schoenen sneller uitlopen voorkant?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 04:13

mocht dit verkeerd staan, hoor ik het graag.

ik heb sinds n tijd van die instappers van vans. deze een halve maat kleiner genomen aangezien ze anders van mn voeten zouden vallen zegmaar. nu moeten deze nog inlopen en dan vooral links moet nog n flink stuk. k merk dat ik rechts gek genoeg last heb van een (denk ik) ontstoken teen. ziet er niet zo uit maar voelt wel enorm pijnlijk met veel druk erop. dit loopt dus niet lekker. dit is echt al n tijd

nu vroeg ik me af, is er n manier om deze schoenen aan de voorkant wat meer uit te lopen? want bij mn hiel etc zitten ze goed, en k heb nog 1cm aan de voorkant over gok ik. ( een duim breedte). de schoen is ook niet extreem puntig dus mn tenen worden niet extreem bij elkaar geduwd, maar toch is dit nu zo pijnlijk helaas.

ik weet uberhaupt niet of t van deze schoenen komt hoor maar k dacht is altijd wel handig om te weten ook voor in t vervolg :’)
en dan zitten ze denk ik sowieso wat comfortabeler aangezien t nu dus pijn doet om ze te dragen met die teen.

Een koude trui, is geen goede trui.


rien10
Berichten: 14618
Geregistreerd: 01-06-10

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 05:23

Een speciale spray kopen waar het leer soepeler van wordt. Kan je bij de schoenmaker krijgen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 08:18

het is geen leer :(

Een koude trui, is geen goede trui.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:27

Zusje/vriendinnetje met kleinere voeten strikken om ze (binnen) voor je uit te lopen :P
Het zijn lastige schoenen die instappers, ik heb ze zelf uiteindelijk weinig gedragen omdat ze bleven knellen, terwijl een maat groter er inderdaad vandoor ging zonder mijn voet :+
Draag je er sokken in? Misschien met dunnere sokken/pantykousjes proberen anders. En steeds even een half uurtje of zo, niet te lang achter elkaar.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:27

Ik weet dat mijn oma altijd een natte krant in haar schoenen duwde om de voorkant van een schoen op te rekken.
Hoe vaak en hoe lang ze het deed weet ik niet.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:30

Dan ben ik bang dat je ze echt gewoon een maat te klein hebt gekocht. Mijn ervaring is dat Vans gewoon normaal vallen qua maat. En dan zitten je tenen ook niet in de knel. Nu heb ik wel altijd de veters gehad en niet de instap variant, maar bij mij zijn ze ook nooit ruimer gaan zitten aan de voorkant, ook niet na 3 jaar dragen.

Alex en Jorie <3

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 08:35

aan de voorkant zitten ze ook niet in de knel want heb echt nog n cm ruimte. en heb gewoon smalle voeten. maar toch doen ze pijn aan die teen terwijl ik mijn andere schoenen wel gewoon kan dragen :)

heb helaas niet iemand in de buurt met kleinere voeten, en ik draag er van die hele dunne hele lage sokjes in

Een koude trui, is geen goede trui.

rien10
Berichten: 14618
Geregistreerd: 01-06-10

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:47

Helaas, dat klinkt als een pasvorm die niet geschikt is voor jouw voeten.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:50

Trui schreef:
het is geen leer :(


Dan gaat het toch ook niet uitlopen? :=

Volgens mij passen ze gewoon niet bij de vorm van je voeten.

[o]

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:01

nou t loopt zeker wel uit. het model wat in de winkel heeft gestaan (ene voet) zit overduidelijk losser dan diegene die uit e magazijn komt (andere)

Een koude trui, is geen goede trui.


Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:04

Los van alles, als je last hebt van je teen zou ik even langs een pedicure gaan. Misschien is je teennagel aan het ingroeien (prikt hij tegen de binnenkant wat vooral bij smallere schoenen veel last geeft). Als je ermee blijft lopen wordt het waarschijnlijk niet beter.


Ik zou de natte kranten optie proberen, al klinkt het alsof de schoen gewoon te smal is aan de voorkant (wel lang genoeg maar niet breed genoeg).

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:05

Ik heb dit met mijn Nike schoenen

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:08

Rechts zit je pijnlijk en dat was waarschijnlijk de passchoen in de winkel? Die gaat dan nu van jouw dragen vast niet meer verder rekken als ie dat al is door passen in de winkel.

Ik zeg ook, pasvorm schoen is gewoon niet geschikt voor je.

The unicorn made me do it!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:21

dan weet ik echt niet wat ik moet.. dit is al n brede schoen n normaal zijn schoenen juist altijd ook te breed voor me

Een koude trui, is geen goede trui.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:27

Ms te plat aan de voorkant en heb je een hoge wreef waardoor je daar meer ruimte omhoog zeg maar nodig hebt.

[o]

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:28

er zit ook helemaal niks van n voetbed in nee

Een koude trui, is geen goede trui.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:30

Nee, vans zijn sowieso niet de beste schoenen voor je voeten :P
Maar ik bedoel de ruimte tussen de zool en de bovenkant, de neus van de schoen. Als je voet een hoge wreef heeft dan is die ruimte vaak te strak.

Maar hoe zaten ze dan in de winkel? Had je toen ook last van je teen?
En als het pasmodel al uitgelopen is gaat die ws niet verder uitlopen, die andere ms wel.

[o]

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:31

nee in de winkel zaten ze gewoon goed en geen last van mn teen.

teennagel lijkt niet ingegroeid ( heb er helaas zat ervaring mee)

Een koude trui, is geen goede trui.

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:32

Misschien is je ene voet gewoon groter dan je andere voet, dat is heel normaal.

Klinkt alsof deze schoenen gewoon niet bij de vorm van je voeten passen, op welke manier dan ook.
Ik ken ze verder niet, zit er geen inlegzooltje in dat je er uit kan halen en eens op de grond kan leggen?

Voet er op zetten en misschien zie je dan wel of je voet er goed ruim binnen past :)

En: Als je voeten enigszins gezond zijn heb je helemaal geen voetbed nodig en is een platte zool juist fijner zodat je voet zelf zijn werk kan doen waar hij voor bedoeld is, en daarbij niet in de weg wordt gezeten door allemaal flauwekul. Maar hier zijn de meningen over verdeeld.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: schoenen sneller uitlopen voorkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 09:34

mijn moeder heeft er altijd ingedrild dat k een goed voetbed nodig heb, ik loop noga met mn voeten naar binnen over mn zool weg zegmaar

Een koude trui, is geen goede trui.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:57

Je kunt de schoenmaker vragen of die ze wat wil oprekken en eventueel een beetje wil kloppen zodat het leer wat soepeler wordt.
Anders de voorkant namaken en droog lopen, is alleen niet lekker met dit koude weer.

Kijk eens tussen je teen en de teen die ernaast zit, misschien heb je een beetje eelt ertussen gekregen en dat wordt dan weer een likdoorn.
Als je het blijft houden zou je een verwijzing kunnen krijgen van je huisarts voor een teenspreider.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

rien10
Berichten: 14618
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:58

Trui schreef:
er zit ook helemaal niks van n voetbed in nee


En je moeder had ingedrild dat je een goed voetbed nodig hebt? Las ik dat nou?
Dan zijn deze schoenen niet geschikt voor jou. Helaas.

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:00

Soms zijn schoenen gewoon niet geschikt voor alle voeten -O-

Ik heb hier 6 paar Dr Martens staan, schoenen die er toch wel bekend om staan lastig in te lopen te zijn. Daar loop ik zo op weg...

Heb ook 1x Vans gehad en ze zijn nooit lekker gaan zitten. Ik heb een hoge wreef en dat werkte gewoon niet ofzo.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Dorus

Berichten: 13201
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:12

Trui schreef:
nou t loopt zeker wel uit. het model wat in de winkel heeft gestaan (ene voet) zit overduidelijk losser dan diegene die uit e magazijn komt (andere)

Jou voeten zijn niet exact gelijk. Het kan best zo zijn dat jou winkel voet iets kleiner is dan jou magazijn voet. Over het algemeen loop je nog maar weinig uit als het geen leer is. Alle tips over natte kranten werken overigens alleen voor leren schoenen.

Ook kan het zijn dat aan de binnenkant van die ene schoen iets nog niet zo goed afgewerkt is waardoor er op die plek druk komt.

Ik loop al jaren op een specifiek model gympen van Ecco. Dat model zit me als gegoten en ik kan er kilometers op lopen. Maar dat paar dat ik vorige week kocht levert me aan een voet toch bijna blaren op. Gelukkig is dit dan weer wel leer, dus op tijd andere schoenen aan en dan komt het wel weer goed.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:16

Trui schreef:
aan de voorkant zitten ze ook niet in de knel want heb echt nog n cm ruimte. en heb gewoon smalle voeten. maar toch doen ze pijn aan die teen terwijl ik mijn andere schoenen wel gewoon kan dragen :)

heb helaas niet iemand in de buurt met kleinere voeten, en ik draag er van die hele dunne hele lage sokjes in

Je moet 2 tot 3 cm ruimte overhebben in Vans, 1 cm is echt veel te weinig . Ik blijf erbij dat je minstens een halve maat groter had moeten kopen, want Vans zijn er dus ook in halve maten. Ik heb zelf hele brede voeten en Vans zijn de enige schoenen waar ik fatsoenlijk een hele dag op kan staan en lopen. Ik had de eerste keer ook de fout gemaakt 36,5 te kopen ipv 37. Mijn voeten zijn ook niet even groot.

Alex en Jorie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dominique_96, jadeken, Jeska2, linoleum, Manou, Pinacolada, Room_Soesje, Tatjanaa, Trendiction, Wispeltuur en 135 bezoekers