Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia

Berichten: 19406
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 10:23

Een roerig jaar, dat was het voor deze beide. Penotti (Elmira) begon het jaar zoals ze al vele jaren begon, in de manege waar ze haar lesjes braaf liep. Mijn dochter Lisanne (9) verheugde zich dan ook elke week om weer een uurtje op deze trouwe pony te mogen rijden. We merkten wel dat Penotti het steeds wat zwaarder begon te krijgen, want ze werd magerder. Haar leeftijd (24) begon haar parten te spelen.
Afbeelding

Dit voorjaar zou Lisanne haar allereerste wedstrijdje bij de manege gaan rijden, natuurlijk op Penotti, maar wat een pech want uitgerekend met het wedstrijdje was de pony plots weg. Ze was naar een pensioenplekje verhuisd waar ze als gezelschap mocht dienen voor een ander paard. De traantjes werden weggeveegd en Lisanne begreep dat het beter was voor haar lievelingspony en dus had ze er vrede mee. Er werd een andere pony opgezadeld en Lisanne ging door.

Totdat ik aan het begin van de zomer een telefoontje kreeg. Penotti was terug in de manege omdat haar nieuwe baasje haar niet meer kon gebruiken. Of wij haar geen goed huis wilden geven? De voor- en nadelen werden afgewogen en hoewel mijn verstand en mijn omgeving me afraadden om eraan te beginnen (we hadden net een paar maanden daarvoor al afscheid genomen van een oudere pony en zoiets doet gewoon veel pijn. Moet je dan weer aan een oud diertje beginnen?) won mijn gevoel en dus reed ik met een dubbel gevoel met de trailer naar de manege om haar te halen. Ik schrok wel toen ik haar zag, ze was nog veel magerder dan de laatste keer dat ik haar had gezien.
Afbeelding
Afbeelding

Was dit echt wel slim? Maar, ik kon haar niet laten staan, we gingen ons uiterste best voor haar doen. Dat had ze zo verdiend!

Lisanne wist van dit alles niks en wat was ze verrast toen ze de trailer met haar lieve Penotti aan zag komen! Vanaf dat moment waren mijn twijfels helemaal weg, ik had de goede keus gemaakt. Wat een blijdschap.
Afbeelding

In eerste instantie kwam ze bij een goede vriendin te staan omdat ik thuis nog wat aanpassingen moest doen. Het eerste wat we hebben gedaan was de tandarts bellen. Dat was niet onverstandig want er bleek een heleboel aan de hand te zijn in haar mond, waardoor ze amper eten kon. Gelukkig kon er een boel aan gedaan worden en knapte het eten daarna snel op.

Na een ruime maand was thuis alles zover geregeld en kon ze dan echt bij ons komen wonen. Ze paste goed in mijn groepje en kon het meteen goed vinden met de andere paarden.
Afbeelding

De zomer verliep heerlijk. Penotti genoot van de aandacht, van het eten en kwam goed aan! Voorzichtig kon er ook weer nu en dan een klein ritje op haar gemaakt worden en iedereen was blij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk heeft Lisanne zelfs toch nog meegedaan met een wedstrijd in de manege met Penotti. Wat een gevoel, nu niet meer als manegepony, maar helemaal haar eigen pony. Lisanne blonk van de trots en Penotti straalde. Ze zag er zoveel beter uit nu en werd daar omarmd door hordes kinderen die blij waren om haar weer te zien. Echt prachtig.
Afbeelding

Ook een buitenritje zat er in:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas brak kort daarna een mindere tijd aan. De overgang naar de herfst bleek moeilijk voor Penotti, ze kreeg meerdere ernstige koliekaanvallen binnen een paar weken tijd.
Afbeelding

Afbeelding

Telkens kantje boord en met een hoop geluk mogen we nu zeggen dat ze toch nog graag een poosje langer bij ons wil blijven wonen. Wij hopen dat dit nog een hele lange tijd mag zijn, maar je realiseert je toch wel weer hoe snel een sprookje kan eindigen op zulke momenten. We gaan nu vol goede moed naar 2019 en ik hoop dat ik volgend jaar weer een mooi verhaal voor Penotti en Lisanne mag gaan schrijven hier.

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:38

Echt zo mooi dit!! Pennydroom <3

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

AnnoNiemand

Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:39

Ik volg Penotti al vanaf je andere topics. Ik hoop dat ze nog lang bij jullie mag blijven in goede gezondheid. Heel fijn om te zien dat een afgedankte hardwerkende pony toch nog goed terecht komt. Dat heeft ze verdiend.

Zus

Berichten: 599
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:46

Super dat je Penotti een mooie oude dag geeft met heel veel liefde.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:51

Wat een prachtig verhaal en wat is het altijd fijn om een manegepony een eigen baasje te geven. Heb ik ook gedaan en wat is ze opgeknapt. Helaas is het vele manegewerk haar wel parten gaan spelen en is ze in maart ingeslapen.

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19406
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:03

Bedankt allemaal, ik ben blij dat we dit mogen doen voor haar en ik ben haar heel dankbaar, want ze is een grote aanwinst voor ons en voor mijn dochter.

Wat ontzettend sneu dat het toch verkeerd is afgelopen Autumnn maar weet je, ik denk dat elke dag een cadeautje is, een mooie extra dag is die ze mogen genieten. Het zal een keer ophouden. Wanneer dat is kan niemand zeggen. Dat is ook wat ik mezelf heb voorgehouden toen ik de keuze heb gemaakt om haar op te halen. Al was het maar voor een paar weken, die weken zou ze het goed gaan krijgen. En dan zou het goed zijn zo. Maar ik wil haar nog lang niet kwijt hoor!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:17

Murosch schreef:
Bedankt allemaal, ik ben blij dat we dit mogen doen voor haar en ik ben haar heel dankbaar, want ze is een grote aanwinst voor ons en voor mijn dochter.

Wat ontzettend sneu dat het toch verkeerd is afgelopen Autumnn maar weet je, ik denk dat elke dag een cadeautje is, een mooie extra dag is die ze mogen genieten. Het zal een keer ophouden. Wanneer dat is kan niemand zeggen. Dat is ook wat ik mezelf heb voorgehouden toen ik de keuze heb gemaakt om haar op te halen. Al was het maar voor een paar weken, die weken zou ze het goed gaan krijgen. En dan zou het goed zijn zo. Maar ik wil haar nog lang niet kwijt hoor!


Absoluut, ik heb ook elke dag van haar genoten. 8 jaar voor gespaard (op je dertiende gaat dat nog niet zo snel) en ze is vier jaar bij me mogen zijn. Ben de manege-eigenaar ook nog steeds onwijs dankbaar dat ik als eerste wist dat ze het werk niet meer aankon :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:22

Citaat:
ik denk dat elke dag een cadeautje is, een mooie extra dag is die ze mogen genieten.


Dat denk ik ook ! En Penotti heeft er toch mooi al een hele rij cadeautjes opzitten. Ik hoop voor jullie dat er nog vele mooie dagen volgen ;)

~Turbohoof Solutions ~


Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:25

Hartverwarmend topic <3

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:27

Oh, daar is Penotti weer! Ik heb zo genoten van je topic over hoe ze toen bij jullie kwam, geweldig dat ze nu een eigen mens heeft wat voor haar zorgt en haar verwent. Hopelijk komt ze goed de winter door en gaat 2019 veel moois brengen!

Muronia

Berichten: 19406
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 20:57

Dank jullie, ik hoop ook van harte dat ze de winter goed doorkomt en dat we nog een heleboel cadeautjes mogen delen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:24

Wat een mooi verhaal over een mooie en lieve pony !
Hopelijk houdt de ellende voor haar op en staat haar samen met jullie een prachtig 2019 te wachten !

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:41

Wat heerlijk als je zo kan genieten met je kids! Mooi overzicht! :)

silvia58

Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:58

Wat fijn voor deze lieve pony +:)+
Ik wens jullie een heel goed 2019 <3

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:05

Ahhh wat goed dat je dit gedaan hebt! En wat een enorm leuke pony! Hoop dat ze nog veel goede jaren te gaan heeft :)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:05

Wat een prachtig leven nog zo voor Penotti en ook heerlijk voor je dochter. Wat een waanzinnige pennydroom! Hoop dat ze nog heel lang en in goede gezondheid bij jullie mag zijn. :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:11

Wat een prachtig topic dit!
Ik hoop echt van harte dat Penotti nog lang bij jullie mag zijn en dat ze kan genieten van haar oude dagje op jullie plekje, want zo te zien heeft ze het er echt heel fijn <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:02

Wat een leuke pony zeg, super dat ze haar oude dag nog bij jullie mag besteden <3

En wat leuk voor je dochter, inderdaad elke dag nog van genieten.

Muronia

Berichten: 19406
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 17:27

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een roerig jaar Penotti en Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:56

Wat fijn dat jullie knappe stippel zo van haar manege pensioen mag genieten ! Elke dag is een kadotje zo.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:25

Penotti <3

Ik hoop zo erg dat deze gouden pony nog een hele poos bij jullie mag genieten, bij mensen met een gouden hart _/-\o_

Don't take anything for granted


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 3 bezoekers