Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 16:09

Ons overzicht van 2017 had de titel: ‘’een jaar vol verandering’’. We verhuisden na een aantal jaar van stal en kwamen heerlijk aan het bos/strand in Noord Holland te staan, van serieus werk in de bak naar bijna alleen maar boscrossen. Voor ons was het een hele verandering, maar ik wist toen nog niet wat 2018 voor ons in petto had…


Januari
Een nietsvermoedend begin van 2018. Magic en ik genoten nog volop van het bos en het was vooral erg koud :brr:
Afbeelding


Februari
Ik denk dat het februari/maart was toen het begon te rommelen op stal, er gingen geruchten over dat de boel verkocht zou worden aan een projectontwikkelaar en de paniek sloeg toe. In Noord-Holland zijn ontzettend weinig plekken waar de paarden op een fatsoenlijke manier 24/7 buiten staan, laat staan een plek aan het bos.. En weg moeten bij het bos was toch wel echt een nachtmerrie :


Maart

Toen de geruchten toch wel iets serieuzer werden zijn we met ons vaste groepje van stal (een groepje waar we ook al jaren mee samen stonden op de vorige stal en ook mee verhuisd zijn naar deze stal) gaan kijken of we niet ergens een stukje grond konden huren, al snel werd duidelijk dat dit het niet ging worden. Een huis aan de rand van het bos met ruimte voor paarden was in Noord-Holland helemaal onbetaalbaar. Ik weet nog goed dat ik voor de grap in onze stal groepsapp deze foto stuurde:

Afbeelding

Met de tekst: ‘Nou dan koop ik dit toch gewoon!’ Uiteraard met een gekke bek.

Tot mijn vriend zei: kom we gaan gewoon kijken.

En van het een kwam het ander…. 13 juli zouden we de sleutel krijgen van onze eigen boerderij op de Veluwe *\%/* *\%/*

De boerderij staat op 700 meter van de bosingang en er staat een extra huisje waar mijn ouders in de lange weekenden in kunnen wonen. Zij zullen ons helpen met het onderhoud van het terrein, de paddock en uiteindelijk als alles mee zit ook definitief die kant op komen.


April
Omdat Magic natuurlijk niet alleen mee kan naar ons nieuwe plekje begon de zoektocht naar een 2e paard. Mijn vriend wilde dan ook wel rijden en zijn eigen paard. Omdat hij geen rij ervaring heeft wilde ik een braaf paard, mijn grote voorkeur ging uit naar een Quarter Horse vanwege het fijne koele karakter. En zo kochten we op 2e Paasdag Dino er bij, een toen bijna 5 jarige Quarter Horse ruin. Enige ding was dat Dino nog volledig groen was, maar ik wilde veel liever dat dan een Quarter die al op veel te jonge leeftijd ingereden zou zijn (wat de meeste zijn).

Afbeelding


Mei
Dino werd 5 en we zijn rustig begonnen met wat grondwerk, oefenen met de barebackpad en alles ging eigenlijk zo kalm en vanzelf dat ik ook al een paar keer gehangen heb.
Met Magic zijn we nog een laatste keer naar het strand geweest, het was een mooie zomeravond en met het idee dat dit wel eens de laatste keer op het strand zou zijn hebben we er nog even flink van genoten <3

Afbeelding
Afbeelding


Juni
Deze maand heb ik voor het eerst even op Dino gezeten, geen foto, want niet boktproof :Y) (geen cap, zonder zadel en met halster, was niet helemaal de planning).


Juli
Op een van de laatste avonden die we hadden zijn we nog met ons vaste groepje van stal naar het meertje gelopen. We hadden beide paarden mee: ik op Magic en mijn moeder liep met Dino.

Toen ik Magic even uitleende aan een van de andere meiden (die geen waterpaard heeft), besloot ik dat ik wel kon proberen om op Dino het water in te gaan. En ondanks dat ik er net een paar keer op gezeten had (stilstaand en zonder zadel) ging het prima 8-) *\o/*

Afbeelding


En toen was het zover: 13 juli kregen we de sleutel van ons paradijsje op de Veluwe.
Er moest aan het huis niet veel gebeuren, maar voor de paarden moest werkelijk alles nog opgezet worden. Mijn vriend en mijn ouders hadden vakantie en ik had mijn baan in Noord Holland opgezegd dus we hadden flink de tijd om de boel om te toveren tot paardenparadijs. We begonnen met het achterste land, dat zou voornamelijk gras blijven en dan een rijbak in het midden. Het andere land zou de track worden, met schuilstal, berg, poel etc., maar daar was nog wel wat meer tijd voor nodig.

Afbeelding

Na 2 weken buffelen hebben we de paarden opgehaald *\o/*


Augustus
Ondertussen was de track in het andere deel klaar:
Afbeelding

Het inrijden van Dino was er door alles niet helemaal meer verder van gekomen, hij had inmiddels wel een eigen passend zadel gekregen en deze maand heb ik hem weer een beetje opgepakt, dat wil zeggen: toen hij ‘‘HO’’ begreep zijn we maar gewoon het bos in gegaan :+ :Y) mijn moeder op Magic en ik op Dino. Mijn moeder reed eerder eigenlijk niet, af en toe eens een rondje als ik op vakantie was bijvoorbeeld.

Afbeelding

Afbeelding
En zo voel je je toch wel een echt pennymeisje, met je paarden in het zonnetje om je heen (ze moesten het gras in het stukje niet-paarden-tuin even maaien).


September
Magic heeft jaren in een kudde van 14+ paarden gestaan en ik merkte dat 2 paarden wel erg weinig is. 2 is tenslotte geen kudde en ik kon ook niet met Magic alleen op pad, want dan werd Dino gek. Ik wilde ook niet nog een groot paard er bij, en er moest er ook niet 1 achterblijven als we met Magic en Dino tegelijk weg zouden gaan.

Afbeelding

En zo kwamen Rakker en Sproet, met hun is onze kudde nu compleet <3

Rakker is een minishet van 2 jaar en Sproet een Fallabella kruising van 7. Ze komen bij een oud handelaartje vandaan die puur voor de hobby wat shetjes had staan, we konden dus ‘uitzoeken’. Ik zei van te voren nog dat ze er wel gezond uit moesten zien en dat we ze anders niet mee zouden nemen :j :j . Rakker zag er inderdaad prima uit, die stond ook gewoon bij de andere shetjes. Sproet daarentegen stond apart van de rest aan de andere kant van het terrein(want dat was makkelijker vangen voor de kleinkinderen die hem wel eens poetsten), zag er sneu uit, had een snotneus en ontstoken ogen :+ Een zielig hoopje ellende dus :(:) -O-

Eenmaal thuis viel al meteen op dat Sproet bijna niet kon eten (hij kon niet malen, zijn kaak kon alleen maar op en neer). Snel een tandartsafspraak gemaakt en Sproet bevrijd van de erge haken op zijn kiezen.

Ondertussen reed ik samen met mijn moeder 2 keer per week een rondje bos.
Ik ben deze maand ook begonnen met mijn nieuwe baan waar ik het erg naar mijn zin heb.


Oktober
Dino moest nu toch ook echt aan wat bakwerk gaan geloven, ook dat ging weer redelijk vanzelf:

Afbeelding

Ook hebben mijn ouders deze maand de schuilstal gemaakt <3

Afbeelding
Het volgende project is om het stuk voor en in de schuilstal te betegelen. Er ligt nu een schattig tegelmotiefje van de oude veranda die er stond :+ en die was iets kleiner :')


November
Rakker en Sproet zijn echt een waardevolle toevoeging en met zijn vieren vormen ze een hele fijne, stabiele en leuke kudde. Er is nooit onenigheid, ze eten met zijn vieren uit hetzelfde hooinet, staan met zijn allen in de schuilstal en liggen op een hoopje samen te slapen. Ook zie ik ze steeds vaker spelen.

Afbeelding

We genieten ook nog steeds van het bos en de mooie herfstkleuren.

Afbeelding


December
En nu is het alweer december. Het rijden met Dino gaat erg lekker, we crossen lekker rond over de Veluwe (mijn moeder is inmiddels een echte boscrosser geworden) EN we hebben een huisnummer gekregen voor het tweede huisje. Mijn ouders kunnen dus officieel en legaal deze kant op komen! *\o/* :D

http://boktimg.nl/img/m/skFjJ8.jpg


Een BIZAR jaar dus, we hebben ons leven compleet omgegooid, hebben dingen achtergelaten en zijn een nieuw avontuur aan gegaan. Elke ochtend zie ik 4 zeer tevreden paardebeesten languit in het zand liggen en nu ik dit typ vanachter de laptop kijk ik uit het raampje naast me en zie ik Magic en Rakker langsrennen, spelend KLIK!


Het is nogal een verhaal geworden, maar een kortere samenvatting was vrijwel onmogelijk :Y) 15 foto's uitzoeken was ook een drama, dus voor wie het volledige verhaal wil teruglezen/volgen adviseer ik om eens op mijn paarden instagram te kijken: KLIK!


Bedankt voor het lezen en een reactie zou leuk zijn! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-12-18 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:13

Ohw wauw, jullie hebben dat huis gekocht! Wij hebben dan ongeveer in dezelfde periode zitten zoeken, zagen dit huis inderdaad ook voorbij komen. Wij waren afgehaakt vanwege het rieten dak.
Je verhaal lijkt verder heel erg op die van ons, al hadden wij de kudde al voor we gingen verhuizen en komt er voorlopig op wat veulentjes na geen nieuwe aanwas := Maar ook wij gaan uit Noord-Holland verhuizen en gaan richting de Veluwe, al hebben wij pas 1,5 maand de sleutel en zijn druk bezig om de paardjes volgende week te kunnen verhuizen.

Jullie hebben het leuk opgeknapt, ik ga je andere topics ook lezen!

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:17

Wat een geweldige plek voor de paarden, zo fijn voor je, dit wil toch iedereen denk ik, geniet ervan!

Was het makkelijk te regelen om het track gedeelte aan te leggen ? Of moest je vergunningen aanvragen etc?
ziet er super uit in ieder geval.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:24

Tja, je hebt altijd de overtreffende trap. Wij gingen bij een paard kijken zonder de bedoeling het te kopen maar jij doet dat gewoon met een heel huis :D
Maar de Veluwe is mooi wonen als je dat op de juiste plek doet :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Danuah

Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:24

Bear95 schreef:
Ohw wauw, jullie hebben dat huis gekocht! Wij hebben dan ongeveer in dezelfde periode zitten zoeken, zagen dit huis inderdaad ook voorbij komen. Wij waren afgehaakt vanwege het rieten dak.
Je verhaal lijkt verder heel erg op die van ons, al hadden wij de kudde al voor we gingen verhuizen en komt er voorlopig op wat veulentjes na geen nieuwe aanwas := Maar ook wij gaan uit Noord-Holland verhuizen en gaan richting de Veluwe, al hebben wij pas 1,5 maand de sleutel en zijn druk bezig om de paardjes volgende week te kunnen verhuizen.

Jullie hebben het leuk opgeknapt, ik ga je andere topics ook lezen!


Ook wij hebben deze gezien en zeiden gelijk dat dit hét droomhuis was. Zo leuk om het dan voorbij te zien komen!!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:25

Wat een jaar hebben jullie achter de rug, nog altijd jaloer op jullie prachtige plekje <3 Op naar een mooi 2019!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:26

Wat een super fijne plek en geweldige kudde heb je daar <3 . Ik vind je schuilstal ook helemaal geweldig. Veel geluk daar!!

horsiiJarig

Berichten: 7505
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:51

Prachtig zeg, geweldig.
Mooie kudde.

Helemaal mijn droom om vanuit zh naar de Veluwe te verhuizen.
Komen hier nu minstens twee x pm met de honden.
Droom is verhuizen met honden en paarden.
Helaas nog drie jaar aan school gebonden.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 18:20

Bedankt voor de leuke reacties! <3

Danuah schreef:
Bear95 schreef:
Ohw wauw, jullie hebben dat huis gekocht! Wij hebben dan ongeveer in dezelfde periode zitten zoeken, zagen dit huis inderdaad ook voorbij komen. Wij waren afgehaakt vanwege het rieten dak.
Je verhaal lijkt verder heel erg op die van ons, al hadden wij de kudde al voor we gingen verhuizen en komt er voorlopig op wat veulentjes na geen nieuwe aanwas := Maar ook wij gaan uit Noord-Holland verhuizen en gaan richting de Veluwe, al hebben wij pas 1,5 maand de sleutel en zijn druk bezig om de paardjes volgende week te kunnen verhuizen.

Jullie hebben het leuk opgeknapt, ik ga je andere topics ook lezen!


Ook wij hebben deze gezien en zeiden gelijk dat dit hét droomhuis was. Zo leuk om het dan voorbij te zien komen!!


Oh wat toevallig! Het riet is inderdaad wel een dingetje, daar moet wel wat aan gebeuren in de komende 5-10 jaar :$ :$ :$
Bear95, ik heb je topic inderdaad ook gezien! Super gaaf! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken. Veel succes met de verhuizing!
Laatst bijgewerkt door BrittS op 07-12-18 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

denice

Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:27

Prachtig, je hebt me jaloers!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:29

Oh wat fantastisch!! Prachtig huis, geweldig verhaal. Je bent een bofkont!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:33

Wowwww wat een geweldig jaar en weet zeker dat je nog heel wat prachtige jaren zal beleven daar. Gaaf hoor!!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:37

BrittS schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! <3


Oh wat toevallig! Het riet is inderdaad wel een dingetje, daar moet wel wat aan gebeuren in de komende 5-10 jaar :$ :$ :$
Danuah, ik heb je topic inderdaad ook gezien! Super gaaf! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken. Veel succes met de verhuizing!


Jaa, houden jullie het riet wel? Wij gingen het niet doen ook vanwege de verzekering etc.
Geld lijkt wel water wanneer je gaat verhuizen/verbouwen, gaan jullie verder nog veel aan het huis doen?
Ik zal van de week proberen weer een update te geven, Maar beloof niks ;)
Dank je wel! Hier willen we alle paarden op 1 dag verhuizen,wie dat bedacht heeft ken ik verder niet :Y)

_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:42

Wat een geweldig plekje heb je gemaakt voor je paarden :oo Heel veel geluk en plezier daar!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:50

Wat gaaf zeg, gefeliciteerd met jullie fantastische plekje!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:51

prachtige plek, weet precies waar t is. Geniet ervan!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:53

Wauw wat heb je een prachtplekje voor de paarden! Heerlijk zo op de veluwe.

Gekke vraag, maar hebben jullie ook een andere baan of reizen jullie nu een eind heen-en-weer?

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:01

Wat een droom plekje zeg!

En een heerlijk paard die Dino... dan blijkt wel weer dat ze zo lekker koel zijn in het koppie :D

I am because you were

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:04

Wat een mooi verhaal, wij zagen jullie huis ook te koop staan, voor ons net te ver van ons werk, wij zijn in Kootwijk terecht gekomen, ik ga hier echt nooit meer weg <3 Nooit gedacht dat ik nog eens op de Veluwe zou gaan wonen maar wat is het hier prachtig zo aan de zandverstuiving.

Ik volg je ook op IG kan erg genieten van je foto's en verhalen.

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:09

Heerlijk topic <3 Living the dream....
See you on Instagram .. en misschien een keertje op de Renderklippen, of bij de Schaapskooi *D

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:17

Wat een suuuper fijne en nog mooiere plek hebben jullie ervan gemaakt! Wauw petje af!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 20:18

Bedankt allemaal!! :D

Bear95, we willen uiteindelijk een dakkapel en dan zien we wel of we weer riet willen of toch dakpannen.. Riet heeft wel echt het sfeertje wat we zo leuk vinden maarja, zo duur en zoveel onderhoud.

Nelleke, ik heb een nieuwe baan gezocht hier en mijn vriend werkt door het hele land heen, ook veel vanuit huis, dus voor hem maakte het niet zo heel veel uit

Hobbyhorse, we hebben NOG niets gedaan wat niet mocht of waar een vergunning voor nodig was :D Maar ze schijnen hier niet zo moeilijk te zijn.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Appy_Lynne
Berichten: 60
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:38

Wat heb je het mooi verwoord en wat een jaar is het geweest. Wat een paardenparadijs heb je gemaakt voor je spetters :D Super om te lezen dat je ouders er legaal mogen wonen *\o/* ik hoop nog veeeeel meer fotos en filmpjes van je te zien op instagram want die maken mij altijd heel blij :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:18

Wauw wat een heerlijk jaloersmakend jaar hebben jullie gehad. Super hard genieten!! Zag je insta story voorbij komen en gelijk even je topic op gezocht. Echt een paradijsje dit <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Van 1 in pension in NH, naar 4 aan huis op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:46

Jeetje wat gaaf zeg! Wat hebben jullie er een prachtig paardenplekje van gecreerd met mooie kudde! Vooral veel plezier in 2019

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers