Het doorgeefstokje van december: Germie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 19:53

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Germie al skiënd achter haar paard.


En toen was het al weer december. We zijn alweer bij het één na laatste doorgeefstokje van 2018 aangekomen. Het eerste stokje van december is voor Germie. Bokker Maaikemuis gaf haar stokje van vorige maand door aan Germie nadat haar interesse gewekt was over Germie's duik avonturen. Ook nieuwsgierig naar wat Germie te vertellen heeft? Lees dan snel verder.

1. Waarom heb je je 15 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat was in 2003. Ik leefde gewoon voor de paarden, ook al had ik nog geen eigen. En had redelijk wat ervaring in die tijd en op een forum stonden toen veel vragen die gewoon op basis van ervaring te beantwoorden waren of om iemand verder te helpen. Dat was eigenlijk mijn reden toen om me aan te melden. Het was ook het eerste forum online waar ik actief op was.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
gewoon een enkelgebroken watertrens gebruiken, zoals je er nu waarschijnlijk al in hebt hangen.
Dat het paard kauwt komt omdat het paard nog niet aan eht bit gewend is. Dit gaat normaal gesproken vrij snel over. Je moet het paard de tijd geven om aan het bit te wennen. Dus als je de eerste keer met bit gaat longeren, dan doe je een halster erbij om en longeert daar aan.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Eigenlijk helemaal niet. Ik was natuurlijk al wat ouder en niet meer het 'pennymeisje'. Dus dan zeg ik een 3. Dus niet beschamend. Jammer :D

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Van adviezen op rijtechnisch gebied. Dat was toen. Tegenwoordig als duiker. Ik heb mijn interesses wat verlegd, maar heb nog steeds een eigen paard hoor. :o
Ik was 1 van de eersten die bitloos reed. Dat was toen nog echt een uitzondering. Maar nog steeds vind ik bitloos naast rijden met bit gewoon een prima manier om een paard mee te trainen. Wedstrijden heb ik nooit bitloos kunnen rijden. Het mocht eerst niet en toen het mocht was het maar tot en met de L2 en reed ik al M. Nu is het tot en met de M2, maar dan ben ik in 4 winstpunten weer uitgereden bitloos. De KNHS zou het gewoon in elke klasse toe moeten staan.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Het is nu iets waar ik af en toe bijlees en reageer, eigenlijk niet meer op rijtechnisch (lees ik vaak niet eens meer), soms nog wel harnachement of ruiter, maar meestal nu leven zonder paarden en dat soort dingen. Ik heb nu een andere levenservaring en dat zie je wel terug in de berichten. Rijtechnisch zijn steeds dezelfde vragen en ik heb geen zin om weer te herhalen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh ja hoor, niets mis mee. Van bamboe stokken voor tuinbonen kun je ook prima hindernissen bouwen om zelf over te springen. Ik had alleen wel op een gegeven moment echt een hengst te rijden. Een verzorghengst, een new forest, Andor heette hij. Ik reed immers bij een fokker en deze man had deze hengst gewoon tot 3 jaar nog gewoon hengst gelaten. Helaas werd hij verkocht zodra ik er een redelijk rondje op kon rijden in alle 3 de gangen. Foto's heb ik er niet van, was nog de rolletjes tijd. Helaas, was een prachtig dier (als veulen, enter en twenter een eerste premie), maar niet geheel Golden Wonder vrij helaas, want dat was ooit het doel: de hengst voor de hengstenkeuring, maar ineens kon dat dus niet meer. Dus de hengstentemmer was bij mij waarheid. :D :D Ik heb altijd als autodidakt leren rijden en moest hierdoor dus mijn eigen verzorgpony's inrijden als ik wilde rijden. Mijn ouders vonden rijlessen op een manege te duur. Uiteindelijk mochten mijn zusje en ik eens 10 rijlessen. Dat was geen succes en na 9 zijn we gestopt. De reden was dat we naar een manege gingen die ineens van een buitenbak naar een binnenbak ging, en de paarden kwamen dus nooit meer buiten (met stands). Ik liep voor de 9e les een hooivork om en alle paarden in de bak schrokken alle ruitertjes vielen er af. En niet dat ze enige verantwoordelijkheid voelden, nee, ik kreeg de schuld als 9 jarige. Nou, je hoort op een manege paarden te houden die niet van zoiets schrikken, je weet dat als er kinderen rondlopen dat er wel eens wat omvalt. Ik heb de les nog gereden en toen vonden mijn ouders het welletjes. Een paar jaar later heb ik 10 lessen gekregen met een verzorgpony. Daarna betaalde ik af en toe een losse les van mijn zakgeld en pas toen ik mijn rijbewijs had ben ik echt gaan lessen. Nooit nadeel hiervan gehad, ik had geen slechte zit en kennelijk had ik gevoel voor het rijden. Nu had ik wel een eigenaar van een verzorgpony die ondanks dat hij zelf nooit echt gereden had mij wel vertelde als ik scheef zat of op het verkeerde been lichtreed. Dus eigenlijk was dat ook een soort les. Ik heb hier van geleerd dat je zelfs de schaduw of een raam van een woning op buitenrit als instructeur kunt gebruiken. Maar ik galoppeerde ook op mijn fiets hoor. :+ En had ook paardenposters in mijn slaapkamer. En heb het bit van het trekpaard van mijn opa nog steeds (al ligt het nu op zolder). :+

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan woonde ik ergens waar grotten om te duiken dichtbij waren, het liefst had ik een eigen grot. En was ik grootgrondbezitter en had ik een stuk of wat paarden. Een kleine fokkerij en iemand ingehuurd om dan toch gewoon op vakantie te kunnen. Verder een eigen compressor en trimixvulstation met uiteraard een grote auto en trailer. En een camper. Uiteraard ook met binnenbak en buitenbak en iemand die mijn helpt met paarden trainen. Zodat als ik dan weer op wedstrijd wil ik gewoon kan narijden als ik weer eens een leuk reisje gehad heb. Springpaarden worden uitgebracht, ik ga gewoon voor GP dressuur. :D
Keep on dreaming. Het zal wel nooit uitkomen.

Afbeelding
Germie tijdens een duik.


8. Ik kwam foto's van je tegen van je duiken. Iets wat ik enorm mooi vind, maar ook enorm eng. Grote hoogtes zijn voor mij geen probleem, dieptes daarentegen... Hoe ben je bij het duiken terechtgekomen en wat zou jouw ultieme duik zijn?.
Ik had altijd al wat met reizen, ondanks de paarden. Dus als ik dan naar Azie ging en wilde duiken dan was ik altijd per ongeluk mijn 'Padi' vergeten. Niet dat ik een brevet had, maar ik ben nooit door de mand gevallen. In 2010 dacht ik van nu maar eens een brevet halen zodat ik ook echt weet waar ik altijd maar over meepraat. En terwijl ik met mijn open water (niet van Padi, maar van de IADS) bezig was wist ik het: Ik wil diep en technisch duiken. Grotduiken was nog geen wens, dat kwam pas later. Ik zie het duiken als een roeping. Ineens weet je het je wordt dominee, bij mij was het: ik word duiker. En ja, dieptes ga ik niet uit de weg. Als ik voor iets ga dan wil ik ook ergens goed in zijn. Nu is duiken geen competitiesport, maar je hebt wel allerlei brevetten en Germie rust niet eerder dan dat zij zonder limieten kan duiken (ik heb werkelijk overal en nergens brevetlimieten overschreden toen ik nog niet alles had). Dus moest het Full cave en Full trimix worden. Full trimix is een brevet tot 100m en wil je dieper dan zijn daar geen opleidingen meer voor. Dat moet je dan zelf door ervaring gaan ontdekken. Mijn diepste duik is 135m. Ik ben eigenlijk helemaal niet diepte georienteerd, maar heb natuurlijk wel wat diepe duiken gemaakt om en mijzelf te leren kennen, maar ook om gewoon de ervaring op te doen. Mijn diepste wrakduik was 112m en mijn diepste grotduik op dit moment 122m. Mijn diepste duik langs een steile wand dus 135m. Ik denk niet dat er in Nederland vrouwen zijn die dieper geweest zijn. Ik ben in ieder geval de enige vrouwelijke rebreather full trimix instructeur en rebreather cave instructeur.
Maar de mooiste duik: Een ondiepe LANGE grotduik (meer dan 3 uur, mag ook wel 6 uur worden) in warm water met veel mooie rotsformaties of stalagtieten. Vooral geen decostops, die zijn maar saai. :+

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Fitzroy

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Volgens mij jureerde je in de tijd dat ik me aanmeldde bij bokt. En nu ben je volgens mij net als ik toch minder fanatiek geworden met rijden. Klopt dit? Mis je het ook of is er gewoon een andere interesse voor in de plaats gekomen?

I am because you were


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:54

Leuk stukje Germie! Dat het duiken zonder papiertjes je zo vaak gelukt is vind ik wel eng om te lezen, maar gezien waar het je gebracht heeft was het je wel de moeite/ risico’s waard dus :Y)
Ik vind je duikavonturen ook erg mooi om te volgen, het is iets wat ik nooit zal doen, maar door de foto-verhalen die jij post heb ik toch een beeld hoe het er onder water/ in grotten uit ziet! Vooral blijven posten dus! :D

Anoniem

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:12

135 meter.... In géén 135 jaar!
Ik vind het ontzettend stoer en vind de verhalen ook erg leuk!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:23

Heel gaaf!!

Jeetje ik wist niet dat 135 m menselijk kon!!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:18

Leuk! Ook ik lees de duiktopics altijd. :)

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:33

Hoe diep?!
Ik vond onze 12 meter al stoer. Met het hele gezin, dat dan weer wel ;-)

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 03:38

Ik wist niet eens dat er duik topics waren.

Het lijkt me doodeng in een grot duiken.
Ik ben dan bang verdwaald te raken :+
Maar daar heb je ook spullen voor natuurlijk.

Ik heb zelf 1x gedoken het is inderdaad prachtig.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 06:07

Roos_M schreef:
Heel gaaf!!

Jeetje ik wist niet dat 135 m menselijk kon!!

Het record staat op 320+ meter ofzo. En duiken is geen recordsport.
Maar 100 m is al diep hoor. Ik ben denk ik wel de diepste Nederlandse vrouw. Maar dat komt omdat het een mannenwereldje is. De enige vrouwelijke ccr cave instructeur van het Europese vast land in ieder geval.
Maar ja, dat komt omdat ik mijn geslacht niet gekozen heb. Lol

Ik duik liever in grotten dan alleen diep. Ik zie graag wat. Een mooi wrak mag natuurlijk ook.
En naar mooie stamboekpaarden kijken blijft ook leuk. Keuringen, ongeacht ras zijn altijd geweldig.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:13

Heel gaaf en leuk om te lezen! :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:59

Oh my, wordt al spontaan claustrofobisch als ik naar die duikfoto kijk. Geloof niet dat grotduiken wat voor mij zou zijn. Maar leuk om te lezen, kom je vaak tegen op bokt.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:04

Wat ontzettend gaaf en dapper dat je zo duikt zeg! Ben je wel eens in een benauwde situatie terecht gekomen tijdens het duiken?

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:06

Nayomie schreef:
Wat ontzettend gaaf en dapper dat je zo duikt zeg! Ben je wel eens in een benauwde situatie terecht gekomen tijdens het duiken?

Jawel hoor. 1 keer. Eigen schuld. Groepsdruk. Ben sindsdien wat eigenwijzer. ;) Heb laatst het verhaal eens uitgeschreven, vooral wegens de discussie over respect voor de 2 overleden duikers op de Serpent in mei dit jaar. Je mag wel alcomobilist zeggen, maar niet domme duiker. En daar ben ik het niet mee eens.
Onderstaand verhaal is eigenlijk exact hetzelfde wat die 2 duikers gedaan hebben (je kent de regels en volgt ze niet), maar ik kan het gelukkig navertellen

https://duikeninbeeld.tv/duikreporter-d ... t-blijven/

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:45

Jemig wat een mazzel heb je daar gehad, dat was een leerzame duik. :oo


Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:20

Leuk om eens wat meer over je te lezen Germie, ik "ken" jou ook al heel lang van Bokt en van Fokt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:32

Elisa2 schreef:
Leuk om eens wat meer over je te lezen Germie, ik "ken" jou ook al heel lang van Bokt en van Fokt.

Heb ik de verkeerde uitgezocht voor het doorgeefstokje, sorry, haha. Er stonden een paar 'oudere' bokkers op mijn lijstje. En dan moet je kiezen he.
Enne, fokt, oh ja, ik ben daar al tijden niet meer ingelogd, bestaat dat nog?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:35

Haha dat maakt niet uit, Fitzroy is voor mij ook een bekende.

Volgens mij is Fokt niet actief meer, het bestaat nog wel. Jij had toen toch die Lennard nakomeling?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:42

Elisa2 schreef:
Haha dat maakt niet uit, Fitzroy is voor mij ook een bekende.

Volgens mij is Fokt niet actief meer, het bestaat nog wel. Jij had toen toch die Lennard nakomeling?

Had? Heb nog steeds. Al is het diertje nu bijna 16. Tijd gaat snel. Soms denk ik wel eens, verkopen en weer met een jonge beginnen? Maar ja, ze is nog gezond en kan alles nog.
Is denk ik 1 van de laatste Lennards. Lennard is helaas zonder meldingen zo van het toneel verdwenen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:51

Ja er waren er toen al niet veel weet ik nog..leuk dat je haar nog steeds hebt!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:32

Elisa2 schreef:
Ja er waren er toen al niet veel weet ik nog..leuk dat je haar nog steeds hebt!

Volgens mij heb ik eentje uit 1 van de laatste jaren dat ie dekte. Hij is volgens mij nooit afgekeurd, maar gewoon in vergetelheid geraakt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:06

Ja, ik weet er verder ook niet zoveel van/over..heb het alleen onthouden omdat ik toen ook een tijdje met een Lennard nakomeling heb gewerkt herriner ik me nog.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het doorgeefstokje van december: Germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:58

Ik vind het ontzettend knap wat je doet met duiken. Ik word wel altijd claustrofobisch van je foto’s ;)

Ik ‘ken’ je idd al heel lang van Bokt en weet ook je uitgesproken mening over juryleden nog wel :))

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:40

Fitzroy schreef:
Ik vind het ontzettend knap wat je doet met duiken. Ik word wel altijd claustrofobisch van je foto’s ;)

Ik ‘ken’ je idd al heel lang van Bokt en weet ook je uitgesproken mening over juryleden nog wel :))

In het noorden trof je altijd dezelfden. Als ik 200 km ging rijden ging het gewoon wel goed. Dan weet ik het wel. Lol

Grotduiken is gewoon echt gaaf. :D mijn roeping zeg ik wel eens. Ineens weet je het, je wordt dominee, eh grotduiker. :)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:35

germie schreef:
Nayomie schreef:
Wat ontzettend gaaf en dapper dat je zo duikt zeg! Ben je wel eens in een benauwde situatie terecht gekomen tijdens het duiken?

Jawel hoor. 1 keer. Eigen schuld. Groepsdruk. Ben sindsdien wat eigenwijzer. ;) Heb laatst het verhaal eens uitgeschreven, vooral wegens de discussie over respect voor de 2 overleden duikers op de Serpent in mei dit jaar. Je mag wel alcomobilist zeggen, maar niet domme duiker. En daar ben ik het niet mee eens.
Onderstaand verhaal is eigenlijk exact hetzelfde wat die 2 duikers gedaan hebben (je kent de regels en volgt ze niet), maar ik kan het gelukkig navertellen

https://duikeninbeeld.tv/duikreporter-d ... t-blijven/

Oh jeetje, wat een ontzettend spannende en benauwde ervaring zeg. Blij dat je er goed vanaf gekomen bent. :oo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Tara_13 en 18 bezoekers