Allergische reactie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Demytalo
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-12-18

Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 23:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hallo, zijn er mensen die dit ook al voorgehad hebben bij hun paard?Zowel in de zomer als nu in de winter.Volgens de bloedanalyse zou hij allergisch zijn aan berk en hazelaar.Hij heeft geen jeuk of ongemak.Graag jullie eventuele ervaringen hiermee.Alvast bedankt.


bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:10

Waarvoor is hij dan geprikt als hij geen ongemak heeft? Wat is dan de aanleiding geweest dat je hem hebt laten nakijken?

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:10

Ja sorry nadat mijn bericht verstuurd was dat ik pas de foto's! Sorry

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:15

We hebben een paard gehad dat heel heftig reageerde op muggen, maar dat was heel iets anders. Als het zou jeuken, helpt (heel af en toe als het écht erg is) aambeien zalf, dat verdoofd iets.

Maar wat zegt de dierenarts dat je er verder tegen kunt doen? Zijn er antihistaminen voor paarden?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:17

Ik heb bij mijn fries wel eens een allergische reactie gehad maar wist waar dat van kwam en dat zag er lang niet zo beroerd uit als bij dit paard.

Hoe langer ik ernaar kijk hoe meer gekke figuurtjes erin zie..

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:22

Dit ziet er bizar uit!

Mijn merrie reageert ook heftig op muggensteken maar dit is wel een graadje erger. Op zich fijn dat hij er geen ongemak van lijkt te hebben maar ik zou me hier toch niet heel prettig bij voelen.

Wat adviseert de dierenarts? Kan je nog aanvullende onderzoeken doen?

Throw kindness around like confetti

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:23

Vreemd genoeg doet me dit aan ringworm denken. Vreemd dat het paard hier geen jeuk van heeft, maar met jeuk lijkt me dit bijna niet leefbaar.
Kan er niet met antihistaminica of cortisone gewerkt worden om de reactie te verminderen?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:26

Seltje schreef:
Vreemd genoeg doet me dit aan ringworm denken. Vreemd dat het paard hier geen jeuk van heeft, maar met jeuk lijkt me dit bijna niet leefbaar.
Kan er niet met antihistaminica of cortisone gewerkt worden om de reactie te verminderen?


Ringworm uit zich helemaal niet zo bij paarden. Die krijgen eerder verlies van haren met roodheid van de huid, waarbij er korstjes kunnen ontstaan.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:28

Ik heb het eerder gezien daar heeft de dierenarts wat gespoten tegen de allergische reactie. Hele lijf zat onder de bulten.
Daarna niet weer gezien bij dat paard.

The end

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:30


*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:34

Zijn dit niet gewoon (extreme) eiwit bulten? Als reactie op te eiwit rijk voer ( onverwacht rijk hooi/ rijk kuil?)


Iedereen een Connemara!!


.

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:37

Het lijkt toch echt precies op netelroos, zie link hierboven.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:07

Seltje schreef:
Vreemd genoeg doet me dit aan ringworm denken. Vreemd dat het paard hier geen jeuk van heeft, maar met jeuk lijkt me dit bijna niet leefbaar.
Kan er niet met antihistaminica of cortisone gewerkt worden om de reactie te verminderen?



daar zat ik ook aan te denken. Misschien een wormen kuur?

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:27

Pompadour ringworm is een schimmel dus daar doet een wormenkuur niets tegen. En dit is geen ringworm.

Lijken mij urticaria, oftewel galbulten. Bij mensen jeukt dat verschrikkelijk, maar bij paarden jeukt het niet. Dat hij geen ongemak toont kan dus wel kloppen. Je dierenarts kan een injectie geven om de reactie te onderdrukken, maar het gaat als je niks doet ook vanzelf weer over. Het ziet er vooral naar uit, het paard zal er niet zo'n last van hebben.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*


xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:51

Die van mij ziet er regelmatig zo uit.. trekt bij haar vanzelf weg. Maar die van mij is allergisch voor de kleinste dingetjes.. Mocht het erg worden zou ik eventjes de da iets laten spuiten.

❥ Esprit

Janine_B
Berichten: 50
Geregistreerd: 30-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:56

Dit lijkt inderdaad op urticaria, vaak als gevolg van een allergische reactie.
Urticaria ontstaan accuut en verdwijnen vaak ook weer vanzelf, het is daarom vaak niet nodig om de urticaria zelf te behandelen. Opzoek naar de oorzaak van de allergische reactie is dan de volgende stap.
Het kan eventueel ook nog angio-oedeem zijn maar dat is een variant van urticaria en lijken dus erg op elkaar
Zoek sowieso even contact met de DA

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 04:28

Hier ook ooit paard gehad met dit. Ingespoten door da en reactie was na ca 24 uur weer terug toen dat was uitgewerkt. Op dat moment huidige baal hooi waar hij van at vervangen door ander en trok erg snel weg en nooit weer terug gekomen.

The unicorn made me do it!

Ballard_L

Berichten: 2488
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:12

Een paard op mijn werk heeft dit ook wel eens gehad in dezelfde mate. Zij had een allergische reactie op betadine shampoo. Eigenaren hebben het volgens mij aangekeken en het trok binnen een paar dagen weg. Zij had er ook geen last van

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Allergische reactie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:13

Idd netelroos. Een paard die ik ken krijgt dit van kuil.
Binnen een paar uur tot soms een dag is het dan helemaal weg getrokken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:19

Netelroos inderdaad, ik ken wel dat ze het kunnen krijgen als ze onder te dikke dekens staan.
dan krijgen ze een allregische reactie omdat de warmte niet goed af kan vloeien.
En soms ook met voedingsveranderingen :j


Mijn pony is ook allergisch voor berk en hazelaar,maar dan voor de pollen die er af komen,
Dus voorjaar. Krijgt geen netelroos,wel hoesten.tranende ogen, hooikoorts symptomen

Zou wel even kijken dat als hij allergisch daar voor is je ook nog iets als kruisreactie kan hebben.
En wat dat is lees je hier
https://www.allergiedietisten.com/kruis ... -syndroom/

Kijk dus ook goed de voeding na, liefst zonder graan, appel,noot,wortels ,geen soya in het voer..etc...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, chocky84, Ilona__, Saaams, SunnyHorse en 71 bezoekers