[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:18

Koper schreef:
LadyDaily schreef:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen maar ik heb een vraagje.
Mijn pony's hebben een behoorlijke wintervacht al, toch zou ik graag een deken op willen doen. Zou dat nu nog kunnen of is dit te laat?

Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Die van mij hebben ook flinke vachten maar met dit weer staan ze echt wel onder een deken. Geen deken vind ik vandaag een groter probleem dan wel een deken.


Nou ik lees altijd dat je beter niks op kan doen en dat hun eigen vacht het beste is.

Hoeveel grams doe jij op?

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:20

LindeDjune schreef:
Stomme vraag misschien.. :D maar kan je een halsje snachts losdoen en gewoon terugklappen over de deken of is dat ‘gevaarlijk’?
Wil graag dat ze buiten wel met hals op staat maar op stal niet..

Is meestal geen probleem!
Wordt hier ook gedaan op stal.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

tirzasarah10

Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:33

Fairytail schreef:
LindeDjune: misschien iets op de deken laten zetten dat hij op de rug blijft liggen? Kan vergelijkbaar zijn met de halsbevestiging van klittenband.

Tirzasrah10: volgens mij is er weinig verschil tussen de horseware dekes kwam lengte, door de sluitingen kan de vorm rondom de hals natuurlijk wel anders uitpakken. Wat past er niet goed?

De Premier Equine heb ik inmiddels op marktplaats gezet en op verschillende facebookgroepen maar na de vraag of er een hals bij zit reageert niemand meer. Alle halzen met klittenband kunnen er op maar dan heb je natuurlijk een andere kleur :+


De 190 is zo krap rond de borst dat het amper dicht kan. De 198 is eigenlijk goed als er een hele dikke liner onder zit maar als 0gr net te groot bij de borst. Ik denk er nu over een 250gr rhino in maat 198 te proberen Misschien dat die wel goed is...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:40

Hier 400, gister weer geschoren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:47

Heb je misschien foto’s gemaakt?

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:52

tirzasarah10 schreef:
Fairytail schreef:
LindeDjune: misschien iets op de deken laten zetten dat hij op de rug blijft liggen? Kan vergelijkbaar zijn met de halsbevestiging van klittenband.

Tirzasrah10: volgens mij is er weinig verschil tussen de horseware dekes kwam lengte, door de sluitingen kan de vorm rondom de hals natuurlijk wel anders uitpakken. Wat past er niet goed?

De Premier Equine heb ik inmiddels op marktplaats gezet en op verschillende facebookgroepen maar na de vraag of er een hals bij zit reageert niemand meer. Alle halzen met klittenband kunnen er op maar dan heb je natuurlijk een andere kleur :+


De 190 is zo krap rond de borst dat het amper dicht kan. De 198 is eigenlijk goed als er een hele dikke liner onder zit maar als 0gr net te groot bij de borst. Ik denk er nu over een 250gr rhino in maat 198 te proberen Misschien dat die wel goed is...

Rhino is ruimer dan rambo in mijn ervaring. Rambo past heel mooi maar rhino te wijd bij de hals. Die past dan wel mooi op koudbloeden.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:54

Nouvel schreef:
Een stalgenootje van mij doet dat ook altijd met de hals, op stal terugslaan en dat gaat prima.

Ik heb ze terug gezet onder ‘dunne’. 200 grams.
Buiten wel halzen op met deze regen.



Ik dacht ook terug te kunnen van 400 naar 300 maar hij was super koud gisteravond.

Met de vorst ging het prima.

Ongevoerde regendeken erover gegooid. Uurtje later gevoeld. Was hij weer gewoon goed.

Raar paard

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:23

Hier staat ze prima warm onder 100 gr (wel ongeschoren). Buiten nu halsje erop. Als ze straks weer binnen gaan mag die af.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:28

Top! Dan ga ik een halsdekentje kopen, was bang dat het gaat draaien of iets haha.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:09

Koper schreef:
Laura_ schreef:
Ik moet de 100 grams wel eerst nog vermaken.. die liners steken uit aan de voorkant..dus heb nu bij de 200 grams het randje omgeslagen en vastgenaaid. T steekt niet meer uit, maar ben er nog niet over uit of dr onderdeken nu droog blijft. Omdat de deken wat open lijkt te staan. Even kijken hoe dit lijkt te gaan. Maar de 100 grams moet dus nog even onder de naaimachine :+

Waar steekt (stak) het er onderuit?

Komende nacht koelt het niet ver af. Dat vind ik het enige voordeel aan die stomme regen: de bewolking. Ben je niet bang dat je paard te warm staat nu? :o


Aan de voorkant bij dr hals. Bizar probleem want heb hier nog nooit iemand over gehoord haha. Gisteren na 2 uurtjes onder 100 grams voelde ze niet heel warm.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:50

Hoi!

Ik ben op zoek naar een 400g winterdeken voor mijn tinker.
Nu zag ik een shires deken in promotie, enkel in maat 130 (175). Ik heb voor haar dekens in 175 en 185. Bij de 185 komt het best ver over haar kont heen dus eigenlijk te groot. Maar de 175 vind ik wat krap aan haar schouder, hoewel ze geen schuurplekken oid krijgt.

Vallen shires dekens groot uit of normaal? En zouden jullie het aandurven om dan toch die 175 te bestellen?

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:32

Ik heb ze vandaag onder 200 gezet.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:25

xAnthea schreef:
Hoi!

Ik ben op zoek naar een 400g winterdeken voor mijn tinker.
Nu zag ik een shires deken in promotie, enkel in maat 130 (175). Ik heb voor haar dekens in 175 en 185. Bij de 185 komt het best ver over haar kont heen dus eigenlijk te groot. Maar de 175 vind ik wat krap aan haar schouder, hoewel ze geen schuurplekken oid krijgt.

Vallen shires dekens groot uit of normaal? En zouden jullie het aandurven om dan toch die 175 te bestellen?



Ik denk dat dat te krap word, mijn kruising tinker heeft 185 van shires om nu maar die is eigenlijk al een beetje krap

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:19

Ik ben nu op zoek naar een 200 grams amigo deken. Helaas vind ik alleen de Hero waar dus geen liner onder kan. Iemand tips waar ze de bravo verkopen?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:25

Paardendrogist? Dochorse?

"Een draver, is gaver" :D

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:28


Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:49

LadyDaily schreef:
Nou ik lees altijd dat je beter niks op kan doen en dat hun eigen vacht het beste is.

Hoeveel grams doe jij op?

De afgelopen dagen heb ik mijn merrie onder de ongevoerde Rhino gehad (die een warmhoudlaagje heeft en eigenlijk meer een 20 grams deken is) en mijn ruin onder de Smartex Rain. Beide vanwege de stevige stof. Vanochtend heb ik mijn ruin bloot gezet. Mijn merrie nu onder 0 grams (Nika) omdat het later vandaag nog zou gaan regenen en zij geen dekens heeft waar ze nat onder kan.

Laura_ ik heb ook zo'n deken. Deken is eigenlijk gewoon te klein en liner is wel de juiste maat, dus op de borst laat de deken een stuk open waar de liner dan bloot ligt. Gelukkig is daar bij mijn pony bij de montage de hals ingebouwd dus de liner blijft gewoon droog. Zit een afdak van pony boven.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:18

Ik heb nu de zijkanten van de hals omgeslagen en vastgestikt. Nu alleen nog het probleem dat dr regendeken een beetje open staat bij de sluiting waardoor dr onderdeken nog vrij ligt. Maar misschien dat dat wel droog blijft door haar hals. Zowel deken als onderdeken zijn dezelfde maat. Maar misschien dat het zo opgelost is en ze droog blijft! Anders misschien extra klittenband erop zetten dat de voorkant mooier sluit

Heb het idee dat amigo dekens hoger sluiten en strakker om de hals liggen

Ik heb haar vanmorgen terug onder 100 grams gezet. Zo even voelen hoe ze voelt. T is zo lastig, want ik was vorige week op vakantie. Dus heb die kou zelf niet gevoeld dus omdat ik t koud heb, denk ik gelijk dat zij t ook koud heeft.

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:07


Rust zacht mijn Appeflap Y;(

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:55

De Bravo is er volgens mij niet in 200

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:56

Klopt. Dan kom je uit op 0 of 100 grams met een liner.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:02

Hmm balen.. dankjewel!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:06

xAnthea schreef:
Hoi!

Ik ben op zoek naar een 400g winterdeken voor mijn tinker.
Nu zag ik een shires deken in promotie, enkel in maat 130 (175). Ik heb voor haar dekens in 175 en 185. Bij de 185 komt het best ver over haar kont heen dus eigenlijk te groot. Maar de 175 vind ik wat krap aan haar schouder, hoewel ze geen schuurplekken oid krijgt.

Vallen shires dekens groot uit of normaal? En zouden jullie het aandurven om dan toch die 175 te bestellen?


Ik vind ze groot vallen..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:31

Ik vind dat bij Shires juist niet. Mijn beide paarden dragen 175 van Shires en passen er mooi in. Dat zijn echter geen paardjes in Tinkermodel, maar dravers.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:21

Hebben jullie ervaring met het insprayen van de horseware liners met waterdichtheidsspul? Zou dat werken?

Mijn liners liggen aan de voorkant van de hals iets vrij, waardoor ze nat kunnen worden. Nu lijken de dekens zich gelukkig niet vol te zuigen, maar ik dacht misschien helpt het als ik ze inspray? Uiteraard heeft ze dan nog gewoon haar regendeken erboven hoor, dus het is niet mn plan om ze alleen met liner buiten te zetten :+ Maar meer voor enige extra bescherming.

of zou het niet werken door de stof van de liner?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers