Aanhoudende erge spierpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Aanhoudende erge spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 08:54

Sinds een aantal maanden heb ik heel regelmatig last van spierpijn, ook zonder dat ik iets bijzonders gedaan heb. Ik probeer me net rustig te houden, activiteiten die mijn spieren te veel belasten te vermijden, maar ik heb de indruk dat de pijn alleen maar erger wordt. Er komen ook steeds meer pijnlijke spieren bij.

Er is ook niks dat helpt om de pijn te verlichten. Ik dacht dat een massage misschien kon helpen, maar na die massage had ik alleen maar nog veel meer pijn. Ik ben bij mijn osteopaat geweest maar ook dat heet alleen maar voor meer pijn gezorgd.

De pijn is er constant, en zo erg dat ik er 's nachts soms niet van kan slapen. Ondanks dat ik toch probeer voldoende slaap te krijgen blijf ik ook heel erg moe.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Aanhoudende erge spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:04

Hoe zijn je bloedwaardes? Ontstekingen? B12 tekort? D tekort? Magnesium tekort? Zink? Zelfs ijzer kan tekort zijn?

Check ook eens of je het HLA B27 antigen hebt (bloedtest ook).

Verder: als alle waardes goed zijn - lijkt me echt de eerste stap! - kun je ook verder kijken: stress?

Qua 'aandoeningen' denk ik hierbij aan fibromyalgie, maar ik ben geen arts, dus dat zou je daar kunnen neerleggen.

Ik ken zelf vermoeidheid en pijn in gewrichten van reiter. In spieren niet.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:47

Skippy01 schreef:
Hoe zijn je bloedwaardes? Ontstekingen? B12 tekort? D tekort? Magnesium tekort? Zink? Zelfs ijzer kan tekort zijn?

Check ook eens of je het HLA B27 antigen hebt (bloedtest ook).

Verder: als alle waardes goed zijn - lijkt me echt de eerste stap! - kun je ook verder kijken: stress?

Qua 'aandoeningen' denk ik hierbij aan fibromyalgie, maar ik ben geen arts, dus dat zou je daar kunnen neerleggen.

Ik ken zelf vermoeidheid en pijn in gewrichten van reiter. In spieren niet.


Ik heb ook jaren gesukkeld met heel heel veel spierpijn ,HLA B27 dit gen was keer op keer niet aanwezig Maar desondanks wist reumatoloog nr 7 na ondertussen 20 jaar dat ik bechterew had. Hiermee wil ik zeggen dat als de artsen denken niets te vinden wat hun vermoedens bevestigt dat het wel degelijks iets lichamelijks kan zijn. En laat je dan ook niet wegzetten als aansteller of psygisch geval!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:54

kwita schreef:
Skippy01 schreef:
Hoe zijn je bloedwaardes? Ontstekingen? B12 tekort? D tekort? Magnesium tekort? Zink? Zelfs ijzer kan tekort zijn?

Check ook eens of je het HLA B27 antigen hebt (bloedtest ook).

Verder: als alle waardes goed zijn - lijkt me echt de eerste stap! - kun je ook verder kijken: stress?

Qua 'aandoeningen' denk ik hierbij aan fibromyalgie, maar ik ben geen arts, dus dat zou je daar kunnen neerleggen.

Ik ken zelf vermoeidheid en pijn in gewrichten van reiter. In spieren niet.


Ik heb ook jaren gesukkeld met heel heel veel spierpijn ,HLA B27 dit gen was keer op keer niet aanwezig Maar desondanks wist reumatoloog nr 7 na ondertussen 20 jaar dat ik bechterew had. Hiermee wil ik zeggen dat als de artsen denken niets te vinden wat hun vermoedens bevestigt dat het wel degelijks iets lichamelijks kan zijn. En laat je dan ook niet wegzetten als aansteller of psygisch geval!


Artsen weten ook niet alles natuurlijk. Aanwezigheid van het HLA B27 antigen is een goede indicatie voor Bechterew bij sommige klachten. Zegt niet dat HLA B27 geen andere klachten kan geven: in mijn geval reiter, mijn moeder ook. Andersom geloof ik ook heus dat Bechterew kan voorkomen bij misschien nog onbekende (anti)genen.

Maar omdat HLA B27 een bekende is, en makkelijk te testen of je die hebt, is het bij dit soort klachten slim om die te laten checken :)

Mijn eerste reumatoloog zei 'acute jeugdreuma' en wilde daar prednison voor voorschrijven. Ik ben voor een second opinion gegaan toen. Was geen reuma en prednison is géén pretje, dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt destijds. Reiter is een ontstekingsziekte, dus een gezond dieet en bij actieve ontstekingen een ontstekingsremmer is dan het devies. Niet prednison.

En laat je inderdaad niet zomaar wegzetten door een arts als aansteller: als je lijf langere tijd een signaal geeft, is er wel IETS aan de hand.


Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Aanhoudende erge spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:04

Ik dacht direct aan een B12 tekort, zou ik dus zeker op laten testen. :j wel je even inlezen, doktoren zijn namelijk niet allemaal even kundig met het beoordelen van die resultaten. Niet zelf gaan aanklooien met b12 pillen, echt laten testen.

Ik had dezelfde problematiek, maar dokter vond mijn waarde die aan de ondergrens hing prima, met nu 3 jaar later neurologische schade tot gevolg. Ik kon ook af en toe niet slapen van de pijn, alsof ik een marathon had gelopen.

War bij mij overigens toen wel wat verlichting gaf was een ibuprofen nemen voor het slapen, werd ik ook iets fijner wakker. Maar ook dat moe zijn zou kunnen duiden op een b12 tekort.

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Aanhoudende erge spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:18

Mijn erste remedie bij spierpijn: natriumbicarbonaat, lekker 'weken' in bad.
Duitse receptuur: 100 gram poeder, water van 37 graden en een half uur liggen.

Blijft wel de vraag waar dit vandaan komt.
Bij mij is ooit het volgende proefje gedaan : arts prikt 1 druppel bloed uit vinger, op object glaasje en onder de microscoop.
Nu is het zo, dat ik altijd mooie Hb waardes heb bij gebruikelijk bloedonderzoek.
....wat bleek onder de microscoop: al die rode bloedcellen die samen dus die mooie waardes gaven kleefden 'als centerolletjes' aan elkaar.
In alle boeken over fysiologie staat dat een enkele rode bloedcel de vorm heeft van een boterbabbelaar, 'zodat hij makkelijk uit een bloedvat (haarvat) kan en bijvoorbeeld een spiercel in'.
....maar 20 boterbabbelaars die samen een centerol vormen, kunnen dit niet.
Met dus gemene spierpijn als resultaat.

Ik stond dus wat beteuterd te kijken 'wat nu weer?' - de arts stelde mij gerust dat het vaak goed met darmflora op te lossen was.
Hiephoi, dat klopte.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:29

Eline91 schreef:
Sinds een aantal maanden heb ik heel regelmatig last van spierpijn, ook zonder dat ik iets bijzonders gedaan heb. Ik probeer me net rustig te houden, activiteiten die mijn spieren te veel belasten te vermijden, maar ik heb de indruk dat de pijn alleen maar erger wordt. Er komen ook steeds meer pijnlijke spieren bij.

Er is ook niks dat helpt om de pijn te verlichten. Ik dacht dat een massage misschien kon helpen, maar na die massage had ik alleen maar nog veel meer pijn. Ik ben bij mijn osteopaat geweest maar ook dat heet alleen maar voor meer pijn gezorgd.

De pijn is er constant, en zo erg dat ik er 's nachts soms niet van kan slapen. Ondanks dat ik toch probeer voldoende slaap te krijgen blijf ik ook heel erg moe.

Ik lees niets over de huisarts? Als je al maanden continu pijn hebt lijkt dat me verstandiger dan advies van allerlei vreemden op internet vragen. Of ben je daar wel geweest?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:00

Goede suggesties hierboven. Ik heb er ook nog eentje :o

Van een trage schildklier krijg je ook spierpijn én spierkrampen en word je heel moe en futloos. De reumatoloog dacht 10 jaar geleden al dat ik Bechterew ging ontwikkelen. Ik ben HLA-B27 positief, had veel last van lage rugpijn en was stijf. Op de MRI was echter niets geks te zien.
Een vervangend huisarts wist het vorig jaar wel zeker: Je hebt Bechterew. Je zou met MTX (zwaar medicijn) kunnen beginnen. Nee, dank u, daar begin ik liever niet aan -O- {:)-:( en ik sukkelde weer verder met af en toe Ibuprofen om me even wat beter te voelen.

Een halfjaar geleden ging na 10 jaar schildklierwaardes testen en toenemende symptomen (het zit flink in de familie) ein-de-lijk mijn TSH (schidklierwaarde) omhoog en kreeg ik ein-de-lijk medicijnen. Dag spierpijn, spierkrampen, rugpijn, pijnlijke gewrichten, vermoeidheid, kouwelijkheid, darmklachten, droge huid en ogen, haaruitval, enz *\o/*
En ja ik had nog wel last van een paar gewrichten (vingers) maar daar helpt Groenlipmosselcomplex fantastisch tegen. Dus dat is ook opgelost :D

Dusss denk ook aan de schildklier. En, helaas wil een negatieve bloedtest niet altijd zeggen dat die schildklier oké is. Het kan ook zo zijn dat je genoeg schidklierhormoon in je bloed hebt, maar dat het niet in je cellen terechtkomt. Mijn huisarts wilde daar echter niet van weten en weigerde een proefbehandeling te starten.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 15:55

Marie_Anne schreef:
Ik lees niets over de huisarts? Als je al maanden continu pijn hebt lijkt dat me verstandiger dan advies van allerlei vreemden op internet vragen. Of ben je daar wel geweest?


Marie_Anne, bij de huisarts ben ik inderdaad al geweest, maar die wist het zelf eigenlijk niet zo goed. Ik heb de indruk dat mijn klachten wat geminimaliseerd worden, of dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. De eerste keer dat ik bij de huisarts ging kreeg ik een voorschrift voor kinesitherapie mee, toen ik terug ging met de mededeling dat dat niet hielp kreeg ik als advies om maar wat meer te gaan rusten -O-

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken op de afdeling fysische geneeskunde in de kliniek, hopen dat ze me daar wel verder kunnen helpen :o

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:25

Eline91 schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik lees niets over de huisarts? Als je al maanden continu pijn hebt lijkt dat me verstandiger dan advies van allerlei vreemden op internet vragen. Of ben je daar wel geweest?


Marie_Anne, bij de huisarts ben ik inderdaad al geweest, maar die wist het zelf eigenlijk niet zo goed. Ik heb de indruk dat mijn klachten wat geminimaliseerd worden, of dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. De eerste keer dat ik bij de huisarts ging kreeg ik een voorschrift voor kinesitherapie mee, toen ik terug ging met de mededeling dat dat niet hielp kreeg ik als advies om maar wat meer te gaan rusten -O-

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken op de afdeling fysische geneeskunde in de kliniek, hopen dat ze me daar wel verder kunnen helpen :o

Oh, dat is vervelend, daar heb je niets aan. -O- Heeft ze ook geen bloed laten testen op tekorten ofzo?
In België is dat allemaal anders geregeld dan hier geloof ik, maar als je zelf een afspraak kunt maken bij de kliniek is dat wel een goed idee ja. Hopelijk kunnen ze daar iets voor je doen.

tengeltje11
Berichten: 7132
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Aanhoudende erge spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:30

ik zou vooral eens bloed laten prikken,gewoon bij de HA,voor een algemeen beeld.
een 'simpel' tekort zou aan de basis kunnen liggen(maar evengoed niet),maar voor je naar het zh gaat,zou ik dat zeker doen,in het zh gaan ze zeker vragen naar een bloedbeeld.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:33

Eline91 schreef:
Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken op de afdeling fysische geneeskunde in de kliniek, hopen dat ze me daar wel verder kunnen helpen :o


Ik ken wel een goede arts op fysische geneeskunde ! Is wel in Leuven. Geen idee van welke regio je bent ?

Maar idd eerst bloed laten nemen en ook zeker op Vit D en B12 laten checken.
Met name Vit D tekort kan geweldige spierpijn geven...ik kan ervan meepraten :=

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 16:41

Marie_Anne, de huisarts heeft geen bloed afgenomen, zei dat ze dat niet nodig vond :/ Toch nog eens opnieuw om een bloedonderzoek vragen dan :o

Hier in België kunnen wij in de meeste gevallen zelf een afspraak maken in de kliniek. Via de huisarts gaat meestal wel sneller, zeker als het voor dringende zaken of voor medische beeldvorming is.

Pandora2, ik ben van regio Waregem-Oudenaarde dus Leuven is wat ver ;)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:48

Oeps...idd wat uit de richting dan :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, hooi, Lalidan, Silenna en 180 bezoekers