Cupcake versieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Cupcake versieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 19:09

Beste Bokkers,

Ik ga straks cupcakes maken, maar had een idee alleen weet ik niet of die gaat werken.

Ik wil namelijk zodra ik de cupcakes gemaakt heb, chocola in een bakje doen, in de magnetron stoppen en laten smelten. Zodra het gesmolten is wil ik het over de cupcake heen gieten en het laten verharden.

Kan dit en is dit lekker? Iemand verstand? En als jullie nog leuke ideeën hebben om toppings te maken of de cupcake te versieren, gooi ze maar hieronder!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Cupcake versieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:11

Je moet chocola au bain Marie smelten en niet in de magnetron. Dat gaat denk ik ook niet goed.
Maar dan kan je het wel over je cupcakes gieten en laten uitharden.

Verder kan je nog botercreme of glazuur of marsepein gebruiken voor de toppings.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 19:13

verootjoo schreef:
Je moet chocola au bain Marie smelten en niet in de magnetron. Dat gaat denk ik ook niet goed.
Maar dan kan je het wel over je cupcakes gieten en laten uitharden.

Verder kan je nog botercreme of glazuur of marsepein gebruiken voor de toppings.


Die chocola is niet bij ons in de buurt te koop..

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Cupcake versieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:15

Met de magnetron op een lage stand kan je chocolade daar prima in smelten. Wel goed in de gaten houden, als het te heet wordt is het vies.

Het is inderdaad lekker! :D Je kan eventueel een beetje melk bij het bakje met chocolade in doen om het ietsjes zachter te maken wanneer het uitgehard is. :)

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 19:15

julius_juut schreef:
Met de magnetron op een lage stand kan je chocolade daar prima in smelten. Wel goed in de gaten houden, als het te heet wordt is het vies.

Het is inderdaad lekker! :D Je kan eventueel een beetje melk bij het bakje met chocolade in doen om het ietsjes zachter te maken wanneer het uitgehard is. :)


Dankjewel!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:18

ViennaDj schreef:
verootjoo schreef:
Je moet chocola au bain Marie smelten en niet in de magnetron. Dat gaat denk ik ook niet goed.
Maar dan kan je het wel over je cupcakes gieten en laten uitharden.

Verder kan je nog botercreme of glazuur of marsepein gebruiken voor de toppings.


Die chocola is niet bij ons in de buurt te koop..


Huh, chocola is toch overal te koop? Ik heb het over gewone chocola he? Die laat je au bain Marie smelten :7
Dat is de beste manier om chocola te smelten.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Cupcake versieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:24

Je kan ook glazuur maken door poedersuiker met water te mengen of botercreme maken door zachte boter luchtig te mixen en er dan poedersuiker bij te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:58

Ik verplaats dit topic van Huis, tuin en techniek naar Voedertijd, daar past het beter :)