Muizen in huis, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Muizen in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 20:45

Hoi, kan iemand ons uit de brand helpen?

Het huis van mij en mijn huisgenootjes zit vol met muizen. Eerst was het nog eens in de paar maanden een enkele,maar nu lopen ze overal.

Er zat net zelfs één tussen mijn afwas. Er liggen ook keutels op het aanrecht %) (weet iemand trouwens of ik mijn afwas nog kan schoonmaken zonder dat ik ziek wordt? Of lukt dat niet met alleen afwasmiddel?)

Bij mijn huisgenootje zitten ze zelfs wel eens in haar bed 8)7

We hebben al muizenvallen en gif geprobeerd maar dat werkt niet..

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Muizen in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:47

Als het er echt zoveel zijn zou ik meteen de bestrijdingsdienst bellen. Heel goed verder je huis schoon houden. Een muis kan van erg weinig eten leven.
Maar als ze zelfs al in bed lopen zou ik hulp halen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:48

Volgens mij planten ze zich ergens voort in je huis...verdelger laten komen?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:49

Ik zou zeker een bestrijdingsdienst bellen. Grote kans dat er een gezellig nest zit. Of meerdere.
En hou je huis schoon!

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 20:49

_Aurora_ schreef:
Als het er echt zoveel zijn zou ik meteen de bestrijdingsdienst bellen. Heel goed verder je huis schoon houden. Een muis kan van erg weinig eten leven.
Maar als ze zelfs al in bed lopen zou ik hulp halen.


Ik hoop dan dat de huisbaas dat wil doen, een tijdje terug zei hij dat het niet nodig was en dat we het zelf moeten oplossen..

Maar hij zei wel dat hij nog zou komen kijken

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:49

een kat nemen , zijn ze zo weg

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 20:50

Bellatrix schreef:
Volgens mij planten ze zich ergens voort in je huis...verdelger laten komen?


Ja, ze zitten overal tussen het plafond en de muren, 's nachts horen we ze lopen

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:51

Ze vermeerderen zich razendsnel en kunnen ook electra kapot maken. Ik denk helaas dat een huurbaas dit niet gaat betalen. Zorg goed dat alle gaten in huis dicht zijn en er geen eten rondslingert als ze weg zijn. Anders heb je het zo weer.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:52

Hier iemand die ervaring heeft met muizen in bed, op het aanrecht, in de afzuigkap... In combinatie met een huurbaas die niet echt iets wilde doen, want muizen zijn onschuldige knaagdieren en echt niet schadelijk voor je gezondheid 8)7

Bestrijdingsdienst bellen inderdaad.
Ik heb het redelijk onder controle kunnen houden door alle hoekjes en gaatjes in mijn kamer dicht te maken (ik had een studio) en gif te strooien. Maar in een huis red je dat niet. Ze fokken als een malle en ze eten alles wat los en vast zit.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 20:54

amber15 schreef:
Hier iemand die ervaring heeft met muizen in bed en op het aanrecht. In combinatie met een huurbaas die niet echt iets wilde doen, want muizen zijn onschuldige knaagdieren en echt niet schadelijk zijn voor je gezondheid 8)7

Bestrijdingsdienst bellen inderdaad.
Ik heb het redelijk onder controle kunnen houden door alle hoekjes en gaatjes in mijn kamer dicht te maken (ik had een studio) en gif te strooien. Maar in een huis red je dat niet. Ze fokken als een malle en ze eten alles wat los en vast zit.


Wat kost een bezoek van de bestrijdingsdienst ongeveer? En wat doen ze dan precies?

We hebben wel een rijtjeshuis, dus ik vraag me af of ze wel echt alles kunnen bestrijden. Misschien lopen ze wel over vanaf het huis van de buren..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Muizen in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:56


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:58

IsaCalixa schreef:
amber15 schreef:
Hier iemand die ervaring heeft met muizen in bed en op het aanrecht. In combinatie met een huurbaas die niet echt iets wilde doen, want muizen zijn onschuldige knaagdieren en echt niet schadelijk zijn voor je gezondheid 8)7

Bestrijdingsdienst bellen inderdaad.
Ik heb het redelijk onder controle kunnen houden door alle hoekjes en gaatjes in mijn kamer dicht te maken (ik had een studio) en gif te strooien. Maar in een huis red je dat niet. Ze fokken als een malle en ze eten alles wat los en vast zit.


Wat kost een bezoek van de bestrijdingsdienst ongeveer? En wat doen ze dan precies?

We hebben wel een rijtjeshuis, dus ik vraag me af of ze wel echt alles kunnen bestrijden. Misschien lopen ze wel over vanaf het huis van de buren..


Daar kan ik je niet mee helpen, sorry.
Huurbaas vond het niet nodig en aangezien ik dat jaar nog ging verhuizen, heb ik het er maar bij gelaten.
Je zou eens kunnen informeren bij verschillende bedrijven naar de kosten en wat ze bieden.
Hoe is het bij de buren? Zou best kunnen dat jullie niet de enige zijn.
Laatst bijgewerkt door amber15 op 01-12-18 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:59

Bestrijdingsdienst bellen en aankloppen bij je buren of zij ook mee willen doen. Misschien kun je korting krijgen als gelijk zoveel mogelijk huizen gedaan worden in jouw rijtje.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:00

Ik heb ze in mijn schuur en dat vind ik al erg. Ze maken zo'n troep echt niet te geloven!
Alles wat eetbaar is (muesli, luzerne, Grasmix) heb ik nu ergens anders opgeborgen maar zelfs de baal vlas van de konijnen halen ze helemaal leeg.. Ligt door de hele schuur.
Laatst kwamen er 7 muisjes uit een gaatje in de Lucerne zak, ik had het moeten filmen.
Gif vind ik eng, heb ook 2 konijnen en 2 katten. Ik heb al een stuk of 6 muisjes gevangen in een dier vriendelijke muizenval. Die zet ik dan een stuk verder buiten.
Veel mensen zeggen dat ze gewoon terug komen...

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:03

Tilmar schreef:
Ik heb ze in mijn schuur en dat vind ik al erg. Ze maken zo'n troep echt niet te geloven!
Alles wat eetbaar is (muesli, luzerne, Grasmix) heb ik nu ergens anders opgeborgen maar zelfs de baal vlas van de konijnen halen ze helemaal leeg.. Ligt door de hele schuur.
Laatst kwamen er 7 muisjes uit een gaatje in de Lucerne zak, ik had het moeten filmen.
Gif vind ik eng, heb ook 2 konijnen en 2 katten. Ik heb al een stuk of 6 muisjes gevangen in een dier vriendelijke muizenval. Die zet ik dan een stuk verder buiten.
Veel mensen zeggen dat ze gewoon terug komen...

Kans is groot dat ze eerder terug thuis zijn dan jij.
Vlas is mooi nestmateriaal, hier verdween het zelfs uit de box.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Muizen in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:17

Ze schijnen de geur van eucalyptus te haten.
Wij hadden ze laatst weer in de kast van mijn paard. Die heb ik helemaal gesopt met Dettol en overal eucalyptus badzout van Kneipp (lekker sterk) gestrooid. Vooral bij de gaatjes waar ze wss binnenkomen. Die gaatjes heb ik ook nog met sponsjes dicht gepropt. Tot. Nu toe lijkt het te werken...

Zo te horen is het bij jullie al een stuk verder en zou ik echt een bestrijdingsdienst laten komen, maar mss in elk geval jullie slaapkamers
enzo van sterke eucalyptusgeur voorzien. Dan blijven ze daar iig hopelijk weg.

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:25

Getver wat vervelend!

Al het eten en drinken voorraad in plastic bakken die je dicht kan doen. Ook zorgen dat ze niet bij vuilnis kunnen.
Muizenvalletjes met pindakaas erin mag nog wel eens helpen.

Er bestaat een ding die je in het stopcontact moet doen welke dan een bepaalde toon maakt waar muizen niet van houden, heeft bij mij ouders goed geholpen.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:27

Wij hadden ze op zolder, heb mijn broertje laten langs komen, die is ongedierte bestrijder. Het belangrijkste was volgens hem alles afdichten, die beesten gaan via de spouwmuur naar boven. Maar ook via bomen en dus dakgoten. Hij heeft daarna vallen geplaatst met pindakaas.

Wat was de (grootste) boosdoener? De bebloede zakdoekjes van mijn zoon. Die heeft regelmatig een bloedneus..

Veel succes, ik zou idd ook een bestrijder bellen. Mijn broertje zegt ook dat je er vaak niet in 1 keer vanaf bent dus hij komt ook terug/geeft garantie.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Muizen in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 21:30

Weet iemand ook of ik mijn afwas nog kan schoonmaken? :( Er zitten keuteltjes op.. maar ik heb borden nodig voor het eten..

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:31

Tuurlijk, gewoon met een sopje.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:31

Idd gewoon een bestrijder bellen.
En je kan zelf even controleren of je ventilatievoegen open zijn, zo ja meteen even bijenbekjes halen en er in slaan.
Al je etenswaren in afgesloten bakken bewaren en de gaten rondom je leidingen (in keukenkastjes en meterkast) afdichten met ijzeren pannensponsen.
En vooral schoonmaken met iets van chloor omdat muizen geen blaas hebben en hierdoor ook een geurspoor uitzetten voor de rest van de familie.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 21:33

Marocje schreef:
Tuurlijk, gewoon met een sopje.


Oké gelukkig, heb recent nog voedselvergiftiging gehad en was bang dat dat door de muizen was gekomen.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:33

Juist je borden meteen afwassen en niet meer laten staan. Hoe meer eten ze vinden hoe langer ze blijven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:35

Ik heb enkele weken terug de bestrijdingsdienst over de vloer gehad ivm ratten. Kostte me €85 incl materiaal en voorrijkosten. Hij heeft overal gif beer gelegd (blokjes en korrels) en heb vooralsnog nergens meer last van, dus het was me het geld zeker waard

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:36

Ik zou ook een bestrijder bellen als het zo erg is. Wat ook werkt is gif maar het nadeel is de stank die je zeker 10 dagen in je huis hebt. Die is niet uit te houden zo erg. Daarna is het wel over maar echt een ideale oplossing is het niet.