Horseware ponydekens met V-sluiting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 09:59

Voor mijn compacte B- pony ben ik al een tijd op zoek naar een deken met een V-sluiting.

Ik heb een aantal opties online gezien bij o.a. Agradi en Hypostore, maar is iedere keer nét niet wat ik zoek. Dan is de voering weer te dik, zit er een halve hals aan of zitten er geen bevestigingspunten voor liners aan. Ook zie ik wel dekens staan die dan weer (langere tijd) niet leverbaar zijn...
De liners is geen pré, maar zou wel fijn zijn.

Ik zoek een model wat vergelijkbaar is aan de Rambo Original, of Amigo Bravo 12 plus, in 0 of 100 grams maximaal. Ook Rhino is welkom, maar dat zijn dan vaak weer de wugs. Maat 5'0 (105/152)

Help me out! :j

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


pillow
Berichten: 7726
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:11

wat bedoel je met V sluiting

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:13


Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:28

Pony plus is met losse hals. De Amigo Hero heeft geen bevestigingen voor liners en geen V sluiting,de Amigo Bravo plus heeft ook geen V sluiting, wel bevestiging voor liners. Rhino heeft wel V sluiting en bevestiging voor liners,heeft volgens mij ook een 0 grams variant. Rambo is er volgens mij niet in Pony plus.

Wug is halve hals zonder bevestigingen voor liners idd.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:30


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:43

Morniclum schreef:
Inmiddels heeft Horseware alweer een nieuw soort voorsluiting ontwikkeld, de discsluiting. Heb je daar al naar gekeken?

Bijvoorbeeld https://www.agradi.nl/amigo-bravo12pony ... -white.htm


Ja, dankje. Ik ben bang dat die ook te hoog is. Ik heb er nu een Amigo pony serie op liggen, maar die krult ook om en de hoogte lijkt aardig overeen te komen.

Heb jij er ervaring mee?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:56

Code
:D
Jemawi schreef:
Morniclum schreef:
Inmiddels heeft Horseware alweer een nieuw soort voorsluiting ontwikkeld, de discsluiting. Heb je daar al naar gekeken?

Bijvoorbeeld https://www.agradi.nl/amigo-bravo12pony ... -white.htm


Ja, dankje. Ik ben bang dat die ook te hoog is. Ik heb er nu een Amigo pony serie op liggen, maar die krult ook om en de hoogte lijkt aardig overeen te komen.

Heb jij er ervaring mee?


Ik heb ‘m voor mijn grote E pony. Ligt heel fijn.

Dit is een Bravo deken, die zocht je toch? Alleen de sluiting is anders, en in mijn ogen beter. Geen haken meer die aan hooinetten blijven hangen en fijnere drukverdeling. Hals kan eraan, hoeft niet. Liners kunnen ook. 3 buiksingels en een geplastificeerd staartkoord. Ik zou ‘m proberen, met een schoon laken of groot badlaken eronder dan kun je ‘m altijd nog terugsturen als het echt niet zit.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:58


Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 11:41

Morniclum schreef:
Ik heb ‘m voor mijn grote E pony. Ligt heel fijn.

Dit is een Bravo deken, die zocht je toch? Alleen de sluiting is anders, en in mijn ogen beter. Geen haken meer die aan hooinetten blijven hangen en fijnere drukverdeling. Hals kan eraan, hoeft niet. Liners kunnen ook. 3 buiksingels en een geplastificeerd staartkoord. Ik zou ‘m proberen, met een schoon laken of groot badlaken eronder dan kun je ‘m altijd nog terugsturen als het echt niet zit.


Dank voor de tip. Niet specifiek Bravo, maar wel qua model. Ik vind de 3 singels erg fijn. (en natuurlijk de voorsluiting :D)
Wellicht een optie om te proberen, echter moet je bij Hypostore zelf de retourkosten betalen, dat vind ik erg jammer. Dat neemt de pas optie een beetje weg bij mij.

@ukkiepuk, dat wist ik niet! Ik ga even op onderzoek uit, een ander merk sta ik ook voor open.
Ik dacht dat Horseware er patent op had.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:54

Ik heb deze van Rhino, zijn deze niet nog te vinden? edit: lees dat je een 0 of 100 zoekt dan is deze helaas niks.
Afbeelding

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

Jemawi schreef:
Dank voor de tip. Niet specifiek Bravo, maar wel qua model. Ik vind de 3 singels erg fijn. (en natuurlijk de voorsluiting :D)
Wellicht een optie om te proberen, echter moet je bij Hypostore zelf de retourkosten betalen, dat vind ik erg jammer. Dat neemt de pas optie een beetje weg


Mijn link was van de agradi en daar kun je kosteloos retourneren hoor.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 12:29

Oeps, over het hoofd gezien. Hypostore is goedkoper, vandaar dat ik daar zelf eerst naar gekeken had.
Maar goed mocht ie retour moeten dan ben ik alsnog net zo duur uit.

@snorremans, is die van jou een medium? (200 gram).

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:35

Voor mijn shet heb ik al jaren de wug van Rhino, en daar gebruik ik Horseware liners onder. Die blijven er prima onder liggen, ik maak ze natuurlijk wel aan de achterkant met de clipjes vast. Het is een erg stevige deken. De clips van de V-sluiting vond ik wel wat groot en lomp voor een shet (dus ik heb ze vervangen voor een andere sluiting). Mijn deken heeft 2 singels en ik gebruik er het Horseware achterlangsplasticelastiekding bij. Langs de hals heb ik ringen gemaakt zodat er een halsstukje op kan (maar dat vindt mijn pony niet prettig zitten dus ze hoeft 'm alleen op bij weer van het type sneeuwstorm). Enige nadeel aan de deken vind ik het truttige ruitje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 12:45

Koper schreef:
Voor mijn shet heb ik al jaren de wug van Rhino, en daar gebruik ik Horseware liners onder. Die blijven er prima onder liggen, ik maak ze natuurlijk wel aan de achterkant met de clipjes vast. Het is een erg stevige deken. De clips van de V-sluiting vond ik wel wat groot en lomp voor een shet (dus ik heb ze vervangen voor een andere sluiting). Mijn deken heeft 2 singels en ik gebruik er het Horseware achterlangsplasticelastiekding bij. Enige nadeel aan de deken vind ik het truttige ruitje.


Heb je deze? https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 251/58609/

Ik twijfel of ik dit zal doen, want dit is wel een 200 grams. Maar komt wel het dicht in de buurt én er zit een hals bij.
https://hypostore.nl/rhino-plus-waterdi ... -pony.html

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:52

Ja, alleen heb ik dan de oude versie. Die de Paardendrogist nu verkoopt is de nieuwe versie, die hebben ze pas een paar weken. Die ik heb is bruin, maar verder is het de zelfde. 0 grams met wug. Alleen bij heel koud weer krijgt mijn pony 200 grams op, in de vorm van een liner onder deze deken. Ze is namelijk niet geschoren. Grootste gedeelte van de winter heeft ze een 100 grams liner.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:30

Ik ben fan van de wugs.
Ik heb er 4 :j :') (2 maten, 2 diktes, voor 5 pony's die normaal zonder deken lopen).

Wat mij betreft zeker een aanrader. Ik heb er ook wel liners onder gehad, hoort niet maar gaat prima.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 13:36

Geen problemen met die halve hals? Mijn pony heeft een vrij hoge schoft en ben bang dat dat gaat knellen als ie met z'n kop aan de grond staat. Misschien moet ik het maar gewoon proberen...

Heb je toevallig foto's?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:38

Ik heb alleen pony's waar de schoft niet te vinden is (net als de ribben O:) ).
Manen blijven mooi, nooit drukplekken oid. Bij een gewone deken hebben ze soms nog wel wat lelijke manen onder de deken, met de wug echt veel minder.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:41

Mijn pony heeft geen overdreven hoge schoft maar wel een smalle. Ik heb een tijdje buren gehad waar een arabier rondliep, met de zelfde bruine ruitjesRhinowug als mijn merrie (dus de deken waarin ze eruit zien als een paardvormige chocoladereep). Dat was een arabier van gemiddelde breedte maar wel aardig wat schoft. En daar lag die deken super op.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:39

Ik heb de wugs waar ik erg tevreden over ben, en een pony plus rhino.

Ik baal alleen een beetje van de liners in ponymaat, die zitten gewoon net niet zo mooi als de dekens zelf vind ik, beetje raar uitgesneden.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:43

Bij mij zitten ze wel goed, de voorsluiting zetten ze er alleen te laag op. Moet 'm altijd er af halen en dan een centimeter of 10 hoger weer erop stikken. Omdat mijn liners allemaal in de zelfde tas zitten gebruik ik daar verschillende garens voor zodat ik kan zien wat ik pak. 100 grams is rood stiksel en 200 grams is wit B-)

Waar is het bij jou raar gesneden dan? Ik gebruik de liners onder verschillende merken dekens en het zit altijd goed. Vormt mooi naar het lijfje van mijn pony ook. Maar ze is niet heel moeilijk met dekens, heb verschillende merken en het meeste zit haar goed.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 15:48

Karina schreef:
Ik heb de wugs waar ik erg tevreden over ben, en een pony plus rhino.

Ik baal alleen een beetje van de liners in ponymaat, die zitten gewoon net niet zo mooi als de dekens zelf vind ik, beetje raar uitgesneden.


Oké, ik ben om. Ik heb de Wug besteld bij de Paardendrogist om te passen. Hopelijk is het wat en kan ik met liners gaan werken.

Wat bedoel je precies Karina, bij de voorbenen?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:20

Jemawi schreef:
Geen problemen met die halve hals? Mijn pony heeft een vrij hoge schoft en ben bang dat dat gaat knellen als ie met z'n kop aan de grond staat. Misschien moet ik het maar gewoon proberen...

Juist niet! Mijn E-pony heeft ook een hoge schoft. Vroeger had hij een WeatherBeeta met halve hals, die zat als gegoten maar die wordt niet meer verkocht. Ik ben toen overgegaan op de Rhino Wug Turnout Medium en die zit bij hem perfect (wel een maatje groter dan hij normaal heeft, 190 ipv 185). De deken blijft ook super, dit wordt de 7e winter dat hij hem op heeft. Voor natte momenten in het voor- en najaar heb ik nog een ongevoerde regendeken van Horze met halve hals en die heeft bij hem nooit goed gezeten. Die knelt idd als hij met zijn kop aan de grond staat. Daarom doe ik de sluiting niet te strak, maar dan regent het weer in en dat gebeurt bij de Wug niet. Nu ik er zo over nadenk: misschien komt het juist door die V-sluiting dat die Wug zo goed zit.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Horseware ponydekens met V-sluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 21:54

Klinkt goed Karin! Morgen passen, ik ben benieuwd!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:43

Koper schreef:
Bij mij zitten ze wel goed, de voorsluiting zetten ze er alleen te laag op. Moet 'm altijd er af halen en dan een centimeter of 10 hoger weer erop stikken. Omdat mijn liners allemaal in de zelfde tas zitten gebruik ik daar verschillende garens voor zodat ik kan zien wat ik pak. 100 grams is rood stiksel en 200 grams is wit B-)

Waar is het bij jou raar gesneden dan? Ik gebruik de liners onder verschillende merken dekens en het zit altijd goed. Vormt mooi naar het lijfje van mijn pony ook. Maar ze is niet heel moeilijk met dekens, heb verschillende merken en het meeste zit haar goed.


Ja dit dus, dat zou toch niet moeten hoeven dat je moet verbouwen aan toch best dure dekens. Sluiting te laag dus schouders gaan er dan uitbulken en met liner er onder gaat een de pony plus die anders perfect zit toch beetje raar trekken. En ik heb die voor een welsh C hengst dus geen smal beestje ofzo.

Ik vind de wugs het fijnste maar wilde voor de hengst een hele hals, ik heb ze dag en nacht buiten maar ik scheer hem wel.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers