[VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:31

rtl nieuws / nieuwe oogst
Overige

Afbeelding
Foto: © Hippo Foto - Dirk Caremans / FEI

Ons land is een populaire vakantiebestemming. Niet alleen voor toeristen uit de hele wereld, ook voor paarden. En dan vooral uit de Golf-regio. Daar is het vaak zo warm dat de paarden naar Nederland worden gevlogen om hier van het koudere weer te genieten. Midden-Oostencorrespondent Olaf Koens vloog mee met zo'n speciale paardenvlucht.



Wedstrijden
In ons land kunnen de paarden beter worden getraind dan in eigen land. Ook zijn er in de zomermaanden in West-Europa wedstrijden waaraan de paarden eventueel kunnen deelnemen.

Gerelateerd bericht:
[VN] [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:48

Leuk! Dit is op mijn werk *\o/* :D
Deze paardencharter was weer een mooie uitdaging die dag! Ik heb er de vluchtpapieren voor klaar gemaakt :')

Het fijne is dat i.c.m. Stal Peters alles netjes afgestemd wordt en de jongens uit onze loods (waarvan de meesten bang zijn voor paarden :') ) voldoende hulp krijgen van de grooms.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:01

interessant!

Leef: neem en geef!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:03

Tof ! Wist ik niet, zo leert een mens nog eens wat :j

Dioxide altijd speciaal hé, als er paarden toekomen of vertrekken !
Ik keek er altijd enorm naar uit 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:08

Ik wist dit wel. Op de pensionstal waar wij staan hebben we ook ooit een hele zomer de paarden uit die regio gehad. Super aardige mensen die mee waren. Wat ik nog het meest bizar vond, zadels, hoofdstellen, paardenvrachtwagens alles werd nieuw gekocht.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:12

Stal Peters ligt bij ons om de hoek, dus ik kende het wel, maar leuk om eens wat beelden erbij te zien.
Ik loop er in het voorjaar graag langs om de veulentjes te fotograferen, al weet ik niet of die ook bij Stal Peters horen :+

Ik weet niet helemaal wat ik van die vluchten moet vinden. Het is natuurlijk fijn dat de paarden hier lekker 'koel' kunnen overzomeren, maar wat een hoop gedoe en wat een belasting voor het milieu, al die privé vluchten elk jaar :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:53

Pandora2 schreef:
Dioxide altijd speciaal hé, als er paarden toekomen of vertrekken !
Ik keek er altijd enorm naar uit 8-)

Ben meestal de lul om ze in de box te krijgen als het er enkele zijn :') Vooral als ze een beetje wakker zijn, zie je de jongens hier echt niet in de buurt komen _O-

8nnemiek schreef:
[...]
Ik weet niet helemaal wat ik van die vluchten moet vinden. Het is natuurlijk fijn dat de paarden hier lekker 'koel' kunnen overzomeren, maar wat een hoop gedoe en wat een belasting voor het milieu, al die privé vluchten elk jaar :=

Er zijn afgelopen jaar totaal maximaal 4 paardencharters op Maastricht geweest. Allemaal uitgevoerd met Boeing 777's welke een van de minst milieubelastende vliegtuigen is zowel qua geluid en CO2/fijnstof :)

Ik denk dat het belastender is om alle paarden constant te trucken, dan alles in eens oo een vliegtuig te laden :)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:57

:D }>
Ik werkte vroeger voor Lufthansa en daar mocht altijd genoeg '' eigen '' personeel van de shipper mee op de vlucht, dus die hadden weinig hulp nodig om te laden.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: [VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:03

Dat scheelt altijd wel veel! De singles die we krijgen gaan vaak zonder groom op reis, of de groom is te laat voor het laden :')

Laatst hadden we een paard met twee kamelen in een box _O- Ik had het afgeraden, maar de airline stationmanager wilde het zo proberen omdat er dan 1 p.p. vrij kwam voor reguliere vracht. Komen ze op het MD aan, moesten ze van de Captain toch in twee aparte HMA's +:)+

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:44

Dioxide schreef:
Dat scheelt altijd wel veel! De singles die we krijgen gaan vaak zonder groom op reis, of de groom is te laat voor het laden :')

Laatst hadden we een paard met twee kamelen in een box _O- Ik had het afgeraden, maar de airline stationmanager wilde het zo proberen omdat er dan 1 p.p. vrij kwam voor reguliere vracht. Komen ze op het MD aan, moesten ze van de Captain toch in twee aparte HMA's +:)+


Ik ken het gedrag van kamelen niet maar dat klinkt nog best tricky een paard met 2 kamelen

Hey, jij ook hier?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:37

:wow: Naast 2 kamelen ? Die airline stationmanager had wel een hele rijke fantasie :D
En dat paard een levenslang kamelentrauma :')
Saved by the captain ! :=

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: [VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:55

Ging prima _O- even kennis laten maken buiten en toen liepen ze er allemaal zo op.

Maar dan nog, levensgevaarlijk als het op de vlucht mis gaat..

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:44

Sommige paarden zijn raar }> :+

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:21

Dioxide schreef:
Leuk! Dit is op mijn werk *\o/* :D
Deze paardencharter was weer een mooie uitdaging die dag! Ik heb er de vluchtpapieren voor klaar gemaakt :')

Het fijne is dat i.c.m. Stal Peters alles netjes afgestemd wordt en de jongens uit onze loods (waarvan de meesten bang zijn voor paarden :') ) voldoende hulp krijgen van de grooms.


En bij ons zijn de eigenaren op vakantie. :P _O- Ook die komen vaak vluchten voor de hitte, maar dit jaar hadden ze pech. Hier vielen de mussen ook dood van het dak door de hitte. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Hobbyhorse

Berichten: 1317
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:09

Bijzonder dit, ik wist ook niet dat paarden de benen konden breken bij turbulentie, heftig...
Er wordt ook gezegd dat er niet in een rechte lijn gevlogen word, wat zou de reden daarvan zijn?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:14

Hobbyhorse schreef:
Bijzonder dit, ik wist ook niet dat paaryden de benen konden breken bij turbulentie, heftig...
Er wordt ook gezegd dat er niet in een rechte lijn gevlogen word, wat zou de reden daarvan zijn?

Ze vliegen volgens mij in principe in een rechte lijn. Behalve als het ergens slecht weer is, dan vliegen ze om zodat ze dus de turbulentie omzeilen :)

Hobbyhorse

Berichten: 1317
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [VIDEO]Paarden uit golfregio overzomeren in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:25

Ha duidelijk, dank Kidde


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers