bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25442
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 18:16

Aangezien wij net een andere woning gekocht hebben *\o/* en ik manlief een grote garage/ kleine loods beloofd heb aangezien ik mijn paarden aan huis krijg ben ik aan het onderzoeken wat mogelijk is. Volgens de makelaar was het allemaal geen probleem, ik geloof hem echter niet helemaal en wil voor ik vanalles regel eerst weten wat er wel kan en mag bij deze woning.

De gemeente zelf verwijst mij naar websites, BOR 2 en ruimtelijk plannen waar ik echt niks van begrijp
Is er een slimme bokker die dit wel weet? Ik kan zien dat het hele perceel geel is op de site ruimtelijk plannen en een groot deel heeft plusjes ( wonen en waarde)

Hoe kan ik erachter komen of een loods/ garage bijgebouwd mag worden op een perceel. De huidige kleine losstaande garage wordt dan gesloopt.
Ik kan een adres via pb doorgeven.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-11-18 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:19

Voor zover mijn kennis gaat mag je bouwen binnen het bouwblok. En mits niet meer dan zoveel procent van totale perceel. Alleen per gemeente is dat anders,

Gekke vraag alleen waarom iets slopen als je hetzelfde weer nodig hebt? Is dan niet goedkoper en makkelijker bestaande stuk te verbeteren?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:36

Op de website ruimtelijke plannen heb je als het goed is een zij menu waarin allerlei documenten staan over her bestemmingsplan. Daarin staat wat wel en niet mag qua bijgebouwen.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:40

In het bestemmingsplan staat hoeveel m2 aan bijgebouwen je mag bouwen. In het gele gedeelte mag je (meestal) bouwen, al hangt het van de plek waar je wil bouwen af of je hier een vergunning voor nodig hebt of niet.


Lynn_Nikita

Berichten: 25442
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 18:43

karuna schreef:
Voor zover mijn kennis gaat mag je bouwen binnen het bouwblok. En mits niet meer dan zoveel procent van totale perceel. Alleen per gemeente is dat anders,

Gekke vraag alleen waarom iets slopen als je hetzelfde weer nodig hebt? Is dan niet goedkoper en makkelijker bestaande stuk te verbeteren?



Omdat de huidige garage aan het eind van de oprit ligt en erg klein en krakemikkig is en schuin aflopend dak heeft. Ik wil graag via de oprit ook naar achteren naar de stallen rijden waardoor een grotere garage daar dan niet handig komt te liggen
Via pb stuur ik je de link van het huis door
Ik wil de loods dan graag links van het huis en die garage achter de oprit weg.

Tevens willen wij een stuk bij het huis bijbouwen, ik denk als je de plattegrond ziet dat je meteen ziet wat wij willen bijbouwen

Lynn_Nikita

Berichten: 25442
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 18:43

Zapje schreef:
In het bestemmingsplan staat hoeveel m2 aan bijgebouwen je mag bouwen. In het gele gedeelte mag je (meestal) bouwen, al hangt het van de plek waar je wil bouwen af of je hier een vergunning voor nodig hebt of niet.



alles is geel, de hele 3400 m2

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:47

Ik kan wel mee kijken, dan moet je even het adres geven

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:49

Dat is de kadastrale kaart (oftewel dat wat van jullie gaat worden dan) van bestemmingsplan. Bij de gemeente zou je oa je bouwblok moeten kunnen vinden. De kaart de bij funda staat is niet voldoende. Kwa m2 zou je ruimte genoeg moeten hebben maar dat is niet waar gemeente van uitgaat. Staat mogelijk ergens specifiek vermeld waar je mag bouwen en waar niet. Er op gokken is erg link. En makelaars zeggen (klinkt grof maar helaas ervaring mee ) vaak maar wat. Zeker als het een verkoop kan opleveren

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Lynn_Nikita

Berichten: 25442
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 18:51

karuna schreef:
Dat is de kadastrale kaart (oftewel dat wat van jullie gaat worden dan) van bestemmingsplan. Bij de gemeente zou je oa je bouwblok moeten kunnen vinden. De kaart de bij funda staat is niet voldoende. Kwa m2 zou je ruimte genoeg moeten hebben maar dat is niet waar gemeente van uitgaat. Staat mogelijk ergens specifiek vermeld waar je mag bouwen en waar niet. Er op gokken is erg link. En makelaars zeggen (klinkt grof maar helaas ervaring mee ) vaak maar wat. Zeker als het een verkoop kan opleveren



De gemeente wijst mij door naar bor 2 en deze site en dan kom ik dus niet verder en is het abracadabra
Ik heb je via pb net de link van het huis met plattegronden etc doorgestuurd

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:56

Klopt die had ik gezien. Alleen dat is de standaard kadasterkaart

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

loulou

Berichten: 14807
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:05

Op ruimtelijke plannen moet je het bestemmingsplan kunnen vinden. Maar let op dat niet alles wat je afbreekt automatisch weer herbouwd mag worden.

Anders toch gewoon een afspraak maken met de gemeente en je niet weg laten sturen met een website, maar samen met de medewerker even de site openen. Zij hebben vaak ook meer rechten op de site en kunnen meer zien.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:15

wil je mij een PB sturen dan wil ik je wel op weg helpen :)

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: bestemingsplan, loods/ garage bouwen, ik begrijp er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:49

In bijlage 2 (II) van het Bor (Besluit omgevingsrecht) staan de algemene bouwregels oa voor bijbehorende bouwwerken. In het bestemmingsplan staan de regels die specifiek voor dat gebied/perceel gelden.

Let er idd op dat je niet zomaar het één voor het ander mag bouwen. Dan zou ik eerst de omgevingsvergunning aanvragen voor het bouwen en daarna pas slopen.

Mocht je er nog niet uit zijn, mag je mij ook PBen. :)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, Firegirl, glenmore, gonniee, Waratje, xTammyy en 68 bezoekers