Een heftig jaar met kotta

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liedrie
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-15

Een heftig jaar met kotta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 15:32

Hoi allemaal! :) Ik heb al een hele tijd geen topics op bokt geplaatst, maar toen ik alle uitgelichte foto’s zag begon het te kriebelen :o . Dus een jaar lang met mijn zwarte tinker merrie, Chicota. Een heftig jaar voor ons beide...

Januari
Afbeelding
Pfoee wat was het koud deze maand! Kotta is altijd behoorlijk fris als het kouder begint te worden, dus meestal ga ik dan lekker veel met haar wandelen. Maar natuurlijk ook een paar heerlijke ritjes gemaakt. Inmiddels rijden we al bijna 3 jaar bitloos :D .

Februari
Afbeelding
Alles gaat zijn gangetje en we maken veel buitenritjes. Vooral dicht bij de stal, want verder weg vinden we allebei nog een beetje spannend. Ik probeer dit vaak te oefenen, maar ik merk dat we allebei de spanning opbouwen dus dit gaat met kleine stapjes. Ook doen we veel aan grondwerk, dit helpt ons ook enorm! :j

Maart
Afbeelding
In deze maand heb ik twee weken schapenstage gelopen bij een bedrijf op Texel. Dit was echt een geweldige ervaring en had het niet willen missen. Ik heb hier geholpen met verlossingen en natuurlijk de rest van de verzorging zoals, fles geven, hokken opstrooien, voeren, etc. Kotta had deze weken lekker vakantie :P .

April
Afbeelding
Ik begon steeds meer alleen op touwhalster te rijden, en dit werkte super voor ons beide. Ik kreeg hier een meer ontspannen gevoel door en kotta dus ook. In de bak rijden doen we niet heel vaak, maar ik probeer het wel soms te doen voor de afwisseling.

Mei
Afbeelding
In Mei ben ik een weekje met mijn familie en een vriendin naar Dwingeloo geweest. We verbleven op een camping naast de paardenstallen. Overdag kon je buitenritten zonden begeleiding maken door de prachtige omgeving. Ik hoop hier ooit nog is te kunnen rijden met kotta <3 .

Juni
Afbeelding
Wiehoe! Begonnen met hooien van eigen land :o . Ik sta met kotta op een kleine stal met 4 andere paarden. Ook hebben we kalkoenen, kippen, geiten, konijnen en varkens. Ben echt super blij dat ik op dit geweldige plekje mag staan. Meestal doe ik in de zomer wat minder met kotta. Was er wel bijna elke dag maar dan even lekker poetsen.

Juli
Afbeelding
En dan wordt je 1 juli wakker en heb je allemaal gemiste oproepen van de staleigenaresse en zie je in de groepschat deze foto. Nu ik de foto’s weer zie krijg ik rillingen. Ik kon het de eerste paar dagen niet geloven, ons mooie plekje tot de grond toe afgebrand. Al het hooi dat we net binnen hadden gehaald voor de winter weg, de tractoren en balenpers weg, al onze spullen weg... Maar we hebben enorm veel geluk gehad want bijna alle dieren hebben het gered, op drie konijnen en een cavia na.

Augustus
Afbeelding

Afbeelding
Deze maand weinig foto’s gemaakt, het was de weken na de brand nog erg lastig om steeds aan te komen bij de afgebrande puinhoop. Maar toch moeten we door, en we hebben zo veel hulp gekregen van mensen en bedrijven. Ook zijn we een crowdfundingsactie begonnen, zoveel lieve mensen die doneerde <3 . Steeds een stapje dichter bij de opbouw van de stal. Kotta leek vrij rustig maar schrok sneller van dingen en heb niet veel met haar gedaan. Eerste wat ik weer had gekocht was een touwhalster :D .

September
Afbeelding
Eerst dacht ik dat kot er niet veel aan over gehouden had, maar later ging het toch niet zo lekker tijdens het trainen samen. Veel miscommunicatie en ik denk dat het deels ook bij mij lag. Het is voor ons beide een enorme klap geweest, dus even een stapje terug gedaan. Maar uiteindelijk heb ik een nieuw zadel kunnen kopen! Het is een barefoot cheyenne, en ben er helemaal happy mee *\o/* . Eigenlijk maar 1 keer mee gereden deze maand, want er was nog geen plek om hem op stal te laten en steeds op de fiets mee was ook niet te doen.

Oktober
Afbeelding
Wat heb ik genoten op deze mooie ochtend. Ookal stond er geen stal meer, soms is een mooie lucht en de paardjes erbij voldoende om een mens blij te maken. Veel vooruitgang bij ons allebei deze maand, voor de eerste keer na de brand weer het vertrouwen gegeven en gekregen om kotta los te doen tijdens het wandelen. Echt veel geniet momentjes gehad deze maand, en het besef hoe blij ik mag zijn dat de paarden er allemaal nog zijn :j .

November
Afbeelding

Afbeelding
Jippie! Voor de eerste keer na de brand weer naar het strand :):) . Ik was een beetje gespannen en misschien dat kotta daarom een paar gekke sprongen deed in de duinen Haha. Maar wat was het fijn om weer lekker met haar over het strand te galopperen. Ik had nu wel een normaal Bitloos hoofdstel in ipv een touwhalster, weet eigenlijk niet waarom. Weet nu wel dat ik het veel fijner vind met touwhalster, heb dan veel minder de neiging om teugels kort te pakken. In deze maand was ook de schuur af waar de tractoren in komen te staan en de paarden in de winter!

December
Afbeelding

Afbeelding
Steeds vaker pak ik het zadel erbij om weer lekker een stuk te rijden, en ik merk dat kotta het heerlijk vind om samen op pad te gaan. Het lijkt wel alsof we na de brand alleen maar een sterker team zijn geworden. Ik vertrouw haar sneller en durf daarom nu bijvoorbeeld vaker verder van stal te gaan. Ook de stal zelf ging steeds meer ergens op lijken en inmiddels is deze van de buitenkant helemaal af. Nu zijn ze bezig met de hooiberg en dan gaan we zelf de stal aftimmeren vanbinnen. Het was een heel heftig jaar, maar uiteindelijk zijn we er goed uitgekomen. Ik hoop op veel mooie nieuwe avonturen in 2019 met mijn knappe pony :) .



Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:45

Verschrikkelijk, die brand ! ;( Wat een nachtmerrie !
Gelukkig bijna alle dieren gered !

Knap paardje heb je ! <3
En zo te zien een prachtige omgeving !

Op naar een geweldig 2019 zonder nare dingen !

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Een heftig jaar met kotta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:19

Jeetje wat ontzettend naar.. Lijkt me verschrikkelijk om alles in vlammen te zien opgaan!

Wel fijn dat er ontzettend veel support voor jullie was, dat de meeste dieren het hebben gered en dat jullie hechter zijn geworden. Vooral veel plezier in 2019!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Liedrie
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 18:30

freetorun schreef:
Jeetje wat ontzettend naar.. Lijkt me verschrikkelijk om alles in vlammen te zien opgaan!

Wel fijn dat er ontzettend veel support voor jullie was, dat de meeste dieren het hebben gered en dat jullie hechter zijn geworden. Vooral veel plezier in 2019!


Bedankt!! :)

Liedrie
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 18:30

Pandora2 schreef:
Verschrikkelijk, die brand ! ;( Wat een nachtmerrie !
Gelukkig bijna alle dieren gered !

Knap paardje heb je ! <3
En zo te zien een prachtige omgeving !

Op naar een geweldig 2019 zonder nare dingen !


Dankje! :)

Timo18

Berichten: 1
Geregistreerd: 06-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:07

Het was zeker een jaar...hopen dat volgend jaar een beter jaar wordt en kom zeker weer een keer langs met timootje :o *\o/*

L_Ruiter

Berichten: 42
Geregistreerd: 24-06-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:45

Wat een heftig jaartje zo met die brand... Wel een heel warm gevoel dat er dan zoveel mensen te hulp schieten!
Zo te zien hebben jullie samen een hele bijzondere band! Op naar een prachtig 2019!

p.s. Sta je toevallig op het eilandje bij 't Joppe? Ik sta daar vlakbij, misschien kunnen we er een keertje samen op uit? Vind het zelf nog erg moeilijk om leuke routes te vinden daar, al weet ik dat die er wel zijn :D Heb zelf ook een Tinker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xPearl en 3 bezoekers