Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 19:43

Ik heb ze vanmiddag voor het eerst weer aangetrokken, het hoosde! Tot mijn afgrijzen zag is dat van 1 laars de hele zoolrand openstond/loslaat. Dat gaat lekken natuurlijk!
Volgens mij zijn ze 2 jaar uit en ze zijn niet zwaar gebruikt. Paarden ophalen uit het land en bij uitmesten waarbij ik nooit in de mest sta. Ik vind het wel erg snel!
Iemand dezelfde ervaring? Ik denk aan lijmen of dichtkitten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:47

Ik vind het hier echt tegenvallen...
Ik heb nu het 3e paar laarzen en deze zijn binnen een jaar lek door een scheurtje bij de voet...
Ook de vorige kregen op dezelfde plek scheurtjes waardoor ze niet waterdicht meer waren.

Ik ben hard aan het denken voor een alternatief, goede laarzen met en degelijk voetbad, warm en echt waterdicht.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:56

De mijne waren binnen het jaar stuk, en misschien zelfs al wel na een half jaar. Inderdaad vanwege scheuren bij de zijkant van de bal van je voet. Muckboot en de wederverkoper reageren niet of slecht op klachten/berichtjes dus ik koop ze niet meer.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:13

Mijne kregen met ong 1,5 intensief dragen scheuren :j Nu heb ik het wel over de artic sports en ik droeg ze elke dag de hele dag door (boerderij in Canada). Boerderijwerk, paardrijden, rennen: alles deed ik er mee. Ondanks de scheuren zijn ze trouwens nog steeds wel waterdicht! Ze zijn alleen niet meer zo warm als eerst maar dat is niet erg in mijn geval (want ik droeg ze met -30 -40) :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:18

Die van mij zijn door dat kleine scheurtje gewoon echt niet waterdicht meer, en dag is juist waar ik ze voor heb, de natte bende in deze tijd van het jaar...

Nu met steeds het zelfde euvel bij het 3e paar baal ik er ook wel een beetje van, ze zijn niet goedkoop.
Ik ben erg benieuwd naar alternatieven...

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:45

Ik volg dit even
Wilde juist de arctic apres kopen

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:55

Mijne bleven wel super warm en waterdicht maar de naad aan de achter/binnenkant ging achter mijn hiel openstaan, waardoor ik mijn hiel steeds openliep... auw! :( Voor mij ook geen muckboots meer helaas

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:58

Ik heb sinds kort muckboots, ik hoop dat ze wel langer meegaan dan dat ik hier lees :\
Ze lopen namelijk wel heerlijk!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:17

Ik heb nu paar 3 versleten,en versleten is overdreven ze gaan mij mij gemiddeld een jaar mee,de eerste zelfs niet eens,ik heb al eens mails gestuurd,maar geen garantie.Het laatste paar heb ik in augustus 2017 bij agradi gekocht en op mijn wreef zitten nu scheurtje waardoor ze lekken ,ik baalde er zo van en heb bij kramer nu deze https://www.kramer.be/Ruiter/Schoenen-l ... en-Groomer gekocht. Ze zitten lekker al heb ik wel het idee dat de muckboots warmer zijn maar voor mijn gevoel hebben deze ook een goed voetbed,en voor die prijs koop ik er wel een paar extra sokken bij

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:50

Hier goede ervaringen met muckboots.
Ik spray ze wel regelmatig in met de spray voor natuurrubber. Dit houdt ze soepel waardoor ze minder snel scheuren denk ik.

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:59

Dabo schreef:
Mijne bleven wel super warm en waterdicht maar de naad aan de achter/binnenkant ging achter mijn hiel openstaan, waardoor ik mijn hiel steeds openliep... auw! :( Voor mij ook geen muckboots meer helaas


Hier precies t zelfde, volgens de fabrikant kwam het door mijn voet....

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:28

Helaas hier ook niet zo’n beste ervaring. Mijn linkerlaars was na een paar maanden al lek, precies waar de vouw komt als je loopt. Heb toen een nieuw paar gekregen maar helaas na een paar maanden weer hetzelfde. Heb de losse zool eruit gehaald en die gebruik ik nu in mijn Horka outdoor laarzen. Verder goedkoop paar neopreen laarzen bij EJ gekocht voor dit jaar, bevallen tot dusver prima. Echt jammer dat Muckboots zo tegenvallen qua kwaliteit, ze lopen zo fijn.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:30

Ik heb ze dit jaar voort het eerst aan.. Tot nu toe super tevreden....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 09:43

Bear95 schreef:
Dabo schreef:
Mijne bleven wel super warm en waterdicht maar de naad aan de achter/binnenkant ging achter mijn hiel openstaan, waardoor ik mijn hiel steeds openliep... auw! :( Voor mij ook geen muckboots meer helaas


Hier precies t zelfde, volgens de fabrikant kwam het door mijn voet....


Ja tuurlijk, die zit er in!!! Of hadden ze je handen verwacht???

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:47

Ik doe al jaren met mijn Dunlop Blizzard thermo laarzen. Ooit in de sale gekocht. Super warm, lopen goed en waterdicht.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:54

beatje schreef:
Ik heb nu paar 3 versleten,en versleten is overdreven ze gaan mij mij gemiddeld een jaar mee,de eerste zelfs niet eens,ik heb al eens mails gestuurd,maar geen garantie.Het laatste paar heb ik in augustus 2017 bij agradi gekocht en op mijn wreef zitten nu scheurtje waardoor ze lekken ,ik baalde er zo van en heb bij kramer nu deze https://www.kramer.be/Ruiter/Schoenen-l ... en-Groomer gekocht. Ze zitten lekker al heb ik wel het idee dat de muckboots warmer zijn maar voor mijn gevoel hebben deze ook een goed voetbed,en voor die prijs koop ik er wel een paar extra sokken bij


Ohh als ik dit zo lees allemaal ben ik blij dat ik niet de muckboots gekocht heb maar ook deze van kramer.
Dit wordt tweede jaar dat ik ze gebruik maar geen rare dingen met ze. Loop er ook vaak met blote voeten erin als ik de laatste ronde doe of in de ochtend

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:58

Margee schreef:
Bear95 schreef:


Hier precies t zelfde, volgens de fabrikant kwam het door mijn voet....


Ja tuurlijk, die zit er in!!! Of hadden ze je handen verwacht???


Hahahaha, ze bedoelde de vorm van mijn hiel, terwijl wij zelf een schoenenwinkel hebben en ik het bij geen andere laars eerder heb gehad...
https://www.agradi.nl/dunlop-blizzard-g ... -zwart.htm
Ik heb nu deze al 2 jaar, ga ze na de verhuizing wel vervangen, want al het stro en hooi van de afgelopen 2 jaar zit er in

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:11

Ik heb ze ook en gingen indd al gauw scheuren op de bovenkant waar de vouw komt als je loopt.
Ik heb ze geplakt met seconde lijm en dat zit nu al een jaar goed dus ook waterdicht.
De achterkant bij de lus waar je aantrekt is wel helemaal los aan 1 kant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:19

Ik heb het jodphur model. Heb ze een jaar nu, bij mij zien ze er nog als nieuw uit.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:25

2 winters helaas...bij enkel elke dag 1h gebruik in de winter.

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:33

Bij mij helaas na twee jaar een scheurtje bij 'de bal' van mijn rechter voet. Geen grote lekkage nog, maar wel super balen voor zulke dure laarzen.
Verder wel blij met de warme voeten en het comfort.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:35

Bij mij gaan de Arctic Weekends nu hun tweede jaar in. Loop er echt elke dag op en ben er beslist niet zuinig mee. Vooralsnog is er niks aan ze te zien en heb ik droge voeten.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 12:51

Bear95 schreef:
Hahahaha, ze bedoelde de vorm van mijn hiel, terwijl wij zelf een schoenenwinkel hebben en ik het bij geen andere laars eerder heb gehad...
https://www.agradi.nl/dunlop-blizzard-g ... -zwart.htm
Ik heb nu deze al 2 jaar, ga ze na de verhuizing wel vervangen, want al het stro en hooi van de afgelopen 2 jaar zit er in


Stofzuiger er in, heb ik ook vaak gehad met vlas.....

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:09

Ik zweer bij van die werklaarzen,haal die bij de welkoop. Zijn van leer, gevoerd, kunstof neus en waterdicht. Goed voetbed en kan er dr hele dag op lopen.
Muckboots vond ik verschrikkelijk.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hoe lang gaan jullie muckboots mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:17

geen muckboots maar wel dure zoo adventure boots.
Na 2 winterseizoenen was de hele binnenvoering kapot.
Derde seizoen liepen ze daardoor niet fijn meer, na een duik id gracht door mijn hond was er water aan de binnenkant gelopen en helemaal kapot.
doei 230 euro...
Nu koop ik ieder seizoen een setje sneeuwlaarzen bij decathlon. Gevoerd en een rubber waterdichte voet. 35 euro per seizoen. Ieder seizoen nette propere verse laarsjes en ik kan voor hetzelfde geld 6 a 7 jaar weg...