Hoogzwanger, baby komt maar niet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:56

Kan het me zo voorstellen dat je het zat bent. Ik had ook bekkenklachten en kon nog maar op 1 manier liggen in bed. Gelukkig kwam onze dochter met 38 weken en 6 dagen. Niet verwacht nog. Avondje gegeten bij mijn ouders en rond 4 uur in de nacht begon het te rommelen. Mijn tip ga gewoon door met wat je normaal ook zou doen binnen je mogelijkheden uiteraard.

Sterkte met de laatste loodjes.

Jeetje een maand overtijd. Wat erg!


Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:58

rien10 schreef:
Natuurlijk wil je dat niet horen. Daarom zeg ik ook dat het heerlijk is om je hart te luchten en even de sores van het zwanger zijn van je af te praten. Maar het is echt niet medisch noodzakelijk om een pret echo te maken en het geslacht van je kind te bepalen. Andere zaken kunnen heel goed medisch noodzakelijk zijn, maar heus niet alles van nu is beter. Net zoals heus niet alles van vroeger beter was. Enige nuance is wel op z'n plaats.


Wat maakt het uit dat je een pretecho laat maken met geslachtsbepaling? Liever een lolletje op zijn tijd en er lekker van kunnen genieten, dan er met 38 weken achter komen dat je een tweeling krijgt of met de geboorte een kindje met een afwijking. Er zit idd wel wat nuance in hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:59

Oef herkenbaar ts, snap je heel goed dat je je kleintje nou graag eens wilt zien en vasthouden.
Ik was bij de 1e ook met 39 +6 bevallen, met de 2e 40+3 maar je gaat toch denken waar blijft ie nou? Ook al was het zeer netjes qua tijd.

Bij de 1e heb ik savonds nog de stal van mijn paard staan uitmesten en paar uur later braken mijn vliezen en 18,5 uur daarna was mijn kleine man daar.

En dan bij de 2e had ik 2 nachten giga voorweeen dus al niet geslapen, na 1e nacht gestript, deed niet veel. Maar gelukkig na die 2e nacht zette het wel door en was ze er 9 uurtjes later.

Succes nog even met de laatste loodjes!

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:59

Niks, maakt helemaal niks uit. Ik stel alleen dat het vroeger niet kon, er niet was. En onze baby's zijn ook geboren.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:59

rien10 schreef:
Maar het is echt niet medisch noodzakelijk om een pret echo te maken en het geslacht van je kind te bepalen.


Mijn "pret-echo" heeft het leven van mijn oudste zoon gered.

En inderdaad. Ze laten je nu niet zo maar meer meer dan 2 weken overtijd lopen. Niet zonder rede.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:00

rien10 schreef:
Niks, maakt helemaal niks uit. Ik stel alleen dat het vroeger niet kon, er niet was. En onze baby's zijn ook geboren.


Precies, dat heeft natuurlijk niet zo veel met een pretecho te maken, maar ok.
Er waren vroeger wel veel meer echo’s die je niet kreeg en nu wel, en die hebben wel een medische reden. Niet alles is voor de lol nu...

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:06

Nee, zeker niet. En het is fantastisch hoe de medische wereld vooruit is gegaan. Wat ik bedoel te zeggen; niet alle medische vooruitgang is een zegen.
En lang over tijd lopen is ook geen zegen, zacht uitgedrukt. Het is gewoon zwaar.

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:07

Hier ook aan het wachten, nu 39+4. Al meer dan een week voor weeën. Was er gister even helemaal klaar mee.
Sex hielp niet om bevalling op gang te krijgen, maar vannacht eindelijk weer eens goed geslapen. Nu kan ik weer wat positiever afwachten. Zelfs nog lekker paard gepoetst en beetje grondwerk gedaan.

Clooney [v. Flemmingh] B +12 ~ L1 +11 ~ L2 +2

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:10

rien10 schreef:
Nee, zeker niet. En het is fantastisch hoe de medische wereld vooruit is gegaan. Wat ik bedoel te zeggen; niet alle medische vooruitgang is een zegen.
En lang over tijd lopen is ook geen zegen, zacht uitgedrukt. Het is gewoon zwaar.


Zwaar én niet altijd goed voor de baby. Zeker niet als je de 41 weken passeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:19

Je hebt gelijk Giolli, maar het is ook niet altijd slecht. Als de baby goed beweegt, hartslag is goed, vruchtwater genoeg dan zie ik geen redenen om in te leiden. Toch gebeurt het. Enkel en alleen omdat er dan naar een datum wordt gekeken.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:20

DeMolenhoek schreef:
Je hebt gelijk Giolli, maar het is ook niet altijd slecht. Als de baby goed beweegt, hartslag is goed, vruchtwater genoeg dan zie ik geen redenen om in te leiden. Toch gebeurt het. Enkel en alleen omdat er dan naar een datum wordt gekeken.


Inleiden gebeurt naar mijn weten alleen op medische indicatie.

En langer dan 2 weken overtijd is een medische indicatie.

Edit, ik zie dat je uit belgie komt. Ik spreek voor de nederlandse situatie.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:23

Nee hoor, volgens mij niet. Want je mag als mama het beu is vanaf 39 weken laten strippen. Dat vind ik ook een handje helpen...

Onderschrift

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:24

DeMolenhoek schreef:
Je hebt gelijk Giolli, maar het is ook niet altijd slecht. Als de baby goed beweegt, hartslag is goed, vruchtwater genoeg dan zie ik geen redenen om in te leiden. Toch gebeurt het. Enkel en alleen omdat er dan naar een datum wordt gekeken.


Klopt, uitzonderingen altijd, maar het is wel een feit dat na zoveel weken de gezondheid vlug achteruit kan gaan en je een groter risico hebt op complicaties.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:25

Strippen is niet inleiden. Hier doen ze dat pas vanaf 40 weken trouwens

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:25

Giolli schreef:
Nee hoor, volgens mij niet. Want je mag als mama het beu is vanaf 39 weken laten strippen. Dat vind ik ook een handje helpen...


Das zeker een handje helpen.

Ik doel inderdaad op het aan een infuus leggen om de weeen op te wekken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:29

:') :') omg Lieveli en Joolien! haha

Ts sterkte! Die laatste weken/dagen zijn echt niet leuk.. -O-

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:33

Inleiden doen ze hier niet voor de 40 weken geloof ik. Zie dat zelf ook niet zitten.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Nikass

Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:34

NatasjavE schreef:
Nikass schreef:
Baby's die laat geboren worden zijn vaak wat sterker en slapen eerder/makkelijker door. Dus met een beetje geluk heb je er straks je voordeel van ;)


Hier net andersom.

Onze vroege baby sliep als een roos en onze late baby wilde nooit slapen. Toen niet, nu noch niet.


OH dat is balen! Geldt natuurlijk ook niet altijd zo, maar meestal zijn laat geboren baby's wat sterker, zodat ze meer kunnen drinken per voeding en langer kunnen slapen. Maar klopt uiteraard dat je het nooit kunt voorspellen.

wilmatj

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 11:47

Strippen kreeg ik hier op 39 weken wel aangeboden, toen gezegt dat ik echt nog wel een weekje wilde wachten.
Met 40 weken ( en 1 dag ) toen laten nakijken, me lichaam is er best klaar mee. En toen 1 cm ontsluiting. Jeej, dat zegt dus niets als je al 1 kindje hebt haha.
Toen wel laten strippen.

En even eerlijk, ja het is helpen. Maar zolang beebje en baarmoeder er niet klaar voor zijn dan maakt het geen drol uit.

Daarnaast begrijp ik moeders die zich zonder erge noodzaak laten inleiden wel. Als je lichaam zo zeer doet, duurt herstel ook weer langer.



Maar even op jullie tips terug.
Ik ga maar even lekker mesten vandaag denk ik haha. Toen ik dan op 34 weken bij mijn vorige beebje deed viel ik regelmatig flauw. Denk dat me vriend me een mep tegen me hoofd geeft haha. Geen goed plan.

Trap lopen, zodra ik boven ben moet ik eerst een half uur uitrusten. Maar dan zou ik in principe zo'n 48 keer op een dag heen en weer kunnen haha.

Seks, uhm auwie.. geprobeerd, vond mijn buik absoluut niet leuk, me heupen overigens ook niet. En volgends mij baby ook niet want die begon daarna flink te trappen. Daarnaast werkte het niet :')

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

egnie

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:08

De baby bepaalt en daar heb je het maar mee te doen. Als de kleine denkt dat het tijd is dan merk je dat.

Alleen die laatste loodjes zijn afzien, juist omdat het "eind" in zicht komt is elke dag langer zwaarder. Echter hoe drukker jij je erover maakt hoe lastiger het zal zijn. Is al een mooie oefening voor als de baby er is: soms is het niet anders.....

Inleiden ken ik gelukkig niet en strippen kan alleen als de baarmoedermond al verweekt is anders komen ze er niet bij. Echter als het na het strippen op gang komt had het zonder strippen ook niet lang meer geduurd.

Verder ben ik het eens dat met de mensen die schrijven dat je zwangerschap een gemiddelde is en dat 40 wkn niet een "einddatum" is. Dat het op een gegeven moment klaar is, dat snap ik maar langer is geen no go. Mijn laatste is met 42 wkn geboren en had nog gerust een week ofzo kunnen zitten. Meneer had huidsmeer en de placenta zag er nog top uit.

Een zwangerschap is een hele reis waarbij het altijd fout kan lopen. Fluitend door je zwangerschap is geen garantie op een voorspoedige bevalling en gezond kindje. Een echo is nog steeds niet 100% garantie op een gezond kindje. Er zijn heel veel afwijkingen die niet gezien worden bij de 20 wkn echo. Volgens mij was het maar 30 % ofzo wat er uitgehaald wordt.

Gezonde baby's zijn lootjes uit de loterij en die heb ik gelukkig 3x maal mogen winnen.

TS heel veel sterkte met de laatste loodjes die gewoon in alle opzichten zwaar zijn. Ik duim en hoop op een voorspoedige bevalling en gezonde baby!

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:39

aaahhh ts zo herkenbaar dit.

bij mij zeiden ze ivm maandn lange harde buiken, geschiedenis van mijn moeder, eerste kindje enz. dat hij wel vroeg zou komen. mijn zwangerschap was lichamelijk geen pretje waardoor ik met 30 weken op bed lag en maar 3 uurtjes verspreid over de dag eraf kon.

Ik was er met 36 weken klaar voor, laat maar komen! nou mooi niet, ik haalde de 40 weken en zat met 40+1 brullend bij de VK. ik kon echt niet meer, ik ben met 40+5 bevallen na een inleiding.

Nu zwanger van nummer 2, ik stel me nu echt in dat die pas rond de 40 / 41 weken komt, hopelijk houd ik het dan wel vol tot hij zelf komt want een inleiding wil ik nooit meer (tenzij nodig natuurlijk).

Sterkte meis, blijf vooral je hart luchten, dat helpt!

En seks en hoogzwanger.... nou hier ging er vanaf 25 weken ofzo een slot erop haha

Strooigoed

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:44

rien10 schreef:
Niks, maakt helemaal niks uit. Ik stel alleen dat het vroeger niet kon, er niet was. En onze baby's zijn ook geboren.

Dit is zo eennon argument. Nee de mensen die hier spreken zijn inderdaad niet de kinderen die vroegtijdig zijn gestorven.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:30

Magrathea schreef:
rien10 schreef:
Niks, maakt helemaal niks uit. Ik stel alleen dat het vroeger niet kon, er niet was. En onze baby's zijn ook geboren.

Dit is zo eennon argument. Nee de mensen die hier spreken zijn inderdaad niet de kinderen die vroegtijdig zijn gestorven.

Tja en dan heb je ook nog de mensen die het gelukkig wel na kunnen vertellen. Ik heb mazzel gehad dat mijn ouders een doortastende huisarts hadden en ze na een poosje weeen door de huisarts persoonlijk naar het ziekenhuis werden gereden . Anders had ik het dus ook niet na kunnen vertellen. Was er toen echoapparatuur geweest dan was mijn mam al eerder opgenomen .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

_lautje_

Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:31

Sterkte TS!

Hier 35+5 en er door lichamelijke klachten van mijn kant behoorlijk klaar mee.
Weet gelukkig al datum van de keizersnede. Wordt met 39weken, maar hebben gisteren met gyn toch nog gekeken naar een datum eerder uit behoudt van mijn lijf. Maar dan zou het 24dec worden :Y)
Dan zingen we nog wel weekje langer uit.

Eerste ook ingeleid met 40 weken. Toen voor kind. Maar dat draaide uit op een spoed kz omdat lijf echt niet klaar was om te bevallen. Gyn zei ook aan mijn lijf en kind te zien had ze 42 weken ook nog niet uitzichzelf gekomen :+

Overigens gaan ze nu steeds vaker over tot max 41 weken laten zitten.
Dit omdat de risico’s na 41 weken echt heel veel groter worden. Het is niet voor niks dat ze dan steeds vaker besluiten tot inleiden.

wilmatj

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 13:48

Hier had ik het idee dat de verloskundige allemaal een ander idee hadden over hoe lang laten zitten verstandig was.

Maar goed we gaan het wel zien.
Ik hoop wel dat ie snel komt.
Mijn andere zoontje is 22 dec. Jarig haha.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, MiSzNiTa, Suliko, Vecar, YandexBot en 41 bezoekers