort voor die gedragsverandering toevallig verhuisd? Of is er een grote verandering in de huisvesting (de groep) geweest? Iets anders wat veranderd is rond die periode?



Geen van dat allen!

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:21

Bij die van mij werkt het binnen een dag! Je moet wel ruime hoeveelheid geven, na 4 weken kun je dat rustig afbouwen tot de hoeveelheid dat het gedrag nog prettig/handelbaar is. Bij ons was de opbouw 12ml, ze krijgt nu al heel lang 10ml om de dag en dan gaat het fijn. Als ik het langer niet geef merk ik dat ze zichzelf in de weg zit.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Regumate -> hoe snel werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:27

Bij de mijne na een kleine week. Omdat regumate blijven geven onhandig was heeft ze nu een knikker in de baarmoeder. Al een jaar of 6/7 dat gaat ook prima.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 21:48

nummie schreef:
Bij die van mij werkt het binnen een dag! Je moet wel ruime hoeveelheid geven, na 4 weken kun je dat rustig afbouwen tot de hoeveelheid dat het gedrag nog prettig/handelbaar is. Bij ons was de opbouw 12ml, ze krijgt nu al heel lang 10ml om de dag en dan gaat het fijn. Als ik het langer niet geef merk ik dat ze zichzelf in de weg zit.


Om de dag? Zit je dan niet met het progesteron niveau? Ik geef idd ook 12ml

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 21:48

raket schreef:
Bij de mijne na een kleine week. Omdat regumate blijven geven onhandig was heeft ze nu een knikker in de baarmoeder. Al een jaar of 6/7 dat gaat ook prima.



Geeft dat hetzelfde resultaat als de regumate?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:53

Hier een andere soort ervaring met regumate:

Merrie was hengstig en veulen van 8 maand was blijkbaar al klaar om te dekken. Merrie dus eerst aan de regumate en 1 dag apart, kon ze niet hele dagen apart houden. Maar dat werkte eigenlijk dag nadien al, niet meer hengstig. 10d geven en dan gestopt, daarna bleef ze nog ongv 20-30d niet hengstig.
Maar dat waren geen gedragsproblemen en was compleet normaal gedrag oiv hormonen.

Hormonaal zal het zeker direct veranderingen geven, maar gedrag kan nog wel even duren, zeker als ze al een langere periode zich zo gedraagt.

Na castratie van een kater kan het bv nog een aantal weken (!) duren voor ze stoppen met hun kater gedrag (zoals oa sproeien), maar ook soms nooit stoppen of in mijn geval bij mijn kat ook eigenlijk de dag nadien al :')

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 21:59

GaelleS schreef:
Hier een andere soort ervaring met regumate:

Merrie was hengstig en veulen van 8 maand was blijkbaar al klaar om te dekken. Merrie dus eerst aan de regumate en 1 dag apart, kon ze niet hele dagen apart houden. Maar dat werkte eigenlijk dag nadien al, niet meer hengstig. 10d geven en dan gestopt, daarna bleef ze nog ongv 20-30d niet hengstig.
Maar dat waren geen gedragsproblemen en was compleet normaal gedrag oiv hormonen.

Hormonaal zal het zeker direct veranderingen geven, maar gedrag kan nog wel even duren, zeker als ze al een langere periode zich zo gedraagt.

Na castratie van een kater kan het bv nog een aantal weken (!) duren voor ze stoppen met hun kater gedrag (zoals oa sproeien), maar ook soms nooit stoppen of in mijn geval bij mijn kat ook eigenlijk de dag nadien al :')


Dat is zo, daarom vroeg ik me ook af hoelang het duurt voordat het werkt of dat ik effect kan merken. Ik heb wel direct een liter gekocht zodat het wel echt goed getest kan worden. Vandaag was ze wel milder en kon ik haar ook makkelijker tot halt roepen. Ben enorm benieuwd of dit verandering kan geven. Ik kan nl geen andere verklaring voor dit gedrag geven dan dat haar hormonen behoorlijk in de war zijn.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:03

moonfish13 schreef:
Dat kan supersnel gaan hoor, dus gek ben je zeker niet.
Ik heb de regumate voor mensen en dat merkte ik dezelfde dag nog.
Voor het idee, regumate is progesteron en normaliter bij mensen start je dat op dag 14 van de menstruatiecyclus, als dat lang nodig zou hebben om in te werken zou dat op die manier niet gaan.
Nu vergelijk ik paarden even met mensen, maar ik geloof nooit dat dat anders is!
Goed dat je de regumate probeert, het is zo’n ellende als je daar last van hebt en dan is regumate naar mijn mening onschuldig en kan een groot verschil maken.

Voor het idee, ik ben zonder mijn mensen-regumate nu een vreselijk, vreselijk moe, opgeblazen en geïrriteerd persoon en kan amper tot niet slapen.
Nu met regumate heb ik nergens last van, behalve ietsje vocht vasthouden.
Dus dat je merrie zich beter voelt kan ik me heel goed indenken.



Bedankt voor je bericht, ik heb ook het idee dat het wel wat voor haar doet! Wel even afwachten of Haar gedrag ook anders wordt. Voelde jij je ook direct anders en hoe was dit tov jouw gedrag?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:32

ilsse schreef:
nummie schreef:
Bij die van mij werkt het binnen een dag! Je moet wel ruime hoeveelheid geven, na 4 weken kun je dat rustig afbouwen tot de hoeveelheid dat het gedrag nog prettig/handelbaar is. Bij ons was de opbouw 12ml, ze krijgt nu al heel lang 10ml om de dag en dan gaat het fijn. Als ik het langer niet geef merk ik dat ze zichzelf in de weg zit.


Om de dag? Zit je dan niet met het progesteron niveau? Ik geef idd ook 12ml


Geen idee, ze doet het goed op zo en het scheelt fors in de portemonnee.. moet niet langer dan een dag overslaan dan merk ik het wel aan haar

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:16

ilsse schreef:
moonfish13 schreef:
Dat kan supersnel gaan hoor, dus gek ben je zeker niet.
Ik heb de regumate voor mensen en dat merkte ik dezelfde dag nog.
Voor het idee, regumate is progesteron en normaliter bij mensen start je dat op dag 14 van de menstruatiecyclus, als dat lang nodig zou hebben om in te werken zou dat op die manier niet gaan.
Nu vergelijk ik paarden even met mensen, maar ik geloof nooit dat dat anders is!
Goed dat je de regumate probeert, het is zo’n ellende als je daar last van hebt en dan is regumate naar mijn mening onschuldig en kan een groot verschil maken.

Voor het idee, ik ben zonder mijn mensen-regumate nu een vreselijk, vreselijk moe, opgeblazen en geïrriteerd persoon en kan amper tot niet slapen.
Nu met regumate heb ik nergens last van, behalve ietsje vocht vasthouden.
Dus dat je merrie zich beter voelt kan ik me heel goed indenken.



Bedankt voor je bericht, ik heb ook het idee dat het wel wat voor haar doet! Wel even afwachten of Haar gedrag ook anders wordt. Voelde jij je ook direct anders en hoe was dit tov jouw gedrag?


Ik voelde me binnen een uur al anders, en kon dezelfde nacht al wat beter slapen.
Het vocht vasthouden wat ik deed was binnen twee dagen volledig weg.
Ik had heel erg veel geïrriteerde en onterecht bozige gedachtes van de PMS, een onrust waar geen rem op zat, waardoor ik ook erg slecht sliep.
Daardoor was ik in de auto zeg gerust een ongeduldig kreng en idiote medeweggebruikers kon ik dan aardig op schelden. :+
Thuis viel het mee, maar ik moest echt heel erg opletten dat ik niet in een reflex heel geagiteerd reageerde, ik moest er echt hard aan werken.
Laatste twee dagen lukte dat niet meer zo dat op tijd zijn met ingrijpen, maar iedereen wist wel waar het van kwam.
Ik vond ook alles en iedereen om me heen hinderlijk, liepen me in de weg, echt ik werd dan stapelgek van iedereen.
Dat was echt binnen 2-3 dagen weg en ik voelde me ook de laatste twee weken van mijn cyclus standaard down en futloos, motivatieloos.
Het was net of de zon weer ging schijnen met de utrogestan, ik kreeg in no time meer energie en had direct weer zin dingen te ondernemen.
Op dit moment zit ik op dag 24, dus over 4 dagen ongesteld en ik merk nog niks.
Ik ben vrolijk, niet humeurig, zeer geduldig in de auto en ik ga erg goed.
Slapen valt echt niet tegen en als je me zou zeggen dat ik net ongesteld geweest ben, zou ik het qua hoe ik me voel gerust geloven.
Voor mij is utrogestan echt wereldspul, ik moet er echt niet aan denken dat ik zonder moet, want dan functioneer ik gewoon 14 van de 28 dagen niet.
Als ik het vergeet in te nemen ben ik ook serieus gelijk weer opgeblazen en voel ik me echt zo humeurig als de pest, en moe.
Als ik ineens een cupmaat meer heb en een rothumeur weet ik hoe laat het is. :+
Ik denk dat het wel helder is dat agressief lelijk gedoe dus in theorie best over kan gaan bij je merrie? :P
Zelf lach ik er ook maar om hoor, ik vind het eerlijk gezegd wel grappig dat ik me herken in het gedrag van je merrie, ook qua reactie op de regumate. :')

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Regumate -> hoe snel werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:24

ik heb 2 jaar geleden ook regumate gegeven aan mijn merrie. Ik heb het een half jaar gegeven en merkte niet echt een verandering in haar gedrag en hengstigheid. Ik ben er toen mee gestopt

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:19

ilsse schreef:
raket schreef:
Bij de mijne na een kleine week. Omdat regumate blijven geven onhandig was heeft ze nu een knikker in de baarmoeder. Al een jaar of 6/7 dat gaat ook prima.



Geeft dat hetzelfde resultaat als de regumate?


Mijn paard was elke week hengstig, met de regumate wordt ze niet hengstig meer.

Dartel
Berichten: 163
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:39

Mijn paard reageerde zo heftig op de monnikspeper in de Moody Mix. Ze werd nerveus en prikkelbaar. Het duurde even voor ik de link gelegd had, ik ben toen gestopt met de kruiden. Binnen een week was ze weer normaal. Wel ik ze nog steeds op bepaalde plaatsen waar ze toen zo schrok nog wat rillerig.

Ik weet niet of je nog steeds kruiden geeft en of daar ook monnikspeper in zit?

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 22:56

Nee.. ik gebruik geen kruiden op dit moment.

Ik merk nu wel verschil op de regumate denk ik. Vandaag kwam ze toch even in die ‘status’ maar flipte niet en ik kon eerder weer met haar werken. Ze is milder en ik heb het idee dat ze beter in haar vel zit.

Ik verwacht ook niet dat zulk gedrag er zomaar uit is en ik vindt een paar dagen te kort om ergens iets van te kunnen zeggen.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:05

Hier met een week, of misschien 2 toch wel verandering te merken.
Minder adhd en enorm knuffelig

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:01

Ik merkte na een week verschil. Mijn merrie had last van teveel eitjes. Zaten er in totaal 5. Paard was erg gevoelig op aanraking en continu hengstig. 2 weken regumate gegeven. Toen gestopt en weer een echo toen had ze nog maar 2 eitjes. Gedrag is helemaal weg is nu fijn.

Ik heb eventueel nog een fles over. Zit nog ca 850 ml in.