Warwick schiller

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:05

Zijn er meer mensen die met dit soort methodes werken?? Ik ben hier onlangs mee begonnen, mede omdat ik pas laat ben begonnen met rijden en heel onzeker bleef....

Ik vind het zo leuk om te doen! Mij paardje zelf ook en ze leert ontzettend snel bij. In de paar weken dat we , onder begeleiding, nu bezig zijn hebben we samen al zoveel geleerd...

Ik moet zeggen dat ik me hier ook heel prettig bij voel, ipv je paard ' breken'.... elkaar leren begrijpen en vandaar uit opvoeden....

Iemand nog tips voor Nederlandse site s en boeken? Helaas is min Engels niet zo goed en begrijp ik wel een beetje waar de filmpjes van warwick zelf over gaan maar helemaal precies kan ik het niet volgen


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:12

Je kan beter lid worden van de facebook groep.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:24

Hoi Elizabeth,
Wat leuk! Ik werk ook met zijn methode, super fijn!
Er is inderdaad een facebookgroep voor de Nederlanders, maar daar wordt ook wel in het engels gecommuniceerd omdat Warwick er zelf ook in zit. Het is: https://www.facebook.com/groups/769702706411929/

"You're in denial" 'No I'm not!'

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Re: Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 20:37

Oh super dank je wel... ik ga even kijken op die Facebook site


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:39

Ik ben een jaar lang subscriber geweest :wave: Ik zit ook in al zijn facebook groepen. Heb het hele grondwerk programma met mijn paard doorlopen.
Vind hem een ERG goeie en fijne paarden (en mensen!) trainer en het programma werkt super.

De Nederlandse Mark Rashid boeken zijn erg goed en komen een beetje overeen met Warwicks methode.

Er is ook een Nederlandse warwick facebook groep, Dutch Schillers ofzoiets.
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 29-11-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:39


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:07


Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:26

Kan iemand kort uitleggen wat zijn methode inhoudt? :) Ben nu wel heel benieuwd, maar kan met Googlen zo gauw alleen filmpjes vinden (en zit op werk)... Is zijn methode een beetje vergelijkbaar met bijv. Chris Irwin?

There's nothing that you cannot do, when the horse becomes a part of you.

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:10

Warwick Schiller is mijn held. Ik heb ontzettend veel geleerd van alleen al al zijn filmpjes op youtube te kijken. Van alle natural horsemanship trainers vind ik hem het prettigst met zijn paarden omgaan. Fijn dat je hem gevonden hebt!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Warwick schiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:59

@Jessica Warwick Schiller heeft mij en mijn paard geweldig geholpen. Hij heeft meer sympathie voor het paard dan de Parelli methode heeft (vind ik dan). Training principes komen wel erg overeen maar de manier waarop je ze leert en met het paard omgaat is heeeeeeel anders en veel meer gebasseerd op lichaamstaal van het paard, rust en focus. Daarnaast is om heel eerlijk te zijn, zijn manier voornamelijk een mensen training, en geen paarden training :+

Op youtube heeft hij veel korte filmpjes voornamelijk nog van zijn oude werk. Bevat ook waardevolle informatie hoor! Maar hij is heel erg open minded en een paar jaar geleden heeft hij de relaxation en focus ontdekt en is daar nu heel erg op aan het bouwen. Hij is zijn oude methodes nu allemaal opnieuw aan het bekijken. Zo heeft hij ook zijn oude manier van desensiteren nu aangepast.

Zijn website bevat 500 filmpjes met een stap voor stap trainings programma. Je kan daarbij kiezen voor het relatie programma of de 'skills' programma. De lange videos begeleiden je. Het kost ongeveer 30 dollar per maand. En zijn Facebook groep is heel actief, hijzelf antwoord ook heel vaak.

Toen mijn volbloed voor de zoveelste keer uit zijn plaat ging omdat de merries naast hem naar stal gingen en hij nog in de wei bleef, ben ik gaan googlen op 'seperation anxiety horses' en toen vond ik Warwicks youtube channel. Dat was zo verslavend dat ik me voor de gratis week op zijn website had ingeschreven en daarna 7 maanden gebleven ben :+ Na een paar sessies van de relaxation oefening doen, was mijn paard ineens niet meer angstig als anderen de wei verlieten en bleef hij gewoon normaal grazen! Ook kon ik hem altijd met moeite vangen en dat was ook al na een paar sessies opgelost.

Ik ben zo blij dat ik toen Warwick gevonden heb.
Ik raad je zeker aan hem op te zoeken als hij in NL is, ik ga proberen om naar de clinic in Nistelrode te gaan (18/19 september).

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers