Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 22:38

Ons 2018 is ook alweer bijna voorbij. Tijd voor een jaar overzicht.

Januari

Het jaar begon koud. Lekker trainen met Jimmy, vooral aan de longe en lekker buiten rijden.

Afbeelding

Februari
In deze maand hadden we onze eerste fotomeeting, Jim vond het allemaal maar spannend, maar er zijn enorm toffe foto's uitgekomen!
Verder hebben we lekker verder gereden.

Afbeelding

Maart
Een oud kennisje vond het leuk om nieuwe bossen te ontdekken, dus gingen we geregeld samen met elkaar op pad. Ze bleken vanaf moment 1 grote maatjes te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

April
Nog meer ritjes samen, maar naast de bosritjes, werkten we ook iedere week aan de longe.

Afbeelding

Maar dit was ook de maand dat mijn partner bang werd voor onze andere pony Spinner. Omdat Jimmy gevoelig is voor het gras, hebben we besloten dat we er 2 pony's bij zouden nemen. 1 voor bij Jimmy en 1 voor bij Spinner op de wei.
En zo kwam Lola met haar dochter. Lola bleek echter niet zo gezond te zijn als verteld was, zo stond ze er de dag na aankomst bij. Ze bleek naast meerdere hb aanvallen in het verleden, ook een fikse hoefzweer te hebben die na een dag doorbrak op de kroonrand. Ik kan wel huilen als ik deze foto zie.

Afbeelding

Mei
Naast de zorgen die we voor Lola hadden, bleek de andere pony totaal geen klik te hebben met Spinner. Dus besloten we een nieuw plekje te zoeken en kwam Sjors in haar plaats. 1,5 jaar oud en hengst, hij kende niets, maar hij was zo leuk en enorm speels.

Afbeelding

Rijden deed ik op dat moment weinig, de zorgen gingen vooral uit naar Lola en ik startte met een nieuwe baan.

Juni
Sjors werd gecastreerd en moest daar van herstellen. Hij en Spinner waren gelukkig een goede match en samen mochten ze genieten op de wei.

Het wandelen met Lola en rijden met Jimmy werd weer opgepakt. Zo gingen we geregeld kleine stukjes op pad.

Afbeelding

Ook gingen we vaak met honden en Jimmy op pad, heerlijk genieten met zijn allen. Jimmy denkt stiekem dat hij ook een hond is :')

Afbeelding

Afbeelding

Juli
Een maand met een dubbel gevoel, wat heel mooi begon met lekkere ritjes, leuk werk en als hoogtepunt het zwemmen met Sjors en de honden en het beleren van Lola!

Afbeelding

Maar helaas was dit ook de maand waar ik compleet instortte, waarbij ik zo intens moe werd, dat ik alleen nog maar kon slapen. Werken en de paarden was op dat moment helaas amper mogelijk.

Augustus
De maand van herstellen voor mij, kleine momenten waarbij ik me beter voelde, was ik al blij als ik zelf kon voeren! Maar gelukkig hadden de pony's zelf ook wel vrede met hun vakantie.

September
Nog altijd niet beter, dus weinig te melden over deze maand.

Oktober
Af en toe komen er weer wat betere momentjes en van die momenten maakten we gebruiken om even wat ontspanning te zoeken in het rijden. Dat ik daarna weer doodmoe was, nam ik dan voor lief.

Afbeelding

November
Wat ritjes met Jimmy en vooral heel veel genieten van de momenten met onze kleine kudde. Zo fijn om ze iedere dag te zien als ik wakker wordt!
Ook verhuisden Spinner en Sjors naar hun winterstal.

Afbeelding


Afbeelding

En nu zijn we in december aangekomen, rijden doen we nog steeds amper, maar ik hoop dit wel weer op te kunnen pakken. Voor nu staat mijn eigen herstel helaas wel voorop.

Er waren doelen dit jaar, die ik helaas door mijn gezondheid niet waar heb kunnen maken. Maar voor 2019 hoop ik voor het eerst te mogen starten met Jimmy en een strandrit met hem te kunnen maken.
Daarnaast hopen we dat Lola steeds beter gaat herstellen van haar klachten en kan ik eind volgend jaar een begin gaan maken van het beleren van Sjors.


Afbeelding

Voor wie niet genoeg kan krijgen van onze bende van ellende, we zijn te volgen op instagram! https://www.instagram.com/mylittlejimmy/

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:27

Die foto met de pony en de honden, geweldig! <3

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:52

Ik volg Jimmy, de rest en jou met genot op IG. Jimmy & Sjors hebben echt een pretbek, heerlijk stel! <3

Anoniem

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:54

Wat een heerlijke foto's! Geweldig <3

Mag ik vragen waar je die gave bontonderlegger vandaan hebt? :o

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:57

little Jimmy!!! Wat is hij toch leuk. <3 ik volg jullie ook op insta. Altijd leuk om hem te zien in zijn sterretjes outfit.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:35

Wat gaaf! Dan van Jimmy hier! :j

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 02:30

Heel leuk! Leuk koppeltje zo :D

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:32

JIMMYYYY <3
Veel plezier in 2019 met je knappe kudde!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:01

Heb het al 100 x gezegd maar toch nog maar een keer; ze zijn allemaal zooo onwijs leuk en knap <3 <3 <

Ik hoop dat je volgend jaar je doelen kunt behalen!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:16

Je hebt zo’n mooi stel pony’s daar <3 hoop dat je in 2019 niet meer zo moe zult zijn, neem niet te veel op je schouders :(:) Op maar een gezond 2019 met veel Jimmy, Lola, Sjors en Spinner <3

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:33

Wat een geweldig stel pony’s zijn het <3
Heel veel plezier en geluk toegewenst in 2019 *\o/*

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:28

Witchcraft schreef:
little Jimmy!!! Wat is hij toch leuk. <3 ik volg jullie ook op insta. Altijd leuk om hem te zien in zijn sterretjes outfit.


Ja hij is zo leuk! Wat tof dat jullie ons volgen <3

Noemer

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-18

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:56

Wat een leuk stel ponies heb je zo bij elkaar! Veel sterkte met je gezondheid.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 19:01

Noemer schreef:
Wat een leuk stel ponies heb je zo bij elkaar! Veel sterkte met je gezondheid.


Dankjewel :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Een jaar vol mini plezier met Jimmy en zijn maatjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:07

Die foto van Jimmy tussen de honden <3 <3 <3 . Leuk overzicht en sterkte met je gezondheid.