Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 11:35

Hallo bokkers,

Na 13 jaar zijn mijn zalige Sonnenruiter rijbroeken aan versterking/vervanging toe.
Tot mijn grote verbazing vind ik alleen nergens rijbroeken met een echt leren zitvlak...!
Bestaan die überhaupt nog wel? Zo ja welk, merk raden jullie aan?
Dat siliconen ziet er echt ieuw uit dus daar ga ik me niet aan wagen.

Alvast dank voor de tips! :D

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:48

Jazeker, heb ze laatst gezien op die reitsportmesse Niederrhein in Kalkar. Het bedrijf heet Goodfellow.
http://shop.goodfellow-reithosen.de/ind ... page=index
Vond ze super mooi en niet eens heel duur. Super zacht leer ook, net als die broeken van Golden Dress 'vroegah'.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:02

Dan heb je echt oude Sonnenreiters. :wow: Ik heb alleen de nieuwe van hooguit een paar jaar oud met kunstleer. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:09

Nep-leer is véél eenvoudiger in onderhoud!

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:35

Bagheera_206 schreef:
Dan heb je echt oude Sonnenreiters. :wow: Ik heb alleen de nieuwe van hooguit een paar jaar oud met kunstleer. :=


Hahah, ja klopt. Denk 13 jaar oud. Ik vind ze helemaal niet lastig in onderhoud. Gewoon voorzichtig en met speciaal leerwasmiddel wassen. Het is dat m´n jodphurbroeken niet in m´n laarzen kunnen en dat de stretch bij de taille er nu wel echt uit raakt anders had ik er nog wel 10 jaar mee gedaan.

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:35

Caritas schreef:
Jazeker, heb ze laatst gezien op die reitsportmesse Niederrhein in Kalkar. Het bedrijf heet Goodfellow.
http://shop.goodfellow-reithosen.de/ind ... page=index
Vond ze super mooi en niet eens heel duur. Super zacht leer ook, net als die broeken van Golden Dress 'vroegah'.


Thanks! Ziet er goed uit!

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:17

Dus die nieuwe Sonnenreiters met kunstleer zijn inferieur aan de oude? :=

Vind Sonnenreiter echt een heel fijn merk en heb er inderdaad een aantal gewone en jodhpurbroeken van.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Anoniem

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:29

Ik rijd met Fits (fun in the saddle breeches) uit Amerika, 100% echt herten leer.
Deze zijn wel echt delicaat, nooit zo maar in de was en met speciaal Woohlight wasmiddel, met enkel andere broeken van hetzelfde merk. Ik zweer er bij, vind ze echt heerlijk! <3

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:55

Hier ook Fits. Met de eerste heb ik meer dan 10 jaar gedaan, met 4 à 5 keer in de week rijden. Duur in aanschaf, maar goede koop door lange levensduur. En ze zitten erg lekker.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:09

wilma84 schreef:
Hier ook Fits. Met de eerste heb ik meer dan 10 jaar gedaan, met 4 à 5 keer in de week rijden. Duur in aanschaf, maar goede koop door lange levensduur. En ze zitten erg lekker.


Waar heb je te toen gekocht, ruitersportwereld toevallig?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:05

wilma84 schreef:
Hier ook Fits. Met de eerste heb ik meer dan 10 jaar gedaan, met 4 à 5 keer in de week rijden. Duur in aanschaf, maar goede koop door lange levensduur. En ze zitten erg lekker.

Als ik zo kijk, vind ik het nog wel meevallen hoor. Zie op de website van FITS helaas alleen maar broeken met stukken leer ipv volledig zitvlak (dus twee patches binnenkant zij en twee op je billen). Heb jij die ook en zit dat wel fijn?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:12

Ja, die heb ik ook. Zit veel comfortabeler dan een zitvlak uit één stuk. Ik heb namelijk twéé billen...
De eerste Fits heb ik gekocht bij een importbedrijfje uit Purmerend, dat niet meer bestaat. De nieuwste inderdaad besteld bij Ruitersportwereld. Ze hebben wel levertijd, want zij bestellen pas in Amerika als jij betaald heb. Duurde iets van drie weken geloof ik. Zelf bestellen is een optie, maar als er inklaringskosten en BTW overheen komt, wordt hij duurder dan bij de Nederlandse leverancier.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:20

Waar zit Ruiterwereld? Google vindt niets.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:01


Anoniem

Re: Rijbroek echt leren zitvlak (?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:07

Ruitersportwereld was van mijn moeder, het bestaat inderdaad niet meer. Ik vind deze broeken echt zo fijn, echt heel rekbaar en ontzettend fijn leer. Juist die vlakken maken de broek zo passend, een 'stuk' leer gaat 9/10 keer lubberen en dit blijft mooi op zijn plek en in model! Ik bestel wel gewoon direct bij fits en vraag de broek in een envelop te doen met 'gift' erop.

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 12:38

Bagheera_206 schreef:
Dan heb je echt oude Sonnenreiters. :wow: Ik heb alleen de nieuwe van hooguit een paar jaar oud met kunstleer. :=


Hoe bevallen die met kunstleer je? Is dat dan een suède soort of echt een kunststof?

Instructie, training en choaching aangeboden omgeving Amsterdam. Ook voor hertrainen van de basis. Tevens voortdurend kwaliteits Lusitano's te koop. Check Instagram: de_paardenjuf

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:09

Vintage schreef:
Bagheera_206 schreef:
Dan heb je echt oude Sonnenreiters. :wow: Ik heb alleen de nieuwe van hooguit een paar jaar oud met kunstleer. :=


Hoe bevallen die met kunstleer je? Is dat dan een suède soort of echt een kunststof?



Bevallen prima. Kan het dus alleen niet vergelijken met echt leer, wan al mijn rijbroeken met zitvlak is kunstleer. Het is meer soort suède denk ik.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ryukapple, xJolijn en 52 bezoekers