2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 20:58

Hallo allemaal!

Tijd voor ons jaaroverzicht, iets wat inmiddels een traditie. 2018 is het achtste jaar van ons samen. 2018 begon voor ons best goed. Eind 2017 zaten we in een dipje, maar daar kwam gelukkig snel weer een stijgende lijn in. Ik had gehoopt dit jaar mijn Z1 debuut te kunnen maken, maar het liep anders dan gehoopt...

Om te beginnen met een van de weinige wedstrijd foto's van dit jaar. In februari, maart en april zijn we nog gestart. Fijne proeven kunnen rijden in het M2, maar het werd helaas niet altijd beloond met een winstpunt.
01.
Afbeelding

Smeerkees Ruub die zich probeert schoon te rollen in de sneeuw :')
02.
Afbeelding

In maart konden we weer heerlijk naar het strand
03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

In april is hij op de foto geweest bij de prachtige kersenbloesem.
05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

Al een tijdje ging het springen niet heel lekker en stopte hij erg veel. Vooral met de dubbels had hij erg moeite. Hij is niet zo groot van stuk, dus hij moet erg rekken om de afstand te kunnen halen. Het leek erop dat dit hem te veel begon te worden. We zijn in de ponyspringles mee gaan springen omdat de afstanden hier minder groot zijn. Langzaam aan begon het vertrouwen weer te komen en sprong hij ook weer makkelijk door de dubbels heen.
In mei hebben we een rustige crosstraining gereden. Deze training zorgde ook weer voor meer vertrouwen.
07.
Afbeelding

In juni deden we mee met de Cross Challenge. Een van de onderdelen was het afleggen van een TREC parcours. Dit hadden we beide nog nooit gedaan en Ruub vond het best spannend. Het ging dan ook niet geheel vlekkeloos :')
08.
Afbeelding

De brug was best spannend, wat reulteerde in een mooie afsprong.
09.
Afbeelding

Op een warme zomerdag heerlijk afkoelen in de zee.
10.
Afbeelding

In juli nog een keer een crossles. Deze verliep alleen niet helemaal vlekkeloos. Op het allerlaatse moment weigerde Ruub voor een hindernis. Doordat hij nog zoveel vaart had is hij nog wel met zijn voorbenen over de hindernis heen gegaan. Vervolgens wilde hij achteruit en nam daarbij de hindernis mee tussen zijn voorbenen. Gelukkig was er weinig fysieke schade bij ons beide. Ruub liep gewoon goed en had geen wondjes. Ik had alleen een schaaf op mijn elleboog. Helaas liep het vertrouwen wel weer een deuk op. Het leverde wel de foto van het jaar op :=
11.
Afbeelding

Hij is altijd erg enthousiast!
12.
Afbeelding

Helaas waren we na deze crosstraining weer terug bij af wat het springen betreft. Hij ging 3-4x over een hindernis heen en daarna wilde hij echt niet meer. Zelfs niet over een simpel grondbalkje. Ruub heeft altijd heel graag gesprongen, dus dit paste echt niet bij hem. Daarnaast waren er nog wat vage klachten waardoor we het niet helemaal vertrouwden en we de dierenarts langs hebben laten komen. Na een uitgebreid kreupelheidsonderzoek werd er enkel een onregelmatigheid geconstateerd op de harde volte rechtsom. Na uitverdoven kon er ook worden vastgesteld dat het afkomstig is uit de rechterondervoet. Er werd gedacht aan een kneuzing. Met rust zou dit weer goed moeten komen. Daarnaast kreeg hij ook voor zooltjes tussen zijn ijzers.

De vakantie kwam eraan en ook dit jaar mocht hij weer 3 weken mee naar Drenthe. Dit jaar helaas verplichte rust. De vakantie was ook echt vakantie voor hem. Hele dagen op de wei en af en toe een wandelingetje door het bos. Eigenlijk kwam het mooi uit. Het was toch te warm om iets te doen.
13.
Afbeelding

Na 4 weken kwam de dierenarts weer langs voor controle. Ruub liep weer helemaal goed en we kregen groen licht om weer op te bouwen.
Helaas bleef ik twijfels houden. Hij liep niet kreupel of onregelmatig, maar het voelde niet fijn. Ik merkte het vooral in onrust in de aanleuning en in de bochten had hij moeite. De dierenarts kwam weer langs en dit keer zijn zijn beide voorhoeven op de foto gezet. Rechtsvoor was een lichte vorm van artrose te zien in zijn hoefgewricht en wat verbeening van het hoefkraakbeen. Niet raar voor een paard van 17, maar het zit er wel. Zijn hoefgewricht is ingespoten met ontstekingsremmers. Aanvankelijk had de dierenarts wat twijfel of dit echt noodzakelijk was. Bij het aanprikken van het gewricht kwam "gelukkig" duidelijk naar voren dat er ook een onsteking/irritatie in het gewricht zat. Er kwam namelijk een grote hoeveelheid waterdunne gewrichtsvloeistof uit de naald. Ik kreeg de complimenten van de dierenarts dat ik het goed heb aangevoeld.

Na enkele weken absolute rust mochten we weer rustig gaan opbouwen. Dit keer voelde ik al direct verschil! Een fijne en rustie aanleuning en een paard met heel veel looplust. Soms iets te veel looplust... Hij heeft capriolen uitgehaald onder het zadel waarvan ik niet wist dat hij het kon.
14.
Afbeelding

Ruub is dol op bananen :')
15.
Afbeelding

Inmiddels is het bijna 9 weken geleden dat hij is ingespoten. De eerste rondjes galop zijn weer gemaakt en hij loopt nog steeds erg fijn. Ik ben mij er zeker van bewust dat het ook zomaar weer anders kan zijn. Voor het komende jaar heb ik eigenlijk geen doelen. Mijn startkaart heb ik opgezegd en ik weet nog niet of ik die weer zal activeren volgend jaar. Ik wil hem in alle rust weer opbouwen zodat hij zolang mogelijk fijn kan blijven lopen. We zien wel wat de toekomst gaat brengen.

Tot volgend jaar!
Laatst bijgewerkt door Rubio op 09-12-18 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4


N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:07

WoW die ogen _/-\o_

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:21

Prachtig paard!
Ik hoop voor jullie dat alles goed mag blijven gaan!

En die valfoto is echt briljant :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:26

Wat een knap paard is het toch! Al met al uiteindelijk wel duidelijkheid aan het eind van het jaar. Dat is wel fijn! :)
Jullie zijn een leuk team samen!

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 22:33

Dankjulliewel!

Esaqar schreef:
Wat een knap paard is het toch! Al met al uiteindelijk wel duidelijkheid aan het eind van het jaar. Dat is wel fijn! :)
Jullie zijn een leuk team samen!


Ik ben inderdaad erg blij dat ik nu duidelijkheid heb. Het is een bevestiging van mijn gevoel en er vielen veel dingen op zijn plaats. We kunnen nu gericht aan de slag en dat is erg fijn :)

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4


Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:03

Het paard met de bijzondere ogen inderdaad, goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt. Springen is nu verleden tijd denk ik? hopelijk blijft ie nog lang goed lopen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:06

Die foto met die banaan :+. Hopelijk kan je nog lang van hem genieten!

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:11

Sorry, maar de valfoto is echt briljant. :P Op naar een gezond 2019 zonder gekkigheid. :)

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:49

Ik vind Ruub echt zo knap. Een van de weinige paarden die ik volg op instagram.

Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Op naar een 2019 zonder gekke dingen en mét veel plezier :)

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 21:07

Heel erg bedankt allemaal!

Elisa2 schreef:
Het paard met de bijzondere ogen inderdaad, goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt. Springen is nu verleden tijd denk ik? hopelijk blijft ie nog lang goed lopen.


De dierenarts heeft het springen niet uitgesloten, maar ik denk dat het verstandig is om niet meer fanatiek te springen. Ik hoop wel dat we zo nu en dan voor de afwisseling wat huppeltjes kunnen maken.

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:45

Knappe Ruub! Zo fijn dat het inspuiten nu fijn lijkt te werken, op naar nog vele gezonde jaren met elkaar :D

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:57

Rubio is echt een van mijn favoriete Bokt paarden <3 Hopelijk blijft hij goed lopen en gaan jullie een mooi 2019 tegemoet!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:41

Wat is hij knap, die ogen <3 Herkende hem meteen op de voorpagina. Ik hoop dat jullie nog lang met elkaar kunnen genieten en dat de artrose rustig blijft.

Hemo

Berichten: 25
Geregistreerd: 01-12-18

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:37

wat is hij knap!

Helaas kon ik niet meer in mijn oude account: Cactusknuf, dit is mijn nieuwe account
[o]

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2018 met Rubio: een jaar wat anders liep dan gehoopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:48

Wat heeft hij bijzondere ogen!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:50

Een heel mooi paard heb je daar. Mooie foto's ook, nog heel veel plezier gewenst.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:40

Hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd! Op naar een gezond 2019 met vele successen :)

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:20

:oo = Mijn hoofd toen ik las dat hij 17 is.

Wat een prachtig paard heb je daar onder je billen. Een aparte verschijning om te zien. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estja en 26 bezoekers