Pup kwijlt in de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 14:56

Wij hebben sinds kort 2 pups een Chihuahua en een boomer kruising. Als we naar het bos gaan pakken wij de auto dit ivm het korte wandelen dat ze mogen. Dit zijn dan ritjes van 2 a 3 minuten... Nu kwijlt de boomer echt ontzettend, komt gewoon met slierten eruit.

Is ze dan wagenziek? Of spanning? En hoe moet ik hier mee omgaan? :+

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:57

Spanning. Je zou eens helemaal terug naar de basics kunnen met het opbouwen. Dus niet gelijk rijden. En dan alleen de auto aan zetten en zo voort. Er zijn ook middelen zoals Pet Remedy of Adaptil die je kan gebruiken om de stress wat te neutraliseren. Maar ik zou dat pas gaan doen als je geen andere oplossingen meer hebt.

Overigens worden die producten ook tijdens oud en nieuw en dergelijke gebruikt. Pet Remedy werkt op etherische oliƫn en adaptil op pheromonen of valeriaan (of een combinatie)

Succes!

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 14:58

Hm, maar zaterdag gaan we met beide naar puppycursus, als dit echt spanning of angst is, is het dan handig om met haar nog te wachten?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:59

Pup is er echt nog maar net, zou dus rustig opbouwen en hem even laten wennen. :)

Kan ook spanning zijn van nieuwe omgeving, of gewoon wagenziekte inderdaad.

Anoniem

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:03

Sorry, maar ik las "Pup kwijt in de auto" en wist niet zo goed wat ik mij erbij voor moest stellen :')

Maar goed ;) Onze Golden had dit als puppy ook, na een paar keer korte ritjes werd het minder en inmiddels doet ze het niet meer! Was bij haar dus spanning gok ik :)

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 15:04

_Dreamer schreef:
Sorry, maar ik las "Pup kwijt in de auto" en wist niet zo goed wat ik mij erbij voor moest stellen :')

Maar goed ;) Onze Golden had dit als puppy ook, na een paar keer korte ritjes werd het minder en inmiddels doet ze het niet meer! Was bij haar dus spanning gok ik :)

:') Ze zijn niet zo groot, haha!!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:04

Kwijlen is een teken van misselijkheid. Het kan zijn dat dit weg trekt met de leeftijd, het kan het zelfde blijven of het kan erger worden. Rustig opbouwen, kalm rijden en soepel schakelen :P zijn de key

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:05

Mijn hondje deed dit ook, bij haar was het een combinatie van beide want ze deed ook spugen. Wij hebben het opgelost door ze ergens in de auto te plaatsen waar ze naar buiten kon kijken. Toen was het over, bij haar heeft het wel even geduurd voor ze weer normaal mee liep naar de auto. En we zijn op gaan bouwen met korte stukken en zo steeds langer.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:19

Das inderdaad misselijk. Voorbode voor spugen. Naar buiten laten kijken is een optie. Verder heel rustig opbouwen. Er zijn ook reis tabletjes voor honden.gaat vak over naar mate ze groter worden.

BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:29

Dier zo neerzetten dat het juist niet naar buiten kan kijken of in een bench met een doek er over. Die langsflitsende bomen enz maken honden juist kotsmisselijk als pup zijnde.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:35

Ons hondje deed dat vroeger ook,eerst kwijlen en dan overgeven in de auto.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:39

Mijn Border Collie had dit ook toen we hem ophaalden. Ik laat hem nu altijd op de vloer van de bijrijder liggen en dan gaat het goed. Ligt rustig te slapen dan.
Het ging bij hem vanzelf over. Heb hem ook meteen meegenomen naar puppycurses en naar het bos en nu gaat het prima.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:18

Onze herder had er ook moeite mee. Kwijlen, overgeven, misselijk. Veel meegenomen naar leuke dingen. Na een tijdje stond ze te stuiteren als ze de auto in mocht, en dat doet ze nog steeds.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:29

Onze eerste hond was ook altijd wagenziek al vanaf puppy af aan. Heel veel kwijlen en soms overgeven. Die lieten we ook altijd op de grond bij de bijrijdersstoel.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:36

Je kan dit ook zeker bespreken bij de puppycursus.
Wat wij als tip kregen is veel frisse lucht dus raam stukje open en/of airco aanzetten.
En inderdaad heel rustig rijden, vooral met schakelen en in de bochten.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 14:38

Nu net ook even een klein stukje gereden, sta nu in het bos. :+ Dit maal was de rit 1,5 minuut ipv 3 minuten. Had het raam los en beide hondjes bij elkaar in de bench, gister zat ieder in zijn eigen. Nu nog geen kwijl gespot! :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 02:34

bigone schreef:
Dier zo neerzetten dat het juist niet naar buiten kan kijken of in een bench met een doek er over. Die langsflitsende bomen enz maken honden juist kotsmisselijk als pup zijnde.

Dat varieert echt per dier
Onze reu was relaxter en niet misselijk als hij wel naar buiten kon kijken
Bij de teef maakte het niet uit

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 04:48

Hond van mijn ouders kwijlde ook altijd. Nu ik erover nadenk doet ze dat al een heel tijdje niet meer. Is inmiddels wel ook al 7 en ik heb haar nu niet zo vaak meer in de auto natuurlijk.

Dus ik denk ook ze groeit er overheen!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Pup kwijlt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 06:03

Onze golden retriever deed dit ook als pup gevolgd door spugen.
Wij hebben toen inderdaad rijstijl aangepast en anti misselijkheid pilletjes gegeven voor een rit.

Uit eindelijk is ze er over heen gegroeid. Ging zelfs mee op vakantie.