2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 22:19

Hey hoi!
Ook dit jaar krijgt Mowgli zijn jaar topic. Er is dit jaar enorm veel gebeurt... veel ups, maar helaas ook dit jaar weer een aantal downs...

Even gauw nog een paspoortje:
Naam: Mowgli
Ras: Shetlander
Leeftijd: 9 jaartjes jong

topic van 2017 Mowgli4 @ [RIJ-ITP] Een jaar lang Shetlander Mowgli

Januari
We begonnen dit jaar weer met volle moed, aangezien vorig jaar ook niet ons beste jaar was. Je stond deze winter op een andere stal omdat je huidige stal geen plekje meer had ivm de regen en het land die je vertrapte. Wel hadden ze hier een bak, en daar werd uiteraard volop gebruik van gemaakt met alle lol. Ons jaar kreeg een springend begin!
Afbeelding

Februari
In februari ging je weer terug naar je oude plekje, waar je in de zomer ook stond. We pakten hier ook het mennen weer op. Dit hadden we eigenlijk in de winter een beetje laten liggen door het weer. Maar zodra ik de sulky pakte, wist jij al weer wat we gingen doen. Hier werd je enorm enthousiast van. Ook ging mijn kleine hondje mee. Mijn vriend maakte deze foto, hij is me echt enorm dierbaar! Ik geniet elke dag na als ik deze lieve foto zie <3
Afbeelding

Maart
In maart heb ik uiteraard ook vaak het karretje er weer bij gehaald. We genoten volop en waren druk bezig om jouw conditie weer wat op te bouwen. Ook werd het eind maart al weer gauw wat warmer. Hierdoor kreeg je al op tijd je eczeemdeken op. En doordat de temperatuur steeds meer steeg, werd jouw vachtje te dik en konden we daardoor moeilijker trainen. Je had het gewoon te snel te warm.
Dus gauw door naar april !

April
Want in april werd je geschoren! En leek je een totaal andere pony. Maar wat was je knap!! <3 gelukkig was je zelf ook erg blij met het resultaat :+
Afbeelding

En voor de wagen leek je ook super stoer <3
Afbeelding

Mei
In mei begon onze eerste tegenvaller al. Ons plekje moesten we verlaten. De mensen hadden andere ideeën met het land, en jij was dus eigenlijk te veel...
Met alle nood moesten we opzoek naar wat anders, gelukkig kregen we hier wel alle tijd voor die nodig was.
Maar ze hadden net nieuwe buren gekregen, en deze buren konden nog weinig met hun landje doen. Zij hadden totaal geen dieren en het land was zo groot dat ze het zelf niet konden onderhouden. Zij boden mij een plekje aan, wat een geluk!
Alleen Mowgli zou dan alleen komen te staan... dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Gelukkig kreeg ik een super lief aanbod, een bruikleen pony. Ik mocht haar zien als mijn eigen pony en mocht er mee doen wat ik wilde. Wat een top oplossing! *\o/*

Zie hier: Bibi
Een eigenwijze Shetlander merrie van 23 jaartjes jong :+ helaas ook een eczemer... maar dat namen we voor lief
Afbeelding

In het begin was het nog spannend... Mowgli wilde heel graag contact maken, maar Bibi wilde er nog niets van weten :')

Juni
Gelukkig kwam het tussen Mowgli en bibi helemaal goed! Al hebben ze soms hun momentje... ik noem het maar een haat-liefde verhouding. Ze kunnen niet met elkaar, maar ook niet zonder elkaar.
Afbeelding

Maar helaas had deze maand ook zijn absolute minpunt!
Mijn grote trouwe vriend kreeg een diagnose van een kwaadaardige tumor in zijn nek... niet meer te behandelen. De tumor groeide elke dag, en op den duur zou de tumor hem kunnen stikken....
Dus hebben wij zelf de keuze gemaakt om hem waardig te laten gaan.
Onze grote lieve en trouwe Astar Y;(
Afbeelding

Juli
Juli was het extreem heet... we deden vrij weinig. Ik kwam zoveel mogelijk in de avond zodat het een beetje afgekoeld zou zijn. En uiteraard had Mowgli zijn streken nog steeds! Voetballen was nog steeds zijn ding :+ Bibi voelde zich daar wat te oud voor _/-\o_
Afbeelding

Ook hebben we mega leuke foto’s kunnen maken in dit heerlijke weer <3
Afbeelding

Afbeelding

Augustus
Mowgli vond uit hoe de klittenband van Bibi haar deken werkte...
Elke dag als ik kwam, was de hals van Bibi haar deken los. Maar op een dag kwam ik langs en trof ik een spookje aan... arme Bibi :o wat had Mowgli je nou toch aan gedaan :')
Afbeelding

September
Ondertussen waren we ook nog steeds druk aan het trainen met de sulky. Ik had zelfs bibi al voor de wagen gezet :+
Helaas was dit ook het punt waarop ik merkte dat Mowgli moeite kreeg met zijn ademhaling. Maar volgens de dierenarts kwam dit door het droge en stoffige weer. Ik moest het maar even aanzien en wachten tot er wat regen was gevallen. Dan zou de stof wel weg moeten gaan. Nou ja oké, dan wachten we af....
Dus ons rondje werd om en om voor de wagen. En de ander liep met mijn vriend mee er naast :D
Afbeelding

Oktober
Mowgli zijn zware ademhaling werd niet beter... dus maar weer een dierenarts gebeld. Ik woon nog niet zo lang hier, dus kende deze dierenarts niet erg goed. Helaas leek deze niet echt te luisteren naar mijn verhaal. Maar schreef ons ventipulmin siroop voor. Deze gaf ik trouw 2x daags 10 dagen lang.
Helaas hielp dit niets.
Vanaf toen heb ik nog een andere dierenarts benaderd. Zij vond het er schrikbarend uitzien, maar ze hoorde niet veel vreemds in zijn longen of luchtpijp. Dus besloten bloed te laten prikken. Mowgli deed het super braaf.
Helaas bleek zijn bloed helemaal verkeerd te zijn... zijn lever en nier waardes waren totaal niet goed. Zij besloot dit door te spelen naar Wolvega... zij wisten het ook niet erg goed, dus ik moest naar Wolvega met Mowgli zodat ze hem zelf konden zien.

Dit volledige verhaal kun je lezen in dit topic:
[MD] Het raadsel van Mowgli

November
1 november gingen we dan naar Wolvega... wat vond ik dit spannend. Maar jij lag nog heerlijk te slapen in het land met je vriendinnetje... Ik heb je wakker gemaakt en daarna rustig de trailer in gezet
Afbeelding

Daar aangekomen zijn ze met een cameraatje door zijn luchtpijp gegaan. Uit de beelden kon ook ik direct zien dat dit niet goed was, zijn luchtpijp werd steeds platter... helaas had ik dit goed gezien en bleek Mowgli het Sabelschede trachea te hebben. Of terwijl, een platte luchtpijp.
Intensieve trainingen zaten er niet meer in en alleen wandelen en stappen was de optie... Mijn lieve Mowgli, je bent 9 jaar en vol energie. We hadden zoveel plannen. En in 1 klap was alles weggenomen... ik heb gehuild, ik vond het zo oneerlijk! Waarom moest jij dit nou hebben. Ik was gebroken, maar ondertussen stond jij als een stuiterbal naast me omdat je dingen wilde doen, maar die ik je niet kon laten doen... Dit is voor mij wel echt heel zwaar geweest om te verwerken, maar uiteindelijk ben ik enorm dankbaar dat je nog steeds bij me kan zijn <3
Ik kreeg als tips om je hooi te laten uit een hooinet, je brokjes te weken en je te laten scheren zodat je niet nog meer warmte hoefde weg te werken.
Afbeelding

December
Rustig zijn we verder gegaan, toch stappen voor de kar of gezellig even met ons 3en wandelen.
Maar in december werden we zelfs gevraagd of wij de Sint in wilden halen!
Natuurlijk wilden we dat. Dus zo gezegd zo gedaan, hebben wij samen gezellig de Sint en zijn pieten binnen gehaald. Wat genoten jullie van de aandacht!
Afbeelding

2018 was een jaar met heel veel ups en downs...
Helaas is het niet helemaal geworden wat ik had gehoopt.
Maar wel ben ik enorm dankbaar voor alle dingen die wél gelukt zijn.

Ik hoop dat 2019 ook weer springend mag beginnen!

ik wens iedereen alvast een goed 2019 toe!

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:17

2018 is een heftig jaar voor Mowgli en jouw geweest . Gelukkig ook lichtpuntjes waaronder Bibi die een fijn huisje bij jullie heeft gevonden.
Veel menplezier met Mowgli en Bibi in 2019.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:04

Hopelijk is het nu klaar met alle ellende en kun je in 2019 volop genieten, dat hebben jullie beide verdiend <3

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:14

Ik wens jullie in 2019 alle ups! :) knappe Mowgli <3

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:16

Wat heb je een lieve bolletjes wol! Heerlijk hoor

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:23

Wat een lieve knappe pony's heb je. Veel plezier voor 2019 <3

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:38

Super leuke pony's !
Wat heb je in je profiel ook een leuke foto's :D
Heel veel plezier en goede gezondheid voor allemaal in 2019 toegewenst <3

Anoniem

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:47

Ik hoop dat 2019 voor jullie een beter jaar wordt. <3
Wat ziet Mowgli er schattig uit, zo geschoren.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 18:28

Wat een lieve reacties!!
Dank jullie wel :D

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: 2018~ Het jaar van Shetlander Mowgli~

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:11

Knappe moogs! Ik hoop dat jullie in 2019 weer veel van elkaar mogen genieten <3 <3 helaas alleen in stap maar ook dat kan super leuk en ontspannend zijn

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:21

Druppie7711 schreef:
Knappe moogs! Ik hoop dat jullie in 2019 weer veel van elkaar mogen genieten <3 <3 helaas alleen in stap maar ook dat kan super leuk en ontspannend zijn

Dankjewel! En dat kan ook zeker leuk zijn in stap <3