Tere mensenzieltjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 21:21

https://www.ad.nl/binnenland/ezel-krijg ... jmzv94ftcs


Had deze mevrouw een punt of niet?


Zelf vind ik het een slim besluit van de kinderboerderij om het dier op deze plaats te laten inslapen. Fijn gezicht? Nee tuurlijk niet, maar als je niet over trekkers/ trailers/ ruimte ed beschikt moet je wat.

Ikzelf heb het min of meer ook op deze manier gedaan. Één zodat de Rendac erbij kon komen en twee dat mn fjord niet versleept hoefde te worden.
Echter was het bij mij een mooi achteraf plekje.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:28

Dit is typisch Nederlands ten top.
Iedereen moet overal maar een mening over hebben.
Heeft deze mevr. gelijk? NEE.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:31

Ik vind het bizar en enorm overtrokken! Die mensen hebben echt geen flauw benul en schreeuwen meteen moord en brand ipv dat ze even bij de kinderboerderij navraag doet.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:33

En de arme ezel heeft niet eens groentesoep gekregen, arm arm dier

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:33

Pfff wat een gezeur zeg.
Ik vind het juist heel slim. Als je geen mogelijkheid hebt om het diertje daarna te verplaatsen. Dan moet je wel. Klaar.
En als je wel de mogelijkheid had: dan lag ie naderhand alsnog daar "als een stuk vuil"

En ja een nacht laten liggen. Rendac komt vanaf 6.00u. Grappenmakers.
Ze mogen blij zijn dat het zo laat op de dag was. Was het ochtend, lag ie nog er een hele dag.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:38

Rendac komt idd nooit direct,die rijden ook maar via een vaste route.

Hier liggen de koeien ook wel eens een dag aan de weg,kunnen wij niks aan doen helaas.

Enorm overtrokken van deze vrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:39

Ik kom van de boerderij en ik hen als kind zeker kadavers zien liggen.
Weliswaar is dat op een erf en niet in een woonwijk... Maar zit daar veel verschil in? Ooit is een dier 'op', en het is niet altijd mogelijk om rendac snel te laten komen. (Tenzij je je blauw betaalt :j )
Denk dat de facebook-poster het ook geen fijn beeld had gevonden als de ezel naar de weg was gesleept zodat rendac hem op kon halen.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:40

Nee wat moet je dan? Een dode ezel aan z'n poten naar de weg slepen op het moment dat ie wordt opgehaald?

Mensen zonder verstand en totaal geen ervaring met grotere landbouwhuisdieren...

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:42

Die mensen sporen niet!!! Ik lees nu Facebook reacties. Ze vonden maar dat de verzorgers de hele nacht erbij moesten blijven zitten tot de rendac was geweest. :roll:

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:42

Mensen die nog op het platteland wonen of zelf paarden/grote dieren hebben weten hoe zoiets werkt. Een stedeling is daar niet aan gewend.
Een stedeling is geschokt bij het zien van het zeiltje terwijl dit de gebruikelijke en enige mogelijkheid is wil je een groot huisdier niet open en bloot laten liggen.

Solaria_Liz

Berichten: 2136
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:43

Ik heb 1x gezien hoe een overleden dier met een tractor aan de straat is gelegt. Nou dat is pas een vreselijk gezicht. Dan is dit een veel betere oplossing!

Sommige mensen moeten tegenwoordig overal over zeuren.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:47

Wat moeten ze dan? Ezel op een bed van bloemen in de wei leggen en net voordat de rendac komt richting de weg slepen? Ze hebben het er al moeilijk genoeg mee dat het dier moest worden ingeslapen. Mensen zijn zo beschermend naar dieren toe, schreeuwen moord en brand als er een dier zichtbaar dood is. Alsof het dier bruut afgeslacht is.

Edit: Ik lees net dat mensen ernstig twijfelen of het dier wel iets mankeerde. Alsof ze er van af willen. Wat een vertrouwen, ze denken dus gewoon dat een kinderboerderij z'n dieren om niets laat inslapen?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:50

Ik denk dat de kinderboerderij het erg netjes heeft opgelost. Zo last mogelijk op de dag het ezeltje in laten slapen en netjes in de bosjes met een zeiltje er overheen.

Als ze hem vanuit de stal naar de weg hadden gesleept was het ook niet goed geweest.

Ik merk vaak dat mensen in de grote steden meer moeite hebben met hoe het werkt in de natuur dan dorpelingen. En dat geldt ook voor hoe omgegaan wordt met vee.

Vind het vooral sneu voor de kinderboerderij die na het maken van een moeilijke beslissing zo te kakken wordt gezet.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:51

:roll: :roll: Ja want het ziet er zo gezellig uit als je een dode ezel achter de auto/ trekker aan laat slepen naar de weg (of op de voorlader) :j Dier is netjes ingeslapen en afgedekt met een zeil, waar klaag ze over?
Mensen roepen maar wat maar hebben werkelijk geen idee waar ze over praten. Mevrouw denkt zeker ook dat vlees in de fabriek wordt gemaakt :+

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 21:52

shiroihebi schreef:
Wat moeten ze dan? Ezel op een bed van bloemen in de wei leggen en net voordat de rendac komt richting de weg slepen? Ze hebben het er al moeilijk genoeg mee dat het dier moest worden ingeslapen. Mensen zijn zo beschermend naar dieren toe, schreeuwen moord en brand als er een dier zichtbaar dood is. Alsof het dier bruut afgeslacht is.

Edit: Ik lees net dat mensen ernstig twijfelen of het dier wel iets mankeerde. Alsof ze er van af willen. Wat een vertrouwen, ze denken dus gewoon dat een kinderboerderij z'n dieren om niets laat inslapen?



Op FB gaan ze flink tekeer ja. Mensen die zeggen dat ze dan maar met een trailer verreden moet worden of in stal ingeslapen en daarna naar een crematorium, idd de vrijwilligers moeten een nachtwake doen.
Echt belachelijk.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:53

Ik vind dat ze goed hebben gehandeld. De Rendac komt sowieso pas een dag later. Zo hypocriet eigenlijk want s avonds eten ze wel een stuk vlees? En hoe die worden afgemaakt interesseert ze niet..

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:54

Onali schreef:
shiroihebi schreef:
Wat moeten ze dan? Ezel op een bed van bloemen in de wei leggen en net voordat de rendac komt richting de weg slepen? Ze hebben het er al moeilijk genoeg mee dat het dier moest worden ingeslapen. Mensen zijn zo beschermend naar dieren toe, schreeuwen moord en brand als er een dier zichtbaar dood is. Alsof het dier bruut afgeslacht is.

Edit: Ik lees net dat mensen ernstig twijfelen of het dier wel iets mankeerde. Alsof ze er van af willen. Wat een vertrouwen, ze denken dus gewoon dat een kinderboerderij z'n dieren om niets laat inslapen?



Op FB gaan ze flink tekeer ja. Mensen die zeggen dat ze dan maar met een trailer verreden moet worden of in stal ingeslapen en daarna naar een crematorium, idd de vrijwilligers moeten een nachtwake doen.
Echt belachelijk.


Ook mensen die beweren dat dit illegaal is. Zeker nog nooit langs een boerderij gereden? Die vrouw heeft de politie én de dierenbescherming gebeld en maakt nu beiden uit voor van alles en nog wat, omdat ze niet komen helpen. Je zal maar zo'n moeilijk leven hebben dat je daar al van gaat huilen...

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:54

Feit dat er iemand meteen weer foto's van moet maken.... dat is zielig. Kinderboerderij heeft goed gehandeld.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:56

Wat een gezeik. Die kinderboerderij heeft het al lastig genoeg, krijgen ze ook nog van die mensen over zich heen. Wat een aanstellerij. Natuurlijk is het vervelend voor omwonenden dat het dier wordt ingeslapen. Maar de ezel is afgedekt. En ze zouden wel wat meer medeleven kunnen tonen aan de kinderboerderij. Mensen denken alleen maar aan zichzelf, jammer.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:10

Maar... wij weten dat je grote (huis)dieren niet netjes in de vriezer kunt stoppen nadat ie bij de da op tafel is ingeslapen. Ik denk dat mensen die niets met grote (huis)dieren hebben totaal geen idee hebben hoe zo'n dood en daarna in z'n werk gaat.

Ik kan me best voorstellen dat het voor een leek overkomt als 'die ezel wordt in de bosjes gedumpt met een zeiltje, lekker respectloos'.
Terwijl wij denken 'goh dat hadden ze niet beter kunnen regelen bij die kinderboerderij'.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 22:14

Dan ga je dat navragen bij de kinderboerderij, niet op FB gooien.
Zeker gezien de leeftijd van de dame.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:22

Mensen moesten eens weten wat er gebeurd als je een dier achterlaat bij een dierenarts. Dat is eigenlijk nog vele malen sneuer dan dit.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:25

Ladygiroc schreef:
Maar... wij weten dat je grote (huis)dieren niet netjes in de vriezer kunt stoppen nadat ie bij de da op tafel is ingeslapen. Ik denk dat mensen die niets met grote (huis)dieren hebben totaal geen idee hebben hoe zo'n dood en daarna in z'n werk gaat.

Ik kan me best voorstellen dat het voor een leek overkomt als 'die ezel wordt in de bosjes gedumpt met een zeiltje, lekker respectloos'.
Terwijl wij denken 'goh dat hadden ze niet beter kunnen regelen bij die kinderboerderij'.

Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen.

Jammer dat er niet bij de kinderboerderij gevraagd is naar het hoe en waarom maar dat er wel een bericht op FB gezet is...

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:25

Anderzijds.... ik kan me wel echt voorstellen dat je geschokt bent als je niet weet hoe die dingen gaan. Ik bedoel, het is ook gewoon voor je als je ermee bent opgegroeid. En ik denk ook wel dat het niet anders had gekund. Maar kan me de schok ook wel voorstellen.

Staan de reacties openbaar op FB? Ik heb geen FB account namelijk. Vind het wel over the top om dan weer te suggereren dat de kinderboerderij maar van die ezel af wilde. Inslapen doe je ook echt voor de lol :roll:

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:31

Diep triest, die reactie van die vrouw. Is wel typisch voor iemand die verder niet veel met (dode) dieren te maken heeft. Is wel fijn voor haar, maar om dan zo de reputatie van de kinderboerderij te grabbel te gooien.

Zo te lezen is er goed nagedacht over het laten inslapen van het ezeltje dat aan het eind van haar latijn was. Zowel over het tijdstip als over de plaats. Netjes afgedekt met een zeil.

Zo'n zeil heeft trouwens altijd veel aantrekkingskracht, zowel op kinderen als op volwassenen en dan willen mensen toch altijd even kijken ...

Edit nav de reactie hieronder: klopt, zo'n zeil is verplicht en is ook prima. Maar het werkt als een rode lap op een stier in veel gevallen.
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 07-12-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt