Nieuwe vriendschappen maken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 20:28

Hallo bokkers.

Anderhalf jaar geleden ben ik verhuist naar een andere stad.
Naast wat oppervlakkige gesprekjes met buren wou het niet echt vlotten om echt nieuwe mensen te leren kennen.
Ik ben naast paardrijden niet echt een sporter, dus dat viel eigenlijk af.
Totdat ik dacht, voetbal, 3de helft... hmmm.

Stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar de plaatselijke voetbal vereniging.
Zoeken jullie nog vrijwilligers voor in de kantine?

Nog geen 5 minuten later al reactie: en of we die zoeken.
Kennismaking gesprekje gehad en de week erop meteen aan de bak.
Nu 4 weken verder ben ik al uitgenodigd voor een oriflame party ( niet mijn ding, maar hè, je doet er wel contacten op) uitgenodigd voor de jaarlijkse playbackshow ( ze komen me halen) en uitgenodigd voor een stap avondje.

Nu zal je denken, leuk maar waarom open je hier een topic over
Zoals mij zullen er meer mensen zijn die opzoek zijn naar gezelschap. Daarom deel ik dit!
Geef je op als vrijwilliger ergens in de buurt en je leert een heleboel nieuwe mensen kennen.

Wellicht zijn er nog meer bokkers met goede tips?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:55

Hier leren kennen met kickboksen. April van dit jaar ook de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven voor kickboksen. Na een paar lessen een gezellig les gespard, en steeds vaker en nu zien en spreken we elkaar regelmatig!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:58

Ik vind jouw tip heel goed, ts :)

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:06

En weet je ondertussen ook alles over voetbal :P

Super dat je dit hebt gedaan. Ik heb dit inderdaad ook gedaan. Ben zelf vrij onzeker en durf niet zo goed nieuwe contacten te leggen. Maar door vrijwilligerswerk te gaan doen is dit steeds makkelijker geworden.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:09

Goed idee zeg, lijkt me ook wel een plek waar je veel verschillende gezichten ziet langskomen. :D
En wat doe je daar dan, achter de bar of? :)

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:15

Herkenbaar! Een goede tip! Begin dit jaar ben ik verhuist van noord drenthe naar noord Brabant. Op mijn werk heb ik leuke collega's maar iedereen heeft 'zijn eigen drukke leven' al. Ook woon ik in een dorp waar niet veel mensen van mijn leeftijd wonen. Op stal zijn er ook wel een paar leuke meiden, maar niet echt van mijn leeftijd ook. Vind het soms wel echt lastig, want naast mijn werk of paardrijden lijkt het me ook leuk om wat te gaan doen. Ik ben hier samen heen verhuisd met mijn vriend, die kent hier ook vrijwel niemand. Hij heeft een paar collega's die ook niet in de buurt wonen (uur rijden) of die 2 x zo oud zijn :=. Ik werk wel 4/5 dagen per week en ga dagelijks maar mijn paard, dus om via andere hobbies of sporten (of vrijwilligerswerk) mensen te leren kennen is dan ook wel lastig!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 21:23

@mexx_lady: kickboksen. Stoer hoor.
Leuk dat jij ook de stoute schoenen hebt aangedaan.

@Boras: Thanks

@Wescha, leuk. Waar doe jij vrijwilligerswerk?

@Arnon: ik sta achter de bar, lekker pilsjes tappen en achter de kassa bij de snackbar. Zelf vind ik bar het leukste.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 21:24

xLianneeee schreef:
Herkenbaar! Een goede tip! Begin dit jaar ben ik verhuist van noord drenthe naar noord Brabant. Op mijn werk heb ik leuke collega's maar iedereen heeft 'zijn eigen drukke leven' al. Ook woon ik in een dorp waar niet veel mensen van mijn leeftijd wonen. Op stal zijn er ook wel een paar leuke meiden, maar niet echt van mijn leeftijd ook. Vind het soms wel echt lastig, want naast mijn werk of paardrijden lijkt het me ook leuk om wat te gaan doen. Ik ben hier samen heen verhuisd met mijn vriend, die kent hier ook vrijwel niemand. Hij heeft een paar collega's die ook niet in de buurt wonen (uur rijden) of die 2 x zo oud zijn :=. Ik werk wel 4/5 dagen per week en ga dagelijks maar mijn paard, dus om via andere hobbies of sporten (of vrijwilligerswerk) mensen te leren kennen is dan ook wel lastig!



Als ik mijn paard nog gehad had had ik dit denk ik ook niet gedaan hoor.
Je bent dan al blij als je savonds niks meer hebt.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:33

Over ongeveer een jaar is het plan om samen met mijn vriend naar Utrecht te verhuizen. Ik lees dus mee, want ik ken daar verder helemaal niemand en moet dus ook echt 'opzoek'.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:08

Mei dit jaar ben ik ook verhuisd, nadat ik 4 jaar daarvoor ook al verhuisd was van West-Friesland naar Rotterdam. Nu ben ik van Rotterdam naar een dorpje boven Alkmaar verhuisd. Ook weer opnieuw vrienden moeten maken, maar merk dat dat nu lastiger gaat nu ik ouder ben en geen paarden meer heb. Ik sport wel, maar vaak samen met mijn vriend, dan maak je toch anders of minder snel contact met anderen heb ik het idee.

Goede tip voor vrijwilligerswerk bij een vereniging.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:32

Super stoer van je ts!
Ik ben vorig jaar ook naar een ander dorp verhuist, nouja 20 minuten verder maar toch haha.
Hier het geluk dat ik echt in een super leuke straat terecht ben gekomen.
Ook heb ik een zoontje, daardoor leer je ook heel veel mensen kennen door peuterspeelzaal ect.

Als je jezelf open stelt voor nieuwe contacten, en ook al is het eng, gewoon gaan, komt het echt goed!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:37

Wat fijn!
Zelf ben ik begin september begonnen met een nieuw instrument spelen. We zijn met 4 leerlingen en de complete band (bagpipes & drums) bestaat zo uit mijn hoofd uit iets meer dan 30 mensen. Ontzettend gezellige groep en met sommigen praat ik nu ook buiten de repetities om :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:40

Mooie positieve verhalen! Ik verhuis binnenkort ook naar een voor mij onbekende stad. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen met sociale contacten buiten werk om, maar ik geloof inderdaad graag dat als je zelf wat dingen onderneemt, dat het wel los zal lopen. :)

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:41

daantjuhhh schreef:
@Wescha, leuk. Waar doe jij vrijwilligerswerk?


Ik ben ehbo-er bij FC Groningen geworden. Daarvoor ook 2 jaar vrijwilligster geweest op de peuterspeelzaal. Dit is via de peuterspeelzaal van mijn zoontje gegaan. En ben nu penningmeester van school. Ook dan krijg je andere contacten.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:28

Ik kan het alleen maar beamen.
Zelf zat ik thuis door een pauze in mijn studie en arbeidsongeschiktheid. Ik ben vrijwilliger geworden bij het buurthuis en daar heb ik veel sociale contacten nu.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:31

Ik moet eigenlik ook zo iets gaan doen. Maar k ben als de dood weer sociaal afgewezen te worden. :=.

Ik raak al in paniek van het idee vrijwilligerswerk te gaan doen.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 23:35

Absolem schreef:
Ik moet eigenlik ook zo iets gaan doen. Maar k ben als de dood weer sociaal afgewezen te worden. :=.

Ik raak al in paniek van het idee vrijwilligerswerk te gaan doen.

Dat snap ik.
Ik heb die angst ook heel erg.
Maar ik merk dat mensen heel open en vriendelijk zijn door dat ik mij kwetsbaar opstel.

Ik heb ook echt aangegeven dat ik graag bardiensten wil draaien omdat ik nieuwe mensen wil leren kennen. Dat vonden ze allemaal heel stoer

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:11

Wat een leuke verhalen! Ik ben ook een maand geleden verhuisd naar een onbekend dorp (na 2 jaar in een flat te hebben gewoon in ook een onbekend dorp) en mis toch wel wat sociale contacten. Heb al wel leuk contact met de buren (gelukkig buren die van mijn leeftijd zijn), maar wil er nog wel wat meer aan gaan doen. Goede tips die ik zeker in de gaten ga houden. Ook dat idee van kick-boxen!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:20

xLianneeee schreef:
Herkenbaar! Een goede tip! Begin dit jaar ben ik verhuist van noord drenthe naar noord Brabant. Op mijn werk heb ik leuke collega's maar iedereen heeft 'zijn eigen drukke leven' al. Ook woon ik in een dorp waar niet veel mensen van mijn leeftijd wonen. Op stal zijn er ook wel een paar leuke meiden, maar niet echt van mijn leeftijd ook. Vind het soms wel echt lastig, want naast mijn werk of paardrijden lijkt het me ook leuk om wat te gaan doen. Ik ben hier samen heen verhuisd met mijn vriend, die kent hier ook vrijwel niemand. Hij heeft een paar collega's die ook niet in de buurt wonen (uur rijden) of die 2 x zo oud zijn :=. Ik werk wel 4/5 dagen per week en ga dagelijks maar mijn paard, dus om via andere hobbies of sporten (of vrijwilligerswerk) mensen te leren kennen is dan ook wel lastig!


Hey, je woont bij mij in het dorp! Wonen genoeg twintigers hier hoor! Zelf dertiger en ook daar genoeg aanbod van mensen om mee om te gaan. Nou is dit voor mij 'thuis'- ik woon er al vanaf mijn 10e.

Wij overwegen om richting zuid-limburg te gaan volgend jaar, en dan moet ik 'opnieuw' beginnen. Gelukkig wel familie daar wonen, dus kan met mijn neven optrekken in het begin. En lid worden van een rijvereniging in de buurt of van een andere sportclub/hobbyclub wil ook wel helpen. Scheelt wel veel dat ik net zo makkelijk met iemand van 18 optrek als met iemand van 50. Alleen echt stappen ofzo is met iemand in een hele andere levensfase wat lastiger denk ik ;)

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Nieuwe vriendschappen maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:32

Ik vind het vooral knap dat je naar de dingen gaat waar je voor bent uitgenodigd, maar die niet echt jouw ding zijn.

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:39

Wij hebben via de website eetclub.nl(en wij zijn echt geen bijzondere koks;)) in onze nieuwe woonplaats leuke mensen leren kennen. Beetje ongemakkelijk in het begin maar uiteindelijk wil iedereen het zelfde. We kregen de tip van anderen die hier nieuw waren komen wonen, hebben er lang over gedaan voordat we durfden te reageren maar uiteindelijk ontzettend blij dat we het hebben gedaan!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 21:25

O:)

Even een schopje.
Inmiddels wat maanden verder en heel veel nieuwe mensen leren kennen.
Ik wordt uitgenodigd op feestjes, mensen bieden zich aan als hulp bij mijn aanstaande verhuizing.

Ik ben echt super blij dat ik dit gedaan heb en moedig iedereen die zich eenzaam voeld in een nieuwe stad dit aan.