Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 21:10

Nu de EJL-ITP topics uit de grond schieten als paddestoelen kon ik niet achterblijven natuurlijk :D

Had je mij een jaar geleden verteld dat ik in 2018 een paard - nee, een veulen - zou kopen, had ik je keihard in je gezicht uitgelachten en je voor gek verklaard :') een paard, dat was een droom die ik al lang koesterde. Maar ik zou eerst m'n opleiding afmaken, een vaste baan zoeken, lang sparen voor ik überhaupt mijn zoektocht zou starten. Je leest het al, ik 'zou' :+

Ik denk dat elk pennymeisje af en toe wel eens graag online rondsnuffelt en wegdroomt bij paarden die te koop staan. Zo ook ik. En toen ik de bewuste advertentie aanklikte had ik geen idee wat mij zo trok en waarom ik de nachten daarna er maar aan bleef denken, ondanks het totaal niet was wat ik zocht. Nadat mijn toenmalige vriend gillend gek werd van mij ( :') ) toch maar de eigenaresse een mailtje gestuurd en een keertje wezen kijken.

Liefde op het eerste gezicht was het... Mijn gevoel van de advertentie werd alleen maar bevestigd. Sh*t, ik zou nog geen paard kopen :+ Maar na veel overleggen, uitrekenen en regelen, werd ik op 6 juni 2018 toch eigenaar van een kruising PRE x KWPN veulen, geboren op 27 april en toen dus een maandje oud. Regreso <3


Afbeelding

Afbeelding

De maanden daarop bleef Regreso uiteraard nog bij de fokker staan. Dit was gelukkig slechts 35km verderop dus niet al te ver reizen. Om de 2 à 3 weken bracht ik hem een bezoekje, en wat was het telkens schrikken hoe hard hij gegroeid was -O-


Afbeelding

Afbeelding

Met z'n 'brother from another mother' bij de fokker, een Tinker hengstje waar hij de grootste lol mee had :D
Afbeelding

Afbeelding


En toen was het dan zover, op 30 september kwam Regreso eindelijk naar 'huis'. Ik vond het echt doodeng, gezien hij meteen gespeend werd en dan voor de allereerste keer op de trailer moederziel alleen, weg van z'n gekende kudde :(:) Alles verliep echter heel goed, hij stond heel rustig op de trailer en eens aangekomen op z'n nieuwe stekje werd hij helemaal enthousiast toen hij andere paarden zag staan :))

Afbeelding

Afbeelding

Deels om de fokker te bedanken, en deels omdat ik een overzichtje best wel tof vond, heb ik een video gemaakt met het leukste beeldmateriaal van Regreso z'n eerste 5 maanden. Van geboorte (want die is gefilmd, zo leuk!) tot spenen en verhuis:


In het begin werd Regreso nog niet geaccepteerd door zijn nieuwe kuddegenootjes. Dat vond ik zelf erg naar om te zien, want hij stond echt alleen in een hoekje van de wei en werd ook weggejaagd bij het eten. Gelukkig trok dit na een aantal dagen helemaal bij. En nu zouden ze niet meer zonder elkaar kunnen. De oudste merrie heeft de taak van 'tante' opgenomen, ze stelt grenzen en voedt hem streng op, maar staat ook vaak genoeg lekker met hem te kroelen en beschermt hem als hij wat onzeker wordt :+:

Afbeelding

Momenteel staat meneer lekker in het winterhaar. Hij groeit als kool en langzaam maar zeker gaan we richting de lelijke-overbouwde-jaarling-fase :') maar ik ben nog elke keer op slag verliefd als ik dat leuke koppie zie... Hij doet alles ook zó braaf, kan lekker staan genieten van een uitgebreide poetsbeurt, loopt netjes mee aan het halster en doet niks liever dan achter me aan lopen en knuffelen <3

Nog een paar recente foto's van een paar weken terug. Bolletje wol, en wat een manenbos krijgt hij al!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En afsluiten doen we met de meest recente foto, afgelopen week nam ik hem even mee naar de binnenstallen. De volwassen paarden vonden hem allemaal érg interessant, en ook Regreso houdt wel van nieuwe vrienden maken :D Hier staat hij lekker te snuffelen met de oudste (dekhengst) bij ons op stal. 19 jaar verschil, en ze waren zoooo lief en zacht met elkaar <3
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken en lezen! :)

Veel liefs, Joyce en Regreso

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door billionache op 12-12-18 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!



freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:29

Haha, wat ontzettend bijzonder dat je zo tegen de advertentie aanliep dat je hem niet meer kon laten staan. Soms moet het zo zijn!

Het ziet eruit als een heel sympatiek maar stoer kereltje. Veel plezier samen in 2019!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:35

gaaf veel geluk

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:35

Wat een prachtig ventje. <3

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:50

Wat een prachtig ventje! Daar ga je een onwijs leuk paard aan hebben <3

Is zijn moeder Yenka?

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:32

Super leuk filmpje! Ik vond het altijd een super knap veulen. <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:27

Wat een knapperd! Ik ben helemaal weg van zijn bles. Snap wel dat die in je hoofd bleef zitten :D

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 14:48

Ahh thanks voor de lieve en leuke reacties al :+:

@EliseXJoelle: zijn moeder is inderdaad Yenka :j echt grappig hoe hij (of z'n moeder) overal herkend wordt :+

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:58

Wat een leukerd! Veel geluk met hem!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:08

billionache schreef:
Ahh thanks voor de lieve en leuke reacties al :+:

@EliseXJoelle: zijn moeder is inderdaad Yenka :j echt grappig hoe hij (of z'n moeder) overal herkend wordt :+


Ik dacht het in het filmpje al te zien aan de merrie waar Robin mee aan het werk was, sinds daarna zie ik enorm veel vergelijking tussen hem en Yenka. Onwijs leuk!
Ik had wel meegekregen dat Yenka drachtig was maar had nog geen foto van haar veulen gezien, maar echt een onwijs knap ding is het geworden <3 <3

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:28

Geweldig! Hij is zo leuk <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:11

Mooi overzicht. En wat een knapperd <3

Keep calm and love horses!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 16:37

@EliseXJoelle: Helemaal Yenka is het geworden ja haha, ook van karakter als ik Robin mag geloven :D

Thanks iedereen <3

Gisteren nog een heftig moment in 2018: ik werd gebeld op het werk dat Regreso met zware koliek stond... Het was ff erg close omdat een eerste behandeling door de DA niet echt mocht baten en hij snel progressief verslechterde, maar gelukkig zagen we hem na de tweede behandeling stilletjes aan opknappen. Het was echt schrikken, maar gelukkig goed afgelopen :(:)

Afbeelding

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:08

Wat heftig zeg! Gelukkig gaat het nu opnieuw beter met je prachtige stoere hengt! Veel plezier samen! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers