[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:36

Paardlief stond zonet zwetend binnen in stal onder zn 100grams. Dus maar onder 0grams gezet.
Zn vacht is ook alweer dik geworden dus kan weer gaan scheren.. 20 okt eerste keer gedaan. Ondanks in de dekens zit ie er alweer dik in >;)

Vossie <3
B+11L1+14L2+9


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:38

Hier eentje vrijdag geschoren en onder 100 grams met dunne 100 grams liner er onder, puur voor buiten op de koude wind overdag.
De ander in okt geschoren en alleen onder 100.
Raar weer zo...

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:31

Ik zit even met dekendilemma’s.
Ik heb een amigo met v-sluiting, maar hier staat mijn paard toch geregeld met natte schouders onder helaas. Daarom had ik een nieuwe bucas smartex besteld, aangezien zijn oude kapot is gegaan vorig jaar. Ik vind deze alleen naar achteren trekken, terwijl het oude model dat niet deed. Heb ik de verkeerde maat? Kan de big neck versie te groot zijn? Ik dacht dat zijn oude hetzelfde was, maar twijfel nu.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:19

Kiwi_ schreef:
Ik zit even met dekendilemma’s.
Ik heb een amigo met v-sluiting, maar hier staat mijn paard toch geregeld met natte schouders onder helaas. Daarom had ik een nieuwe bucas smartex besteld, aangezien zijn oude kapot is gegaan vorig jaar. Ik vind deze alleen naar achteren trekken, terwijl het oude model dat niet deed. Heb ik de verkeerde maat? Kan de big neck versie te groot zijn? Ik dacht dat zijn oude hetzelfde was, maar twijfel nu.


Ik heb dat ook altijd met bucas, alleen niet met de oude versie van de Iris, horseware geen probleem mee, kun je geen 0 grams hals opdoen tegen de natte schouders?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:34

Heb ik ook met mijn Rambo. Halsje erbij doet wonderen!
Voordeel is dan wel weer dat het fijner zit ; zo’nV halsje.

Hoe vaak wassen jullie de Horseware liners?
Na hoeveel keer wassen kun je stellen dat de voering daadwerkelijk dunner wordt?
Wat houd je aan?

Ik ben geneigd om de liners vaak te wassen (als ze klam en vettig zijn bijv) en ben nu een soort maximum per seizoen aan het bedenken.
Ik denk dat ik de 100 gram wel 3 of 4 x zou willen wassen en de 200 gram ook wel 2 of 3 x p seizoen, de 400 gram maar 1 keer; die heeft ze niet vaak op.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:48

Oef, mijne draagt de liners afwisselend maar ik was ze niet zo vaak, denk dat ik de huidige 2x heb gewassen en nu één jaar heb. Klammigheid is wel een dingetje ja, vind ik soms heel lastig want het is met dit weer ook gewoon niet gemakkelijk te drogen op stal. Dekentjes hebben al weer op zolder gehangen :=

Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe Wug of toch een amigo V sluiting met hals. Voordeel van de wug is dat het ook niet in lijkt te regenen maar ze niet direct 24u helemaal ingepakt staat.. Nadeel is dat de liner niet vooraan de deken kan en dus wel kan schuiven..
Hoe vinden jullie de wugs trouwens vallen? Ik heb een oude die me wat te krap lijkt, maar wel in de maat van al mijn andere dekens is, zou ik hem dan toch een maatje groter moeten bestellen?

"Een draver, is gaver" :D

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:51

CK88 schreef:
Kiwi_ schreef:
Ik zit even met dekendilemma’s.
Ik heb een amigo met v-sluiting, maar hier staat mijn paard toch geregeld met natte schouders onder helaas. Daarom had ik een nieuwe bucas smartex besteld, aangezien zijn oude kapot is gegaan vorig jaar. Ik vind deze alleen naar achteren trekken, terwijl het oude model dat niet deed. Heb ik de verkeerde maat? Kan de big neck versie te groot zijn? Ik dacht dat zijn oude hetzelfde was, maar twijfel nu.


Ik heb dat ook altijd met bucas, alleen niet met de oude versie van de Iris, horseware geen probleem mee, kun je geen 0 grams hals opdoen tegen de natte schouders?


Helaas regent hij dan ook nog iets in. Verder is de V-sluiting ideaal, maar wil wel graag een droog paard houden.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:32

Citaat:
Ik zit even met dekendilemma’s.
Ik heb een amigo met v-sluiting, maar hier staat mijn paard toch geregeld met natte schouders onder helaas. Daarom had ik een nieuwe bucas smartex besteld, aangezien zijn oude kapot is gegaan vorig jaar. Ik vind deze alleen naar achteren trekken, terwijl het oude model dat niet deed. Heb ik de verkeerde maat? Kan de big neck versie te groot zijn? Ik dacht dat zijn oude hetzelfde was, maar twijfel nu.


Als je echt het inregenen tegen wil gaan vind ik de dekens van Horze echt super, wel wat duur ff uit te proberen..

https://www.horze.nl/outdoor-dekens-50- ... l?color=BL

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 06:12

Hier ook 0 grams halzen tegen het inregenen, probleem opgelost.

Mijn liners was ik ook vaak, soms elke week als ik wissel van dikte... :oo Vraag me ook af wat dat doet met de levensduur, de 100 grams die ik het vaakst gebruik, lijken inderdaad dunner dan toen ze een jaar geleden nog nieuw waren.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:56

Ja op stal is het inderdaad zo vochtig. De vloer is ook nattig en niks droogt. Andere spullen voelen ook klam.

Iedere week is best vaak ! :+
Dat doe ik dan niet maar op dit moment zou ik t liefste alles willen wassen. ~~}>

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:59

ik heb 1 onderdeken al ruim 10 jaar.. en past nog prima. Hij zal wel wat dunner zijn maar funconeert nog prima

op dit moment doet de mijne het nog steeds goed onder zijn bucas turnout light deken. Heeft ook al weer een vachtje maar ga niet nog een keer scheren.

Ik hoop dat hij nu wel goed door zn vacht heen komt strak. Zodat ik in mei niet hoeft te scheren. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weeer.

De onderdeken kan ik alijd onder doen als het echt extreem koud wordt

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:44

Hier ook wel wat last van inregenen, maar ga de haflingers met lange manen geen halsstukken op doen, vind ik echt zonde!
Als het echt koud is en er staat een hele gure wind heb ik wel een halsstuk die ik op doe. Maar dat is dan vaak voor n paar uur op n dag.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:52

ik heb nooit een halsstuk. Mijn haf heeft behoorlijke dikke manen. Valt zo goed als beide kanten op (1 kant stopt halverwege) maar hij is bijna nooit door en door nat op zn hals.

Zo is het bij elk paard ind weer anders. Wel grappig hoe dat zo kan verschillen.

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:01

Heeft iemand misschien nog tips voor een nogal lastige gebouwde fjord? Meneer is nogal erg breed, dus ik dacht met de Bucas Big Neck goed te zitten, maar ik kom er nu toch achter dat deze halsomvang te ruim voor hem is. Echter zou hij qua boeg dit weer wel nodig hebben. Ik heb hem nu even in een oude Amigo gepropt := , maar dat is verre van ideaal.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:38

Gelukkig geen last van inregenen, alle dekens sluiten ook mooi hoog over de schouders. Wel heb ik een hals er aan bij constante regen of gure wind. Dan maar wat dunnere manen.
Hij staat nu met een Bucas, maar die zakt constant scheef naar 1 kant :( Andere dekens nog nooit geen last van gehad. Als het goed is krijg ik dit weekend mijn Rambo binnen

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:00

Bucas zakt hier ook altijd scheef, de meeste rambo’s niet, heel soms ineens eentje wat...
Hier ook met slecht weer buiten de halzen eraan, scheelt echt een stuk!

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:29

Mijn Bucas zakte inderdaad ook scheef... met de horseware dekens totaal geen last van!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:32

Hoe valt de bucas smartex rain? En de hals?

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:13

Hoi, zou ik binnen mogen komen met een vraag? Ik heb mijn geschoren Tinker onder een Bucas smartex staan. Nu wil ik toch een hals erbij, al is het maar voor het geval dat. Ze heeft NIET de bigneck versie. Is 1.55 hoog en draagt maat 6.0. Welke maar nek zou haar passen? Het gaat om het rechter paard

Afbeelding

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:30

Caily schreef:
Hoi, zou ik binnen mogen komen met een vraag? Ik heb mijn geschoren Tinker onder een Bucas smartex staan. Nu wil ik toch een hals erbij, al is het maar voor het geval dat. Ze heeft NIET de bigneck versie. Is 1.55 hoog en draagt maat 6.0. Welke maar nek zou haar passen? Het gaat om het rechter paard

[ [url=m/SRefKV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij de halzen op agradi staat welke hals je voor welke maat moet hebben

Ik weet dat je voor 5.3 maat XS nodig hebt, ik denk voor de 6.0 dus een S
Ik vind de halzen overigens wel erg duur..

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:34

Princesj schreef:
Heeft iemand misschien nog tips voor een nogal lastige gebouwde fjord? Meneer is nogal erg breed, dus ik dacht met de Bucas Big Neck goed te zitten, maar ik kom er nu toch achter dat deze halsomvang te ruim voor hem is. Echter zou hij qua boeg dit weer wel nodig hebben. Ik heb hem nu even in een oude Amigo gepropt := , maar dat is verre van ideaal.



Rambo al geprobeerd? Ligt super op mijn haf met flinke boeg.

pfff moest ook weer investeren in dekens paard is in een jaar tijd nog ruim een dekenmaat gegroeid -O-
Dus iemand nog intresse in rambo dekens 6.0? Pb effe....

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:51

Icelandshet schreef:
Caily schreef:
Hoi, zou ik binnen mogen komen met een vraag? Ik heb mijn geschoren Tinker onder een Bucas smartex staan. Nu wil ik toch een hals erbij, al is het maar voor het geval dat. Ze heeft NIET de bigneck versie. Is 1.55 hoog en draagt maat 6.0. Welke maar nek zou haar passen? Het gaat om het rechter paard

[ [url=m/SRefKV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij de halzen op agradi staat welke hals je voor welke maat moet hebben

Ik weet dat je voor 5.3 maat XS nodig hebt, ik denk voor de 6.0 dus een S
Ik vind de halzen overigens wel erg duur..


Maar mijn Tinker heeft een andere hals dan een warmbloed. Gaat het om de lengte of de omtrek, of beide? Want de omtrek zal groter zijn, de lengte gelijk of korter...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:55

ApplePapple schreef:
Mijn Bucas zakte inderdaad ook scheef... met de horseware dekens totaal geen last van!

Mijn bucas zakt ook constand naar rechts. Onwijs irritand... maar heb dit dus nog nooit gehad? Heb de irish dekens en de vorige 300 en 50 g (2daarvan) schoven nooit maar de nieuwr 300 schuift letterlijk waar je bij staan. Hoe kan dit?
Horseware past die van mij jammer genoeg niet

[o]

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:00

Bilkoorden en plastic staartkoord er aan en ze blijven liggen

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 06:35

Volgens mij is je bucas deken dan te lang. Die staan er om bekend dat ze scheef gaan liggen als ze te lang/groot zijn.
Horseware ligt wat dat betreft veel stabieler.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers