Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:12

Wees voorzichtig met wat je zegt Feline!
Ik weet nl dat Eline volgende week zondag in Diemen is om les te geven

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 14:16

Dat meen je? Dat is echt om de hoek! Ik zou heel graag vragen of ze langs komt maar na mijn tripje ziekenhuis weet ik niet of ik alweer te paard zit dan :(

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:33

Beaut vandaag gesprongen. Ze is vrolijk en enthousiast. Gaat goed. Toen wilde we afsluiten met een oxer. Ging mis.
Ze raakte afgeleid door de balken links die we er even hadden neergelegd. Toen schoot ze iets opzij, minderde vaart, daar stond de oxer en toen ging ze vanuit stilstand. Achterbenen kwamen in de achterste balk en ik ging naar de grond, voor haar voeten.

Zo leek het nog heel wat;
Afbeelding

Hier zie je waar het fout gaat:
Afbeelding

En daar ging ik
Afbeelding

Daarna durfde ze niks meer. Werpt ze me er een tweede keer af en uiteindelijk kon ik met 40 cm afsluiten. Waar ze dan wel blij en enthousiast op af loopt. Maar ze vergeet dat ze daarvoor niet meer in de buurt durfde te komen.

Voel me zo hopeloos..

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:06

Op foto 1 lijkt het alsof ze het gaat redden. Hele sprong om vanuit stilstand te nemen!
Ze is kennelijk dan zelf ook erg geschrokken als ze nergens meer over durft. Balen! Hopelijk lukt het gauw om haar zelfvertrouwen weer op peil te krijgen.
De foto's van de crossles staan op fb. Er staan erg leuke bij. Rebel heeft overal de oortjes strak naar voren. Heeft er echt lol in. Ik ook. ...alleen is dat niet zo aan mijn gezicht af te lezen. _O- ik kijk alsof het allemaal buitengewoon ernstig is. :+

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:54

Saams, misschien echt eens een poosje gas terug nemen?
Volgens mij heeft ze steeds veel te verwerken. Wel vervelend voor jullie beiden dat het weer mis ging.

Gave foto met Rebel!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 07:41

curly2day schreef:
Saams, misschien echt eens een poosje gas terug nemen?
Volgens mij heeft ze steeds veel te verwerken. Wel vervelend voor jullie beiden dat het weer mis ging.

Gave foto met Rebel!


Sorry, maar daar ben ik het nu niet mee eens. Ze gaat zo nu en dan eens mee naar een clinic of naar les van Eline. Maar verder doet ze niet zoveel ‘spannends’. Thuis een beetje dressuren of boscrossen en dan staat ze nog 2 - 3 dagen in de week met vrij.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:27

Saaams schreef:
curly2day schreef:
Saams, misschien echt eens een poosje gas terug nemen?
Volgens mij heeft ze steeds veel te verwerken. Wel vervelend voor jullie beiden dat het weer mis ging.

Gave foto met Rebel!


Sorry, maar daar ben ik het nu niet mee eens. Ze gaat zo nu en dan eens mee naar een clinic of naar les van Eline. Maar verder doet ze niet zoveel ‘spannends’. Thuis een beetje dressuren of boscrossen en dan staat ze nog 2 - 3 dagen in de week met vrij.


Misschien is het voor jou niet spannend maar voor haar des te meer, connie's zijn vaak wel binnenvettertjes.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:35

Wat vervelend Saams! Misschien een tijdje wat minder hoog door bouwen? Dat ze leert te vertrouwen dat ze zich red, ook als er eens afleiding is. Op wedstrijd is er natuurlijk nog veel meer afleiding.

Helaas herken ik het probleem van spanning opbouwen en strakke kaken ook goed. Beth vind vreemd terrein ook altijd spannend. Ik ben ook te snel gegaan naar haar blessure en zit nogsteeds met een paard wat niet meer wil trailer laden. Ze is het waarschijnlijk met die spanning gaan associëren. Helaas gaat daar binnenkort weer een slechte ervaring bij komen want ze moet naar de tandarts.

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie trainingen met de aquatrainer! Hoor er veel positieve resultaten over.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:53

Voor de niet fb gangers.... Ik heb voor Eline weer een pony gefixed!!!

100% Connemara, afstammend van Punzel, en Eline wil er mee gaan springen!

Spoiler:
Afbeelding


:D

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:43

Saams, misschien je eigen verwachtingen bijstellen? Mijn pony zou het ook spannend vinden over een hoge hindernis te gaan als ze er net over gestruikeld zou zijn. So be it.
Het lijkt een beetje alsof je door overal een verklaring voor te zoeken het jezelf vooral moeilijk maakt. En soms is niet overal een reden voor. Loslaten helpt, ga gewoon lekker ongecompliceerd rijden en tutten. Laat het los dat ze misschien wel ergens vast zit, stugge kaken heeft of weet ik veel wat. Misschien helpt het je.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:43

Punz schreef:
Voor de niet fb gangers.... Ik heb voor Eline weer een pony gefixed!!!

100% Connemara, afstammend van Punzel, en Eline wil er mee gaan springen!

Spoiler:
[ [url=m/kKpaet.png]Afbeelding[/url] ]


:D


Met deze durf ik ook wel te springen.. :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:11

Sluit me bij Marieke aan :j Voor ons lijken dingen niet altijd spannend maar ze zijn wel binnenvetters. Zelf mijn nuchtere man, die moet ik in de gaten houden.

En uit nieuwsgierigheid; na de ongelukkige sprong, dezelfde hindernis weer aangereden? Zelfde hoogte bedoel ik dan? :)

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:21

Vandaag is de echte Punzel, en niet haar "Haar-nakomeling" weer met Hanneke aan het werk geweest.
Dit keer naar een manege in de buurt gegaan, waar in de winter vanaf woensdag altijd wel een oefenparcoursje staat.

En dan is het ongelofelijk hoor. Ze kijkt echt nergens naar, maakt niet uit wat er aan hindernismateriaal staat ( onder andere een zebra sprong waar JJ altijd heel erg bang voor is ( en hij hoeft er dan niet eens over, hoeft alleen maar in de buurt zijn dressuur ding te doen :') )

Echt... ze 'vreet' gewoon de hindernissen. Zo gaaf om te zien. En wat is zo'n bak dan uiteindelijk kleín als er een Connemara bezig is hindernissen te 'verslinden"... Mán weer zo genoten!


Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:03

Superleuk! Toppony <3

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:19

*\o/* stoer ding die Punz. Zei net tegen H, dat ik ook wel keer mee kan met Lloyd daarheen!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:22

Oh, dat is een goed idee Marrit!! Leuk!

@Majabeestje: dank je wel!! Hoe gaat het met jouw toppony?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:04

Hier druk aan t oefenen voor t M, vandaag naar de KNHS geweest, heel fijn, meedenkende mensen, zoeken naar mogelijkheden. Veel tips mee gekregen en veel adviezen. Alles om zo lang mogelijk te kunnen genieten van de sport. Fijne dispensaties gekregen dus ....we gaan ervoor!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:53

Oh... dat is ondanks alles gewoon supernieuws!! Helemaal blij voor je!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:21

Ik ben er ook erg blij mee, biedt weer wat perspectief.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:43

En dat is heerlijk!!


Jullie vandaag ook zo genoten van het weer?
Hier wel!!

Want,zoals ik op fb al meldde... dan kun je wel 50 zijn, na de regen in een plas water spelen blijft leuk!:



Waarbij ook deze zondag natuurlijk begon met ons wekelijkse (zomer en winter, elke zondag) stalontbijt. Bij slecht weer zoals vanochtend letterlijk in de stalgang:

Afbeelding
Afbeelding

Daarna JJ voor de tweede keer geschoren, en Punzel het scheerwerk van vorige week iets bijgewerkt ( drogere benen, dus achterbenen iets lager kunnen scheren) en vervolgens was het dus playtime

Willen alle drie wel komen...
Afbeelding


Maar het spelen was vandaag heerlijk met mijn Jou-tje ( en mán..wat ben ik stikgelukkig dat dit allemaal weer kan!!)

Afbeelding

Afbeelding

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:55

Heerlijk Punz! En wat leuk zo'n stalontbijt!
Ik zat gisterenochtend helaas in een regenbui. Mijn vriendin en ik waren met onze oude KWPN-knarren wezen rijden maar hebben het dus niet droog gehouden.
Zaterdag met die harde wind nog een buitenritje gemaakt met Ilja, ze moest behoorlijk ploegen tegen de wind in zo in de polder! Braaf dier!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:17

Ja, het stalontbijt is me echt een dierbaar iets. Al jarenlang zomer en winter op zondag ochtend met drie anderen. Zo gezellig!

En absoluut stoer: zaterdag en zondag buitenrit.. Zowel qua stormachtige paardenfrisheid als natregen kans!
Plassen stampen is dan leuk.. maar voorkeur wel gewoon bij stal, zodat je bij regen direct kunt schuilen :)

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:30

Weer heel erg genoten van mijn Punzeltje vandaag, ze had haar 8ste springles van Hanneke. Daarvoor dit keer naar Bathem gegaan, stond een fijn oefenparcours:





Afbeelding

Afbeelding

Ze vond de bak aanvankelijk een tikje spannend... Maar hé... er stonden hindernissen, dus het was na een rondje royaal galopperen al heel snel ook weer goed. En dan vind ik het echt niet te geloven dat ze dit al zo doet. Zit nog steeds lekker op een roze wolk erva!N


Met dank aan Marrit ook voor het tweede filmpje en de stills!!

romyvs

Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:11

Ik kom weer even binnenvallen wil graag jullie ervaringen horen.
Voor met name de importconnemara’s zijn veel van jullie tegen bepaalde dingen aangelopen betreffende karakterveranderingen en of blessures ed?
Ze worden vaak als koele kikkers verkocht (is de onze op zich ook wel alleen is hij ook heel gevoelig en ril.)

Hoor ook best veel over explosief gedrag (heeft de onze ook gehad zeker in zijn blessure tijd).

Zijn er ook mensen hier die gewoon een ongecompliceerde connemara hebben gekocht waarbij zich geen gekke dramatische dingen hebben voor gedaan als blessures of explosief gedrag onder het zadel?
Dit ivm het mogelijk opnieuw aanschaffen van een connemara voor onze andere dochter.

Hoor graag jullie ervaringen. :o

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:27

Beste tip:
Koop bij een Nederlandse ( of Duitse of Deense of Belgische) fokker én dan heel duidelijk je verwachtingen vermelden. Deze mensen kennen hun dieren goed, en zullen je met plezier willen helpen.
En niet dat een Nederlands gefokte pony perse makkelijk is.. ( kuch..... ik heb Miss Punzel :+ ) maar je kunt in gesprek met de fokkers gewoon goed aangeven wat je wil en de meeste fokkers (zo niet alle) die ik in Nederland ken ,zullen daar eerlijk mee om gaan en je eerlijk adviseren.

Natuurlijk kun je het geluk hebben een heel fijne Ierse import pony te vinden ( of niet Marrit ?), maar je loopt een zeker risico. In ieder geval niet zelf importeren. Stal van Boxtel is dan nog wel een adres waar ik ook naar durf te verwijzen. Ken ze niet persoonlijk, maar hoor er goede verhalen over, ze lijken het netjes te doen met hun import ponys

En verder
Tja...

Knuppel in het hoenderhok..
Maar goedkoop kan hier ook duurkoop zijn. Ook in Ierland trekt de markt aan, het is niet meer zo dat fokkers uit pure geldnood hun goede dieren voor een prijs ver beneden hun waarden te koop zetten ( zoals dat een aantal jaar geleden was). Dus als het echt te goedkoop is, dan toch gaan nadenken over wat er misschien aan de hand is....