'Puzzel' stalmatten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 18:21

Ik heb op dit moment de granulaat stalmatten van 1x1.
Maar ik vind dit zulke onhandige matten om schoon te maken.
En ook slijten ze erg snel, waarschijnlijk omdat mijn afvoer niet optimaal is.

Nu adviseerde iemand me de 'puzzel' stalmatten.

Iemand hier ervaring mee?


tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:13

Die granulaat matten zijn die die water doorlaten? Heb ik ooit gehad, ellende dingen waren dat inderdaad.
Nu niet doorlaatbare matten, heten dacht ik inderdaad puzzelmatten. LIggen in de schuilstal, zonder iets er op, soms open stukje er achter vlas als er voor nood een pony in moet (iets met probleem stroomklok en houdini pony). Bevalt mij best zo, maar er op liggen doen ze niet (stal te gesloten voor) als er een andere optie is. Stalbodem loopt iets af, dus urine loopt er meestal wel uit al plassen/mesten ze er eigenlijk ook nooit in.
Liefst misschien ooit nog HIT-matrassen, maar die zijn duur, moeilijk aan te komen (beste zelf ophalen schijnt) en weer loeizwaar. Nu voor nood eigenlijk voldoen de puzzelmatten voor wat ik nodig heb, ik heb dus weinig ervaring met intensief gebruik er van qua slijtage, etc. maar schoonmaken is en veel makkelijker (blijft niks in de matten zitten, enkel er op) en lichter te versjouwen om schoon te maken, daarnaast komt er veel minder rotzooi onder ook al zitten er dus "naden" in zo'n bodem en blijven ze ook al liggen ze niet strak van wand tot wand goed plat en op de plek liggen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:26

Hier al meer dan 6 jaar puzzelmatten.
Bevalt prima, ze blijven erg goed, en liggen muurvast.
Ik haal ze nooit eruit, als strooisel heb ik er krullen op liggen. Ze hebben er goed grip op.

Wie geen grote dingen kan doen, moet kleine dingen groots maken


NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 00:04

Oké fijn om te horen dat de puzzelmatten bevallen

Anoniem

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:41

Ik heb ook puzzelmatten gebruikt! Best zacht! Maar ze liggen nu onder het afdak weg te kwijnen. Ik vond de prijs-kwaliteit ook echt goed!

Sandra_H

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:54

Weliswaar geen puzzelmatten, maar wij hebben dus sinds kort Mayo matten liggen. De dikste, 44 mm. Die zijn heel licht en kun je er dus wel makkelijk uithalen om schoon te maken. We hebben achterin een strook van ong 30 cm open gelaten, daar ligt nog een dikke laag mot, om de evt weglopende urine op te vangen want de matten zelf nemen geen vocht op. Op de matten zelf ligt ook mot, maar geen hele dikke laag meer. Bevalt tot nu toe prima, maar ze liggen nog te kort om er echt iets over te kunnen zeggen.

.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:25

Hier de matten enkel op de eerste 1.5 meter van stal. Dit deel is ook zonder bodembedekking. Zo voorkomen we dat hij veel stro zn stal uitloopt, hooi in stro komt en overheen geplast word en zn hoeven aan het beton afslijten.

Afbeelding

Werkt super en handig schoon te maken. Het enige nadeel is dat er wel mest tussen de puzzelrandjes en de muur kan komen te zitten en dat is lastig eventjes weg te halen.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Poekkie

Berichten: 7341
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:48

Wij hebben er ook, van de dikste die er verkrijgbaar waren. Echt ideaal hier! Geen problemen met de naden, buiten idd heel beperkt wat langs de kanten. Hier ligt vlas op de achterste helft, vooraan gewoon zo.
De ponies lopen er graag op en gebruiken hun stalletjes veel, maar liggen doen ze liever buiten (voorheen was dat ook al, denk dat het meer met de stal te maken heeft dan de matten).

Paardengek in hart en nieren!

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:08

Hier ook puzzelmatten. Aanvankelijk enkel een deel gelegd (9 stuks) aan de ingang van de inloopstal tegen het schuiven wanneer de steenschotten nat zijn.

Ondertussen heb ik ook rubberen matten in de stal gelegd maar deze heb ik van de Macro omdat deze beterkoop waren en hiervan ben ik ook zeer tevreden dus die zijn zeker ook een aanrader.
Zijn er van 1 meter op 1 meter.

Op de foto kan je nog een klein stukje zien van puzzelmatten. Ondertussen liggen ze er al meer dan 3 jaar en zijn ze nog steeds in goede staat.

Afbeelding

NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 15:09

Bedankt voor de ervaringen!

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:11

Waar koop je deze puzzelmatten?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:22


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 'Puzzel' stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:52

Ik heb ze bij een koeienboer vandaan die er wat over had :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers