Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 13:15

Hallo Bokkers,

Ik heb even jullie mening en eventueel advies nodig. Aangezien dat veel bokkers goed af gaat ben ik benieuwd of ik zelf gewoon een zeur ben of dat ik een punt heb.

In april heb ik contact gezocht met een zadelmaker en een afspraak gemaakt. Ik heb een ochtend vrij genomen en kreeg op de ochtend zelf een bericht dat het niet kon doorgaan omdat haar hond ziek was. Ik baalde als een stekker maar oké.. Kán gebeuren.

Ik heb eind juni dan een consult gehad want ze had het erg druk dus alles duurde lang. Hieruit is een zadel gekomen die ver boven budget lag maar oké ik ben zelf akkoord gegaan en ik heb ook een lastig paard dus prima. Het zadel moest besteld worden dus ik zou er 8 weken op moeten wachten.

20 augustus haar bericht want ik had nog niks gehoord. Een volle week later heb ik weer bericht want ik had geen antwoord gekregen. Bleek dat het zadel in de verkeerde kleur gemaakt was en dus opnieuw besteld moest worden.. :roll: Op dit moment werd ik echt een beetje pissig om de hele situatie. Dus kreeg ik een leenzadel.. Nouja oké het moet maar.

Donderdag 6 september kon ze het leenzadel brengen. Een uur te laat dan onze afspraak want verkeersdrukte.. Leenzadel was in principe prima.

5 oktober is dan eindelijk mijn zadel geleverd. Maar bleek dat de singel vergeten was (zadel was bruin en ik wilde ook een bruine singel natuurlijk) én hij was beschadigd op de singelstoten.. :wow:

Door deze vervelende dingen zou ik de singel gratis krijgen en na een aantal rij uren (ik weet even niet precies hoeveel) zou het zadel weer wat aangepast worden en de singelstoot vernieuwd.

Maar ik zit hier eigenlijk totaal niet meer op te wachten.. Als de singelstoot vervangen moet worden ben ik het zadel straks weer wéken kwijt natuurlijk. De afspraak kon ook pas ergens februari plaatsvinden terwijl ik er een maand geleden om gevraagd heb (dan dus 3 maanden verder!)

Het gaat hier ook niet om een 2e hands Wintec maar om een zadel van €2200,-

Het is denk ik noodzakelijk dat ze langskomt om te chekken en eventueel bij te vullen maar die singelstoot wil eigenlijk gewoon een financiële vergoeding voor. Is dat redelijk?

Voor mijn andere paard heb ik ook een nieuw zadel nodig maar ik ga toch maar op zoek naar een ander.. %)


xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 19:00

Wil niemand mijn misschien iets te lange verhaal lezen en erop reageren.? -O-

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:06

Uhmm tja, ik was al veel eerder opzoek gegaan naar een andere zadelmaker... maar je wil weten of het redelijk is om vergoeding te vragen voor die singelstoten?

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:07

xApple schreef:
Het is denk ik noodzakelijk dat ze langskomt om te chekken en eventueel bij te vullen maar die singelstoot wil eigenlijk gewoon een financiële vergoeding voor. Is dat redelijk?


Ik vind dit zeker heel redelijk. Hangt wel af hoeveel korting je wil natuurlijk. Even rond bellen hoeveel het kost om deze elders te laten vervangen?


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:11

Ik zou je geld terug vragen en een andere zadelmaker zoeken, als ze dat niet wilt gewoon dreigen dat je juridische stappen gaat nemen. Want deze ´zadelmaker´ komt haar afspraken niet na en levert niet de goede producten in de goede levertijd. Dus dat zijn aardig wat punten waarop je haar kan pakken.

Klinkt misschien een beetje gemeen. Maar zou dat echt doen.

JM :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:12

Klinkt bijna als mijn verhaal.
Ik was allang over gestapt naar een ander. Welke regio zit je?

julius_juut

Berichten: 3097
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:13

Tja, iets dat beschadigd afgeleverd is zou ik niet mee akkoord gaan, zeker niet als dat niet inderdaad een financieel extratje tegenover staat.

Ik zou het heel redelijk vinden als ze korting/gratis dienst zou geven, maar dat kan je niet eisen natuurlijk.



De service klinkt wel echt om te huilen zeg, sjemig.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:16

Ja ik zou het wel redelijk vinden om dat te vragen. Wellicht handig om alles duidelijk op te schrijven hoe lang het allemaal geduurd heeft, wat er mis is gegaan en dan de vergoeding voor de singelstoten te vragen en dat haar te mailen. Dan doe je het schriftelijk, beste is met een leesbevestiging.

Als ik zelf de zadelpasser was geweest zou ik daar zeker mee accoord zijn gegaan. Denk dat ik dan zelf al eerder iets van korting had gegeven, want dit schiet zo niet op.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 19:17

Zeepsop schreef:
Uhmm tja, ik was al veel eerder opzoek gegaan naar een andere zadelmaker... maar je wil weten of het redelijk is om vergoeding te vragen voor die singelstoten?


Nouja het zadel was al besteld en het was een heel gedoe om uiteindelijk een passend zadel te vinden dus ik wilde hem wel erg graag hebben.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 19:17

Myrthe3 schreef:
Klinkt bijna als mijn verhaal.
Ik was allang over gestapt naar een ander. Welke regio zit je?


Noord Holland omgeving Schagen.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:19

Ik vind dat je behoorlijk zit te miepen.

Je zadelmaakster heeft problemen gehad met invloeden van buitenaf en heeft hier, in zoverre dat zij het kon oplossen, hulp/oplossingen geboden.

Een singelstoot vervangen kan ter plekke.

Ligt je zadel goed?

Es war schön.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 19:39

Nielojram schreef:
Ik vind dat je behoorlijk zit te miepen.

Je zadelmaakster heeft problemen gehad met invloeden van buitenaf en heeft hier, in zoverre dat zij het kon oplossen, hulp/oplossingen geboden.

Een singelstoot vervangen kan ter plekke.

Ligt je zadel goed?


Volgens haar kon dat niet en moest ze hem meenemen ;)

Heb je ook gelezen in welk tijdsbestek dit allemaal was? In april stond de 1e afspraak gepland en heb ik oktober een beschadigd zadel zonder singel..

Ik ben wel tevreden over het aanpassen want het zadel ligt goed maar totaal niet over de service.

Dat de singel gratis zou zijn wist ze ook niet meer zo goed wat we daar nou over hadden afgesproken dus ze was alweer aan het terugkrabbelen kreeg ik het idee.

AnnetteFlame

Berichten: 1436
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:42

Ik denk dat je best die singel mag 'eisen', we zijn bijna een jaar verder! En hou wel voet bij stuk, en t liefst de communicatie via tekst zodat je t zwart op wit hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:44

Als je er nog vanaf kan zou ik het zadel niet eens meer kopen.. Dit is vragen om problemen.

Als ze nu al geen service kan leveren zal ze dat ook niet doen als het niet meer past oid. De meeste zadelmakers lenen wel zadels uit. Dus ik zou een andere zadelmaker bellen. Zeker als je twee nieuwe zadels nodig heb, kan er vast een mooie prijs gemaakt worden.

Judass

Berichten: 4823
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:44

Ik vind niet dat je aan het miepen bent.
Een zieke hond, of iets anders, tja dat kan een keer gebeuren.

Maar ik vind laat komen vanwege verkeersdrukte écht geen excuus meer tegenwoordig.

Al met al zou ik sowieso een vergoeding/korting vragen.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:46

ok heb je pb gestuurd. woon in zelfde omgeving. dus heb wel ervaring met zadelmakers in de omgeving

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Sizzle

Berichten: 35622
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:47

Oh, herkenbaar, maar dan vanaf de andere kant. Als je zadels uit Engeland haalt gaat het vrij regelmatig fout -O-
Ik heb ooit voor een klant 3x (!) een zadel weer terug moeten sturen omdat ze iets vergeten waren of fout gedaan hadden _-:(
Echt extreem genant als je de tussenpartij bent.
Een singelstoot kost niet veel meer dan 20 Euro of zo. Als het niet toevallig de dtoot is die door de wrong gaat kan dat gewoon ook terplekke gedaan worden.

Echter is alles andere natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven.
Een vertraginf van April -Juni is wel behoorlijk lang. Die singel zou niet eens een discussie moeten zijn in dit geval.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 12-12-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:48

Dat het lang duurt tussen bestellen en levering kan gebeuren, maar het was een stuk netter geweest als de zadelmaakster je geïnformeerd had over de vertraging. Zoals ik het nu lees, kwam je achter de vertraging omdat je zelf contact op ging nemen.

Heb qua lengte tussen afspraken ook zoiets meegemaakt bij een kennis. Zadelmaker kwam om te controleren of het zadel nog paste. Nee, zadel past niet. Oké, heb je dan wat anders? Nee, daar moet m’n collega voor komen.
Toen de collega kwam, hebben ik en vriendin staan bepalen wat zij met het zadel moest doen. Het zadel wat waarschijnlijk het beste zou passen op het paard (meneer 1 had een type en maten genoemd), had ze niet bij zich. Wel een met goede zitmaat, maar te kleine boom en andersom. Wat een gedoe was dat...

Oy with the poodles, already

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:02

Kan gebeuren dat zadel per ongeluk verkeerde kleur is.
Ik vind het ook niet acceptabel dat je iets nieuws koopt en dat het dan een gebruikt onderdeel bevat (wie weet is dit niet het enige?), maar de vraag is in hoeverre de zadelmaker dat kon voorkomen.

Ik vind de communicatie naar jou toe wel slecht. Soms zit inderdaad alles tegen, van nog voor het passen tot na het leveren. Kan net pech zijn, dat weet je niet. Maar dan zou te allen tijde de communicatie naar jou toe en de eventuele compensatie goed moeten zijn.
Zoals je singelstoot zou je imo ook niet voor moeten betalen, je kocht iets nieuw en kreeg iets gebruikt, dan zou je niet nog weer extra moeten betalen voor de vervanging daarvan.

Maar als je er klaar mee bent, kan je niet je geld meer terug vragen en dan naar een andere gaan?

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Sizzle

Berichten: 35622
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:05

Als het een Engels zadel is dan moet je bij een ander ook weer 10 weken wachten met nog de kerstvakantie (alke fabrieken 2 weken dicht) erbij zit je dan rustig in Maart.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 21:25

Nou ik ben dus verder (op de beschadiging na) wel tevreden over het zadel. Hij past goed, is mooi en zit heerlijk.

Ik zou ook niet hoeven betalen hoor voor die reparatie aan de singelstoot maar omdat alles zo ontzettend lang duurt en misgaat wil ik eigenlijk niet het zadel weer meegeven. Ik zou dan weer een leenzadel krijgen dit heb ik al gevraagd. Het kan niet ter plekke gemaakt worden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:01

Ik vind het echt een waardeloze schijt service. Die beschadiging zou ze gewoon direct moeten oplossen. Ik vind je heel redelijk en geduldig.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:29

Ik zou die singelstoten dan zelf maar door een ander laten maken, dan duurt het vast minder lang. En korting eisen en dan van deze dame afscheid nemen. Hier heb je niets aan. Iemand die zo weinig tijd voor de klanten heeft die is niet goed bezig.

hwn
Berichten: 4664
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:32

Ik zou informeren hoeveel het elders kost om singelstoten te herstellen en vergelijkbare singel te kopen, vragen of ze dit bedrag wil betalen en het elders laten doen. Ikzelf zou zelfs herstelling gelijk elders laten doen, heb het nogal graag gemakkelijk, dus geef liever wat meer geld uit dan dat ik ergens x keer achteraan moet. Straks moet ze het zadel nog es over en weer sturen, met nog risico op beschadiging. Focus je op het feit dat je een fijn zadel hebt, is zeker niet altijd makkelijk te vinden voor sommige paarden.

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:52

Ook zo’n ervaring gehad in dezelfde regio als jou.
Maar een fijn zadel gehad en daar gaat het uiteindelijk om.
En moet er in de toekomst een nieuwe komen ga ik voor een ander bedrijf.
Zou als het zadel fijn is hem niet meegeven en vragen of zij/hij kosten singel en reparatie vergoedt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelisS, amyz en 8 bezoekers