Synchroniciteit

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 18:16

Ik kwam een topic tegen over reïncarnatie. Ergens interessant, maar dat is 'pas voor later' denk ik dan vaak. Er is zoveel bijzonders in het leven.

Zo geloof ik niet helemaal 100% in toeval. Een collega gehad die best wel 'spiriwiri' was, veel om gelachen, veel van geleerd. Zo maakte ik ook kennis met synchroniciteit.
Ik schreef wel vaker het toeval toe aan 'een teken', maar meer bij wijze van grap.

En ik ben er nog altijd niet uit of toeval nu bestaat of niet :') Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met synchroniciteit.

Wat is synchroniciteit?
Afbeelding

Simpel gezegd:
- Je denkt aan iemand, en zomaar uit het niets krijg je een berichtje van deze persoon of hij/zij belt je.


Mijn eigen ervaringen...
Zelf maak ik vaak mee dat ik van één persoon in het bijzonder af en toe een oliebol aan auto's voorbij zie komen met de initialen van die persoon in het kenteken. Kort daarna neemt diegene contact met mij op. Maar goed, ik let nu eenmaal op kentekens, dus misschien is het niets :')

Vele malen bijzonderder maakte ik afgelopen zomer mee...
In Maart kreeg ik te horen dat ik op de locatie (locatie A) waar ik destijds werkte niet meer verlengd werd. Binnen een paar weken kwam ik terecht op een andere locatie (locatie B), ander product (productiebedrijf, ik doe planning), waar ik het totaal niet naar mijn zin had. Kon mijn draai er niet vinden, had geen binding met het product. Collega's waren doodsbang dat ik weg zou gaan, aangezien ik al nummer 7 binnen 2,5 jaar tijd was. En ik was ook niet voornemens om weg te gaan. Totdat ik op een vrijdagmiddag een telefoontje kreeg van een andere locatie (locatie C), ze zochten mensen en hadden van mijn nummer gekregen bij van locatie A.
Ik heb gevraagd naar wat ze me te bieden hadden en ik hoorde eigenlijk niets meer. Voor mij was de kous wel af. Twee á drie weken daarna had ik een gesprek met mijn leidinggevende, ik heb eerlijk aangegeven dat ik me niet helemaal op mijn plek voelde qua product. Ze zag dit ook wel in, maar wilde me toch graag aanhouden. Ik kreeg wel de gelegenheid om te zoeken naar iets binnen het bedrijf wat beter bij me zou passen.
Toen ik daarna weer op mijn plek zat, wist ik eigenlijk al wel genoeg. Ik had mijn besluit al wel genomen en zou zo snel mogelijk ander werk zoeken. Prompt kreeg ik een telefoontje van mijn detacheerder. Ze waren gebeld door locatie C, of ik daar alsjeblieft op gesprek wilde komen. Gesprek gehad, ik zit daar nu 4 maanden en ik heb het er zó naar mijn zin. Ik ben er redelijk van overtuigd dat die hele situatie geen toeval is geweest.

Ik denk dat we hier heel erg veel leuke en blije verhalen kunnen lezen. En ben zeer benieuwd naar die van jullie!


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:20

Ik geloof ook niet in toeval..en wat jij omschrijft herken ik ook wel, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo bewust mee bezig ben dat ik nu voorbeelden kan noemen.

Het aan iemand denken en daarna iets van die persoon horen is iets wat ik ook vaak heb. Maar soms denk ik dan dat het komt omdat die persoon aan "mij" denkt en ik dat oppik ergens ofzo.

Zo weet ik ook altijd standaard een paar seconden voordat er reclame begint op tv, dat er zo reclame komt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:28

Ik heb dat ook. Als ik er bijvoorbeeld even doorheen zit en ik heel goed met een bepaald iemand kan praten. En die heb ik dan paar maanden niet gesproken en juist op dat moment appt diegene hoe het gaat.

Maar ik ben christen en kijk daar dan anders naar denk. Ik geloof ook niet in toeval.

Niet perfect is ook goed

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:29

Herkenbaar. :j sommige dingen vraag ik me af, waarom loopt dit zo bizar en idiooten achteraf denk je heel daarom dus. :D

Woensdag was weer zo n dag. Een cv leiding boven de grond begon roest te vertonen. Dus leiding mlest vervangen worden. Voor de zekerheid ook in kruipruimte gekeken om te zien of daar ook leiding slecht is. Die was goed maar ik zag een ander probleem waar ik anders niet achter was gekomen.

Dat leek een vitens probleem, dus die gebeld. Zou monteur dag erop komen, half uur later tring de bel. Monteur van vitens. *\o/* probleem niet bij hun dus daar moet wat aan gedaan worden. Moet in andere kruipruimte duiken. Maar monteur leuke aanhangwagen, oh hij is te koop hoor (staat nu al lang weinig tot niks te doen is overbodig ivm bus. Probeer hem al een hele tijd te verkopen maar zonder succes). Man vraagt vraagprijs, ik zeg wat ik wil hebben, hij gaat iets lager zitten (mijn minimumprijs) had toevallig dat geld bij zich. Was nog niet uit portomonaie gehaald toevallig.

Kortom einde van de dag aanhangwagen verkocht, een mooie nieuwe cv leiding en een tot dan toe onbekend probleem waarvan ik nu weet. Dankzij een ministukje roest op een leiding.

En dit is nog maar een voorbeeldje

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:42

Ik geloof ook niet in toeval. Ik heb al zo vaak dingen meegemaakt die onmogelijk toeval konden zijn. Ik weet alleen niet zo goed wie of wat dit stuurt maar sommige dingen kunnen gewoon geen toeval zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 17:11

Leuk dat er meer mensen zijn die dit begrip herkennen!
Wat je gelooft doet er dan denk ik niet zo heel veel toe.

Elisa2 schreef:
Ik geloof ook niet in toeval..en wat jij omschrijft herken ik ook wel, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo bewust mee bezig ben dat ik nu voorbeelden kan noemen.

Het aan iemand denken en daarna iets van die persoon horen is iets wat ik ook vaak heb. Maar soms denk ik dan dat het komt omdat die persoon aan "mij" denkt en ik dat oppik ergens ofzo.

Zo weet ik ook altijd standaard een paar seconden voordat er reclame begint op tv, dat er zo reclame komt.


Dat herken ik dan weer aan het icoontje van de zender die verdwijnt :P

Karuna, wat een ontzettend leuke ervaring!


Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:19

Als je het over de duvel heb.Dat zeggen wij altijd.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:24

Ja en nee.
Wat wel vaak gebeurd, is dat wanneer ik mijn (best lange) playlist op shuffle zet en denk " ik hoop echt dat X het volgende nummer is," dat dan ook het volgende nummer is. Soms zelfs op de radio.
Maar dat is wel het enige wat me zo te binnen schiet dat me hier aan doet denken.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 17:46

marley93 schreef:
Ja en nee.
Wat wel vaak gebeurd, is dat wanneer ik mijn (best lange) playlist op shuffle zet en denk " ik hoop echt dat X het volgende nummer is," dat dan ook het volgende nummer is. Soms zelfs op de radio.
Maar dat is wel het enige wat me zo te binnen schiet dat me hier aan doet denken.


Haha ook heel herkenbaar...
Ik weet alleen niet of dat zo zeer synchroniciteit is, of dat dat meer richting de law of attraction gaat. (je krijgt wie je bent, heeeeeel kort gezegd, maar er zijn hele theorieën over)

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:26

Oh heel herkenbaar. Ik weet bijna altijd wie er belt (als het iemand bekend is) zonder dat ik op mijn telefoon kijk.

Mensen soms maanden niet spreken, ze een berichtje sturen en binnen 5 minuten bellen ze zonder dat ze bericht gezien hebben.

Op 2 huizen geboden met bijzondere reden niet door gegaan, en nu op een fantastische plek beland wat ik nooit had kunnen dromen.

Heel vaak gevoel gevolgd als ik denk, ik moet NU hierheen en dan blijkt dat ik daar iets moet doen of vind dat ik nodig had.

Ik volg eigenlijk altijd mijn intuïtie als die iets zegt en dat pakt tot nu toe goed uit.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:35

Herkenbare verhalen.
Ik weet ook vaak al wie er belt zonder op de telefoon te kijken of het aan de ringtone te horen.
Of ik denk ‘ goh ik moet zusje bellen’ op dat moment belt ze.

Vorige week druk met muziek voor concert van orkest.
Piet Hein muziek was ik op een gegeven moment wel zat.
Iemand vertelde op een verjaardag bij Piet Hein te hebben gegeten. Ik vond dat heel toevallig en grappig.

[o]

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Synchroniciteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:57

Hoe vaak ik denk aan een liedje en dat het vervolgend het volgende nummer is...
Hoe vaak ik denk aan een bepaalde persoon en ik vervolgens een berichtje of telefoontje krijg...
Met mijn werk is het ook gek gelopen,ik kan alleen zeggen dat alle stukjes op zijn plaats vallen. Zowel privé als op het werk als in de paarden. Maar of het (zoals janine zegt) synchroniciteit is, of dat dat meer richting de law of attraction gaat, dat zou ik niet weten.

SparklingApp

Berichten: 1942
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:37

Ik had gisteravond nog zoiets..
Samen met een vriendin naar de bioscoop, terwijl we daar parkeren krijg ik zeer sterk het gevoel om langs de parkeerautomaat te lopen om te kijken of het parkeren gratis is.
Ondertussen beredeneer ik dat we daar al zoveel jaren parkeren en het in de avond altijd gratis is, behalve met koopavond en dat is het niet, het regent, we zijn aan de late kant, dus ik negeer het gevoel.
Nou ja, valt wel te raden dat we na afloop dus een bon hadden en je nu ook voor de avonden moet betalen..
In het vervolg dus echt beter naar mijn gevoel luisteren!!

Sometimes you win en sometimes you learn.

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:39

Janine1990 schreef:
Leuk dat er meer mensen zijn die dit begrip herkennen!
Wat je gelooft doet er dan denk ik niet zo heel veel toe.

Elisa2 schreef:
Ik geloof ook niet in toeval..en wat jij omschrijft herken ik ook wel, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo bewust mee bezig ben dat ik nu voorbeelden kan noemen.

Het aan iemand denken en daarna iets van die persoon horen is iets wat ik ook vaak heb. Maar soms denk ik dan dat het komt omdat die persoon aan "mij" denkt en ik dat oppik ergens ofzo.

Zo weet ik ook altijd standaard een paar seconden voordat er reclame begint op tv, dat er zo reclame komt.


Dat herken ik dan weer aan het icoontje van de zender die verdwijnt :P


Haha :D , ja ik weet het dus al een paar seconden voordat dat icoontje verdwijnt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:01

Oooh leuk dit!

Ik had de paarden op een prima plek staan. Vond het altijd wel lastig om niet alles over mijn paarden zelf te mogen bepalen, maar het was voor hun een prima plek. Alleen was de buitenrijgelegenheid wel te ver weg om op dezelfde dag heen en terug te gaan. Dus ik dacht, ik vraag in de buurt van het bos of we niet een weitje kunnen huren om de paarden af en toe daar een weekje te parkeren.

Sprak ik iemand met wie ik vroeger en stal gedeeld had. Ze wist geen wei te huur, maar al kletsende kwamen we van het een op het ander tot ze vertelde dat de mooiste pensionstal waar ik ooit gestaan had (en die toen ik terug wilde een wachtlijst had), net leeg stond! De eigenaren wilden geen pensionpaarden meer maar wilden het verhuren aan 1 persoon.

Nou, jullie kunnen wel raden waar mijn paarden nu staan <<)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, chanelle14, desi92, ellen05, Frieke84, ingvdh, Malissaa1, ogidni, Roosch, SamElisa, SentiBot en 58 bezoekers