Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:20

Begin oktober is er een glazenwasser bij mij langs geweest. Vooraf afgesproken dat ik na de tijd een factuur via de mail zou krijgen. Ik heb tevens afgesproken dat deze meneer eens in de 10 weken langs komt (geen contract getekend) totdat ik de diensten opzeg.

En je raad het al.. tot op heden geen factuur gezien. Ik heb 2 keer een e-mail gestuurd met de vraag of ik alsnog de factuur zou mogen. Geen antwoord op gekregen. Ook telefonisch niet te bereiken.

Ik zou graag betalen maar ben nu op het punt dat ik er zat van ben en zojuist nog een derde mail gestuurd, en erin gezet dat wanneer ik nu nog steeds geen antwoord krijg, ik ook niet meer van plan ben om te gaan betalen :D

Weten jullie wat mijn rechten zijn? Tot wanneer kunnen ze mij een factuur sturen?

Omdat de communicatie bar slecht is, heb ik inmiddels een ander gevonden die ook nog eens flink goedkoper is. Ik zit er dus niet op te wachten op deze meneer over een paar weken weer doodleuk op de stoep staat :')
Laatst bijgewerkt door Shona_ op 10-12-18 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:23

De verjaringstermijn is 2 jaar, dus je staat dan niet in je recht.

Gewoon een mail sturen met nogmaals de vraag voor een factuur, én waar je in zet dat hij niet meer hoeft te komen. Heb je het iig zwart op wit staan.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:25

Glazenwassers, praat me er niet van. Onze vergeet het ook regelmatig en als we bellen, mailen of appen wordt er niet gereageerd.
Geld ligt apart voor hem maar we gaan er niet meer achteraan, hij wil zn geld lijkt me, moet hij er maar wat voor doen.
Verder wat Kaitlyn zegt, verjaringstermijn is twee jaar

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:27

Kaitlyn schreef:
De verjaringstermijn is 2 jaar, dus je staat dan niet in je recht.

Gewoon een mail sturen met nogmaals de vraag voor een factuur, én waar je in zet dat hij niet meer hoeft te komen. Heb je het iig zwart op wit staan.

Het is zelfs vijf jaar, want het is een dienst en geen product :)
https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

TS, heel vervelend dat de glazenwasser nog geen factuur heeft gestuurd, maar zelfs als hij hem in september 2023 stuurt, moet je nog betalen.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:27

Phoe, ik wist niet dat dat zo lang was.

Ik heb dus inmiddels al 3 mailtjes gestuurd met de vraag om een factuur. Mocht ik nog niks ontvangen dan gaat de 4e er inderdaad achteraan met dat hij inderdaad ook niet meer hoeft te komen.

Is toch te zot dat ik er zelf continue achteraan moet gaan, je zou toch denken dat meneer zijn welverdiende centen wil hebben.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:35

Ik zou er ook niet blijven achteraan gaan. Je hebt het nu een paar keer gezegd, je ziet de factuur dan wel verschijnen zou ik denken en anders niet. Wel inderdaad nog even communiceren dat je het mondelinge contract wilt opzeggen, maar daar zou ik het dan bij laten.
Het is niet echt de meest normale manier van werken, maar ik zou er mij niet druk in maken. Misschien maakt die zijn facturen wel per 3 maanden op.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:39

Ooh, interessant topic.
Wij hebben meerdere malen gebeld met onze internetleverancier. Waarom zij niets afschrijven.
Echt een keer of 6. Uiteindelijk maar opgegeven.
Valt dat onder een dienst of een product dat iemand weet?

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:40

Dat zou kunnen ja, maar ik zit niet te wachten op meerdere facturen in een keer, het gaat om €50,- dus dat vind ik behoorlijk wat + ik wil niet een of andere wanbetaler zijn.

Ik dacht in eerste instantie dat ze misschien de factuur waren vergeten of mijn gegevens kwijt waren oid.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:48

Shona_ schreef:
Dat zou kunnen ja, maar ik zit niet te wachten op meerdere facturen in een keer, het gaat om €50,- dus dat vind ik behoorlijk wat + ik wil niet een of andere wanbetaler zijn.

Ik dacht in eerste instantie dat ze misschien de factuur waren vergeten of mijn gegevens kwijt waren oid.

Je bent niet van een ander afhankelijk om het verschuldigde bedrag gewoon te reserverven dus het maakt echt niets uit of je 3x 50 euro moet betalen in zeg een half jaar of dat je 1x 150 euro na een half jaar moet betalen. Kwestie van reserveren/apart zetten.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:58

Vumana89 schreef:
Ooh, interessant topic.
Wij hebben meerdere malen gebeld met onze internetleverancier. Waarom zij niets afschrijven.
Echt een keer of 6. Uiteindelijk maar opgegeven.
Valt dat onder een dienst of een product dat iemand weet?

Het lijkt mij een dienst; een product is eerder iets wat je koopt en fysiek vast kan houden.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:11

Hmm, we hebben ze toen een keer gebeld en ze zouden oplossen en natuurlijk hoefden we niet alles te betalen want de fout lag bij hun.
Nooit meer wat gehoord, of geïncasseerd. Op den duur ben je er ook wel klaar mee om er achter aan te lopen.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:24

Hier iets soortgelijks gehad, maar die man was elke maand geweest. Ik heb gebeld, geappt, gemaild, zijn collega's aangesproken op straat. Gevraagd om een rekeningnummer waar ik het kon overmaken maar nee, ze hadden het liever cash en dus zou er nog iemand langskomen.
Ik wacht nog steeds...
Ondertussen wel de dienst stopgezet, en heb het opgegeven, maar als die man nog een keer komt opdagen krijgt hij wel gewoon zijn geld. Betwijfel alleen wel of dat gaat gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:31

Verjaringstermijn is 5 jaar inderdaad.

Het is niet zo dat je na 3 keer erom vragen niet meer hoeft te betalen. :D

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:41

zoals al gezegd wordt kan er voor diensten tot 5 jaar na levering een factuur geschreven worden. ik zou het geld gewoon apart houden cq er rekening mee houden dat het kan komen en er verder niet meer achteraan gaan.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:45

Oh heel herkenbaar. Ze kunnen jaren later nog een factuur sturen.

Inderdaad, het beste is om een mail te sturen dat je per direct opzegt en dus geen glazenwasser meer aan huis verwacht. Je hebt grote kans dat ondanks je 4e mail, ze alsnog ineens langskomen en je ramen gaan doen zonder te melden. Hou daar wel rekening mee dat er ineens dus iemand je ramen doet.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 09:55

Het geld ga ik nu gewoon apart houden, en nog een mail/belletje erachteraan dat ik geen gebruik meer wil maken van zijn diensten.

Het gaat me gewoon om het principe, deze meneer is net voor zichzelf begonnen en vertelde dat hij aanvulling krijgt van het UWV zolang zijn inkomen (en dus klantenbestand) niet voldoende is. Dan denk ik dat meneer zijn welverdiende centen toch goed kan gebruiken := Plus, als je communicatie nu al zo slecht is, wat zal dat dan wel niet worden als je bedrijf groter word? Ik ben niet zo van dat ‘lakse’ gedoe :o

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:27

Hier ook met de creche, eerste 2 maanden ben ik er zelf achteraan gegaan om een factuur te krijgen zodat ik kan betalen.
Daarna waren we dat beu, zodoende zijn we nog altijd aan het wachten op de factuur van de maand september, oktober en november...

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:36

Altijd mailen ipv bellen, met ontvangstbevestiging.

meggiemeg

Berichten: 12221
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:49

Melden dat je geen gebruik meer wilt maken van zijn diensten en verder afwachten of de factuur nog komt. Zit het mailtje niet in de spam map?

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 10:52

Lante schreef:
Altijd mailen ipv bellen, met ontvangstbevestiging.


Dat was ook mijn bedoeling, maar word nog steeds niet op gereageerd, krijg een automatische mail terug dat mijn e-mail zsm beantwoord gaat worden.. we hebben al eerder mailcontact gehad en dat verliep wel vlot.

Spam map kijk ik dagelijks naar dus dat probleem kan het niet zijn.

Net nog weer eens een belletje gewaagd maar dat geef ik ook op.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:55

Anoniem schreef:
Verjaringstermijn is 5 jaar inderdaad.

Het is niet zo dat je na 3 keer erom vragen niet meer hoeft te betalen. :D


Klopt inderdaad.
Het is natuurlijk wel zo dat je op een gegeven moment ook de bal bij de 'tegenpartij' kunt gaan leggen. Je hebt er nu 3 of 4 keer om gevraagd en je best gedaan om het te voldoen. Als daar steeds niet op gereageerd wordt dan kun je het ook om gaan keren: als ze hun geld willen hebben dan weten ze waar ze moeten zijn.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 18:02

Inmiddels via Facebook eindelijk reactie gehad. Zou een factuur toegezonden krijgen en hij vond het spijtig dat ik de dienst op heb gezegd.

Werd ik ‘s middags ineens gebeld door zijn vriendin. Ze zei niet haar naam oid dus begreep er niks van. Toen me duidelijk was dat zij het was gaf ze aan dat het mailsysteem niet werkt.. het zal allemaal wel. Heel chaotisch en raar gesprek.

Ik ga mooi betalen, en die zien we nooit meer terug :wave:

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mijn rechten wanneer factuur niet word gestuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:23

Hier ook een glazenwasser gehad die zijn werk pima deed, maar communicatie en administratie .... Echt jammer.