Milieu sticker duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 08:05

Door een spontane actie met 2 vrienden, hebben wij gister avond een hotel in dusseldorf geboekt om daar de kerstmarkt te gaan bezoeken. Alleen nu kwam daar ineens het probleem milieu sticker om de hoek kijken. Echt heel stom om daar van te voren niet aan te denken {:)-:(

Het hotel is geboekt voor morge avond. We willen na het eten die kant op vertrekken en daar slapen zodat we dinsdag van de hele dag daar kunnen genieten. Dus probleem is dat ik binnen nu en morgen avond zon sticker voor mijn auto moet zien te krijgen. Vandaag overdag word lastig winkels hier zijn gesloten dus moet het echt van de maandag hebben.

Ik heb al online gezocht maar word er weinig wijzer van. Bestellen is geen optie want alle sites waar je hem snel kunt krijgen is allemaal voor de volgende werkdag dus grote kans dat hij pas dinsdag op de mat valt. Laatste optie is hem in duitsland zelf kopen maarja waar is ook nergens duidelijk te vinden,er staat bij verkrijgbaar bij sommige garages en benzine pompen prijzen liggen tussen €5 en €50.

Dus welke bokkers weten raad waar in nl kunnen wij op korte termijn zon sticker krijgen ik woon in omgeving rotterdam. Wil nog wel de anwb winkel proberen maandag. Of wie heeft er een tip waar in duitsland we er eentje voor betaalbaar kunnen krijgen? We gaan waarschijnlijk bij venlo de grens over.

Aub geen commentaar over slecht over na gedacht etc want dat is het ook niet :') ben echt opzoek naar opties op dit moment kom ook neg uit mijn nachtdienst.

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:20


Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:39


Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:50

Anwb heeft geen zin. Die moet m bestellen. Wij laatst gedaan op zaterdag en dinsdags binnen. Maar ANWB winkel kan m niet per direct regelen.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:34

Wij hebben sticker bij grenswisselkantoor gekocht. Weet niet of je er daar 1 van in de buurt hebt. Hierkrijg je de sticker gelijk mee.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:36

Gfk op station Sloterdijk halen wij hem altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:52


KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:14

Inderdaad bij de TUV, even een andere vraag, heb je winterbanden onder de auto. Het is niet verplicht, maar ze kunnen er wel een dingetje van maken. En als er iets gebeurt met je met je zomerbanden altijd de Sjaak...

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:15

Ik heb mijn sticker gewoon in Duitsland zelf gekocht, ging heel vlot

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:21

ATU in Duitsland verkoopt ze, even googlen welke je tegen komt en hij maakt ze ter plekke klaar. Heb mijne toevallig afgelopen vrijdag gehaald en stond binnen vijf minuten weer buiten. Zorg wel ervoor dat je je kenteken bewijs bij je hebt.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:30

Een GWK krijg je hem inderdaad meteen mee, ANWB duurt een aantal dagen. TUV ergens Googlen en langsrijden onderweg kan ook nog, je hebt hem alleen echt in de stad nodig. En let op je snelheid, ze flitsen graag daar op de ringwegen rond de stad.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:46

Wij hebben hetzelfde probleem vorig weekend gehad, maar dan op zaterdagochtend om de zaterdag op de markt door te brengen :=

TUV was inderdaad onze redding. We hebben meerdere tankstations op onze route geprobeerd rond Düsseldorf, maar die stuurde ons allemaal naar TUV :j

Al vond ik de kerstmarkt niet heel bijzonder, viel echt tegen... :(

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:21

Tievallig net terug uit Duitsland. Waren ook naar Dusseldorf. Nooit meer! Was zo druk op de markten en in de stad, was niet leuk meer. Leuke kraampjes maar bijna niks bekeken, ging echt niet door de drukte. Wij vonden t ecgt niet leuk en hadden spijt dat we naar Dusseldorf zijn gegaan eigenlijk. Net met de terug weg heel veel regen vehad, echt dikke buien waarin je niks zag. Dus winterbanden zijn wel aan te raden.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:33

Voordeel is dan weer wel dat je die sticker maar eenmalig per auto hoeft aan te schaffen, en wat hierboven al gezegd werd, winterbanden is ook een issue in Duitsland.

Wij waren gisteren op de kerstmarkt in Aken, maar dat was ook een keer en nooit meer, vreselijk druk, erg duur, schuifelend vooruit door de massa, waardoor je idd niks gezien hebt.

Ik heb nu een beeld van Aken wat bestaat uit Bratwurst en Glühwein, dat was er en masse :(
En veel dakloze zwervers die je op elke hoek van de straten aanbedelen....wat een contrast, mensen die zich maar staan vol te proppen, en mensen die je de honger van het gezicht af kon zien...bahh...

En dan de stad Aken maar trots vermelden dat ze op de kerstmarkt meer als 50.000 euries ingezameld hadden voor Syrie. Nee, sorry ot, maar hier kan ik zo misselijk van worden.

Vond het niet gezellig ook niet, dan vind ik Valkenburg Z-L vele malen mooier.
Daar is het ook druk, maar heel anders.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 16:17

Daarom gaan we op dinsdag om de weekend drukte te vermijden. Maar gwk heb je hem dus direct? Want vriendin die mee gaat zit morgen op school bij centraal en zou dan gelijk mee kunnen nemen voor mij. Moet ze dan mijn kenteken pasje mee of mag een foto ook?

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:20

in Uden kan je hem zo halen aan loket, ter plekke met kemtekenbewijs betalen krijg je die gelijk mee

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:23

Geldwisselkantoor ja! Is mijn redding geweest toen :+ Je krijgt het direct mee.
Ik heb het bij GWK Travalex gehaald.
Weet eerlijk gezegd niet of ik het pasje daarvoor nodig had, maar zou hem voor de zekerheid meegeven.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 16:26

Heb net gwk ff gebelt een foto of opschrijven mag ook. Dan krijgt ze hem idd direct mee. Heb hem liever gewoon van te voren dus hele opluchting dit. Winterbanden zijn alleen verplicht met sneeuwval voor zo ver ik weet. En ze geven 8 en kans op regen dus dat moet goedkomen.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:43

Sassy schreef:
Voordeel is dan weer wel dat je die sticker maar eenmalig per auto hoeft aan te schaffen, en wat hierboven al gezegd werd, winterbanden is ook een issue in Duitsland.

Wij waren gisteren op de kerstmarkt in Aken, maar dat was ook een keer en nooit meer, vreselijk druk, erg duur, schuifelend vooruit door de massa, waardoor je idd niks gezien hebt.

Ik heb nu een beeld van Aken wat bestaat uit Bratwurst en Glühwein, dat was er en masse :(
En veel dakloze zwervers die je op elke hoek van de straten aanbedelen....wat een contrast, mensen die zich maar staan vol te proppen, en mensen die je de honger van het gezicht af kon zien...bahh...

En dan de stad Aken maar trots vermelden dat ze op de kerstmarkt meer als 50.000 euries ingezameld hadden voor Syrie. Nee, sorry ot, maar hier kan ik zo misselijk van worden.

Vond het niet gezellig ook niet, dan vind ik Valkenburg Z-L vele malen mooier.
Daar is het ook druk, maar heel anders.


Ik kom uit de buurt van Aken en jouw samenvatting omschrijft heeft doeltreffend hoe het er aan toe gaat. Ik denk echter dat dat niet alleen geldt voor Aken maar voor de meeste Duitse steden.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:48

Bij de Zulassungsstelle en keuringsstations (TÜV, GTÜ) kun je te halen. Daar kosten ze €5 à €10 en is zo geregeld. Vraag is wel wat voor auto je hebt, want als het een diesel is, heb je grote kans dat je geen groene krijgt en je alsnog het centrum niet in kan. Als je met je auto sowieso niet in het centrum hoeft te zijn, heb je hem niet nodig. Ik zou sowieso aanraden buiten het centrum te parkeren.
Winterbanden zijn daarnaast verplicht in Duitsland.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 16:54

Heb een benzine auto van 2008 we kunnen gratis parkeren bij het hotel en die zit in het centrum dus ja de sticker is wel nodig.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 09-12-18 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:54

Roosje01 schreef:
Heb net gwk ff gebelt een foto of opschrijven mag ook. Dan krijgt ze hem idd direct mee. Heb hem liever gewoon van te voren dus hele opluchting dit. Winterbanden zijn alleen verplicht met sneeuwval voor zo ver ik weet. En ze geven 8 en kans op regen dus dat moet goedkomen.



Winterbanden zijn nu verplicht als je een ongeluk krijgt schuld of geen schuld ben je aan de beurt. En het word kouder nu.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:57

Winterbanden zijn verplicht bij 'winterse omstandigheden'
Maarja, wat zijn die omstandigheden precies?

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 16:58

Op awnb staat alleen verplicht bij winterse omstandigheden sneeuw en ijzel. En ga nu niet ff €200 dokken voor nieuwe banden voor 1dagje duitsland.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Milieu sticker duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:09

Heb je trouwens all weather banden of zomerbanden? all weather mag namelijk ook