Bose waardeloze service schandalig gewoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:01

1,5 week geleden paar sleep buds gekocht van bose, 30 dagen proberen. Bevalt het niet terugsturen en geld terug krijgen.

Klinkt leuk he, winkel in nederland gevraagd die ze nog niet had. Ja dat werkt zo. In duitsland ja werkt zo geen probleem, adviseur van bose die daar ook was. Nee gaat geen enkel probleem terugsturen en je krijgt je geld terug.

Alleen dat werkt dus niet zo. Zonder deze terugstuur mogelijkheid was ik er niet eens aan begonnen, want niet kunnen proberen in de winkel en een hoop geld

Na het weekend was wel duidelijk, gaat niet werken. Netjes alles ingevuld. Ik voldoe aan de voorwaardes. Vandaag mail terug. Nee u voldoet niet aan de voorwaardes :n :o? >;) -:(- {:)-:(

Gvd bose vertikt de dingen terug te nemen en ik krijg geen geld terug. Waardeloze sjit service omdat zij hun adviseurs verkeerde informatie geven. Twee winkels en een bose adviseur verzekeren me dat ze terug kunnen. Maar nee jammer dan. Kan alleen in land van aankoop als je daar ook woont. In elk ander geval pech gehad. Is ook met goed lezen nagenoeg niet terug te vinden in hun voorwaardes.

De winkel en de adviseur weten ik woon in nederland. Ingevuld ook op factuur. Dus niet te missen. Wat blijkt, ze geven verkeerde informatie af. Lang met klantenservice aan de lijn gehangen. Waardeloos slap ja ik begrijp u enz. Maar pech gehad geld weg en een product hier waar ik geen barst aan heb.

Zit nu met een stel waardeloze dingen en geld weg. Laatste woord nog niet over gezegd

Heb wel winkel van aankoop gebeld, zij gaan kijken wat zij kunnen doen maar zij waren ook erg verbaasd over de reactie van bose.

Maar serieus hoe nu verder? En wees gewaarschuwd.
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-12-18 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin over verkoop weggehaald.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:06

Rubriek Stekeligheden van de Consumentenbond inschakelen. Die kunnen veel gedaan krijgen. Ik weet niet of je daarvoor lid moet zijn, maar alleen al dreigen met het maken van een melding kan soms helpen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:06

Niet uitvechten met Bose, maar met de winkel waar je ze gekocht hebt. Die horen ze terug te nemen en het dan met Bose af te handelen.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:07

Ik bedoel dus melden aan Bose dat je de Consumentenbond gaat inschakelen. Die nagelen dit soort acties van leveranciers aan de schandpaal (wel nadat ze het onderzocht hebben).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:10

Moet je lid voor zijn, maar wel gezegd is laatste woord nog niet over gezegd

Ladidan winkel kan er ook niks aam doen zij hebben verkeerde info gehad van bose. Al gaan ze wel aan de slag,

Normaal meld ik geen merken of wat ook maar bose kan echt de schijt krijgen nu. Facobookook meteen iets neergekwakt. Ik ben echt witheet. Vooral de man van "klantenservice" ik ben normaal kalm maar hij had me in 5 minuten volledig over de zeik met zijn. Ja zo zijn de regels, en ja kunnen wij niet helpen dat u verkeerde info krijgt. En nee ja ik hoor u en begrijp u maar ja u bent uw geld kwijt. Enz. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Got ver pffff drie mensen met instructies van bose op twee verschillende locaties en dan heb ik niet goed genoeg informatie gevraagd. Hoeveel meer moet je dat doen dan? Zegt vent ook nog, j had je maar bia internet bij ons moeten kopen 8)7

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:12

karuna schreef:
Ladidan winkel kan er ook niks aam doen zij hebben verkeerde info gehad van bose. Al gaan ze wel aan de slag,


Doet er niet toe of ze verkeerde info hebben gekregen, dat moeten ze dan zelf uitzoeken met de fabrikant. Winkel is aanspreekpunt voor jou.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:14

karuna schreef:
Moet je lid voor zijn, maar wel gezegd is laatste woord nog niet over gezegd

Ladidan winkel kan er ook niks aam doen zij hebben verkeerde info gehad van bose. Al gaan ze wel aan de slag,

Normaal meld ik geen merken of wat ook maar bose kan echt de schijt krijgen nu. Facobookook meteen iets neergekwakt. Ik ben echt witheet. Vooral de man van "klantenservice" ik ben normaal kalm maar hij had me in 5 minuten volledig over de zeik met zijn. Ja zo zijn de regels, en ja kunnen wij niet helpen dat u verkeerde info krijgt. En nee ja ik hoor u en begrijp u maar ja u bent uw geld kwijt. Enz. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Got ver pffff drie mensen met instructies van bose op twee verschillende locaties en dan heb ik niet goed genoeg informatie gevraagd. Hoeveel meer moet je dat doen dan? Zegt vent ook nog, j had je maar bia internet bij ons moeten kopen 8)7


Het probleem zit niet bij Bose hoor, maar bij de winkel waar je ze hebt gekocht. Daarmee moet je dit uitvechten, niet met de fabrikant.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:24

Bose geeft de probeerservice. Maken ze zelfs reclame voor staat ook op hun terugvraag site. Terugvragen kan alleen via ons niet via een winkel. -O-

Niet de winkel. Twee winkels en drie mensen (waarvan een man van bose zelf dus) geven dus verkeerde advies.
Goddank was ik niet alleen en was er iemand bij die nu ook verbaasd is. Omdat hij toch echt hetzelfde gehoord heeft steeds.

Winkel gaat ook aan de slag, maar bose laat grote steken vallen omdat hun voorwaardes voor terugsturen dus niet zo zijn als ze overal rondstrooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:25

Je hebt je product bij de winkel gekocht, niet bij Bose. Terug gaan naar de winkel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:26

Product zal vast voldoen alleen niet voor mij, is dus niet stuk alleen niet geschikt. :n

Winkel is er al mee aan de gang ook. Maar bose laat de steken vallen ivm verkeerde voorlichting.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:27

bose schreef:
•Alleen items die direct online of telefonisch bij Bose zijn gekocht, kunnen worden geretourneerd of geruild bij Bose.


Dáár retourneren waar je het aangeschaft hebt. Zo simpel is het. Dus nogmaals, het is niet de fout van Bose, maar van de winkel

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:34

Dus de winkel schuift het probleem af? Zij horen het probleem op te lossen niet de fabrikant. Jij zou als klant moeten kunnen vertrouwen op hun informatie. In dit geval zou het dus hun verlies moeten zijn en niet die van jou. Veel succes, zijn altijd vervelende situaties.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:37

Waarom is winkel verantwoordelijk en niet bose? Bose is zo overtuigd van hun product en wil mensen overhalen te kopen want je mag ze niet in de winkel proberen. En het is een bak geld. Bose garandeert geld terug mits product netjes is en rekening meegestuurd.

Winkel verkoopt, product is niet kapot maar werkt voor mij niet. Zou wat zijn als winkel alles wat ze verkopen ze moeten terugnemen omdat iemand het niet meer wil hebben na een keer gebruiken.

Winkel kan ook niet helpen dat bose zich niet aan hun woord houdt en verkeerde informatie meegeeft bij een product.

Maar zoals gezegd winkel is er mee bezig maar is ook meteen verbijsterd dat hun info hierover dus niet correct is. Er komen best veel nederlanders bij hun.

Maar ook mediamarkt geeft de verkeerde info erover, hier hadden ze hem nog niet binnen, stuurden me dus naar duitsland bij hun zusterfiliaal. Zelfde eigenaar andere naam. :j bose geeft wel toe dat ze verkeerde info rondstrooien. -O- maar ondanks dat geven ze niet thuis

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:40

karuna schreef:
Waarom is winkel verantwoordelijk en niet bose? Bose is zo overtuigd van hun product en wil mensen overhalen te kopen want je mag ze niet in de winkel proberen. En het is een bak geld. Bose garandeert geld terug mits product netjes is en rekening meegestuurd.

Winkel verkoopt, product is niet kapot maar werkt voor mij niet. Zou wat zijn als winkel alles wat ze verkopen ze moeten terugnemen omdat iemand het niet meer wil hebben na een keer gebruiken.

Winkel kan ook niet helpen dat bose zich niet aan hun woord houdt en verkeerde informatie meegeeft bij een product.

Maar zoals gezegd winkel is er mee bezig maar is ook meteen verbijsterd dat hun info hierover dus niet correct is. Er komen best veel nederlanders bij hun.


Omdat de winkel bij het verkopen dient als tussenpersoon. En daar horen bepaalde verantwoordelijkheden bij, onder andere een tussenschakel zijn tussen fabrikant en consument. Dat is gewoon een feit.

Dus ja, dan zouden ze alles moeten terugnemen als mensen niet tevreden zijn. Zij moeten dit vervolgens zelf oplossen met de fabrikant.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:41

Wettelijk gezien heb jij gewoon een contract met de winkel, en niet met Bose. Dáárom moet de winkel het oplossen. Zo is dat nu eenmaal geregeld.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:44

Afbeelding
Staat ook heel duidelijk op hun site

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:44

De winkel heeft foute info gehad van Bose.
Zij moeten dit met Bose oplossen.
Enige wat jij moet doen is het product terug brengen naar de winkel. Het is hun verantwoordelijkheid om de klant van juiste informatie te voorzien.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:47

Heeft de verkoper van de winkel ook bevestigd dat het product terug mag toen je het kocht? Dan daar naar toe terug gaan, en het daar oplossen. Zij hebben jou het product op basis van verkeerde informatie verkocht. Dat zij niet beter wisten doet niet ter zake, de voorwaarden zijn niet zoals jou verteld.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 13:52

Ja twee personen in die winkel (waar onder een man van bose zelf die daar was) idem een medewerker van mm in nederland. Wetende dat ik in nl woon en in dld koop. Was gezegd moet via bose dld terug.

Dat was eerste stap dus, die meldden meteen nee moet via nl want je woont in nl. Plek van aankoop doet er niet toe!!

Ok dus via bose nl zelfde formuliertje ingevuld en die melden doodleuk jammer kan alleen bij aankoop in eigen land. Andere reden dus als die van bose dld. {:)-:( ik hoop dat de winkel gewoon regelt, goddank heb ik echt aantoonbaar meteen na weekend (twee dagen na aankoop) retourformulier 1 als bewijs. Alles is netjes heel. Zelfs de kartonnen wikkel is weer op zijn plek. :')

Nu nog dingen terug en geld terug.

Winkel zal me terugbellen, desnoodsweer naar Kleve met dopjes onder de arm en rekening twee weken na aankoop dan -O-

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:09

In NL geldt sowieso toch dat je binnen zoveel dagen een product mag terugbrengen, bestaat er misschien ook zoiets in Duitsland? Aangezien je het hebt over 2 dagen. Ik heb ook wel eens dure producten gekocht in NL die ik na het uitpakken thuis vond tegenvallen, binnen x aantal dagen terugbrengen kan dan gewoon ook al is de verpakking open geweest. Dat een merk aangeeft dat je hun product langer mag testen als wat de wettelijke minimum is, is een leuke service maar als je nog maar 2 dagen het product in huis heb dan is die extra service van bose misschien nog niet eens aan de orde, omdat je nog binnen de tijd zit waarop je een product terug mag brengen naar de winkel. Pin mij er niet op vast maar in NL is dat meen ik toch iets van 8 tot 14 dagen, afhankelijk van het product of de winkel. Staat zoiets niet op je kassabon?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bose waardeloze service schandalig gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:10

Inmiddels is het anderhalve week. Aanstaande zaterdag 14 dagen dus, winkel gaat me terugbellen is beloofd. Anders ga ik eindje rijden en met spul en rekening die kant op,

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:17

Telpeva schreef:
In NL geldt sowieso toch dat je binnen zoveel dagen een product mag terugbrengen, bestaat er misschien ook zoiets in Duitsland? Aangezien je het hebt over 2 dagen. Ik heb ook wel eens dure producten gekocht in NL die ik na het uitpakken thuis vond tegenvallen, binnen x aantal dagen terugbrengen kan dan gewoon ook al is de verpakking open geweest. Dat een merk aangeeft dat je hun product langer mag testen als wat de wettelijke minimum is, is een leuke service maar als je nog maar 2 dagen het product in huis heb dan is die extra service van bose misschien nog niet eens aan de orde, omdat je nog binnen de tijd zit waarop je een product terug mag brengen naar de winkel. Pin mij er niet op vast maar in NL is dat meen ik toch iets van 8 tot 14 dagen, afhankelijk van het product of de winkel. Staat zoiets niet op je kassabon?


Jij doelt denk ik op de 14 dagen die webshops je moeten geven om het product te retourneren. Dat komt omdat je het koopt zonder eerst in je handen gehad te hebben. In een fysieke winkel geldt deze regel voor zover ik weet (helaas!) niet en is het maar net wat ze in hun verkoopvoorwaarden hebben staan.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:27

Croo schreef:
Telpeva schreef:
In NL geldt sowieso toch dat je binnen zoveel dagen een product mag terugbrengen, bestaat er misschien ook zoiets in Duitsland? Aangezien je het hebt over 2 dagen. Ik heb ook wel eens dure producten gekocht in NL die ik na het uitpakken thuis vond tegenvallen, binnen x aantal dagen terugbrengen kan dan gewoon ook al is de verpakking open geweest. Dat een merk aangeeft dat je hun product langer mag testen als wat de wettelijke minimum is, is een leuke service maar als je nog maar 2 dagen het product in huis heb dan is die extra service van bose misschien nog niet eens aan de orde, omdat je nog binnen de tijd zit waarop je een product terug mag brengen naar de winkel. Pin mij er niet op vast maar in NL is dat meen ik toch iets van 8 tot 14 dagen, afhankelijk van het product of de winkel. Staat zoiets niet op je kassabon?


Jij doelt denk ik op de 14 dagen die webshops je moeten geven om het product te retourneren. Dat komt omdat je het koopt zonder eerst in je handen gehad te hebben. In een fysieke winkel geldt deze regel voor zover ik weet (helaas!) niet en is het maar net wat ze in hun verkoopvoorwaarden hebben staan.

Ja klopt! ik was net wat meer aan het googlen erop en ik was dit inderdaad tegen gekomen dat dit alleen voor online aankopen gaat wat ik zei. Ik wou mijn bericht net gaan rechtzetten maar je was mij voor :D

Wat ik op internet terug vind aan informatie is dat de voorwaarden van retourneren vaak op de kassabon staat, misschien dat je daar nog iets mee zou kunnen ts? Ik duim dat je wat terug gaat krijgen, ik heb net opgezocht wat die dingen kosten en dat is niet niks zeg...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:30

Heb ze vanwege black friday wel iets goedkoper. Maar nee geen pakje suiker waarvan je denkt: Ach laat maar -O- wil gewoon mijn geld terug. Had er hard voor gespaard

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:34

adem in, adem uit...je zo opfokken heb je alleen jezelf mee.

maar ben ik nou gek?? Er staat toch in die voorwaarden gewoon dat producten teruggestuurd moeten worden naar Bose, tenzij ze in een Bose store gekocht zijn?? Had jij hem nou in de store of op het internet gekocht?