Gezocht afstudeeropdracht (internationaal) erfrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Gezocht afstudeeropdracht (internationaal) erfrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:31

Hoi allemaal.
Over een paar maanden is het alweer zover. Dan begin in met afstuderen. Nu ben ik alleen nog bezig met het vinden van een afstudeeropdracht (voor de opleiding HBO-Rechten). Ik zou het liefst iets doen in het erfrecht. Maar het personen- en familierecht of ondernemingsrecht lijkt mij ook erg interessant.

Iemand die een leuk onderwerp weet m.b.t. internationaal erfrecht?
Of een van de andere rechtsgebieden?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gezocht afstudeeropdracht (internationaal) erfrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:54

O - als je het jezelf ingewikkeld wil maken: het afwikkelen van een erfenis van een in Nederland levende familie Marokkanen met dubbele identiteit en onroerend goed in Marokko :))

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:59

Ik zou zo snel even geen onderwerp weten, maar ik zou je graag het advies willen geven om echt een onderwerp te kiezen dat je ligt en wat je heel leuk vindt. Je gaat er straks heel wat uurtjes in steken en het is belangrijk dat je het leuk blijft vinden om jezelf te kunnen motiveren en er iets moois van te maken.

Wat vindt je bijvoorbeeld leuke arresten in dat rechtsgebied? Of welke onderdelen uit het rechtsgebied vind je interessant? Welke beroepen? Welke (praktische) vragen heb je als je naar dat rechtsgebied kijkt of wat vind je de toegevoegde waarde van een bepaald rechtsgebied?

Zomaar een paar gekke vragen, maar wellicht helpen je die een beetje richting te geven in waar je interesses liggen, zodat je makkelijker een fijn onderwerp kan vinden

Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Re: Gezocht afstudeeropdracht (internationaal) erfrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:36

Dankjewel! Met name de nalatenschappen en dan met name bijvoorbeeld wanneer de erflater in Nederland woont, en deels vermogen in nederland bezit, maar ook deels vermogen in het buitenland bezit. De erflater die erfgenamen heeft die in het buitenland wonen (waar te betalen erfbelasting? etc.)