Ras van de maand: de Shetland Pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:00

3 stuks zwart bont in de grote maat hier :D Waarvan wel 2 zelfgefokt want je moet ze goed zoeken. Ga naar een willekeurige premiekeuring en in de grote maat loopt vrijwel alleen zwart mee (of in elk geval voor de premies :+ )

Wij zijn vooral in de sport actief met ze. En veelzijdig zijn ze zeker!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:11

ook hier allemaal zwarte grote maat pony's.
ruintje van 106cm, en twee merrie's van 103cm en 111cm.

maar om mee te mennen maakt de kleur mij niet uit, maar de eerste was zwart en daar is het bij gebleven. maar ik wilde eerst altijd een bonte grote shetlander. die heb ik nu ook erbij, maar die is 93 cm. en die loopt ook niet voor de wagen.


linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:19

ik heb ook een supers shet x Welsh. Ik heb nog nooit zon fijn dier gehad. Hij draait zn hoef nergens voor om en bewijst ook dat hij met zn korte beentjes goed meekomt op wedstrijden (liep binnen een klein jaartje M dressuur met genoeg oranje linten... trots!)


Afbeelding

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Fjordsels

Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:18

Ik ben gek op shetters.
Vroeger vond ik ze helemaal niks.
Maar toen ons dochter wilde gaan paardrijden hebben we ons Odin aangeschaft.
Toen 3 evenals ons meisje.
Nu zijn ze beide 9 , en loopt hij voor de koets.
Hij is 1.09. De beide dames zijn 1.03 hoog.
Na Odin zijn Fajah en Jillz gekomen. Beide fijne mooie merrietjes. Van 7 en 10 jaar oud.
Samen met ons andere paarden vormen ze een geweldige kudde.
Shetjes zijn zo grappig en fijn in de omgang, dat ik echt de grootste shetfan ben geworden. En heb dus 3 prachtige pikzwarte pareltjes
Afbeelding

In riding a horse we borrow freedom.

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:24

Wat een ontzettend leuk topic! Zelf de trotse eigenaresse van een 5 jarige grijs/witte Shet ruin. En trotse verzorgster van de kudde Shetjes waar hij in staat. Zijn moeder verzorg ik ook nog steeds (hij is geboren in de kudde die ik toen al verzorgde en nog steeds verzorg en kreeg hem van zijn fokker met 6 dagen oud).
Naast de kudde heb ik in dezelfde omgeving sinds dit jaar ook nog 4 andere verzorg Shetjes op twee verschillende plekken <3 . Die zijn net als de kudde 7.5 jaar terug op mijn pad gekomen.
Shetjes zijn zo leuk en zou ook echt niet meer zonder Shetjes kunnen <3 . Ik houd van hun humor en gezelligheid :D .
Uit privacy voor de anderen alleen even een foto van mijn eigen Shet :) .

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♄

Instagram: yaraccnaturephotography

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Ras van de maand: de Shetland Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:43

xYaartje: is dat echt een shet?
Het ziet er uit als een varnish roan mini-appaloosa.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:02

Dennis, moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van die kleur heb gehoord en al een tijdje op zoek ben naar de juiste kleur! Zou je mij wat meer uitleg kunnen geven over de Varnish Roan Mini Appaloosa?
Voor zover ik ieder geval weet is hij een echte Shet (al gedraagt meneer zich meer als een warmbloed := ).
Zijn moeder is een bruin bonte (mini) shet. Vaders was ja, hoe kan ik het beste uitleggen. Grijs bont. Ook hoog op de benen. Vrij luxe gebouwd vond ik. Hij lijkt qua uiterlijk ook meer op zijn vader dan zijn moeder :j .
Zoonlief is ieder geval groter dan moeders :) .

Hij staat ieder geval hoog op de benen. Rond de 90cm (vermoed ik. Zijn half zus. Ook hier geboren. Uit hetzelfde jaar en inmiddels verkocht. Zelfde vader. Zijn half zus is zwart bont en is ong. even groot en staat bij haar nieuwe eigenaar ook als rond de 90cm aangegeven op hun site). Zal binnenkort eens proberen of ik hem goed op kan meten :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♄

Instagram: yaraccnaturephotography

Happy_peppy
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:06

Geweldige beestjes die Shetlanders. Mooie dieren. *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Snow_White, Donderwolk55, GoogleAdsense, Kalea, Latinnnn, Lisanne_S, neline11, rider, Rinkex, Robin_Rikkie, vierspan, WillemijnL, YandexBot en 84 bezoekers