Weet iemand wat dit kan zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 18:55

Mijn paard is zoals voorgaande jaren geschoren! Echter valt mij deze plek weer op, en het lijkt wel of het iets van korstjes zijn. Hier hebben geen wondjes oid gezeten. 

 

Wat zou het eventueel kunnen zijn? Paard staat verder gewoon met winterdeken op sindsdien ze geschoren is. Het was na het scheren al zichtbaar.


Afbeelding

Als je echt voelt, dan zijn het soort korstjes.
Ik heb de dierenarts ook een appje gestuurd. Maar ben alvast benieuwd naar jullie bevindingen/ ervaringen..

Edit; Ondertussen dit terug gekregen van de dierenarts; dit is een folliculitis, ofwel een focale huidontsteking.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 03-12-18 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:58

Schimmel

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:06

Zou betadine eventueel ook goed zijn voor het wassen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:08

Ik verplaats dit topic naar medisch.

DenB
Berichten: 126
Geregistreerd: 23-04-14

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:09

Lijkt op Rainrot. Zijn de korstjes ook een beetje vettig?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:10

Hier ook een paard wat iedere x na het scheren zulke bultjes aan de rechterkant krijgt. Ik was haar dan een keer met imaverol en dan trekt het langzaam weg.

Monique1963

Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:15

bij rainrot voel je duidelijk harde bultkorstjes. en als je zo'n hoopje beetpakt is het hard. Als je het eraf trekt zie je haren door het bultkorstje steken, als een soort kwast. Zo heet het ook wel in het engels, painbrush. Soms doet het wat pijn als je het wegtrekt en zie je eronder een roze wondje soms met wat pus. Het jeukt niet bij het paard.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:18

Amiigo schreef:
Hier ook een paard wat iedere x na het scheren zulke bultjes aan de rechterkant krijgt. Ik was haar dan een keer met imaverol en dan trekt het langzaam weg.


Het is echt enkel na het scheren zover ik weet inderdaad.

Ze staat gewoon droog onder de deken.. dus rainrot? Maar dat zegt de dierenarts dus niet.

Babootje

Berichten: 26008
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:21

Eens met jouw dierenarts.

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:26

Ik heb zo iets soortgelijks wel vaker gezien bij paarden die geschoren zijn (dan valt het ook wel goed op of course) heb het idee dat het een soort reactie is op het scheren, net zoals dat sommige vrouwen bultjes van het scheren krijgen.
Het lijkt op plaatselijke huidontstekinkjes, een keertje wassen (met b.v. betadine) helpt vaak al. Als er geen pus oid bij zit gaat het dan meestal na verloop van tijd vanzelf weg :)

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:42

Vind het wel apart dat je de antwoorden van de Bokkers boven dat van de dierenarts stelt...

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:47

Rivjenn schreef:
Vind het wel apart dat je de antwoorden van de Bokkers boven dat van de dierenarts stelt...


Sorry, dit doe ik helemaal biet. Geen idee hoe jij dit ziet. Ik had vanochtend al gelijk eveb contact met mn dierenarts opgenomen ipv eerst een topic te openen. En ja dat ik even alsnog een topic open voordat ik achteraf eerder reactie terug heb gehad mag dan niet?

Enige vraag die ik later stelde is of betadine ook eventueel helpt. Kan toch zijn dat iemand hier al eerder bekend mee is oid. :?

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:49

Mijne heeft het ook, wassen hem voor de zekerheid altijd ff met Imaverol.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:59

Betadine wassen kan ook. Doodt ook bacteriën en schimmels.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 20:01

Babootje schreef:
Eens met jouw dierenarts.


Is ondertussen besteld! :)

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 18:58

Ik heb helaas niet echt het idee dat het helpt... :(

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:59

Anders ff chloor met water in een lege spuitflacon doen en dat erop spuiten... Wel zorgen dat je dat doet voordat je het deken erop doet zodat je paard het niet binnenkrijgt.

Ladygiroc

Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:28

Ik heb dit bij 2 van mijn merrie's ook na het scheren. Heb er eigenlijk nooit aandacht aan besteed :=
Altijd vanuit gegaan dat het een reactie op het scheren was en bij beide is het nooit uitgebreid dus een schimmel of regenschurft was het iig niet.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Orlinapaard

Berichten: 230
Geregistreerd: 21-04-08

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:35

Ik ben het eens met jouw dierenarts. Weet hij trouwens dat zijn berichtjes hier open en bloot gedeeld worden op internet? Ook al staat er misschien geen gevoelige info in, ik zou not amused zijn...

A horse is a poetry in motion

horsiegek

Berichten: 2353
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:36

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat je naam en toenaam van je dierenarts op bokt zet en zijn advies blijkbaar ook in twijfel trekt. En dat terwijl hij je gratis en voor niets van advies heeft voorzien toen jij hem een mail hebt gestuurd.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Weet iemand wat dit kan zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:21

Kan een reactie zijn op het scheren

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:27

horsiegek schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat je naam en toenaam van je dierenarts op bokt zet en zijn advies blijkbaar ook in twijfel trekt. En dat terwijl hij je gratis en voor niets van advies heeft voorzien toen jij hem een mail hebt gestuurd.


Waarom is extra tips en advies aan andere mensen vragen meteen gelijk aan de dierenarts in twijfel trekken?

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 20:32

Gini schreef:
horsiegek schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat je naam en toenaam van je dierenarts op bokt zet en zijn advies blijkbaar ook in twijfel trekt. En dat terwijl hij je gratis en voor niets van advies heeft voorzien toen jij hem een mail hebt gestuurd.


Waarom is extra tips en advies aan andere mensen vragen meteen gelijk aan de dierenarts in twijfel trekken?


Ten eerste is dit topic aangemaakt voordat ik de reactie van mijn dierenarts zag! Printscreen is later toegevoegd.
Dus om hem in twijfel te nemen? Nee zeker niet. Als ik eerder mn mail had gelezen nog voordat ik het topic aangemaakt had, dan was deze topic niet eens aangemaakt. Beetje rare veronderstellingen worden er genoemd, maar goed! En wie weet bovendien kon het ook zijn dat iemand ooit eerder ook meegemaakt of gezien heeft. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, laran, lizzy99, SentiBot en 31 bezoekers