Jonge hond aan het slopen...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:27

Zoals de titel al zegt.. Ik heb een probleem..

Halverwege dit jaar heb ik een Boulab pup aangeschaft genaamd Deeks, leuke hond, vreselijk druk, super lief, onderdanig en wat angstig voor vreemden en andere hondenen heel onzeker.

Altijd normaal puppygedrag vertoont, nooit in de bench gezeten, altijd samen met onze Opa en Tukker, van het zomer met heel veel honden samen bij ons thuis (totaal 8, geen problemen!)

Zoals elke pup wel wat kapot bijt, vooral bij het wisselen, deed deze dat ook. Een klein stukje van de bank, de kast en hij kwam wel eens aanlopen met wat wasgoed. Hij is hier natuurlijk op normale wijze voor gestraft. Maar dit vind ik redelijk normaal puppygedrag.

Sinds dat hij bij ons is liepen ze met zijn 3en 's nachts gewoon in de kamer/keuken/bijkeuken, hadden ze de bank en 2 manden tot beschikking, vers drinkwater en al het speelgoed wat ie heeft ( en dat is veel!) Daarnaast gaan ze 's ochtends tussen 6 en 7 naar buiten met mijn moeder en lopen dan ongeveer 30 minuten. 's middags tussen 2 en 3 gaan ze minimaal 45 minuten mee naar het bos, vaak langer. 's avonds gaan ze 30 minuten naar het bos. Tussendoor kunnen ze de (grote) tuin in. Ze spelen er wat af maar slapen ook voldoende.

In Oktober hebben we Opa in moeten laten slapen. Daar leek de pup weinig last van te hebben.

De tanden zijn inmiddels gewisseld, hij is nu 8 maanden, maar de problemen beginnen nu.

Hij trekt dingen van de tafel af en vreet dit kapot ( boekjes, agenda's, eten, lampjes, pennen, kabels etc.) Om deze reden hebben we een afscheiding gemaakt tussen woonkamer en keuken en zitten beide honden 's nachts in de keuken. Maar ook dit is niet genoeg. Afgelopen week heeft hij wederom al het bovenstaande gesloopt. Hij spring op tafel, op het aanrecht en trekt alles binnen (bek)bereik er vanaf en maakt het kapot.

Volgende oplossing: Deeks 's nachts in de bijkeuken. Dit ging 1 nacht goed, er is maar 1 lampje gesneuveld. Tukker bleef wel in de woonkamer want de bijkeuken is te klein voor 2 grote honden. Deeks heeft vers water tot beschikking en voldoende speeltjes.
Afgelopen nacht is Deeks volledig in paniek geraakt, door zijn paniek is de hele achterzijdevan de deur gesloopt (krabben, bijten etc.) Hij is zo aan het hijgen geweest dat alles wat beslagen. Hij was aan het janken, blaffen, piepen en toen we beneden kwamen wilde hij bijna in je kruipen van angst en durfde niet meer naar buiten, had het mega warm en is in pure paniek geweest.

Ik weet nu niet zo goed wat ik kan doen.

Ik heb hem liever niet in de woonkamer o.i.d. ivm het slopen, maar ik wil hem ook niet in paniek hebben. Ik twijfel nog over een eventuele bench maar denk dat ie daar ook helemaal van in paniek raakt, van het opgesloten zijn en niet naar Tukker toe kunnen.

Nogmaals hij is heel onzeker en onderdanig en zoekt heel veel steun bij mijn moeder en mij en zoekt ook bevestiging. Wordt je boos op hem( stem verheffen en wegsturen) dan heb je daar een week lang last van, komt dan in elkaar gekropen naar je toe en is echt bang. Dus eigenlijk vind ik het ook niet wat om hem elke keer te 'straffen'. Ik denk namelijk dat dat averechts gaat werken.


Ik denk dat het een fase is maar ik ben benieuwd of jullie nog tips en trucs hebben?
De bank/kast laat ie inmiddels met rust, het is echt dat ie alles van tafel af trekt of van de verwarming af.

Hopelijk komen er leuke/goede/handige tips voorbij!


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:33

Onze buffel die we van pups af aan hadden heeft ook op die leeftijd gesloopt. Was maar ff en daarna was het klaar. Bij hem was het verlatingsangst en puber gedrag.
De stafford nyati sloopt gewoon
Is nu 3 en doet het nog steeds..
Enige oplossing is de bench.
En in de bench een goed bot zodat ze wat te doen heeft.
Inmiddels kan ze 's nachts wel los in huis maar dat komt ook omdat ze op mijn slaapkamer kan komen. Ze komt dus ook echt 's nachts soms ff kijken of ik er nog wel ben.

Als ik weg ben zit ze in de bench en die is vastgebonden met tyraps omdat ze anders er alsnog uit komt.
Maakt wel even stampij maar gaat uiteindelijk gewoon slapen

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:37

ik lees even mee, mijn situatie is wat anders maar toch denk ik wellicht wat aan tips te hebben.
Mijn 6 maanden oude pup sloopt sinds een maand. Gelukkig eigenlijk alleen haar eigen speelgoed maar zelfs de wubba kong is versnipperd.. In de nacht ligt ze rustig in de bench dus dat is wel een zorg minder.

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:38

Hier een reu van 10 maanden met exact hetzelfde gedrag qua slopen. Inderdaad, enige optie is de bench. Goed aanleren, lekker bot erbij, en grote kans dat hij dan niet eens in paniek raakt omdat het zijn plek is.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:44

doet hij dit alleen s'nachts? Of ook overdag als je naar je werk bent en de honden alleen zijn?

Als het alleen s'nachts is, zou je kunnen proberen de hond boven te laten slapen in zn eigen mand...mits je dat wil natuurlijk; veel mensen vinden het vies om een hond op de slaapkamer te hebben.
Heeft hij wel zn eigen plek, maar is toch in jullie nabijheid.

Andere mogelijkheid: hebben jullie een kamer 'over' , waar dus in principe niks mee gedaan wordt? Anders die prepareren om die hufterproof (bij gebrek aan een beter woord) te maken; dus geen kabeltjes binnen bekbereik of ieder ander item wat hij sloopt...en dan daar de 2 honden s'nachts in doen? Zet er 2 manden neer en wat van z'n speelgoed en hij heeft de hele nacht genoeg te knagen en ze hebben plek om riant te liggen.
Wat betreft speelmateriaal, zou ik er wel iets bij doen, waar stevig op geknaagd kan worden; puur om zn sloopdrift daar op te kunnen botvieren.
Wij hebben zelf bv zo'n groene kegel van de welkoop. Merk weet ik zo niet, maar er staat in grote letters 'sumo' op. Das het enige speeltje wat lang heel blijft bij die van ons, want zelfs de sterkste kongbal heeft hij in 2 weken stuk. Die van de welkoop houdt het een maand of 2, soms 3 uit.


Gelukkig zelf weinig ervaring mee; zowel de huidige als mijn vorige hond hebben nauwelijks gesloopt. Behalve zn eigen speeltjes dan; die sloopt de huidige hond wel heel graag, maar goed; das zn eigen oliebol, dat mag hij slopen.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:50

Dit is de reden waarom mijn honden in de bench gaan als ze pup zijn. Dit is een vaste veilige plaats voor ze. Mijn mechel van 2 heeft tot 1 jaar in de bench geslapen en in de bench gezeten als er niemand thuis was. Daarna eerst in de keuken waar ze niets kon slopen en toen dat goed ging mocht ze gewoon door het hele huis los. Dit doe ik nu ook met mijn mechel pup van 8 maanden, en dit gaat super.

Ik heb ook een camera die op wifi werkt zodat ik ze via een app op mijn telefoon in de gaten kan houden, ik kan ook tegen de honden praten door de camera.

Verder ga ik met donna89 mee :)

Als je voor de bench kiest, zet de bench dan op een plaats waar hij zijn maatjes ook nog kan zien, dit scheelt echt al veel meestal.

Bij mijn pup moet ik juist de bench afdekken met een doek, maar mijn andere mechel vind het juist fijn als ze de andere honden kan zien.
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 10-12-18 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:51

xxCYNNxx schreef:
doet hij dit alleen s'nachts? Of ook overdag als je naar je werk bent en de honden alleen zijn?

Als het alleen s'nachts is, zou je kunnen proberen de hond boven te laten slapen in zn eigen mand...mits je dat wil natuurlijk; veel mensen vinden het vies om een hond op de slaapkamer te hebben.
Heeft hij wel zn eigen plek, maar is toch in jullie nabijheid.

Andere mogelijkheid: hebben jullie een kamer 'over' , waar dus in principe niks mee gedaan wordt? Anders die prepareren om die hufterproof (bij gebrek aan een beter woord) te maken; dus geen kabeltjes binnen bekbereik of ieder ander item wat hij sloopt...en dan daar de 2 honden s'nachts in doen? Zet er 2 manden neer en wat van z'n speelgoed en hij heeft de hele nacht genoeg te knagen en ze hebben plek om riant te liggen.
Wat betreft speelmateriaal, zou ik er wel iets bij doen, waar stevig op geknaagd kan worden; puur om zn sloopdrift daar op te kunnen botvieren.
Wij hebben zelf bv zo'n groene kegel van de welkoop. Merk weet ik zo niet, maar er staat in grote letters 'sumo' op. Das het enige speeltje wat lang heel blijft bij die van ons, want zelfs de sterkste kongbal heeft hij in 2 weken stuk. Die van de welkoop houdt het een maand of 2, soms 3 uit.


Gelukkig zelf weinig ervaring mee; zowel de huidige als mijn vorige hond hebben nauwelijks gesloopt. Behalve zn eigen speeltjes dan; die sloopt de huidige hond wel heel graag, maar goed; das zn eigen oliebol, dat mag hij slopen.



Hij doet het alleen s nachts.
Slaapkamer had ik ook aan gedacht maar hij moet dan 2 trappen op en dat durft hij niet. Of eigenlijk, naar boven durft ie wel maar naar beneden niet. En 30kg tegenspartelende hond elke dag naar beneden tillen wordt me te gek.

Enige ruimte die ik kan gebruiken is onze bijkeuken en die is 1. Te klein voor 2 grote honden. 2. Kennelijk niet hufterproof.

Qua speeltjes, hij heeft een stuk of 6 grote, stevige flostouwen, een grote kong, een rubberen slang, bal met brokjes, snuffelkleed, 3 rubber ballen en nog veel meer, dit alles laat ie allemaal heel! Ook speciale kauwspeeltjes is ie druk mee maar laat ie heel...

bcd94
Berichten: 699
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:52

Je zegt dat hij inmiddels de bank en meubels met rust laat,alleen dingen er vanaf pakt, je zou dus kunnen zorgen dat er niks te pakken valt. Geen dingen op tafel enz.
Waarschijnlijk is dit een fase en is het dus niet zo dat je nooit meer wat kan laten liggen.
Als het goed gaat kun je is wat op tafel laten liggen wat niet erg is dat het kapot gaat, zo kun je testen of hij nog steeds sloopt.

Andere optie is in de benche ik denk wanneer je dit goed aanleert dit prima zal gaan, hier gaat wel best wat tijd in zitten, niet simpelweg de hond erin en de deur dicht zeg maar. Op internet is er veel te vinden over benche training.
Als je de benche in de zelfde ruimte zet als waar de andere hond verblijft is het ook niet zo dat ze elkaar gaan lopen zoeken

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:56

Is het geen optie om hem de bench aan te leren en dan in dezelfde ruimte als de andere hond te houden? Dan is hij niet alleen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:58

kiwiwitje schreef:
Is het geen optie om hem de bench aan te leren en dan in dezelfde ruimte als de andere hond te houden? Dan is hij niet alleen.


Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:02

Adrienne93 schreef:
kiwiwitje schreef:
Is het geen optie om hem de bench aan te leren en dan in dezelfde ruimte als de andere hond te houden? Dan is hij niet alleen.


Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.

Kijk ook eens op marktplaats. Kan goed een hoop schelen.
Een bench is niet een hok waar je hem zomaar in moet doen. Vaak heb je daar wel wat training voor nodig.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:09

Wat voor maat bench moet ik dan aan denken? Dit is de boosdoener;

Afbeelding
Afbeelding

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:09

Adrienne93 schreef:
kiwiwitje schreef:
Is het geen optie om hem de bench aan te leren en dan in dezelfde ruimte als de andere hond te houden? Dan is hij niet alleen.


Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.


Als je het op de juiste manier aanpakt dan moet dat best wel lukken, zorg ervoor dat het een fijne rustige en vooral veilige plaats is voor je hond. Ik geeft mijn pup altijd zijn eten in zijn bench, en als hij er in moet als ik ga slapen of weg ga, dan gooi ik altijd een hand vol brokjes in zijn bench en tussen zijn dekens, dan heeft hij wat te doen. En als hij dan klaar is met zoeken ben ik al lang foetsie en gaat hij rustig slapen..

Mocht je een bench aanschaffen en het werkt niet, dan neem ik de bench daarna graag van je over bij deze, ik moet er toch nog eentje hebben (heeft geen haast daarom wil ik best even wachten of het iets voor je is of niet), dan ben je m ook zo weer kwijt als het niet helpt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:15


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

bcd94
Berichten: 699
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:16

Via marktplaats of in bijv een kringloopwinkel of rommelmarkt zie je regelmatig benches te koop staan voor zo n 15 euro heb je dan een grote benche dus die kosten vallen mee.
Zeker al hij dan niet meer sloopt al die spullen steeds kapot zijn een stuk duurder

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:18

Vaak voor 10 euro heb je op mp al een grote bench.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:19

hmm ja, 30 kilo tegenspartenlende hond naar beneden tillen lijkt mij idd geen strak plan nee.

Speeltjes heeft hij ook zat zo te lezen.

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon een fase waar jullie even doorheen moeten, maar uiteraard liefst wel zonder dat er al teveel spullen stuk gaan.
Meubels laat hij al met rust in elk geval, dus verbetering is er.
Dan idd wat bcd94 zegt; zorgen dat er s'nachts niks ligt op tafel wat hij kan grijpen. Kabels proberen weg te werken in kabelgoten zodat hij daar ook niet meer bij kan.

En anders blijft er toch alleen de bench over. Die zijn tweedehands ook genoeg te vinden wat de aanschaf al een flink stuk goedkoper maakt.
Of tijdelijk s'nachts een gedeelte van de woonkamer afzetten zodat hij niet bij het gedeelte kan komen waar hij graag zn tanden in zet; heb je in wezen hetzelfde effect als een bench, behalve dat in dit geval de honden toch gewoon bij elkaar in dezelfde vrije ruimte kunnen blijven EN ze meer loopruimte hebben dan in een bench, maar zonder de onaangename verrassingen s'ochtends.

edit; en die ruimte waar ze zitten op de tweede foto? Bij de wasmachine; is die niet groot genoeg voor 2 honden? Als daar verder alleen de wasmachine staat is het alleen een kwestie van even de wasmanden aan de andere kant van de deur zetten, honden in de ruimte en deur dicht.
Voor de zekerheid wel zorgen dat hij niet vervolgens zn tanden in de slang van de wasmachine zet, dus eventueel daar een plank voor timmeren of iets dergelijks.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-12-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

betadine

Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:20

Hier ook een enorme sloper. Gisteren mijn kabel van de achterlichten van mijn net aangekochte paardentrailer afgebeten. Ik heb op dit moment echt haatgevoelens naar mijn hond. Hoop dat hij heel snel volwassen wordt want ben het echt beu.
S nachts zit hij binnen in zijn bench.

Bench kun je best gemakkelijk trainen. Geef hem steeds iets lekkers als hij al dan niet vrijwillig in zijn bench gaat en bouw de tijd dat hij in zijn bench zit op. Bvb als je dweilt laat je hem erin tot het droog is bvb. Als hij jammert een kordate 'nee' en verder geen aandacht en als hij rustig is een beloning.

Mijn vorige hond was ook een erge sloper. Dit ging over toen hij 3 jaar was...

uva uvam vivendo varia fit

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 13:31

CharmingS schreef:
Adrienne93 schreef:
Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.


Als je het op de juiste manier aanpakt dan moet dat best wel lukken, zorg ervoor dat het een fijne rustige en vooral veilige plaats is voor je hond. Ik geeft mijn pup altijd zijn eten in zijn bench, en als hij er in moet als ik ga slapen of weg ga, dan gooi ik altijd een hand vol brokjes in zijn bench en tussen zijn dekens, dan heeft hij wat te doen. En als hij dan klaar is met zoeken ben ik al lang foetsie en gaat hij rustig slapen..

Mocht je een bench aanschaffen en het werkt niet, dan neem ik de bench daarna graag van je over bij deze, ik moet er toch nog eentje hebben (heeft geen haast daarom wil ik best even wachten of het iets voor je is of niet), dan ben je m ook zo weer kwijt als het niet helpt.


Wat een lief aanbod! Heb alles thuis even besproken en we gaan in elk geval een bench proberen. Gelukkig is een kennis van ons zijn grote bench niet nodig en mag ik hem lenen van hen! Dat is helemaal een perfecte uitkomst. En mocht het bevallen mag ik m overnemen!

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:40

Maar is dat de bijkeuken op die foto?? Dan kunnen ze daar toch prima zitten in de nacht. Nacht is slapen, overdag is spelen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:45

En een paar keer (lokkaas) op tafel zetten en dit behandelen met cribox of die spray van de welkoop dan komt ie er zelf achter dat er op tafel niks ( lekkers ) voor hem is de halen maar de spray kan ook op tafel poten en schoenen enz werk hier bij mijn eten van tafel jatten de aussie prima ze denkt nu wel vaker na...

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:00

Ik zou er een slapeloze nacht voor over hebben en dat probleem trainen.
Babyfoon met camera erbij.
Grote kans dat ie als ie op heterdaad betrapt én direct gecorrigeerd wordt, het snel afleert.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:07

Ik zou zeggen, ga alsjeblieft niet zelf lopen prullen en laat een gedragsdeskundige komen.
Wij allemaal hier weten niet wat er gebeurt, hoe jullie daar op reageren en hoe de hond daar vervolgens weer op reageert.
Je verteld het uiteraard, maar dat is toch anders dan dat iemand ziet wat er gebeurt.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:32

Wat een knappe honden heb je!

Dit kan ook uiting zijn van gewoonweg verveling, en dan denk je 'maar hij krijg al genoeg beweging' (dat is zeker zo!) maar sommige honden zijn fysiek niet moe te krijgen (kijk maar naar Border Collies oid). Wellicht kan je hem meer verrijking geven in de vorm van denkspellen zodat hij ook mentaal moe wordt?

Daarnaast is een gedragsdeskundige ook een heel goed advies, die kan je goed helpen!

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:17

Esirene schreef:
Wat een knappe honden heb je!

Dit kan ook uiting zijn van gewoonweg verveling, en dan denk je 'maar hij krijg al genoeg beweging' (dat is zeker zo!) maar sommige honden zijn fysiek niet moe te krijgen (kijk maar naar Border Collies oid). Wellicht kan je hem meer verrijking geven in de vorm van denkspellen zodat hij ook mentaal moe wordt?

Daarnaast is een gedragsdeskundige ook een heel goed advies, die kan je goed helpen!


Precies, ik kan mijn honden 3 uur lang laten rennen in het bos, en als ik thuis kom dan hebben ze nog steeds energie voor 10 :Y) .

Wat bij mijn honden heel goed helpt is speurwerk, hier worden ze mentaal echt heel erg moe van en ze vinden het ook super om te doen. Misschien kun je ergens in jouw buurt iemand vinden die je daarin kan begeleiden. Als ze het spelletje eenmaal kennen is het niet zo moeilijk, nouja.. je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil, daarom vind ik het ook heel erg leuk om te doen.

Vind een gedragsdeskundige niet eens noodzakelijk, ten eerste kost het enorm veel geld (vind ik) en ten tweede is het maar de vraag of het helpt. Heb 3 verschillende gedragstherapeuten gehad die de problemen met mijn chihuahua niet opgelost kregen, omdat de energielevels niet overeen kwamen met die van de hond.. daaag geld :')

Denk dat je met je hond iets te doen geven veel verder komt.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Crista, Googlebot en 33 bezoekers