Huis met verleden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:12

Omdat dit even ter sprake kwam in een ander topic, ben ik wel nieuwsgierig of jullie zouden kunnen wonen in een huis met een verleden ( waar een ernstig misdrijf is gepleegd waar je van op de hoogte bent ).

Ikzelf zou niet in zo'n huis willen wonen waar b.v een moord is gepleegd. Ik zou me er niet op mn gemak voelen, ook met andere ernstige misdrijven zou ik het niet doen. Ik denk dat ik er steeds aan zou denken wat er gebeurt is op die plek. En jullie?


Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:13

Ik zou het wel aandurven, maar dan wel nadat de negatieve energieën zijn geneutraliseerd.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:15

In mijn huisje heeft de vorige bewoner zelfmoord gepleegd. Ik heb nog nooit zo fijn gewoond. :+

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:16

Palmera schreef:
In mijn huisje heeft de vorige bewoner zelfmoord gepleegd. Ik heb nog nooit zo fijn gewoond. :+



Oh echt ja? brr

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:17

Ik zou er persoonlijk niet fijn vinden! Zou er toch over blijven na denken, denk ik.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:19

Ik zie het anders: juist omdat hij zelfmoord heeft gepleegd kon ik dat mooie huisje krijgen.

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:19

Palmera schreef:
Ik zie het anders: juist omdat hij zelfmoord heeft gepleegd kon ik dat mooie huisje krijgen.



Haha dat is natuurlijk ook zo, maar weet je dan ook in welke ruimte enzo?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:20

Ligt eraan. Hier pak m beet 2km verderop staat het geboortehuis van Anton Mussert, woont nu een gezin met kleine kinderen in.
Mijn huis is uit 1885, heeft twee oorlogen en de watersnoodramp mee gemaakt.
En in 133 jaar is er misschien wel meer gebeurt wat ik niet weet...

Want daar zit het m in, of je het weet ja of nee...

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:22

Wanneer je een echt oud huis hebt kun je er al van uit gaan dat er iemand in is overleden, erg?? Nee, that's life.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:24

LadyMadonna schreef:
Ligt eraan. Hier pak m beet 2km verderop staat het geboortehuis van Anton Mussert, woont nu een gezin met kleine kinderen in.
Mijn huis is uit 1885, heeft twee oorlogen en de watersnoodramp mee gemaakt.
En in 133 jaar is er misschien wel meer gebeurt wat ik niet weet...

Want daar zit het m in, of je het weet ja of nee...



ja klopt, als je het niet weet, kan je er ook niet over nadenken...maar als je het juist wel weet..

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:24

bigone schreef:
Wanneer je een echt oud huis hebt kun je er al van uit gaan dat er iemand in is overleden, erg?? Nee, that's life.



gewoon overlijden ( natuurlijke dood of door ziekte ) is geen misdrijf

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:25

In het huis waar ik woon zijn 2 van de vorige bewoners vermoord met een tafelpoot...
Vond het in het begin wel een raar idee maar woon er prima :o

Cupido ♥

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:25

Cinnepin schreef:
bigone schreef:
Wanneer je een echt oud huis hebt kun je er al van uit gaan dat er iemand in is overleden, erg?? Nee, that's life.



gewoon overlijden ( natuurlijke dood of door ziekte ) is geen misdrijf

Maakt dat verschil dan?

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:26

Overlijden of een misdrijf maakt wel verschil natuurlijk. Wij hebben na het overlijden van mijn moeder en haar vriend (een paar jaar achter elkaar) het appartement aangehouden waar zij samen woonden en ook allebei overleden zijn. Wij gebruiken het als vakantiewoning, maar gaan er in de toekomst zeker permanent wonen als er geen gekke dingen gebeuren. Ik zie het ook als een soort eerbetoon aan mijn moeder dat wij hier gelukkig zijn en blij zijn met wat ze ons heeft nagelaten. Daarnaast hebben onze naaste buren haar dus allemaal goed gekend en halen we geregeld herinneringen op. Misschien is dat voor mij juist belangrijk omdat ik enig kind ben en verder weinig familie heb.

Overlijden hoort bij het leven, misdaad ligt toch weer anders.

Webshop - digital art: MoTekent

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:28

Geen probleem, wij zijn ooit terug gekomen uit Japan omdat er een huis vrij kwam omdat de bewoner daar was doodgeschoten in zijn slaap door zijn vriendin met zijn eigen jachtgeweer.
In dat dorp kwamen eigenlijk nooit huizen vrij en we hebben er 20 jaar heerlijk gewoond.
Het gaf in het begin wel veel problemen met aanmaningen en abonnementen want hij was dood en zij zat vast dus er was niets geregeld op dat vlak.
We hebben ons echt een paar keer moeten legitimeren en krantenknipsels laten zien aan deurwaarders.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:30

marshmellow schreef:
In het huis waar ik woon zijn 2 van de vorige bewoners vermoord met een tafelpoot...
Vond het in het begin wel een raar idee maar woon er prima :o



In West toch? Serieus?

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:31

@ Dancyy ja natuurlijk, iedereen gaat dood, maar een misdrijf is toch iets anders....


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:33

Ik ken mensen die wonen in een oud bordeel, wisten zij niet. De rest van het dorp wel. :+

Heel ongemakkelijk, bracht een keer een jong meisje thuis en dat was de dochter van de vorige eigenaren van dat bordeel. (Van toen het nog een bordeel was lol) Stond echt bekend als drugshol. :=

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:47

Mijn ouders hebben (voor mijn tijd) gewoond in een huis waar de vorige bewoner was vermoord. Ze hebben er zeer prettig gewoond :)

Zelf woon ik nu in een jaren 40 huis, ik ben soms ook wel benieuwd naar de geschiedenis van dit huis. Het wordt nu al heel lang gebruikt als studentenhuis, maar daarvoor is het ongetwijfeld ook bewoond geweest door gezinnen. Bij mijn kamer zitten de originele ramen/kozijnen er nog in. Vind het wel iets hebben :D
Laatst bijgewerkt door Fearn op 08-12-18 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:48

Ik zou er wel gaan wonen. Bij zulke misdrijven weet je in ieder geval wat er in je huis uitgespookt is:+, ik zou me in dat geval drukker maken om wat er gebeurd is dat je nooit boven water gaat krijgen. Voor hetzelfde geld heeft een man in jouw ontzettend gezellige huisje jarenlang in het geheim z'n vrouw in elkaar getimmerd. Net zoveel 'negatieve energie' als een ander ernstig misdrijf, maar dat zal je nergens terug kunnen vinden.
Ik weet niet wat er in mijn huis gebeurd is voordat wij er zijn gaan wonen en dat kan me ook weinig schelen. Wat telt is het hier en nu, niet het verleden :j.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:49

In ons huisje is ook de eerste bewoner (tevens was t de brugwachter) overleden. Nouja wat ik heb gehoord is dat hij op straat in elkaar is gezakt toen hij de brug moest openen.. daarna zijn er andere mensen in komen te wonen en na 3jaar verhuisd. Heerlijk huisje dit :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:55

Ik ken mensen en zij wonen in een huis waar de vrouw de man op gruwelijke wijze heeft vermoord. Ze kennen alle details en vertellen dat (graag) aan het bezoek.....

Mij niet gezien hoor

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:00

Cinnepin schreef:
@ Dancyy ja natuurlijk, iedereen gaat dood, maar een misdrijf is toch iets anders....

Maar hoezo maakt dat het huis waar je in woont anders dan? Voor mij zou dat niet uitmaken.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Huis met verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:04

Zouden die huizen dan ook voor veel goedkoper op de markt komen? Huizen waarin een misdrijf heeft plaatsgevonden? Bijv. bij een familiedrama?

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:05

Het huis waar ik als kind heb gewoond had de vorige bewoner zelfmoord gepleegd.
Toen mijn ouders het kochten was het in huis nog te zien dat de beste man helemaal was doorgedraaid voordat hij zichzelf wat aandeed.

Tsja eerlijk gezegd heb ik een mooie jeugd gehad in dat huis.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eloya, GoogleAdsense, History_ en 35 bezoekers