Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 21:34

Ik heb een zeer luidruchtig bovenbuurmeisje dat nogal vaak boos is en ik wil graag eens het gesprek aangaan met mijn bovenbuurvrouw hierover. Mijn vriend en ik zijn van mening dat het niet echt normaal gedrag is, maar ik heb zelf geen kinderen dus ik zou graag wat meningen horen voordat ik dat gesprek ga hebben.

Dus ik ben benieuwd wat jullie onder normaal peuter gedrag verstaan qua boosheid.


Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:35

Zodra jij er vaak en veel last van hebt lijkt het me al reden genoeg om gewoon eens een praatje erover te maken. Misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust.

Wat wel of niet normaal peutergedrag is is dan denk ik niet van belang?

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:37

Hoe oud is ze? Het hoort wel bij de leeftijd van 2 jaar om je zin te willen en proberen te krijgen.

Maar hier duurt dat vrij kort. Peuter doet dan een soort krijsende stervende zwaan, ik draai me om en ga door met waar ik mee bezig ben en peuter kiest er binnen een minuut voor om ook zelf maar weer iets te doen.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:47

Mijn peuter bijna kleuter heeft echt heel heel heel erg driftbuien (gehad). Met name na de geboorte van zijn broertje (begrijpelijk). Rond 2 wilde hij al veel meer dan hij kon, en kon alles nog niet goed onder woorden brengen. Nu rond 4 is het minder aan het worden. Maar van 2 jaar tot nu “slaat hij vaak aan” lees hij gaat “loeien”. Kan me voorstellen wanneer je boven of onder ons had gewoond had je ook gedacht. Jeetje gaaaan we weer!
En dat was op het toppunt zo’n 8-10 keer per dag.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:49

MizzMontana schreef:
Hoe oud is ze? Het hoort wel bij de leeftijd van 2 jaar om je zin te willen en proberen te krijgen.

Maar hier duurt dat vrij kort. Peuter doet dan een soort krijsende stervende zwaan, ik draai me om en ga door met waar ik mee bezig ben en peuter kiest er binnen een minuut voor om ook zelf maar weer iets te doen.


Oh deed die van mij dat maar!
Die blijft er rustig 15-20 min in. Klapt dicht, huilt, komt achter me aan, zwelgt nog meer en dan na 15-20 min begint hij vrolijk over heeeel wat anders.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:55

Het verschilt per peuter. Weet je wat het rotte is, je vind het als ouder zelf ook niet ok en je probeert het op te lossen, en hoe meer druk erbij komt hoe sneller je het op wil lossen. Maar het laat zich niet altijd zomaar oplossen. Ik weet niet hoe geduldig en hoe jong de ouders zijn en hoe gestressed, maar je wil ook niet door de extra druk erop in de hand werken dat ze uit frustratie dingen gaan doen die ze niet zouden moeten doen.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:55

Kana schreef:
Zodra jij er vaak en veel last van hebt lijkt het me al reden genoeg om gewoon eens een praatje erover te maken. Misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust.

Wat wel of niet normaal peutergedrag is is dan denk ik niet van belang?



Want?

Hoe wil je het peutergedrag, wel of niet normaal, stoppen? :+


Die van van mij hadden dit gelukkig niet zo. Maar sommige peuters kunnen inderdaad behoorlijk los gaan als ze hun zin niet krijgen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 21:58

Kana schreef:
Zodra jij er vaak en veel last van hebt lijkt het me al reden genoeg om gewoon eens een praatje erover te maken. Misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust.

Wat wel of niet normaal peutergedrag is is dan denk ik niet van belang?


Het is hier vrij gehorig dus ze zullen ongetwijdeld ook weleens last van ons hebben. Ik wil niet als een zeikerd over komen. Ze weet overigens wel dat we er last van hebben. Ze probeert dat haar dochter ook duidelijk te maken maar dat dringt niet echt door.

Het meisje is 4 jaar. Het is bijna dagelijks feest. Springen en stampen. Krijsen. Met deuren slaan. Dat gaat rustig een half uur door en soms nog langer. Moeder is alleenstaand.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:00

Hmmm voor 4 jaar is dat vrij extreem.

Maar dan nog is er weinig wa je kunt doen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:02

Ik ben ook alleenstaande moeder van een meisje van 4 en die zit momenteel ook in de doorzaagfase met stampen gillen huilen slaan schelden etc alles erop en eraan. Deels komt dat ook omdat je, als je er alleen voor staat, niet constant de boeman wilt zijn en soms ook helemaal kapot bent en het gevecht niet aan wilt. Maar het is een fase, wel 1 die je het bloed onder je nagels vandaan haalt en soms je doet terugdenken aan de tijd waarin je zelf als kind gewoon over de knie ging als je te erg was... :roll:

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:02

Als moeder van zes, kan ik je verzekeren dat het heel normaal is. Bij gehorige huizen is het vast dubbelop, maar als ik lees bijna dagelijks, en het kan een half uur duren, dat hoort er helaas bij, sommige kinderen hebben er nauwelijks last van, andere weer wel. Ik lees iig niks raars aan je verhaal en zou er zelf niks mee doen eerlijk gezegd

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:04

NatasjavE schreef:
Kana schreef:
Zodra jij er vaak en veel last van hebt lijkt het me al reden genoeg om gewoon eens een praatje erover te maken. Misschien zijn ze zich er wel helemaal niet van bewust.

Wat wel of niet normaal peutergedrag is is dan denk ik niet van belang?



Want?

Hoe wil je het peutergedrag, wel of niet normaal, stoppen? :+

Zoals ik zeg, misschien is de bovenbuurvrouw er zich niet van bewust hoeveel last TS er van heeft.

Vroegâh in mijn ouderlijk huis lieten de buren hun zoontje van 4 elke zondag ochtend(heel vroeg) rustig een uur krijsen in bed. Maar zijn slaapkamer grenste aan die van mij, zij hadden er niet bij stil gestaan dat dit vervelend was. Kan gebeuren, klein gesprekje en ik kon heerlijk slapen op zondag ochtend.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:09

Maar dat is omdat die baby wakker is.
Een woedeaanval bij peuter/kleuter stoppen is iets heel anders. Vaak gaat dat alleen snel door toe te geven en dat is ook niet de manier om altijd te doen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:16

Mijn dochter is 4 en die heeft bijna nooit “woede aanvallen”
Laatste keer dat ze ergens heel boos om was is denk ik 2 maanden geleden.. dus dat verschilt nogal! Erover praten lijkt me wel n goed idee hoor. Beter dan voor je houden!

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3


capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 22:25

Het is vooral vervelend door de intensiteit. Het meisje schreeuwt en huilt of haar iets heel ergs wordt aangedaan. En moeder wordt boos en schreeuwt terug. Onze hond wordt er onrustig van en mijn vriend kan er ook slecht tegen. Laatst schreeuwde hij uit frustratie naar boven of het nu eens klaar kon zijn (ze waren al bijna een uur aan het bekvechten). Toen was het opeens stil.

Het lastige is dat ik het de buurvrouw idd niet nog lastiger wil maken door er druk op te leggen. Maar ons woonplezier leidt er onder. Daarom dacht ik om te vragen of ik ergens mee kan helpen als ze zo'n bui heeft. Alleen het rottige is dat ik haar nooit zonder kind tref. Dus het is even puzzelen wanneer ik het ter sprake kan brengen en hoe.

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:40

Ik ben blij dat jij niet mijn buur bent en andersom ook.
Ik heb 3 kinderen (3-13) en geloof me, het zijn echt "speciale" kinderen (2 in elk geval). Ik woon in een flat en wil ook geen overlast veroorzaken, onwijs veel tips en lange ondersteuning erbij gehad. Woedeaanvallen zijn vrij pittig en het sloopt je ook als alleenstaande ouder (zelfs samen was het niet fijn). Ik doe alles om overlast te voorkomen maar het blijven energie rijke kinderen die best reactie geven.
Het liefst zou ik vrij af willen wonen maar helaas is dat vrijwel onmogelijk.
Ik zou ook bloednerveus worden als buren erover zouden klagen, kan al niet tegen teveel stress en dat zou dus echt niet meewerken aan overlast vermindering.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:48

Wij zijn onder andere verhuisd omdat we het geloei van ons onderbuurjongetje niet meer aan konden horen. 3 jaar lang zon 10 keer oer dag en nacht.

We hebben er nooit iets van gezegd want t zijn leefgeluideb maar we zijn nu bewust gaan zoeken naar een stil huis.

Strooigoed

mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:51

primera schreef:
Ik ben blij dat jij niet mijn buur bent en andersom ook.
Ik heb 3 kinderen (3-13) en geloof me, het zijn echt "speciale" kinderen (2 in elk geval). Ik woon in een flat en wil ook geen overlast veroorzaken, onwijs veel tips en lange ondersteuning erbij gehad. Woedeaanvallen zijn vrij pittig en het sloopt je ook als alleenstaande ouder (zelfs samen was het niet fijn). Ik doe alles om overlast te voorkomen maar het blijven energie rijke kinderen die best reactie geven.
Het liefst zou ik vrij af willen wonen maar helaas is dat vrijwel onmogelijk.
Ik zou ook bloednerveus worden als buren erover zouden klagen, kan al niet tegen teveel stress en dat zou dus echt niet meewerken aan overlast vermindering.



Als je in mijn flat had gewoond, had je een vervelende buur aan mij gehad. Een flat is geen plek voor lawaaierige kinderen. Af en toe ala, maar continue herrie tolereer ik niet.

Heb nu een paar buren die vinden dat hun slaaptijd van de kinderen heilig is. Daar heb ik eigenlijk best lak aan. Ik zorg dat ik niet voor 8 en na 22 geluid maak, maar midden op de middag ga ik gewoon stofzuigen of what so ever. Heb 3/4 jaar niet kunnen slapen door hun kind dat vaak begon te krijsen 's nachts.

Het moet van 2 kanten komen. Ze hebben mij niet gehoord over hun kind, ik wil hun dus ook niet horen over mijn huishouden of pup (die alleen blijven niet zo tof vind)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-11-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:51

capopjekop schreef:
Het is vooral vervelend door de intensiteit. Het meisje schreeuwt en huilt of haar iets heel ergs wordt aangedaan. En moeder wordt boos en schreeuwt terug. Onze hond wordt er onrustig van en mijn vriend kan er ook slecht tegen. Laatst schreeuwde hij uit frustratie naar boven of het nu eens klaar kon zijn (ze waren al bijna een uur aan het bekvechten). Toen was het opeens stil.

Het lastige is dat ik het de buurvrouw idd niet nog lastiger wil maken door er druk op te leggen. Maar ons woonplezier leidt er onder. Daarom dacht ik om te vragen of ik ergens mee kan helpen als ze zo'n bui heeft. Alleen het rottige is dat ik haar nooit zonder kind tref. Dus het is even puzzelen wanneer ik het ter sprake kan brengen en hoe.


Klinkt niet nornaal. Goed juist dat je er wat aan wil doen. Misschien heeft je buurvrouw juist wel hulp nodig met de opvoeding en is dit het zetje dat ze nodig heeft om dit te zoeken.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:00

mvdende schreef:
primera schreef:
Ik ben blij dat jij niet mijn buur bent en andersom ook.
Ik heb 3 kinderen (3-13) en geloof me, het zijn echt "speciale" kinderen (2 in elk geval). Ik woon in een flat en wil ook geen overlast veroorzaken, onwijs veel tips en lange ondersteuning erbij gehad. Woedeaanvallen zijn vrij pittig en het sloopt je ook als alleenstaande ouder (zelfs samen was het niet fijn). Ik doe alles om overlast te voorkomen maar het blijven energie rijke kinderen die best reactie geven.
Het liefst zou ik vrij af willen wonen maar helaas is dat vrijwel onmogelijk.
Ik zou ook bloednerveus worden als buren erover zouden klagen, kan al niet tegen teveel stress en dat zou dus echt niet meewerken aan overlast vermindering.



Als je in mijn flat had gewoond, had je een vervelende buur aan mij gehad. Een flat is geen plek voor lawaaierige kinderen. Af en toe ala, maar continue herrie tolereer ik niet.


Ga jij mee voorrang regelen?
Je krijgt echt geen urgentie met lawaaierige kinderen zelfs niet met een stempeltje en instanties die een benedenwoning passender vinden voor de kinderen.
Verder heb ik niet gezegd continue herrie maar als ze woedeaanvallen krijgen hoor je het wel.
Ik denk eerder dat jij een lastige buur aan mij hebt dan andersom.
Maar ga gerust met me mee, alle hulp is welkom om in een rustiger gebied te kunnen wonen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat is normaal bij kinderen qua woedeaanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:04

Volgens mij denken sommige mensen dat kinderen batterijen hebben die je er uit kunt halen als er een error is :+

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:05

Misschien juist, op een vriendelijke manier, het gesprek aan gaan als het meisje er bij is. Vreemde ogen dwingen, zei men vroeger. Er zijn ook best veel kinderen die thuis moeilijk zijn maar op school engelachtig. En andersom. Een kind van vier kan het bijvoorbeeld best begrijpen als een hond bang wordt van geschreeuw. Dat zou je eens kunnen laten vallen. Dan heeft die moeder meteen een argument als kind door het lint gaat. Wij wonen vrijstaand, maar alsnog heb ik mijn kinderen al op jonge leeftijd, vanaf drie ongeveer, bewust gemaakt van het feit dat er mensen in de buurt wonen en dat als ze vreselijk boos zijn, ze maar tegen een kussen moeten slaan of schoppen. Bij de oudste nauwelijks nodig geweest, maar de jongste kon nogal doordraaien.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:20

Het is heel verschillend per kind of dit "normaal" is.
Mijn dochter heeft vrijwel nooit woede aanvallen, mijn zoon helaas wel. Dat is (nu nog) zijn manier om al zijn frustratie kwijt te raken. Gelukkig wonen we in een niet-gehorige tweeonderéénkap en hebben we goed contact met de buren, maar anders zou ik me kapot schamen als iemand dat zou horen. Je zou zomaar kunnen denken dat we hem iets aandoen, zo hard roept/gilt hij dan en stampt hij de trap op. Gelukkig is dit niet dagelijks meer, maar dat was voorheen wel zo.
Als je in gesprek gaat met je buurvrouw zorg er dan in ieder geval voor dat je haar niet het gevoel geeft haar te bekritiseren als moeder. Lijkt me averechts werken.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:22

NatasjavE schreef:
Volgens mij denken sommige mensen dat kinderen batterijen hebben die je er uit kunt halen als er een error is :+


Zou soms wel makkelijk zijn ;)

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:23

Hier ook weinig druftbuien gelukkig.
Zoals al gezegd, je kan een kind niet aan en uit zetten. Kind heeft het ook moeilijk met zichzelf.

Maar het feit dat ze terugschreeuwt helpt absoluut niet natuurlijk, is ook echt niet handig maar wrs uit onmacht en frustratie..

Misschien kan je het over een andere boeg gooien? Zeggen dat je haar zo vaak hoort strijden met haar dochter, vraag of ze het wel redt of hulp nodig heeft?

Ik denk dat alleenstaand moeder van een driftkikker vreselijk moeilijk is..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, Birgit__, Charat, Geerten en 132 bezoekers