leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 18:36

Hoi Bokkers,

Na meer dan 2 jaar trouwe dienst bij mijn bijbaan wordt ik eruit gegooid omdat ik van de zomer 22 word en daarna voortaan te duur ben. Dit is letterlijk tegen me gezegd verder ook dat er totaal geen reden is om me eruit te gooien. Ze zijn ontzettend tevreden, ik maak bijna nooit fouten ben klantvriendelijk, let goed op en krijg veel complimenten. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat ze ontzettend blij met me zijn. Ook mijn collega's zijn het er verder helemaal niet mee eens. Ik moet de komende maand nog ontzettend veel werken en invallen maar hier heb ik totaal geen behoefte meer aan.

Wat zijn verder mijn rechten als werknemer? Kan ik ergens een klacht indienen of voor mezelf opkomen? Bovendien heb ik totaal geen idee waar ik nu moet gaan kijken voor iets anders. Bij een supermarkt hoef ik echt niet meer aan te kloppen, daar ben ik zeker niet meer welkom als werknemer. Ik zou best voor een loon van een 20 jarige willen werken maar dit simpelweg niet mogelijk.

Het geld heb ik helaas gewoon echt nodig, aangezien ik zeker nog een aantal jaar aan de studie ben..

A smile is the prettiest thing you can wear!


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:47

Op wat voor contract werk je?

[o]

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:47

Heb je een vast contract? Had je een vast contract moeten hebben? Dan maak je wel kans. Het niet-verlengen van tijdelijke contracten kan in principe zonder opgave van redenen dus als dat de situatie is sta je vrij machteloos.

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:52

Vervelend ts, het mag niet zomaar maar is lastig ana te vechten. Vraag is of je daar je tijd en geld in wil steken.

Qua nieuwe baan is de Mcdonalds misschien wat, daar willen ze nog wel oudere mensen aannemen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:56

Een vriendin van mij is 45,nooit in een supermarkt gewerkt en is verleden week begonnen bij de Jumbo.Dus ik denk dat in de supermarkt werken toch wel mogelijk is.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:18

Of in de horeca, ze staan te springen om mensen en hebben een voorkeur voor iets ouder personeel.

Mocht je een vast contract hebben, meld je dan bij het juridisch loket :)

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

iirrssjjee

Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:24

Na 2 jaar dienst zal je eruit moeten, ivm het geven van een vast contract, wat ze niet zullen gaan doen. Hoeveel uur heb je op contract en heb je nog vrije dagen staan (alleen van toepassing als je een contract heb met uren)? Je kan evt weigeren om je extra uren te werken en verlof aanvragen voor bv de laatste 2 weken.

beatje schreef:
Een vriendin van mij is 45,nooit in een supermarkt gewerkt en is verleden week begonnen bij de Jumbo.Dus ik denk dat in de supermarkt werken toch wel mogelijk is.


Maar die werkt niet in de avonden en weekenden lijkt me?

Als student kun je niet overdag werken, dus moet je in de avonden en weekenden en dan zijn de jonkies vaak goedkoper.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:33

Ik weet niet wat voor baantje je zoekt...
Maar toen ik 16 was zat ik al ergens op kantoor... (een bijbaan, zelf in te delen)

Ik zou lekker eieren voor mijn geld kiezen als ik jou was, er is op het moment ontzettend veel vraag naar personeel. Als je wilt kan je voor de kerst nog wel ergens anders terecht. Als zij het nodig vinden om zo met jou om te gaan, zou ik ze lekker terug 'naaien' en er zo snel mogelijk tussenuit knijpen.

Weet ook niet waar je woont, maar er zijn diverse productiebedrijven die heel erg veel personeel zoeken via uitzendbureau's, waar je doorgaans véél meer verdient dan in een supermarkt en wat ook nog eens heel erg leuk werk is.

Ter vergelijking, ik deed een HBO-functie bij een bedrijf waar ik 12 euro per uur bruto verdiende.
Goed anderhalf jaar later kwam ik in de zuivel terecht, waar ik zelf op kantoor al veel meer verdiende en waar we op de werkvloer ook personeel zochten die gewoon voor 13 euro per uur aan de slag konden. En dan volstond MBO 2/3 gerust hoor!

Vaak draaien ze hier ook de klok rond, wat betekent dat er per dag 3 diensten zijn waar je je voor kan opgeven. En met name in de zuivel verdien je op zondag lekker dubbel (of 150% weet het niet precies) :D (dus nachtdienst (= ook hoger tarief) van zaterdag op zondag is goud waard :D )

Dus ik zou zeggen, lekker je horizon verbreden! En niet voor het loon van een 20-jarige aan het werk willen in deze tijd!! Dan ben je dief van je eigen portemonnee!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:37

Wat rot, ik heb in dezelfde situatie gezeten bij een supermarkt.
Vanuit daar 1,5 jaar in een callcenter gezeten, paar maanden buitenland, 7 maanden horeca en inmiddels al 1,5 jaar in een bouwmarkt. En dat bevalt me best goed haha. De uren zijn fijn, loon is prima en ik kon ernaast mijn nieuwe opleiding en eigen bedrijf beginnen.

Dus ik zou zeggen, kijk of er een bouwmarkt in de buurt zit. Die hebben juist liever niet de 16 jarige maar juist wat ouder (ik was 22 en ze waren zo blij met me!).

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:56

Vervelende situatie!! Maar als je 22 bent, dan is er nog echt geen nood aan de man. :)

Het lijkt mij niet dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt, anders zouden ze je (in beginsel) er nooit zo maar uit kunnen gooien. Bij een contract voor bepaalde tijd kan het inderdaad voorkomen dat deze niet verlengd wordt. Dat kan zonder opgave van enige reden. Daar kun je natuurlijk wel om vragen wat de reden is. Of je ook een eerlijk antwoord krijgt, is natuurlijk een tweede.

Conclusie: nee, je kunt eigenlijk geen stappen ondernemen. Verlies nemen en op zoek gaan naar iets anders!
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 08-12-18 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:02

iirrssjjee schreef:
Na 2 jaar dienst zal je eruit moeten, ivm het geven van een vast contract, wat ze niet zullen gaan doen. Hoeveel uur heb je op contract en heb je nog vrije dagen staan (alleen van toepassing als je een contract heb met uren)? Je kan evt weigeren om je extra uren te werken en verlof aanvragen voor bv de laatste 2 weken.

beatje schreef:
Een vriendin van mij is 45,nooit in een supermarkt gewerkt en is verleden week begonnen bij de Jumbo.Dus ik denk dat in de supermarkt werken toch wel mogelijk is.


Maar die werkt niet in de avonden en weekenden lijkt me?

Als student kun je niet overdag werken, dus moet je in de avonden en weekenden en dan zijn de jonkies vaak goedkoper.

Ik reageer op de ts die zegt dat ze te oud is,ik lees nergens dat ze een student is.Mijn vriendin werkt wel in de avonden weekenden en feestdagen er is gewoon ook vast personeel nodig een winkel draait niet enkel op studenten.Dat had ze wel gewild trouwens alle weekenden vrij,maar zo'n feestje is het helaas niet.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:05

Maar moet je er over een maand uit of wanneer je bijna 22 bent??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:08


iirrssjjee

Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:16

beatje schreef:
Ik reageer op de ts die zegt dat ze te oud is,ik lees nergens dat ze een student is.Mijn vriendin werkt wel in de avonden weekenden en feestdagen er is gewoon ook vast personeel nodig een winkel draait niet enkel op studenten.Dat had ze wel gewild trouwens alle weekenden vrij,maar zo'n feestje is het helaas niet.


Uhm letterlijk de laatste zin van de OP;

Het geld heb ik helaas gewoon echt nodig, aangezien ik zeker nog een aantal jaar aan de studie ben..

En daarom zeg ik ook; die werkt vast geen avonden. Die werkt dan vast overdag, aangezien de winkel dan ook open moet zijn. Studenten kunnen niet overdag werken over het algemeen. En vaak zijn die goedkoper en willen die graag werken in weekenden, avonden en feestdagen. Waarbij ouder personeel dan te duur is en vaak juist vrij willen zijn op die momenten.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:44

Tijdelijk contract gaat niet meer ivm meer dan 2 jaar. Je zou nu al een vast contract moeten hebben. En dan kunnen ze je naar mijn mening niet zonder reden op straat zetten en heb je tevens sowieso recht op een transitievergoeding.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:22

Er zijn veranderingen in het CAO gekomen (oa elektrotechnische detailhandel) waardoor nieuwe contracten 'goedkoper' zijn dan de oudere contracten op de toeslaguren. Dat kan ook in je voordeel werken bij het zoeken naar een nieuwe baan... Dan ben jij misschien goedkoper dan een jonger iemand die er al langer werkt. ;)

Het is volgens mij zo dat vaste contracten minder gegeven worden.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:29

Muffin01 schreef:
Hoi Bokkers,

Na meer dan 2 jaar trouwe dienst bij mijn bijbaan wordt ik eruit gegooid omdat ik van de zomer 22 word en daarna voortaan te duur ben. Dit is letterlijk tegen me gezegd verder ook dat er totaal geen reden is om me eruit te gooien. Ze zijn ontzettend tevreden, ik maak bijna nooit fouten ben klantvriendelijk, let goed op en krijg veel complimenten. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat ze ontzettend blij met me zijn. Ook mijn collega's zijn het er verder helemaal niet mee eens. Ik moet de komende maand nog ontzettend veel werken en invallen maar hier heb ik totaal geen behoefte meer aan.

Wat zijn verder mijn rechten als werknemer? Kan ik ergens een klacht indienen of voor mezelf opkomen? Bovendien heb ik totaal geen idee waar ik nu moet gaan kijken voor iets anders. Bij een supermarkt hoef ik echt niet meer aan te kloppen, daar ben ik zeker niet meer welkom als werknemer. Ik zou best voor een loon van een 20 jarige willen werken maar dit simpelweg niet mogelijk.

Het geld heb ik helaas gewoon echt nodig, aangezien ik zeker nog een aantal jaar aan de studie ben..


Ik lees 'meer dan twee jaar' - dan heb je een vast contract, theoretisch. Neem hier eens contact over op met het Juridisch Loket? Ze konden al te laat zijn met het opzeggen van je contract...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

EpiqueCheval

Berichten: 58
Geregistreerd: 05-12-18
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:53

Muffin01 schreef:
Hoi Bokkers,

. Ze zijn ontzettend tevreden, ik maak bijna nooit fouten ben klantvriendelijk, let goed op en krijg veel complimenten. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat ze ontzettend blij met me zijn. Ook mijn collega's zijn het er verder helemaal niet mee eens.

Het geld heb ik helaas gewoon echt nodig, aangezien ik zeker nog een aantal jaar aan de studie ben..


Het enige wat ik je kan vertellen is, dat dit niet meer van deze tijd is! 4 jaar geleden ging men zo met iedereen om. 2 jaar werken, en wegwezen, ongeacht hoe goed je was en hoe ''blij'' ze met je zijn. -> Ik ben het levende bewijs! Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je daar graag wil blijven werken, maar geloof me: er is meeeeeer dan genoeg te vinden. Werkgevers zijn echt wel bereid om je tegemoed te komen kwa uren in combinatie met je studie.

Ga gewoon eens kijken voor iets anders, it's their loss, not yours!

Verder zul je dit altijd houden, in ieder geval, wat ik allemaal wel niet aan vragen heb gehad tijdens sollicitaties: En... denk je al aan kinderen? En.. woon je samen? je wil toch wel ooit kinderen? Te oud, te jong, tis altijd wel wat. (Ik heb zelf geen kids, mijn partner een dochter waar ik heel goed mee kan). Maar ze gaan er gewoon van uit dat je aan de kinderen gaat zodra je een vast contract hebt. MAAR! Als je kinderen hebt, is het natuurlijk ook niet goed, want zo'n jonge griet heeft natuurlijk veel meer tijd.


-O- Kortom: Er komen nog veel meer aparte smoesjes. geef niet op en zoek een werkgever die jouw wel graag wil hebben!

Ik ben nieuw op bokt, hoi hoi !!
Gek op mijn allerliefste paard Hetske <3
Check mijn blog! https://www.epiquecheval.com/blog-vlog/,
Hoop hier veel te leren en informatie te verzamelen :D

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:37

SuperAssie schreef:
Wat rot, ik heb in dezelfde situatie gezeten bij een supermarkt.
Vanuit daar 1,5 jaar in een callcenter gezeten, paar maanden buitenland, 7 maanden horeca en inmiddels al 1,5 jaar in een bouwmarkt. En dat bevalt me best goed haha. De uren zijn fijn, loon is prima en ik kon ernaast mijn nieuwe opleiding en eigen bedrijf beginnen.

Dus ik zou zeggen, kijk of er een bouwmarkt in de buurt zit. Die hebben juist liever niet de 16 jarige maar juist wat ouder (ik was 22 en ze waren zo blij met me!).


Ik zou wat anderen aangeven ook op zoek gaan naar een andere baan. Ik heb als bijbaan als receptioniste van een verzorgingstehuis gewerkt en als operator van de personen alarmering. Avonddienst was van 7 tot 11 dus dat schoot wel lekker op (zat dan achter de balie mijn huiswerk te maken) en in de weekenden natuurlijk 150-200% vangen.

Later ben ik net als Assie bij een bouwmarkt terecht gekomen. Werkte hier met heel veel andere studenten en wij maakten er echt altijd een feestje van met zn allen. Gingen na het werk samen eten of op stap. En dat verdiende helemaal niet slecht, had daar zelfs een vast contract. Na mijn studententijd daar tijdelijk heel veel uren kunnen draaien totdat ik een baan in m'n eigen sector had gevonden.

Vriendinnetje werkte bij een meldcentrale voor storingen aan verwarmingsketels. Daar hebben ze ook op feestdagen e.d. bezetting nodig en als het rustig is kan je dan ook prima aan je studie werken. Er zijn echt heel veel meer opties dan supermarkten.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:22

Geen Gall&Gall in de omgeving? Die zoeken juist 21+ medewerkers.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:40

Neem gewoon je ‘verlies’ en zoek wat anders joh :)
Dit gebeurd echt heel veel en je zal vast ook laer ooit nog eens een baan verliezen
Er is echt genoeg te vinden ook voor ouderen.
Niet ergens blijven hangen waar ze je toch niet willen.
Stel je zou bij wijze van iets winnen en er mogen blijven werken (al gaat dat noot gebeuren), zou je er dan nog met plezier werken als je toch al weg moest?
Doet ds sfeer uiteindelijk niet ten goede hoor.
Met opgeheven hoofd vertrekken en een leuke tijd koesteren :)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:48

Lukie, ik denk dat het TS niet gaat om het blijven werken daar. Maar nu gewoon echt om het principe. En ik geef haar echt geen ongelijk.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Rawr

Berichten: 2820
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:14

Muffin01 schreef:
Wat zijn verder mijn rechten als werknemer? Kan ik ergens een klacht indienen of voor mezelf opkomen?

Geen. Niks. Nul.

Een klacht ergens indienen is zinloos tenzij je graag je eigen tijd verspild. Als je op een tijdelijk contract werkt mag een werkgever zonder verdere opgaaf van een reden je contract beëindigen tegen het einde van je contractperiode. Het maakt niet uit als het je mondeling is verteld dat dit vanwege je leeftijd en dus je uurloon is want in een rechtszaal is dit verwerpelijk. En het is niet toegestaan een gesprek op te nemen zonder medeweten van de tegenpartij dus ook dit kun je nooit opvoeren als bewijs van leeftijdsdiscriminatie. Wat jij, de klanten en je collega's vinden is totaal irrelevant.

Het beste dat je kunt doen is
1. Een andere (bij)baan zoeken
2. Je contractperiode uitdienen op de best mogelijke manier
3. Een positieve referentie er aan over houden

Welkom in de grotemensenwereld TS, it's a pretty oliebol place at times.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

Lughnassadh

Berichten: 1773
Geregistreerd: 11-08-12

Re: leeftijdsdiscriminatie, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:42

Jazeker mag je wel een gesprek opnemen zonder dat een ander het weet. Echter, jij moet dan ook deelnemer zijn aan het gesprek. Je mag het echter niet zonder medeweten in de openbaarheid brengen of publiceren. En voor zover ik weet kan zoiets wel in een rechtszaak gebruikt worden.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Exitium

Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:46

Rawr schreef:
Muffin01 schreef:
Wat zijn verder mijn rechten als werknemer? Kan ik ergens een klacht indienen of voor mezelf opkomen?

Geen. Niks. Nul.

Een klacht ergens indienen is zinloos tenzij je graag je eigen tijd verspild. Als je op een tijdelijk contract werkt mag een werkgever zonder verdere opgaaf van een reden je contract beëindigen tegen het einde van je contractperiode. Het maakt niet uit als het je mondeling is verteld dat dit vanwege je leeftijd en dus je uurloon is want in een rechtszaal is dit verwerpelijk. En het is niet toegestaan een gesprek op te nemen zonder medeweten van de tegenpartij dus ook dit kun je nooit opvoeren als bewijs van leeftijdsdiscriminatie. Wat jij, de klanten en je collega's vinden is totaal irrelevant.

Het beste dat je kunt doen is
1. Een andere (bij)baan zoeken
2. Je contractperiode uitdienen op de best mogelijke manier
3. Een positieve referentie er aan over houden

Welkom in de grotemensenwereld TS, it's a pretty oliebol place at times.

Beetje kort door de bocht. Als tegen je gezegd wordt dat je contract niet verlengd wordt enkel vanwege je leeftijd, is dat leeftijdsdiscriminatie en daarom niet toegestaan. Bijvoorbeeld de Albert Heijn is daar al vaker op aangesproken door het College voor de Rechten van de Mens. TS: Je zou het daar aan kunnen kaarten, alhoewel ik betwijfel of je er wat mee wint. Los daarvan zou je even moeten kijken hoe lang je er precies werkt. Als dat langer dan twee jaar is of je meer dan drie contracten voor bepaalde tijd gehad hebt, kan het zijn dat je al een vast contract hebt. Kijk voor meer informatie daarover even op deze site.

Wat betreft het opnemen van gesprekken, dat is als werknemer (sterker nog, als privépersoon in het algemeen) gewoon toegestaan en ook inbrengbaar als bewijs. Wel moet je deelnemer van het gesprek zijn. Een gesprek dat je hebt met je baas of je buurman mag je dus gewoon opnemen (ook zonder zijn of haar medeweten), maar een gesprek wat je baas met je buurman heeft mag je niet opnemen omdat je daar geen partij in bent.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers