[VRAAG] Sprocket HP (digitale printer)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke798
Berichten: 184
Geregistreerd: 26-01-13
Woonplaats: Friesland

[VRAAG] Sprocket HP (digitale printer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 17:12

Hoi!

Omdat het zo zonde is om gemaakte foto's maar te bewaren op je telefoon zonder er iets mee te doen leek het me leuk om een Sprocket te kopen zodat ik een fotoboek bij kan houden. Nu heb ik hier een aantal vragen over.
1. Is de prijs realistisch ten opzichte van wat je er mee kunt?
2. Welke kunnen jullie aanraden, de HP Sprocket, HP Sprocket PLUS of de HP Sprocket New Edition?
3. Als jullie moesten kiezen tussen een Polaroid camera of een Sprocket, wat zouden jullie dan doen?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! (en dat dit in het goede topic staat :+ )

Alvast bedankt :)

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VRAAG] Sprocket HP (digitale printer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:28

Ik heb zelf de “gewone” sprocket. Ik vind het heerlijk! Je moet niet verwachten dat je er kwalitatief hoogstaande foto’s uit krijgt, kan ook bijna niet voor iets wat geen inkt bevat.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik een roze zweem over de foto’s krijg, ze zijn niet helemaal kleurgetrouw en de mijne lijkt vooral ook moeite te hebben met wit/grijs.
De kleurzweem is wel overal bekend bij de sprocket maar niet iedereen heeft er last van. Sommige hebben juist een gele of blauwe zweem en sommige geen. Ik had al contact opgenomen met HP en na 3 nieuwe sprockets heb ik de hoop opgegeven en de kleurzweem voor lief genomen. Soms maak ik de foto’s wat groener voor het printen, maar de ideale oplossing heb ik nog niet gevonden.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:37

Wij hebben een Sprocket (tweedehands) en zijn er erg blij mee. Maar ons gebruiksdoel is geheel anders. Wij hebben hem mee om tijdens onze reizen foto’s te kunnen maken van mensen. Zodra ze door hebben dat ze de foto zelf ook krijgen mag je opeens zonder problemen foto’s maken. Sterker nog, het hele dorp komt aanlopen om het te zien in enorm afgelegen gebieden.

Maar of het iets gaat zijn voor jouw doel, dat durf ik niet te zeggen. Er komen namelijk minifoto’s uit op een groot pasfoto formaat.

De kleuren bij ons exemplaar zijn best goed, al satureer ik de foto’s wel van te voren, anders zijn ze wat blend. Kortom, voor wat wij ermee doen is hij echt geweldig, maar ik betwijfel of jij met jouw doel er blij van gaat worden.