Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 12:10

Hoi!
Mijn zadel staat op marktplaats en ik heb een reactie van iemand uit Duitsland die mijn zadel wil kopen. Ze vraagt of betalen via PayPal mogelijk is en of ik hem wil opsturen.
Ik heb even gekeken en zag dat zij 1 dag actief is op marktplaats.
Het voelt ergens niet helemaal betrouwbaar maar ik zag dat je vrij makkelijk een PayPal 'account' kan aanmaken. Dan is het toch een kwestie van wachten tot het geld is overgemaakt en het zadel opsturen?
Of zitten er nog addertjes onder het gras? :')


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:11

Ik zou het niet doen. Ik zou sowieso geen zadel verzenden laat staan naar Duitsland.
Maar dat ze 1 dag actief is op marktplaats zegt vaak al genoeg heb ik het idee.

JM :#

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:13

Gewoon altijd wachten tot je geld op de rekening staat. :)

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:14

Paypal is wel een betrouwbaar medium voor geld. Maar 1 dag op marktplaats vind ik niet betrouwbaar eigenlijk!

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

_Lorette_

Berichten: 12070
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:16

Kan prima, als je pas verstuurt als het geld op jouw rekening staat.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:18

Met Paypal loopt ook de koper geen risico maar er word nogal mee gefraudeerd. Niet richting de verkoper trouwens maar ik zou zeker wachten met verzenden tot ke het geld hebt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:20

Paypal is betrouwbaar. Dus als het geld daar binnen is gekomen kun je het gewoon versturen. Dat ze pas 1 dag actief is op mp.. Tja je moet toch een keer daar je 'aanmelden'..

http://www.paardendekensenzo.nl Spaanse vlag zweetdekens en halsters

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:23

Houd wel rekening met de verzendkosten , die zijn stukje hoger.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:27

Bij PayPal kan de koper toch heel makkelijk het geld weer terughalen...?
Denk er dan wel om dat je een geschil krijgt waarbij PayPal ingrijpt. (Mocht diegene oplichten)
Puntje bij paaltje komt het wel goed ALS je bewijs kunt laten zien dat het zadel opgestuurd is, maar het is een hele hoop gedoe.
Zeg natuurlijk niet DAT het gebeurt, maar Paypal, Duitsland EN 1 dag actief, dan gaan er voor mij toch echt wel een heeeele hoop belletjes rinkelen. Zou dat risico zeker niet nemen dus.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:28

Hou er rekening mee dat als het zadel zoek raakt bij de post jij degene bent die er voor moet opdraaien, tenzij je verzekerd verzend, maar dat kan vaak maar tot €500. Ik heb zelf wel een zadel twv €350 naar Frankrijk gestuurd en dat ging goed.

Duitsers willen vaak via PayPal betalen, dat is absoluut niet vreemd.

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:39

Heb heel veel klanten uit Duitsland die via paypal betalen. Gewoon je verzendbewijs bewaren. En als klant zegt dat het niet is aangekomen geef je aan paypal code van verzendbewijs door en zien ze dat het wel is afgeleverd en heb je geen probleem met het geld wat de verkoper terug kan halen als als iets niet word verzonden.

http://www.paardendekensenzo.nl Spaanse vlag zweetdekens en halsters

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:40

SweetVanille schreef:
Bij PayPal kan de koper toch heel makkelijk het geld weer terughalen...?


Daar staat me ook iets van bij ja.
Dat zou ik nog wel even goed uitzoeken.

Buiten dat, als je jezelf helemaal indekt qua risico's met verzenden en niet retour nemen ed. En je verstuurt pas als je het geld op je rekening hebt, kan er vrij weinig misgaan, denk ik.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:43

Je hebt sinds kort ook de optie dat je via marktplaats betaalt. Dat gaat via Ideal op een tussenrekening van Marktplaats en is gecontroleerd, je ziet direct als het erop staat. Werkt prima. Zadels verzenden doen zadelmakers en zadelpassers ook, door heel Europa, nieuwe zadels gaan ze echt niet zelf bij de fabrieken ophalen. Dat geeft bij mijn weten niet heel vaak problemen, als je het maar goed verpakt en een betrouwbare verzender kiest, en dat is vaak niet te goedkoopste. Ik verzend alleen via PostNl. de snelste en tot nu toe de meest betrouwbare.

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 12:54

Ik denk aan de ene kant ook, er worden wel meer zadels verzonden naar andere landen. Waarom zou dit niet kunnen?
Andere kant, ik ben niet bekend met PayPal en merk dat ik ergens toch achterdochtig ben.
Uiteraard zou ik het zadel niet verzenden voordat het geld binnen is. Maar dan idd, kan ze het terug laten boeken?
En verzenden het beste via PostNL? Zal ook zoeken wat daar de kosten van zijn. Ze onderhandelt ook niet, mijn vraagprijs is 550 en ze vraagt of 560 inclusief verzenden ok is..
Ik ga ook nog maar even weer googelen..

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 13:01

Ik lees dat het geld via PayPal teruggevraagd kan worden, als de verkoper een bewijs van versturen heeft en het online te volgen is met track en trace dan ben je als verkoper gedekt en kan de koper geen geld terug krijgen.
Wat dat betreft kan er niet veel mis gaan.... toch? >;)

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:05

Als je verstuurt met track en trace (en dat ook invoert in Paypal) dan kunnen ze je niks maken. Paypal zelf is heel betrouwbaar, alleen zou je mensen kunnen oplichten als zij geen tracking gebruiken (dus doen alsof het niet is aangekomen). Verzenden is geloof ik 13 euro als je online een verzendlabel aanmaakt, is met PostNL en dan heb je tracking.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:05

Majabeestje schreef:
Ik lees dat het geld via PayPal teruggevraagd kan worden, als de verkoper een bewijs van versturen heeft en het online te volgen is met track en trace dan ben je als verkoper gedekt en kan de koper geen geld terug krijgen.
Wat dat betreft kan er niet veel mis gaan.... toch? >;)


Klopt, dat is veilig.
Waar je wel op moet letten is dat je geen nep mail krijgt van 'paypal' dat het geld pas wordt overgeboekt nadat het zadel binnen is gekomen en dat je dus eerst moet versturen.

Is het al lente?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:11

shiroihebi schreef:
Als je verstuurt met track en trace (en dat ook invoert in Paypal) dan kunnen ze je niks maken. Paypal zelf is heel betrouwbaar, alleen zou je mensen kunnen oplichten als zij geen tracking gebruiken (dus doen alsof het niet is aangekomen). Verzenden is geloof ik 13 euro als je online een verzendlabel aanmaakt, is met PostNL en dan heb je tracking.

Je moet ook echt zorgen voor aangetekend/verzekerd. Bij DHL is dat standaard, bij Postnl naar het buitenland weet ik dat niet. Anders kun je echt fluiten naar je geld als de post het kwijt maakt, de verzender draait hier voor op! Je krijgt dan enkel de verzendkosten terug en zelfs dat durven ze "service" te noemen.

Majabeestje
Berichten: 3803
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 13:19

Bedankt voor de tips!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:44

Nies_ schreef:
shiroihebi schreef:
Als je verstuurt met track en trace (en dat ook invoert in Paypal) dan kunnen ze je niks maken. Paypal zelf is heel betrouwbaar, alleen zou je mensen kunnen oplichten als zij geen tracking gebruiken (dus doen alsof het niet is aangekomen). Verzenden is geloof ik 13 euro als je online een verzendlabel aanmaakt, is met PostNL en dan heb je tracking.

Je moet ook echt zorgen voor aangetekend/verzekerd. Bij DHL is dat standaard, bij Postnl naar het buitenland weet ik dat niet. Anders kun je echt fluiten naar je geld als de post het kwijt maakt, de verzender draait hier voor op! Je krijgt dan enkel de verzendkosten terug en zelfs dat durven ze "service" te noemen.


Dat klopt. Zelfs met tracking kunnen ze het kwijt raken (zelfs in Nederland uit eigen ervaring) en dan heb je gewoon pech. Het is meer dat jij wel kan aantonen dat het verzonden is. Doe je dat niet en het komt niet aan dan pakt Paypal dat gewoon aan als "niet verzonden".

Aangetekend en verzekerd, van 5 tot 10 kilo is 30 euro naar Duitsland (online).

Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Zadel naar Duitsland verzenden? Betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:07

Ik ben het eens met vorige reageerders, ik heb dingen door heel Europa verkocht, ook Duitsers etc die op een mp advertentie reageerden. Paypal is bij de Oosterburen inderdaad meer ingeburgerd dan hier dus niet vreemd dat je koper daar mee wil betalen.

- iDeal is een Nederlands systeem, gelijk oversteken werkt dus niet bij een Duitse koper
- Let er bij Paypal op dat je alleen verstuurd naar het adres dat bij PP is opgeslagen. Op het moment dat de koper overmaakt krijg je die gegevens te zien als je inlogt op je pp account.

Natuurlijk is het mogelijk dat er iets fout gaat of dat het een bewuste poging tot oplichting is. Echter aan de hand van de info die je tot nu toe geeft gaan er bij mij niet meteen de nodige alarmbellen af. De reactie is wel heel specifiek op je zadel? Ik heb namelijk wel eens reacties gehad "ik wil het product kopen". Als je dan reageert komt er weer zo'n nietszeggend standaard mailtje terug. Toen genoeg reden voor mij om af te kappen (en dat de naam die werd gebruikt via zoekmachine terug te vinden was in lijst onbetrouwbare namen hielp natuurlijk ook niet)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Connaisseur en 60 bezoekers