Bloeduitslag, ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Bloeduitslag, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 20:49

Ik heb het resultaat van het bloedonderzoek terug en ik ben benieuwd of er bokkers zijn die deze waarden herkennen.

De reden waarom ik bloed heb laten onderzoeken is dat ponylief tijdens het rijden erg gespannen en loperig is. Dit is ze al van begin af aan. Vanaf haar 5e zijn we begonnen met inrijden, ze is nu 6. Osteopaat merkte op dat de lever een aandachtspunt was dus ontworming en een kruidenkuurtje gegeven. Omdat ik weinig verandering merkte dus toch bloed laten onderzoeken.

Ik moet de uitslag van selenium en vit. D nog krijgen dus ik heb nog geen uitgebreid behandelplan maar op basis van deze voorlopige uitslagen wil de da een hetaren kuur geven. Ik heb haar nog niet uitgebreid gesproken, maar omdat ik zoveel verschillende afwijkingen zie wil ik graag jullie mening/ervaring. Zodra ik de andere uitslagen binnen heb zal ik deze hier posten.

Qua verdere symptomen merk ik vrij weinig. Ze is vrolijk, wil aandacht, goed op gewicht, is nieuwschierig en heeft goede mest.
Een stalgenootje merkte wel op dat ze feller is naar haar veulen (Terwijl hij langsliep dreigen en trappen). Zoiets zou ze normaal niet snel doen.


Afbeelding

Afbeelding



Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:54


There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 20:59


zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:08

Dit keer met leesbare foto's :+
Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:19

zuigstengel schreef:
Osteopaat merkte op dat de lever een aandachtspunt was dus ontworming en een kruidenkuurtje gegeven.


Deze snap ik niet.

Lever een aandachtspuntje en dan een wormenkuur?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:23

NatasjavE schreef:
zuigstengel schreef:
Osteopaat merkte op dat de lever een aandachtspunt was dus ontworming en een kruidenkuurtje gegeven.


Deze snap ik niet.

Lever een aandachtspuntje en dan een wormenkuur?


Ze voelde nog meer 'buikpijntjes', maar wat precies heb ik niet onthouden. Ik moest haar toch weer ontwormen dus ik heb het gewoon gedaan. Wat de logica verder is weet ik niet :=

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Bloeduitslag, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:27

Oh zo.

Maar waarom dan niet een wormonderzoek laten doen?

Al krijgen ze bij ons standaard een wormenkuur in het najaar.(tegen horzellarven oa)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Bloeduitslag, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:37

Ik geef voor de winter altijd een sterke kuur, dit keer de Equest Pramox. Mestonderzoek heeft nu geen zin omdat de eitjes ingekapseld zitten, tenminste dat is mij verteld. Normaliter doe ik indd mestonderzoek

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:40

zuigstengel schreef:
Ik geef voor de winter altijd een sterke kuur, dit keer de Equest Pramox. Mestonderzoek heeft nu geen zin omdat de eitjes ingekapseld zitten, tenminste dat is mij verteld. Normaliter doe ik indd mestonderzoek



Is ook waar ook.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bloeduitslag, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:53

Ik vind het allemaal geen zorgwekkende waarden, AST licht verhoogd maar niet dramatisch, lymfocyten en ijzer hetzelfde.

Alleen kalium is niet ideaal, daarvoor zou ik opnieuw bloed laten trekken binnen 3 maanden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, Berdien, boemel, Chinas, daanbrego, Danseresje, IMANDRA, Jorex, Kabayo, kimmetje26, Lotje033, maaikemuis, paljaslaura, Saranghea, Schrompeltje, Vinny12511 en 74 bezoekers